{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Hunden Balder {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Nu har der været så meget snak om ude-katte på andres matrikkel osv - og nu er der rent faktisk kommet en konkret sag:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1732728.ece

Jeg ville bare lige høre hvad folk synes om dette? Det kunne jo lige så nemt have været en kat ..

Er det okay at skyde (loven er på mandens side), men hvad synes I ?

Glæder mig til en masse spændende synspunkter smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden Balder
  • #1   27. mar 2012 Jeg er enig i at man ikke kan vide hvem der taler sandt i lige præcis denne sag, men synes nu alligevel at sagen var god som eksempel smiley

Jeg kan også sagtens forstå loven og jeg kan ikke andet end give politet ret - manden havde lov til at skyde hunden.

Dog kunne jeg <b>aldrig</b> finde på at skyde en andes kæledyr, om det så var hund eller kat - men jeg ville heller ikke finde mig i at have andres kæledyr rendende i min have (hvis det generede mig)
    Personligt ville det genere det mig at have fremmede katte og hunde rendende i min have, men så ville jeg nok foreslå mine naboer at hegne haven ind eller komme med andre forslag til hvordan vi kunne komme problemet til livs.

Jeg synes dog at man er i sin fulde ret til at gøre det (så længe loven er som den er) hvis man som manden har givet en skriftlig advarsel - her kunne familien så have talt med manden og forklaret ham risikoen for at nogen måske glemmer at lukke lågen en gang om året eller hvad man nu kan forvente ..

• #2   27. mar 2012 S H : Jeg er helt helt enig - og som jeg skriver kunne jeg aldrig få migselv til at trykke på aftrækkeren for at skyde en andens kæledyr - ville selv blive totalt forarget og ked af det hvis nogen kunne finde på at gøre det ved mine katte.

Og ja, der må nemlig være en rigtig dårlig samvittighed hos familien - nok ikke nu, da de er vrede og kede af det over udfaldet, men den må da helt sikkert komme.

Men jeg er spændt på om folk med udekatte (nu har jeg selv indekat og kan ikke argumentere) stadig kan forsvare at have dem rendende frit - er bare super nysgerrig over hvordan de ville reagere hvis det var deres kæledyr der lå død for enden af deres indkørsel en dag smiley

• #4   27. mar 2012 Er helt enig med *SBHT*

• #5   27. mar 2012 ""Jeg forstår ikke alt det HAD der er opbygget mod denne jæger, han har gjort noget som er 100% lovligt, hvorfor snakker folk så om hævn? er det pga. måden det er sket på, altså skudt ? Eller er det fordi han har slået et kæledyr ihjel, ville det have været anderlede hvis han havde fået en dyrlæge til det ?""

Inden for mit andet erhverv er der love, og ét er hvad loven foreskriver - noget andet er hvad man burde gøre. Sådan er det vidst også her. Loven foreskriver ikke altid de bedste løsninger - desværre.

Personligt ville jeg nok ikke tage hævn. Selvtægt fører sjældent andet en politianmeldser med sig. Enten det eller også fører det til mildere straffe for den person hævnen drejer sig om.. De forringer deres sag imod ham, hvis de begår en form for selvtægt.

• #6   27. mar 2012 """Men jeg er spændt på om folk med udekatte (nu har jeg selv indekat og kan ikke argumentere) stadig kan forsvare at have dem rendende frit - er bare super nysgerrig over hvordan de ville reagere hvis det var deres kæledyr der lå død for enden af deres indkørsel en dag :)""""

Igen, igen, igen , igen, igen .........................................................................................................

Popcorn: JA
    Sodavand: POKKERS OGSÅ. det mangler jeg!

• #7   27. mar 2012 *Popcorn: JA
    Sodavand: POKKERS OGSÅ. det mangler jeg!*

Sidder med Pizza og sodavand og jordbær så nu kan bølgen godt komme smiley

• #8   27. mar 2012 Der er jo ingen lovgivning omkring katte - De er deres egen herre... Ergo kan du ike holde dem på egen matrikel...

• #10   27. mar 2012 Jeg synes det er helt iorden! Så kunne ejeren sku have holdt styr på den hund! Lyder ikke som om ejer var ret glad for den hund!

• #11   27. mar 2012 Anna E - Lidt underlig sætning, du har rodet dig ud i der. Selvom, der ingen lov omkring katte er (selvom, jeg nu mener den også gælder for katte?) KAN man jo sagtens holde dem på egen grund? Det lykkes for rigtig mange herinde smiley Det hedder forsvarlig indhegning.

• #12   28. mar 2012 Anne E: jo hvis katten er til gene for din nabo.dvs hvis den pisser og skider naboens søns sandkasse.graver i deres bede og æder deres fugle. Mine nuværende katte kommer kun i løbegård derfor ikke et problem her smiley

• #16   28. mar 2012 Det var slet ikke hensigten at det skulle blive til en ude/inde-kat tråd smiley
    men mere om hvad folk med udekatte ville sige hvis det skete for deres katte - fordi jeg er nysgerrig ...
    Såååå Lena, klap lige hesten og læs indlægget igennem smiley

Kommentér på:
Hunden Balder

Annonce