{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

ang. dagpenge. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg er idag desværre blevet konstatere mulig kronisk syg, og skal derfor igang med en forløb, med mange undersøgelser og prøver på forskellige sygehuse. Dette gør at jeg desværre er blevet nød til at sygemelde mig i min min akasse og på jobcentret så jeg skal til og modtage sygedagpenge istedet for alm. dagpenge. Men nu er jeg kommet til og tænke på om det kan have betydning for de dagpenge jeg skal modtage i næste uge ? jeg skal indbetale dagpengekort på søndag, og kan ikke klare det hverken økonomisk eller psykisk hvis der skal komme problemer med de dagpenge, da der ikke har været andet end problemer, og da jeg ikke har modtaget mere end 2700 siden d. 1.dec. og derfor har meget brug for de penge der kommer nu.

Håber nogen kan hjælpe.
Mvh Salliah

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang. dagpenge.
  • #1   19. jan 2012 Nej du burde få dine dagpenge som normalt. Kan ikke forstå du ikke har fået mere siden 1 dec?? Det er da langt under minimum.

Du får nogle papirer fra din kommune du skal udfylde og så får du automatisk sygedagenge. Og så vil du så blive kaldt til samtaler med jobcenteret ca hver 4 uge.

Jeg er selv igang med at langt syge forløb nu. Der er meget at holde styr på smiley

• #2   19. jan 2012 Du skal melde dig syg, på lørdag ,21/1 hvis du kan vente, Jeg mener det er søndag 22/1 dagpengekort skal udfyldes, så vil du først være sygemeldt fra næste periode.

• #3   19. jan 2012 Okay, så denne gang burde der ikk ske noget med ?

Ja men der har simpelthen været så mange problemer,
    Jeg er blevet udlært for 2 mdr siden, og sendte en ledighedserklæring og meldte mig på jobcenter og alt det man nu skal, men de havde så mange undskyldninger, med det ene og det andet, om at de ikk havde modtaget min ledighedserklæring, og blev derfor først registreret 3 uger efter, og så med 3 uger i karantæne pga. en fejl i fagforeningen så var der kun 1 uges dagpenge udbetaling til mig her d. 1/12.

jeg syntes allerede at der er meget nu ): sys slet ikke det er sjovt, man gør alt for at der skal komme styr på tingene men så kommer der noget nyt ind som vælter det hele ):

• #4   19. jan 2012 Jeg har meldt mig syg idag, for ellers så kan det ikke registreres for der skal stå samme dato på min sygemelding som der står på første sygehusbesøg, og det er idag

men ja dagpengekortet skal sendes ind på søndag, men der står at man først vil blive sat på sygedagpenge hvis sygedomsforløbet er på over 14 dage, så jeg står som syg på dagpenge nu indtil om 14 dage, hvor de så sætter mig på sygedagpenge, så tror i at det vil have betydning for de penge jeg sende dagpengekort ind om på søndag ?

• #5   19. jan 2012 Du burde egentlig syge melde dig fra i morgen. Du ringer til A-kassen og melder dig syg. Så gir de besked videre til kommunen. Du skal bare udfylde dit dagpengekort som du plejer, men i morgen og lørdag skal du bare skrive syg på.

Puha det er ikke rart når de klokker i det derinde smiley Det er alligevel mange penge at miste....

• #6   19. jan 2012 Du burde på dine alm dagpenge udbetalt her til den første som normalt. Det gjorde jeg hvert fald da jeg sygemeldte mig

• #7   19. jan 2012 Okay, tak for hjælpen. jeg ringede idag og hun sagde at det skulle skrives idag ellers var der ikke noget og gøre.

Ja det er sindsyg mange penge også derfor jeg blev helt nervøs for at der skulle til og ske noget rod i det igen pga min sygemeldelse, for kan sgu ikke klarer at miste flere penge nu ):

og det er bar så irriterende alt det her, når det man allerhelst vil er at komme ud og arbejde.

• #8   19. jan 2012 Har været gennem hele møllen et par gange grundet depression... Synes altid der er bøvl og pengene tit kommer sent, når man fx. skifter fra alm dagpenge til sygedagpenge.... Det er nok forskelligt fra behandler til behandler, hvor hurtige de er til at registrere dig...

- Og ja, det er ekstra hårdt, når der ikke går penge ind.
    Ring og ryk for penge og svar. Det ville jeg gøre.

• #9   19. jan 2012 Ups... Så ikke du havde ringet. Håber det løser sig.

• #10   19. jan 2012 Og såer det bare typisk at når man bliver syg som ledig, så er der en masse instanser på nakken af én.
    God bedring.

• #11   19. jan 2012 Jeg har været gennem en længere tur med arbejdsprøvning og er blevet bevilliget flexjob... Godnat herfra og sov godt.

• #12   19. jan 2012 Tillykke Lonnie, det har uden tvivl været en sej kamp at nå dertil.
    Godnat!

Kommentér på:
ang. dagpenge.

Annonce