{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Nyt job - samtale med kolleger {{forumTopicSubject}}

For få dage siden startede jeg på mit nye job, og det er jeg indtil videre rigtig glad for. Problemet er lidt at jeg er rigtig dårlig til at komme i gang med at snakke med mine kolleger i frokostpauserne. Er der nogle der har ideer til hvad man kan snakke om, og hvordan man kommer i gang med samtaler med folk man ikke kender? Jeg er meget stille og rolig og kan virke genert overfor folk jeg ikke kender. Det vil jeg gerne lave om på.
På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt job - samtale med kolleger
  • #1   5. feb 2012 I starten er frokost pauserne altid svære.... Men et tip er at når du prøver at indlede en samtale, så interreser dig oprigtigt for svaret, og følg op på svaret... et hit er også hvis du kan huske hvad i har snakket om, du ved detaljer og så bring det op nogle dage senere.... Mandag er jo den perfekte dag for dig at starte... Spørg ind til hvad de har lavet i deres weekend... Og sørg for ikke at stille spørgsmål der kan svares med ja eller nej... for så er det dælme svært at føre en samtale smiley

• #2   5. feb 2012 pssst.... folk vil altid gerne snakke om dem selv... så undgå at føre samtalen tilbage på dig selv, medmindre de spørger ind til dig smiley

Håber det kan bruges... nogle af teknikkerne har jeg lært på kurser og andre har jeg selv erfaret med tiden.

• #3   5. feb 2012 Men hvad dælen skal man spørge folk om man ikke kender, uden at virke anmasende? Problemet er lidt at jeg føler at jeg trænger mig på når de allesammen sidder og snakker med hinanden og jeg er helt ny. Det er sikkert bare mig selv der har det sådan smiley

• #4   5. feb 2012 Måske du kan bringe nogle artikler frem du har læst i avisen - det kan både være relateret til jobbet men også bare almindelige "sjove" eller rystende artikler? smiley

Og så er det altid godt lige at sætte lidt skuespil på i starten - VIRKE ugenert, hvis du kan, for mange finder generthed barnligt, især når det handler om at møde nye mennesker smiley

• #5   5. feb 2012 Ærlig talt....du har da lov at være stille - og du er ovenikøbet ny.
    Det må da være de nye kolleger, der drager dig med ind i samtalen.

Men HVIS du føler, at du skal ta initiativ, så udsøg dig en, du syns virker specielt venlig og interesseret i dig. En der har smilet ekstra til dig og måske har præsenteret sig.

Spørg hvor længe hun har været ansat, hvordan hun kommer på arbejde i det her vejr. Hvis ikke du kan huske, hvad hun hedder, så sig, at du er håbløs til navne....
    Helt nede på jorden small talk..

Og så er det rigtigt, at du skal lytte til svarene. Ellers blir det jo aldrig til en samtale, men et politiforhør smiley

Men lad for Guds skyld være at gøre det til et problem, at du ikke vælter vitser af dig eller fører åndrig konversation... Vi har allesammen prøvet at være nye - og for nogen er det en lettere situation end for andre..
    Vær dig selv - du er en stille pige.

Jeg er en u-stille pige, og jeg elsker stille piger

• #6   6. feb 2012 hopper totalt med på Anne's svar... smiley

Håber din mandag gik rigtig godt... og lad nu være med at tænke for meget over det, for så går det hen og virker unaturligt.. Bare vær dig selv, det kan man aldrig komme helt galt afsted med ;0)

• #7   6. feb 2012 Ja, eller spørg om de har set et eller andet program i tv, du også har set.

Du skal nok få en god kontakt til dine kollegaer - det er bedre at være lidt genert som dig, end en som mig der rabler løs op og ned af stolper i timevis!
    Og husk - de skal jo også lige lære dig at kende - så de er måske også lidt generte... smiley

Kommentér på:
Nyt job - samtale med kolleger

Annonce