946 visninger
|
Oprettet:
Hunden Balder {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Nu har der været så meget snak om ude-katte på andres matrikkel osv - og nu er der rent faktisk kommet en konkret sag:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1732728.ece
Jeg ville bare lige høre hvad folk synes om dette? Det kunne jo lige så nemt have været en kat ..
Er det okay at skyde (loven er på mandens side), men hvad synes I ?
Glæder mig til en masse spændende synspunkter
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 831
Jeg kan også sagtens forstå loven og jeg kan ikke andet end give politet ret - manden havde lov til at skyde hunden.
Dog kunne jeg <b>aldrig</b> finde på at skyde en andes kæledyr, om det så var hund eller kat - men jeg ville heller ikke finde mig i at have andres kæledyr rendende i min have (hvis det generede mig)
Personligt ville det genere det mig at have fremmede katte og hunde rendende i min have, men så ville jeg nok foreslå mine naboer at hegne haven ind eller komme med andre forslag til hvordan vi kunne komme problemet til livs.
Jeg synes dog at man er i sin fulde ret til at gøre det (så længe loven er som den er) hvis man som manden har givet en skriftlig advarsel - her kunne familien så have talt med manden og forklaret ham risikoen for at nogen måske glemmer at lukke lågen en gang om året eller hvad man nu kan forvente ..
jun 2011
Og ja, der må nemlig være en rigtig dårlig samvittighed hos familien - nok ikke nu, da de er vrede og kede af det over udfaldet, men den må da helt sikkert komme.
Men jeg er spændt på om folk med udekatte (nu har jeg selv indekat og kan ikke argumentere) stadig kan forsvare at have dem rendende frit - er bare super nysgerrig over hvordan de ville reagere hvis det var deres kæledyr der lå død for enden af deres indkørsel en dag
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Inden for mit andet erhverv er der love, og ét er hvad loven foreskriver - noget andet er hvad man burde gøre. Sådan er det vidst også her. Loven foreskriver ikke altid de bedste løsninger - desværre.
Personligt ville jeg nok ikke tage hævn. Selvtægt fører sjældent andet en politianmeldser med sig. Enten det eller også fører det til mildere straffe for den person hævnen drejer sig om.. De forringer deres sag imod ham, hvis de begår en form for selvtægt.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Igen, igen, igen , igen, igen .........................................................................................................
Popcorn: JA
Sodavand: POKKERS OGSÅ. det mangler jeg!
apr 2011
Sodavand: POKKERS OGSÅ. det mangler jeg!*
Sidder med Pizza og sodavand og jordbær så nu kan bølgen godt komme
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 72 Svar: 322
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 439
apr 2011
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
jun 2011
men mere om hvad folk med udekatte ville sige hvis det skete for deres katte - fordi jeg er nysgerrig ...
Såååå Lena, klap lige hesten og læs indlægget igennem
Hunden Balder