679 visninger
|
Oprettet:
TR*Hvil i fred Simba, min elskede skat.*
9. mar 2012 Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
9. mar 2012 Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Fedekur uden proteiner. {{forumTopicSubject}}
Som overskriften siger, så har jeg brug for et råd til en fedekur til min gamle hankat Simba. Det eneste krav der stilles er at maden ikke må indeholde proteiner, ihvertfald ikke særligt store mængder.
Han er en gammel kat gående på sine 18 år, og med alderen kommer der desværre også skavanker.
Hans lever og nyre er ikke for gode, så han kaster op hvis han får for mange proteiner. Han har tabt sig en del, og jeg synes det er svært at finde noget som feder katten op, og samtidig uden for mange proteiner.
Håber der er nogle gode fif i kloge KG-mennesker kan dele ud af.
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 21
Vores kat havde ledegigt/ og en hofteskade og var ikke meget for at gå den lange tur i køkkenet hver gang han ku spise lidt.. Stor succes.. God vægt på relativ kort tid.)
Men hvad angår foder uden/m. lidt protein der jeg lidt blank....
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Simba har ikke problemer med at komme frem til hans madskål. På trods af hans skavanker og hans alder, så er han er frisk herre. Han fiser og farer til madskålen hver gang nogen nærmer sig den, for at bede om en skefuld vådkost. Han har sit tørkost til rådighed dagen lang. Men vi er desværre blevet nød til at dosere hans dåsemad, da han ellers spiser til han kaster op, og så spiser han endnu mere, og så kører det rundt i en ond cirkel.
Så har bare brug for en løsning på proteinerne.
Men tak for dit input!
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Det jeg giver hende af nyre tørfoder er: Royal canin Renal feline RF23 og Specific FKD.
Vådfoder: Renal 3 varianter Bøf - Kylling - Tun. og Hill`s Prescription K/D
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Fedekur uden proteiner.