Jeg hader de søvnlammelser!! :-( {{forumTopicSubject}}
Jah, jeg havde mig et mareridt her i nat, da jeg sov, og vågnede første gang ved 3-4 tiden i morges af mareridtet. Da klokken så gik hen og nærmede sig de seks, gik jeg i seng igen, da jeg stadigt var godt træt.
Jeg sover så rimeligt godt der, og vågner så ved omtrent halv 8 tiden. Jeg ligger lidt og kigger ud i den blå luft i meget få sekunder, og har MEGA SVÆRT ved at holde mine øjne åbne. Jeg prøver så at bevøge mig, men finder meget hurtigt ud af, at det kan jeg bare ikke. Jeg er fanget i min krop, der stadigt sover tungt og godt. Jeg begynder at blive lidt sur, og tvinger til sidst mig selv ud af sengen, og går ekstremt besværet ud i køkkenet og lægger mit hoved ind under vandhanen, og tænder for den kolde hane på fuldt blus. Bare for at vække min hjerne, og få den til at fatte jeg altså ER VÅGEN! Men noget er galt. Vandet er ikke vådt! Hvorfor er vandet ikke vådt? Vand skal da være vådt!! OK, jeg ligger altså STADIGT inde i min seng og sover. GRRRR!! Jeg ligger så stadigt inde i min seng, og er temmelig sur på min dumme tungt sovende krop der ikke vil lystre og adlyde mine ønsker og befalinger. Hmmm, hvad gør man så? Så prøver jeg det gamle trick for at få den til at fatte jeg altså er vågen, ved at koncentrere mig om at strække mig. Jeg kæmper med tankekraft og decideret tankemæssig manipulation af mig selv for at få mig/min krop til at strække mig. Det lykkedes ikke lige sådan lige med det samme, men lykkedes da efter noget tid. Et par minutter. YES!!!! Jeg er vågen nu! Min krop er svag, men i det mindste har jeg fået den vækket. Jeg smiler lidt for mig selv, tager min en dyb indånding og skal til at rejse mig, da jeg opdager jeg altså var for langsom, for min krop er faldet i søvn igen og jeg er fanget igen igen. Hvad gør man så? Jo, så prøver jeg at lave samme dybe koncentration, fokus og krops manipulation og få mig til at vride min hals og nakke til det giver et smæld. Jeg kæmper, men det lykkedes ikke. Så må jeg finde på noget nyt. Er der noget i min krop jeg kan mærke? Jeg begynder at føle efter. Næh, det er der ikke. Hvad skal man så afprøve?
Det tog mig faktisk op til en godt og vel en halv time, at få min krop til at fatte jeg ALTSÅ VAR VÅGEN og jeg meget gerne ville ud af sengen altså, og få den til at lystre mig i stedet for at gå imod mig. Da jeg endeligt vågnede, havde jeg mig en dårlig balance, for min krop ville gerne sove videre. Så jeg bevæger mig ud på mit badeværelse, går ind under bruseren og tænder for vandet, og får mig et dejligt koldt bad med nattøj på. Men i det mindste, et bad der slår igennem og hjælper mig med at få min totale kontrol over min krop igen.
Jeg HADER de søvnlammelser!!!
Jeg har lidt af dem siden jeg var en ganske lille pige på 5 år.
Er der andre herinde der lider af samme problem? Altså søvnlammelser.
Hvad gør I for at få jeres kroppe til at opfatte at I vågne?
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
Tror desværre bare mine katte ville synes det var hylende skægt at lege med en sådan snor, der ville give mig buksevand mens jeg lå og sov.
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
Håber på det samme, at der er nogen herinde der kender til det, og kan hjælpe mig på vej.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
Jeg hader de søvnlammelser!! :-(