{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.259 visninger | Oprettet:

studenterkørsel! {{forumTopicSubject}}

Puha godt det kun er en gang om året! Hver nat har jeg hørt råbende og skrigende unge med stadion horn fra kl.6.30 og i nat sluttede det kl.03. Desuden at få en øl i nakken når man kommer på torvet sætter, undskyld mit sprog mit pis koger over snart!
Mine katte har i en uge søgt tilflugt under sengen konstant. Det er ikke fordi jeg ikke under dem den glade tid. Men synes der skal være grænser. I avisen i dag stod der at 10 klasser fra gymnasiet var færdige, 7 klasser fra hf 5 klasser fra hg, 6 klasser fra HHX og 3 klasser fra htx. Puha! Det har stået på i en uge. trods mit søvn underskud kunne jeg ikke lade være med at smile da jeg bevæger mig op mod gågaden:en stavrende gammel dame kommer i mod mig og hun stopper op da der kommer en lastbil med larmende irriterende studenter forbi og op kommer den "forbudte finger" jeg glor overrasket på hende, hun går bare videre som intet var hent! RESPEKT FOR BEDSTEMOR MED SLAG I!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  studenterkørsel!
  • #1   3. jul 2012 Jeg er da os glad for at de er glade smiley men at de kaster øl efter folk og rammer mig i nakken og ødelægger min læder jakke er måske ikke det der gør at man måske ikk er lidt overbærende for deres party og det at man holdes vågen i en uge som nu igen i nat til kl. 3 og jeg skal ofte møde kl.6 ( og det skal jeg i dag) gør det ikke så sjovt i længden smiley

• #2   3. jul 2012 Heldigvis bor man midt ude i intetsted ;D

• #5   3. jul 2012 Du bor da vist uheldigt!
    Den opførsel synes jeg heller ikke er i orden. Helt fint at de er glade og gerne vil fejre deres hat. Meeen hensyn til andre skal altså ikke sættes over styr af den grund.
    Her synes jeg ikke det er et problem, selvfølgelig larmer de når de kører rundt og hvis man dytter af dem, kan man få en sang med på vejen.
    Ellers har det været kotyme, at kørslen foregår indtil ud på eftermiddagen alt efter hvor mange der skal besøges og så samles ellers klassen et eller andet sted til at holde festen(typisk enten hos en af klassen eller forsamlingshus) indtil de går i byen som normale unge.

• #6   3. jul 2012 Når jeg ser sådan en busfuld - eller hvordan de nu bliver transporteret, smiler jeg af mig selv. Jeg vinker og tænker tilbage på dengang jeg selv fik hue på:) Det er en stooor dag! Dog mener jeg ikke at HGér skal have huer, for det er ikke en student i mine øjne.
    De råber mere og mere op ad dagen for de bliver mere og mere fulde.
    Jeg ville da også blive aaargh hvis jeg fik noget i nakken, men at dekører rundt og er euforiske af glæde og sprut, det kan jeg altså kun blive glad over.

• #7   3. jul 2012 Min datter er lige blevet handelsstudent HHX efter 3 års hårdt knokleri. Vi havde 24 studenter herude i lørdags...og jeg kan altså godt forstå de er glade. Som deres slogan lød " Er huen ikke rød eller blå, har den været for nem at få" - syntes det er lidt noget pjat at alle skal have huer på...selv sosu får hat med lilla bånd. En studenterhue, er en man får efter den 3 årige gymnasietid...basta. Og ja de skal have lov at fejre det.

• #8   3. jul 2012 Chicabee
    TILLYKKE!

• #9   3. jul 2012 Jeg er selv student fra 07, men jeg mindes ikke at vi kastede øl efter uskyldige og vi havde stadion horn. Men sys man byrde sætte det i rammer.

• #10   3. jul 2012 OK jeg er så helt tilbage fra '98 og vi havde da også horn - og masser af halm:).
    Det er respektløst at kaste efter andre og den gamle dame der gav fingeren hende synes jeg heller ikke jeg kan støtte op om.

• #11   3. jul 2012 Jeg er heller ikke enig, men bor hun i mit område er hun måske så presset som mig med manglende søvn. Fra mandag i sidste uge kl.6.30 og hver nat til kl.03.00 og gågaden ligner en losseplads og flere unge er blevet hentet af politi for upassende adfærd.

• #13   3. jul 2012 Min søster er selv student fra i år af og jeg er stolt og normalt sys jeg det er en fed tid. Jeg er nok frustreret over en uge med gennemsnits søvn på max 3,5 timer. Jeg skal hænge sammen og har med med medicin og mennesker at gøre så ka godt mærke det her ikke fungere! Jeg har bare ikke muligheden for at rykke hjem til min forældre da de bor i tyskland og så er der lidt for langt på job. Jeg står måske os med at jeg har fået ødelagt en jakke til 1500 kr og ingen søvn. Ku man ikke sætte det i system så man sagde okay de 3 dage er til studenterkørsel.

• #15   3. jul 2012 Og nu ved jeg at jeg bliver haglet ned på den her besked, men den næste student der skal stå under mit soveværelses vindue og skrige og råbe eller skændes får min vandkande i hovedet! smiley dette er bare for at læsse af og ikke noget der sker. Men ka det passe at man som nabo er ved at bryde sammen pga ingen søvn og de pisser i vores opgang. Og at man ikke ka komme ind og handle fordi man ikke vil ha sit tøj ødelagt. Så har jeg ikke lyst til længere at vinke og råbe hurra til dem når de i fælleskab skaber så ulidelig en periode for mig!

• #16   3. jul 2012 Jeg sover med høreværn men det er ikke nok! Jeg ka se min cykel nu ligger smidt på det grønne område og i går var mit vasketøj fjernet og smidt hen ad gaden!

• #18   3. jul 2012 Og hvis det her er standard for danske unge ka jeg virkelig godt forstå at der nogen gange bliver kigget skævt til danskers drikkevaner! Og til det med festivaler der er de jo buret inde. Gør det samme i en uge for studenterne, så ka familien komme og besøge dem der! Jeg er ud over Hva jeg som menneske ka klare uden søvn og synes er rimeligt samt at jeg skal gøre op Hva skader der er sket jakke og nu os min cykel. Pakker mine katte og sætter dem på pension i efterhåndenmiddag og sender regningen regningen til skolerne smiley

• #19   3. jul 2012 Skal vi bytte hus for en tid smiley

• #21   3. jul 2012 Ka være de ikke smadre min cykel der smiley

• #22   3. jul 2012 Jeg er opdraget til at man skal altid ku se sig selv i øjnene efter en fest.

• #23   3. jul 2012 Jeg tror folk har fået et forkert indtryk af Hva jeg mener. Jeg elsker at se glæde studenter med huer på og de danser om statuen på torvet. Men deres kørsel, dytten skrigen starter 06.30 fair nok hvis det så sluttede tidligt, men nej det slutter ca kl.3 nå fair nok man er træt, men jeg ville kunne være overbærende hvis de ikke havde ødelagt en jakke for 1500 kr fordi det er sjovt at kaste øl efter andre mennesker. I går tog de mit vasketøj som hang til tørre og smed det hen ad gaden. Ihhh hvor en joke! Og til morgen er min cykel kastet over på et grønt anlæg

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #25   3. jul 2012 Jeg kan godt følge dig Karen, for hvis du bor i en by hvor der er mange mennesker og hertil så også mange studenterkørsler og så bo lige ned/ud til en gade kan jeg godt se kan blive lidt træls. Selv om studenterne er glade og nogen mere fulde end de andre, burde de opfører sig lidt bedre, så det ikke går ud over andre folk. Man kan godt drikke og råbe og have det sjov uden at belæmre andre med det, som det du skriver. Det med støjen kan man nok ikke gøre så meget ved. smiley

Der er nok lidt mere fredeligt helt ude på landet end i byerne. smiley

• #27   3. jul 2012 Studenter eller ej, så skal man da have lov til at gå på gaden, have lov til at have sin cykel parkeret hvor man bor (der er måske ikke andre muligheder?) og kunne have sit vasketøj i fred.

Jeg kan godt huske da jeg boede i lejlighed og der kan man ikke bare vaske når det passer én. Man skal bestille tid og hvis en dag den her uge så lige var den eneste man kunne komme til at vaske i en måned, hvorfor så sige nej? skulle man så gå i beskidt tøj?

Feste må de gerne, men jeg kan godt forstå at Karen er ualmindelig træt af den egoistiske opførsel som nogle studenter åbenbart lægger for dagen

• #29   3. jul 2012 Det med søvnen tager jeg nu heller ikke for tungt. Men har desværre ingen muligheder for cyklen smiley og vasketøjet hang i baggården! Men det er nu hele konceptet jeg ikke forstår. Ørepropper har jeg osv. Men ka læse mig til at det ikke kun er mig som føler det er et problem i avisen. Butiks ruder er smadret osv. Men hør nu før i tiden ku man godt opføre sig pænt og det har heller ikke været et problem sidste år. Men Hva skal man finde sig i. Ku se at det fortsætter ugen ud. Dvs 2 uger med larm og den adfærd, men for pokker hvor er det hårdt at være nabo til! Og hader bestemt ikke studenterkørsel, dog hader jeg at man ikke tager hensyn til omgivelserne!

• #30   3. jul 2012 Jeg har aldrig selv været en "festglad ung" og bliver det nok aldrig, så jeg har abselut ingen forståelse for det. Hvis man vil larme så meget at folk ikke kan være i byen, burde man da finde en mark i intetsted og give dem til at råbe og lege og drikke på.
    Selv forstår jeg ikke rigtig brugen af alkohol så jeg ville nok placere dem et sted hvor de ikke forstyrrer.

• #32   3. jul 2012 Jeg synes ikke det har noget at gøre med at unde nogen noget. Hvis man skal unde alle mennesker hvad de mennesker mener de har fortjent så er der jo ingen ende på det.
    Jeg synes personligt ikke det er værd for mig at dedikere nogle dages søvn til nogle fremmede fulde mennesker.

• #33   3. jul 2012 S H - Som sagt har jeg ikke selv problemer med dem. Men det er min mening. Og nej, at respectere sine medborgere er ikke det samme som at holde alle vågner fordi man føler sig vigtig.

• #34   3. jul 2012 vågne* jeg bliver ved med at trykke forkert i dag :s

Jeg kan helt ærligt ikke se hvorfor man ikke giver dem et sted de kan gøre hvad de vil på, et sted hvor de ikke forstyrrer. Jeg synes ikke det er rimeligt, folk skal på arbejde og lign og har brug for søvn.

• #35   3. jul 2012 Selvfølgelig skal studenter feste, men at få hue på er ikke en fribillet til at kyle øl efter folk og tage andres ting og smide rundt med

• #37   3. jul 2012 At det hører til sjældenhederne gør det jo ikke mere i orden, jeg kan godt forstå ts er blevet irriteret når der sker sådanne numre
    Som jeg skrev skal de da feste og fejre det, men ikke det andet

• #38   3. jul 2012 Hmm man kan jo ikke rigtig give dem et særligt sted: Pointen er jo at de skal ud og besøge hver enkelt elevs familie. Men da jeg blev student var vi maks 10 min hos hver familie så kørte vi videre. Så var der festen efter - Og det kan være du har været så uheldig at bo i nærheden af den? Men, og nu er det 6-7 år siden jeg blev student, så jeg tror ikke at det kan have ændret sig så meget: Man starter da stadig studenterkørsel ved 10-12 tiden og slutter ved 22-00 tiden, så det kan da ikke være selve kørslen der har holdt jer oppe?
    Så er det jo nok som mange siger, de enkelte "brodne kar" - Men dem kan man også risikere hvis der blev holdt en rund fødselsdag (eller 18. års) i nærheden. smiley

• #39   3. jul 2012 Desværre har man hos os valgt at sige at man starter 6.30, og i nat kørte den sidste lastbil forbi kl. 3. Jooooo og helt fair man fester. Men i mine øjne er at feste ikke det samme som at kaste øl efter almindelige folk, skabe sig så megen i supermarkederne at man bliver fjernet af politi, smadre butiksruder eller tage cykler og kaste dem væk eller fjerne vasketøj det har ikke en skid med at feste at gøre!

• #40   3. jul 2012 Og det med larm er lidt hårdt i længden. Er normalt ikke sippet. Men larm i over en uge til kl.3 hver nat sætter sine spor men skal jo lige ha en uge mere!

• #41   3. jul 2012 Okay det var godt nok også et nederen tidspunkt at køre i lastbil på smiley Og de lyder godt nok lidt strenge de unge (smadre ruder, kaste øl efter folk, stjæle cykler osv)- Det lyder faktisk som kriminalitet og det er aldrig okay og bestemt heller ikke hvad jeg mener med at feste. Men så lyder det til at problemet i virkeligheden er kriminelle og respektløse unge og ikke studenter som sådan.
    Kunne man ikke gøre noget ved tidspunktet de kører på? Jeg tænker noget i stil med underskrift indsamling medsendt med en appel til gymnasierne om at holde lastbil kørslen f eks mellem 9.00 og 00.00? (nu er jeg muligvis lidt naiv he he, ved ikke om man kan sådan noget, men det burde man kunne)

• #42   3. jul 2012 Det er os det jeg mener med at sætte evt nogle dage hvor de ka køre skrige osv lige så meget de gider. Men ikke 14 dage og så ved hvad man ka forvente! Så lige i avisen at vi betaler 1,5 mio for oprydning osv i vores kommune for det her studenter halløj

• #43   3. jul 2012 Det lyder så også helt vildt. Det må være surt at bo sådan et sted. Her på Fyn virker det hele meget tilforladeligt (såvidt og der hvor jeg har været) - Men jeg synes da helt klart, hvis i er mange i dit kvarter som bliver så generet, at i skal se hvad i kan gøre og evt. få stillet nogle regler op. For det lyder som om det er det rene kaos smiley - Det kan ikke være rigtigt

• #45   3. jul 2012 SH: en uheldig episode som varer 14 dage smiley Arj det er galgehumor smiley
    Jeg elsker studenter og deres glade smil. Dem der tog mit vasketøj var med "blå" huer og dem med min cykel havde "røde" huer på. Dem der kastede øl efter mig var "lilla" er løbet 45 km skrigende væk ud til kæresten for bare at få 1 nats søvn og kattene er sendt på "ferie" på en pension den næste uge langt ude på landet! Har meldt det til politiet som havde fået mange anmeldelser og styrker indsatsen!

• #46   3. jul 2012 er sååå træt af dem.... jeg kan slet slet ikke forstå meningen i det larm... og kan slet ikke forstå hvorfor deres "uddannelse" skal blæses sådan op.. og ja det er meningen at jeg har sat det i gåsetegn!

kan kun ryste af den forskelsbehandling som jeg mener er tåbelig, og burde afskaffes.

• #47   4. jul 2012 Har ikke læst hele tråden - men jeg synes ærlig talt også at de er pi**e irriterende med deres råben og skrigen. Fint at de er glade og fejrer det, men det behøves vi andre vel ikke blandes ind i. Er selv lige blevet færdig på HG, men jeg behersker da lige mine udskejelser lidt smiley

• #48   4. jul 2012 Man er jo ikke uddannet til noget smiley

• #50   4. jul 2012 Nøj hvor har folk ikke særlig meget at give af herinde.
    Det var da sindsygt.

Kan I ikke engang unde folk lidt fest og farver og at være glade?

• #51   4. jul 2012 Jeg kan sagtnes unde folk fest og farver - derfor kan jeg da godt synes det er irriterende at de skriger hver gang de ser et menneske på deres vej smiley

• #52   4. jul 2012 Ej men - det er en dag vi snakker om (kørsel i lastbil/hestevogn/what-ever) ..

• #53   4. jul 2012 Nej, Maria Cecilie, det er det netop ikke! Det står på over en rum tid!!

• #54   4. jul 2012 Maria Cecilie bliver man opfattet som en gammel sur kælling fordi man ikke synes det er i orden at få smidt øl efter en, får smidt sit vasketøj på græsset og smidt sin cykel ..so be it

Der er forskel på at feste, have det sjovt og larme lidt, men når det går over i hærværk som det ts har været ude for er det ikke i orden

• #55   4. jul 2012 Dengang jeg blev student for 3 år siden, så kørte vi EN dag.
    Og ja, så festede vi da mange andre dage, men det generede da ikke nogen?
    Andre går da også på diskotek/bar i weekenderne og i sommerperioden flere dage i "hverdagene" - og unger fra 8-9-10 klasse holder da også sommerferie i en uendelig lang periode hvor de også fester derud af ..
    Det er jo ikke noget nyt ..

• #56   4. jul 2012 Nej Laila, det gør man ikke - det har jeg ikke skrevet nogen steder.
    Synes bare den generelle holdning omkring dette er MEGA smålig smiley

• #57   4. jul 2012 SH Jeg tror ikke jeg har skrevet nogen steder de ikke må være glade og feste ?
    Jeg bliver altid i godt humør når jeg ser en vogn med studenter

• #58   4. jul 2012 men svaret var nu også mere til maria cecilie der mener nogle ikke kan tåle de unge fester og er glade
    susans eksempler skam gode nok men hvorfor skal folks liv gå i stå fordi der er fest? som jeg forstår på ts indlæg er det noget der varer over flere dage
    Man burde kunne have sine ting i fred også selvom der er farver og glade dage

• #60   4. jul 2012 hehe

(link fjernet)

• #62   4. jul 2012 Stakkels de glade unge

• #63   4. jul 2012 Lige et spørgsmål
    Hvem skriver de ikke må feste og være glade ?

ingen, det eneste der skrives er at de unge ikke behøver smide rundt med ting, og straks bliver det lagt ud som jantelovens hammer eller man er en gammel indtørret rosin der ikke under de er glade for deres veloverståede eksamener

• #64   4. jul 2012 (totalt ikke-vigtigt indlæg) Ha ha ha jeg var færdig af grin over det der billede Laila - Elsker specielt bandaen med solskærm under: "Vil gerne være kendt" - Dagens grin smiley Tak

• #66   4. jul 2012 Det kan heldigvis heller ikke forbydes.

Enig

• #67   4. jul 2012 Lad dem dog hygge sig den ene dag om året, det kan jeg ikke få ondt nogen steder over smiley

/Annie - Som er meget stolt af sin HG hue, uanset hvor forkert nogen synes den er...

• #68   4. jul 2012 Lige en update! Efter en god nattesøvn hos kæresten er jeg klar til endnu en uge uden søvn. Min pointe er at jeg under dem alt den glæde de ka trække. Men jeg er måske for at man sætter det lidt i struktur med hvornår man køre for sys stadig at det ikke at det er sjovt hver dag fra 6.30 - 03.00 hver dag i 14 dage men overlever!, har samlet flasker for 500 kr. På de grønne område overfor smiley :)

• Joachim D
    Joachim D Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #69   22. jun 2017 Undskyld at jeg bumper en 5 årig gammel tråd, men dette er relevant igen.
    Hvis jeg gik rundt i stille gader med en boombox over skulderen, med en bajer i hånden for at fejre mit nye job, så kan jeg da søreme love for at folk havde brokket sig.
    Men denne studenter tradition for særbehandling af en mærkelig årsag, og hvis man brokker sig over det er man bare en snerpe der ikke kan glæde sig over at de fejre.

• #70   22. jun 2017 Jeg syntes at fester, især for studenter, burde forbydes..... Det er jo ikke til at holde ud - heller ikke selvom jeg ikke er hjemme, men langt ude på Nordsøen. De irriterer mig alligevel. Det er så trælst med glade mennesker......

• #72   23. jun 2017 Erik Lindsøe deler os op i 2 grupper - glædesspredere og surstrålere...
    Det er da klart at når man har fået sin hue, så skal der da festes - og spredes glæde, når de kommer kørende i åben vogn og hujer - så råb dog "Tillykke" og se alle de glade smil og "tak" der kommer tilbage.
    At de sviner - det er vi så helt enige i, der er noget - ja svineri og tegn på dårlig opdragelse.
    Men selvfølgelig hvis man ikke kan glæde sig over at det går godt for nogen, ja så bliver man en rigtig surstråler der spreder negativ energi. Ved I hvad der kræver flest kræfter? Det er at være sur og negativ.
    Boomboxen er sgu ikke nødvendig! Gør som alle andre og sæt højtaler på mobilen og gå syngende hen ad gaden. Husk så lige at den flaske er en krone værd og lad være med at smide den.......
    Knap så forstyrrende - og provokerende.

Husk der er altid en der har det værre end dig - søpølsen smiley

• Joachim D
    Joachim D Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #74   23. jun 2017 højtaler på mobilen ville ikke rigtig være generende, det kan man knapt nok høre, undtagen hvis man sidder og høre det i en stillezone i tog f.eks.
    Den studievogn der holdt uden for mit vindue i gåri 30 min og hørte høj musik larmede mere end en boombox. Bassen braget igennem, imens de sang .. undskyld .. SKREG med på kinky fætter fra suspekt. Ikke særlig passende musik og høre i offentlighed hvis du spørger mig. Du kan selv google teksterne. Ikke at jeg har noget imod suspekt, men det hører til en lukket privatfest, koncert, eller i byen fredag/lørdag aften, ikke i offentligheden.
    Jeg er glade på deres vegne, og det er absolut ikke deres skyld, de følger bare en tradition. Men denne tradition er virkelig dum hvis du spørg mig, når de bare kunne holde en fest ligesom alle andre gør uden at genere andre, så må du selv bestemme om du syntes jeg er en "surstråler" af den grund.

• #75   23. jun 2017 For min skyld kan de feste og boombox'e løs alt hvad de vil - de bliver kun studenter en gang. Jeg blev det i '87 og havde vi haft disse muligheder dengang, havde jeg givetvis stået forrest i køen, nede i den butik der udlejer anlæg til til formålet.... og lejet en fed box, inklusiv lysshow. Den skal da bare have fuld smadder.

Derefter var turen gået til Tuborg, for at hente et granoldi fadbamse anlæg.

Vær lidt rummelige overfor de unge. De betaler selv festen og så må vi andre jo smile overbærende og hilse på dem - de vinker altid tilbage.

Men deres øl og diverse løse genstande, skal de selvføleglig holde i bilen - det er jeg ikkke interesseret i at blive beriget med.

Kommentér på:
studenterkørsel!

Annonce