{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Spørge"skema" om familien på FB {{forumTopicSubject}}

Hej alle I dejlige mennesker.
Jeg har brug for lidt hjælp til mit AT-projekt.
Mit emne er selviscenesættelse omkring familien på Facebook, og jeg har et par spørgsmål.
Nogle kan måske virke en smule provokerende, men det er altså bestemt ikke meningen, så hvis I føler jer stødt af det, så lad vær med at svare. smiley

Jeg skal bruge jeres aldersgruppe lad os sige per intival 10-20 20-30 ovs. smiley

Når I er på Facebook, hvor meget og hvad skriver I så om jeres familie? Er det udelukkende om de positive ting, de har gjort eller kunne I finde på at brokke jer over noget, de har gjort?

Nu er emnet jo selviscenesættelse, så hvornår synes I, det bliver alt for falsk og iscenesat, når folk skriver noget til/om deres familie?

Jeg kender f.eks. en, der hele tiden skriver "min elskede mor", selvom hun faktisk er mere elelr mindre uvenner med sin mor.

Så hvis I lige svarer på de par spørgsmål, så kviterer jeg med bedømmelse og kommentar til jeres katte. smiley
Det ville være en stoooor hjælp.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørge"skema" om familien på FB
  • #1   4. nov 2011 Personligt skriver jeg ikke med min familie på facebook.
    Min mor blev meget syg på et tidspunkt og der skrev jeg opdateringer om hvordan det gik med hende og hvordan fremtiden så ud osv - MEN dette var ikke kun for min egen skyld, men også for hendes venner og bekendte, så de også kunne følge med.
    Ellers holder jeg det på et personligt plan og blander min familie udenom min facebookprofil smiley

Hvis jeg var uvenner med mine forældre kunne jeg ALDRIG finde på at hænge dem ud på facebook, det rager ikke andre hvordan det står til mellem mig og mine forældre.

Jeg synes især det bliver træls og falsk når folk skriver noget som: aaaarh tak søde far, du gav mig lige et tv til 10.000 kroner, jeg eeeelsker dig såååå meget ..

• #2   4. nov 2011 Mange tak for svar Maria Cecilie, men kunne jeg måske lige få din alder i interval? smiley

• #4   4. nov 2011 jeg er 34 år og har slet ingen FB profil, og har heller ikke lyst til at have en.

• #5   4. nov 2011 Selvfølgelig : 20-30 smiley hehe

• #7   4. nov 2011 jeg er 21..
    *Jeg bruger facebook hver eneste dag, og snakker mest med vennerne, men er også ven med dem fra min familie som er derinde.. bruger hovedsageligt facebook til at holde kontakten, men også for at "snage" eller hvad man skal sige.. ind og lure hvad der sker i folks liv... holde sig opdateret.. jeg kumne aldrig finde på at skrive noget grimt om min familie derinde, for det første fordi jeg er ven med dem alle sammen, og for det andet fordi det ikke rager andre end dem der er indblandet...
    jeg har ikke nogen venner der skriver om deres forældre på den måde du beskrev... men har nogen der gør det overfor veninder, hvilket næsten er mere belastende ... dem der altid skal skrive "iih jeg elsker dig bare så meget skaaath du er den bedste veninde i verden, du er bare så smuk skqaaath, baby du er mit liv".. you name it.. det virker lidt falsk..

• #8   4. nov 2011 Mange tak for de mange svar. Det hjælper meget. smiley

Har jeg ret, når jeg skriver, at tendensen i de flestes svar er, at det er iscenesat, når man føler, at man bliver nødt til at skrive på sin væg: "Ih hvor jeg elsker dig, min dejlige mor."
    Det burde blive i privaten og burde siges til personen direkte, ellers mister det værdi. Er det rigtigt, det jeg påstår? smiley

• #9   4. nov 2011 Hejsa jeg hedder Tanja og er 35 jeg bruger face meget.
    Jeg hænger dog ikke min familie ud på face, men kan godt skrive at jeg kan være lidt træt af min søster feks. ;o)

• #11   5. nov 2011 Jeg er 38 år

Jeg har det meste af min familie på FB... dog ikke min far og mor, da de ingen profil har.

Jeg kunne aldrig drømme om at hænge min familie og venner ud... overhovedet.
    Det kommer ikke nogen ved at jeg er sur på en anden person... det tager jeg med personen selv, under 4 øjne.

Hvis jeg vil sige tak for kaffe og kage til min søster, skriver jeg det på hendes væg, ikke på min egen og det samme med mine venner.

Jeg bruger min egen væg meget sjældent... dog kan jeg godt lige lave en opdatering på hvad jeg personligt har oplevet eller har af planer.

Jeg kender en del teenage piger...... og jeg skal lige love for at den ikke får for lidt på deres væg....
    Dagligt bliver der brugt ord som : Jeg elsker dig min skattepige, bedsteveninde for evigt osv... og det er for mig i overkanten.
    De selv samme piger hænger så tilgengæld osse de samme veninder ud dagen efter.... og jeg kan se at deres familier får den samme positive/negativ tur.
    Det kan osse "kamme" overfor mig... når folk "bruger" deres børn til at få lidt opmærksomhed... ved at skrive historier om at nu har lille Egon gjort og sagt såèn... og han bare er det dejligste barn i verden. Når jeg ved at drengen er en barsk bandit, der driver hans mor til grådens rand, flere gange om dagen.

I bund og grund vil vi mennesker jo bare bekræftes i, at vi ikke er forkerte, lige som alle andre og at der er nogen der holder af os. Og her er FB det perfekte udstillings vindue.

• #14   5. nov 2011 Jeg er 26 år.
    Jeg bruger fb hver dag.
    Jeg er så en af dem der kan finde på at skrive : "Elsker dig min dejlige skat *hans navn* simpelthen bare fordi jeg elsker ham og har lyst til at dele det... Ellers skriver jeg gerne hvis der sker noget sjovt eller spændende, eller kan skrive "sikke en lortedag" hvis det er det..
    Jeg har familie og svigerfamilie derinde og vi følger med i hinandens liv bla på den måde og jeg ser ik min egen familie så tit, så sys det er hyggeligt.
    Jeg kan så ikke tage dem der "glemmer" at logge ud, så deres venner hacker deres profil og skriver " Sarah er vildt lækker haha" og de så kører i den rille

• #15   10. nov 2011 28 år. Har næsten alle fra familien stående som venner på min facebook profil, men nej jeg skriver ikke sammen med dem. Kan da godt skrive dav og spørger ind til hvordan det går, men det er så også det. Bruger mest min facebook profil til at holde kontakt med mine venner i udlandet. USA, Holland, England og Tyskland.

Kommentér på:
Spørge"skema" om familien på FB

Annonce