744 visninger
|
Oprettet:
Nyt job - samtale med kolleger {{forumTopicSubject}}
For få dage siden startede jeg på mit nye job, og det er jeg indtil videre rigtig glad for. Problemet er lidt at jeg er rigtig dårlig til at komme i gang med at snakke med mine kolleger i frokostpauserne. Er der nogle der har ideer til hvad man kan snakke om, og hvordan man kommer i gang med samtaler med folk man ikke kender? Jeg er meget stille og rolig og kan virke genert overfor folk jeg ikke kender. Det vil jeg gerne lave om på.
På forhånd tak.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
feb 2007
Håber det kan bruges... nogle af teknikkerne har jeg lært på kurser og andre har jeg selv erfaret med tiden.
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 113
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Og så er det altid godt lige at sætte lidt skuespil på i starten - VIRKE ugenert, hvis du kan, for mange finder generthed barnligt, især når det handler om at møde nye mennesker
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
Det må da være de nye kolleger, der drager dig med ind i samtalen.
Men HVIS du føler, at du skal ta initiativ, så udsøg dig en, du syns virker specielt venlig og interesseret i dig. En der har smilet ekstra til dig og måske har præsenteret sig.
Spørg hvor længe hun har været ansat, hvordan hun kommer på arbejde i det her vejr. Hvis ikke du kan huske, hvad hun hedder, så sig, at du er håbløs til navne....
Helt nede på jorden small talk..
Og så er det rigtigt, at du skal lytte til svarene. Ellers blir det jo aldrig til en samtale, men et politiforhør
Men lad for Guds skyld være at gøre det til et problem, at du ikke vælter vitser af dig eller fører åndrig konversation... Vi har allesammen prøvet at være nye - og for nogen er det en lettere situation end for andre..
Vær dig selv - du er en stille pige.
Jeg er en u-stille pige, og jeg elsker stille piger
feb 2007
Håber din mandag gik rigtig godt... og lad nu være med at tænke for meget over det, for så går det hen og virker unaturligt.. Bare vær dig selv, det kan man aldrig komme helt galt afsted med ;0)
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
Du skal nok få en god kontakt til dine kollegaer - det er bedre at være lidt genert som dig, end en som mig der rabler løs op og ned af stolper i timevis!
Og husk - de skal jo også lige lære dig at kende - så de er måske også lidt generte...
Nyt job - samtale med kolleger