19. feb 2008 Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 125 Svar: 692
Ønskes: Hjemmelavet marmelade... Ønskes: Hjemmelavet marmelade...
som overskriften siger:
Ønskes: Hjemmelavet marmelade.
Haves: Forskellige slags frosne bær:
- 600 g hindbær
- 750 g jordbær
- 200 g bærsymfoni (ribs, brombær, jordbær, hindbær, solbær, blåbær)
- 500 g blåbær
Jeg er i gang med at tømme fryseren, da kæresten og jeg flytter sammen om ikke så længe (JUBII ), og fryseren i den lejlighed er micro, og jeg har endnu ikke råd til en kummefryser.
Hvordan ville I blande bærene til marmelade?
Jeg har en idé om, at blåbær i ovenstående mængde ikke er særlig godt sammen med de resterende, og jeg tror jeg skal købe et par poser 'bærsymfoni' mere, så der er lidt bedre balance i mellem bærene.
Eller er der andre gode idéer, evt. tilføjelse af andre bær?
De eneste krav jeg har er, at det bare skal være nemt at gå til, og så selvfølgelig harmonere godt sammen i smagen
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Jeg er vild med blåbær/vanille
hindbær/appelsinskal
jordbær/rabarber
Du behøver ikke køve flere bær, køb hellere et par vanillestænger eller andet til at pifte det op med.
Husk syltesukker!
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 125 Svar: 692
Jeg har også besluttet mig for at blande det hele sammen, og netop vanille gjorde sig rigtig godt, da jeg lavede jordbærmarmelade af friske bær i sommers
okt 2007
Du tager en klar brøndum, eller evt billig vodka. Kom ca 250 g hindbær/jordbær i en lufttæt beholder og hæld alkoholen over. Lad det stå i ca 14 dage. Alkoholen bliver den smukkeste pink farve og smager intenst af bær. Dagen før den skal drikkes tilsætter du akaciehonning ca ½ flaske til 70 cl.alkohol. en sikker vinder til en fest, med lidt hvidvin, eller sprite..mums!
okt 2007
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 125 Svar: 692
Ønskes: Hjemmelavet marmelade...