{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Advarsel! {{forumTopicSubject}}

Har i en terassedør man kan slå ud og åbne skråt som et vindue så pas rigtig godt på og se efter jeres dyr! Det kan være til stor fare for dyret som kan komme slemt i klemme og få alle tænkelige skader. Vi har selv i nat måtte tilkalde dyrehjælpen og dyrlæge. Vores smukke misser blev lagt i evig søvn. Dette er en advarsel i samarbejde med nordjysk dyreredning her på facebook - den søde dame som ejer siden var selv herude og tage billeder af vores smukke dreng, som en klage til dyrenes 112 som intet ville gøre til at starte med, trods missers skrig om hjælp og som et bevis på hvor farlige de døre er. Tænk jer om derude!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Advarsel!
  • #1   22. maj 2012 Kan du ikke tage et billede af den forbandede dør som var grund til at en lille misling måtte lade livet?
    smiley

• #2   22. maj 2012 Jo det kan du tro.

• #3   22. maj 2012 Der er nu oprettet et album med to billeder, forklaring står i teksten, hvad der er hvad.

• #4   22. maj 2012 Jeg har lagt billeder ind, også tæt på hvor min misser sad fast - helt nede i bunden.

• #5   22. maj 2012 Jo, det er lige oprettet og hedder Advarsel!

• #6   22. maj 2012 Ej sad han fast deri?? smiley
    vildt!

Kunne man ikke fiske ham ud??

• #7   22. maj 2012 UPDATE!
    Tidligere samme dag var der en dame der var ude for noget af det samme med præcis samme dør og hendes kat - det var desværre kattens hovede der sad i klemme, lige ved halsen, dette skete mens damen var på arbejde så hun kommer hjem og ser hendes kat hænge der, da var det forsent smiley katten var blevet kvalt i døren.

• #8   22. maj 2012 Altså - jeg ved godt folk ikke helt forstår og det er også svært men jeg bliver så irriteret af at svare på det igen og igen, nok fordi det gør fan***s ondt!
    Nej der var ingen chance for at fiske ham ud, så ville ryggen blive revet over fordi han også sad fast i låsen inde i døren, hans "forkrop" der hang uden på hang til venstre mens bagpartiet som var indenfor hang til højre, tog vi ham ud, så rev vi ham over.

• #9   22. maj 2012 Og kunne vi nu have gjort noget - mon ikke om vi så ikke havde gjort det.
    Vi havde en længere diskution med dyrenes 112 som ville have vi skulle lade ham sidde der til vores dyrlæge åbende idag men til sidst trængte vi igennem til dem og hjælpen kom heldigvis til sidst - der blev taget billeder af vores drengemisser, som en klage til dyrenes 112 samt som et bevis på hvor galt det kan gå!

• #10   22. maj 2012 Ja smiley

• #11   22. maj 2012 nåh ja det kan jeg da godt se, der er det da ikke nemt at få bassen op igen når først han sidder fast.
    Godt du advarer, jeg kan forestille mig at den høje revne er fristende for en kattemis, der er ude på lidt spænding.

• #12   22. maj 2012 Dyrlægen sagde det var godt vi ikke prøvede at hive ham ud for havde vi gjort det så havde vi bogstavelig talt revet ham midt over, hans bagparti var helt færdig smiley hans krop var nærmest knækket over og da han kom fri viste dyrlægen os det - føj for en oplevelse.

• #13   22. maj 2012 jeg er ny og skal lige finde billederne, tak for advarslen og stort knus til dig

• #15   22. maj 2012 Ej, hvor frygteligt! smiley Er ked af at høre I skulle opleve det og tilmed skulle slås med at de ikke ville komme og hjælpe, kan kun forestille mig hvor grusomt det må have været for jer. Kan da godt se det er farligt, hvis katten sidder fast, man kan jo ikke åbne døren igen smiley
    Kram til dig.

• #16   22. maj 2012 Det var dog skrækkeligt.
    Så er 1812 jo ligeså elendig som 112.
    Det gør mig ondt.
    Kram herfra

• #17   22. maj 2012 Man må kigge bedre efter lotte, det hjælper somregl.

Tak til jer, camilla og marianne, dagen er gået i snegle fart og vi har prøvet ikke at være hjemme fordi det er svært at sidde i stuen stadig meeen vi ville jo også gerne være hjemme ved den anden kat som stadig går og kalder på misser, jeg håber det bliver bedre i løbet af nogle dage.

• #19   22. maj 2012 Det var dog forfærdeligt smiley

Masser kram til jer og R.I.P stakkels missebarn

• #20   23. maj 2012 Lotte:
    Forstår du ikke, at han prøvede at komme ud foroven på døren, og er så gledet ned i siden/revnen, jo mere han vrider sig og prøver, at komme fri, jo længere ned i revnen gled han og satte sig selv mere fast.
    Hvis de havde prøvet at få ham fri, havde de revet ham midt over. for jo længere ned han kommer, jo smallere bliver det, og jo mere bliver hans krop klemt sammen. Hun skrev i et andet indlæg, at han var klemt helt ned til 1 cm..

Hjalp det lidt på det?....

Jeg føler så meget med jer, hvor er det bare, noget af det forfærdeligste jeg nogen sinde har hørt. RIP lille Abe! og trøstekrammer til jer..
    og tusinde tak for advarsel, anede ikke dette kunne ske.

• #22   23. maj 2012 Lotte - jeg siger TAK for dine gode råd, men mon ikke om vi har prøvet hvad vi nu kunne uden at skade ham? Vi har prøvet at brække hele døren op sågar, og ville smadre ruden men det havde jo ingen nytte alligevel. Det var sgu da ikke for sjov at vi kontaktede dyrlæge midt om natten! Tænk nu lige over det - hvis vi kunne have gjort noget så havde vi også gjort det - og du drømmer ikke hvor meget vi prøvede, så tak fordi du er så dygtig til at fortælle hvad man skal, men nu var det OS der stod i det og vi ved hvordan det hang sammen - dyrlægen sagde også bagefter at det var GODT vi intet gjorde mere, for vi ville bogstavelig talt have rykket ham midt over og dyrlægen viste os hvordan og forklarede da han endelig kom fri, så tusind tak - du burde jo direkte være dyreredder når ikke engang de kunne få ham fri.

• #23   23. maj 2012 Og Mia M - tak mus, du har fattet det og tak fordi du hjælper med at forklare, det gør simpelthen så ondt på mig hver gang folk skal være kloge og bliver ved med at køre i "jeg forstår ikke hvordan" - nej men nu er det så ganske simpelt heller ikke vores skyld at andre er langsommere til at forstå. - det er super sødt af dig og din hjælp betyder faktisk mere end du lige forestiller dig.

• #24   23. maj 2012 •» Et liv uden dyr, er intet lykkeligt liv! «• - ROLIG!
    Vi forstår udemærket din frustration og at du er ked af det, men når du slår sådan et emne op, så må du også forvente at folk spørger ind til hvordan det skete osv ..

Suk ..

• #25   23. maj 2012 Synes virkelig det er forfærdeligt og jeg har tænkt rigtig meget på dig og det I måtte gå igennem. Det har gjort stort indtryk på mig, for tænker bare det må være så skrækkelig en oplevelse at se sin kat være i alvorlig knibe, uden at kunne gøre noget for at hjælpe ham.

Og jeg kan sgu godt forstå at trådstarter bliver ked af det, når folk bliver ved med, "jamen kunne I ikke bare.." - Hvis det var så enkelt, havde missen jo nok været i live i dag! Hvorfor blive ved med at køre rundt i det? Når folk kører galt i deres bil og bliver fastklemt, kan man jo heller ikke bare trække dem ud, hele bilen skal skæres op, fordi man kan gøre meget skade ved bare at "hive" dem ud. Mon ikke det er lidt det samme i den her situation?

Og hvis nogen slår et opslag op, omkring deres kat er blevet aflivet pga. fx sygdom, så er det da vildt ufølsomt at skrive, kunne I ikke bare have forsøgt den og den behandling - mulighederne er jo nok udtømte når man vælger at give dyret fred. Så prøv nu lige at være lidt indlevende, det er jo voldsomt og tragisk det TS har oplevet.

Igen stort trøstekram til dig, håber ikke du lader dig gå alt for meget på, at nogle folk mangler indlevelse..

• #26   23. maj 2012 Jeg har lige set døren, uha forpokker, sådan nogle vinduer havde jeg der hvor jeg boede før,,, men det var så MCO katte og birmaer, jeg og mine ikke hjemmeboende børn havde,,, har aldrig oplever de har forsøgt at komme ud og heldigvis for det. du stiller garangteret også dig selv spørgsmål om du nu kunne have gjort det anderledes, det tror jeg vi alle vil, men selvfølgelig har du gjort det som er muligt,,,, men andre kan ikke lade være med at tænke på hvad de kunne gøre i sådan en situation og hvordan man vil reagere,, tror det er med til at lære en at reagere i en chok situation som den du var i, knus

• #27   23. maj 2012 Tusind tak Camilla, det er dét jeg mener.

Jette L nej jeg spørger ikke mig selv om jeg kunne have gjort noget anderledes efter den rare dyrlæge viste hvordan det ville have gået hvis vi havde gjort noget selv, det eneste værdige vi kunne gøre imod vores kat var hårdt sagt at lade ham sidde indtil hjælpen kom, og det gik heldigvis stærkt selvom det egentlig ikke føles sådan smiley vi blev også vejledet igennem telefon på et tidspunkt men der var intet vi kunne gøre, først kom dyreredderen frem, men hun kunne heller intet gøre alligevel, vi måtte bare sidde og vente på dyrlægen nåede frem.

• #28   23. maj 2012 Jamen det var da virkelig det mindste, jeg kunne gøre for dig!<3
    Kan godt forestille mig hvad det betyder:)
    Du har jo skrevet mange gange hvor ondt det gør, at prøve at forklare det, så forstår overhovedet ikke at folk bliver ved med at være bagkloge, Men håber da de læser hele tråden, så de bedre forstår, istedet for bare at fyre noget af. For hvis de læser det hele, og har lidt fantasi, er jeg sikker på de forstår situationen;)
    Kram<3

• #29   23. maj 2012 Tak mulle, det er præcis det jeg mener smiley tror sgu heller ikke de selv ville bryde sig om at der skete en ulykke for dem og andre blev ved med at køre i det - og det her med Aben har sat utroligt hårde spor i mig, jeg havde slet ikke forestillet mig at det ville tage SÅ hårdt på mig - så i det at folk bliver ved med at køre i det "tror du ikke at hvis du nu havde gjort sådan og sådan -- eller mon ikke om i kunne have gjort et eller andet når du tænker bagefter?" Jamen NEJ! For selvom vi stod og pludselig skulle tænke klart så gjorde vi stadig de mest mulige ting og intet kunne vi have gjort anderledes selvom jeg tænker på det nu, men nemt for folk at tænke, tro og mene noget når de hverken var her eller så hvordan det egentlig rigtig foregik.

• #30   23. maj 2012 Kunne ikke havde skrevet det bedre selv!<3 Det er fordi de ikke selv stod i den situation, så kan de godt være bagkloge..
    Kan godt forstå det har sat nogle seriøse spor! Det var godt nok også en voldsom oplevelse! Har jo næsten lige selv stået med min gamle kat, hvis bagparti var helt knust af en bil, og han lå bare og ventede på at få fred :(..
    Så kan sætte mig så meget i dit sted, og jeg beundre godt nok dit temperament, Jeg tror ikke jeg ville kunne styre mig.. smiley

• #31   23. maj 2012 Jeg har fået nok! Men folk kan ikke se mig hidse mig op eller vræle bag en skræm men jeg tror også mere eller mindre min kæreste er ved at blive tosset! Han og jeg advarer jo fordi dyre-redningen spurgte om vi ville for det var os der kunne forklare sagen bedst - jeg føler jo af og til at jeg ALDRIG skulle have sagt ja.

• #32   23. maj 2012 Jat det kan jeg altså godt følge dig i, men jeg er altså stadig imponeret over at du kan holde tonen! For kunne da forestille mig, hvad du i virkeligheden har lyst til at skrive!<3

• #33   23. maj 2012 Det du nu forestiller dig jeg godt kunne tænke mig at skrive, tror jeg godt jeg ved hvad er for du har nemlig ret i det - hold op det kunne lade sig gøre mange gange men jeg tænker over det for min kæreste hjælper mig og forklarer "de kan jo ikke gøre for de er så dumme de skal have den flere gange eller at du skal skære den ud i pap for dem, det er jo egentlig mest synd for dem" - haha hvor har jeg dog smilet meget af det egentlig - men jeg er så også nået dertil nu at jeg siger til når det er nok men det er desværre heller ikke alle der kan acceptere, ærgeligt for jeg er her for at advare mod dørene, IKKE for at blive ved og ved med at snakke om Aben!

• #34   23. maj 2012 Oh my god, Gik stadig rundt heroppe på arbejdet, og smågrinte, af den sætning, da jeg betjente en kunde. Det var fanme godt sagt af kæresten smiley tummel up for den;)
    Præcis, det var for at advare, og så skal du bare tænke på, at det var et super godt initiativ, fordi så idt jeg forstod, så var der en del herinde, der ikke var klar over, dette kunne ske, inkl. mig, Så jeg er bare suuper taknemmelig for den advarsel sweetie;)

• #35   23. maj 2012 ihh - det var godt :-*
    men ikke grine af kunderne, de tror bare det er dem :b hah

• #36   23. maj 2012 Haha, ja de kiggede også liiidt mærkeligt på mig :s

• #37   23. maj 2012 hvorfor mon? :b haha!

• #38   23. maj 2012 Ja lige præcis, ej men altså, jeg dummer mig også altid med de kunder altså, Jeg stod engang og tænkte på, hvad for nogle bukser, jeg fik den bedste røv i.... og så kom jeg til at sige til kunden "Du må have en god røv" Argh!! Og det var sådan en fin ældre dame, men dun grinte heldigvis bare, og Mia var helt rød i hovedet, og flad af grin ;p (så'en er jeg) smiley

• #39   23. maj 2012 hahaha! smiley eeeejj men hvor det egentlig lyder som mig smiley
    i vinters hvor der var sne peger jeg hen på noget is der ligger på fortorvet og jeg siger til min søn "pas nu på du ikke glider derover" da vi så går forbi, så glider jeg selv! smiley

• #40   23. maj 2012 Hahaha ahmen det kunne jeg også sagtens have fundet på smiley
    I mit hoved, er det sådan nogle ting, der gør livet sjovt altså, Der skal være plads til at dumme sig og være fjollet, så har jeg det ærligtalt sjovest smiley

• #41   23. maj 2012 Præcis smiley

Kommentér på:
Advarsel!

Annonce