{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.497 visninger | Oprettet:

Død? kat... {{forumTopicSubject}}

- Der er en kat der lige er blevet afvist herindefra, fordi der stod at den var bortløbet. Pludselig var der en masse der vendte det til at den skulle være død, o. s. v. - og at det var derfor at de afviste den. Den havde gode billeder og en ordentlig tekst, men det var mange ligeglade med.

Der stod intet sted at den var død!!! - Kun at den var bortløbet.

Tænk hvis en familie derude et sted havde taget den til sig, uden at vide at den var bortløbet, og måske endda efterlyst. Tænk hvis katten kom tilbage til sin rette ejer p. g. a. at den var oprettet herinde.

Men fordi der stod at den var bortløbet, så mange bare i deres øjne at den var død.

Jeg forstår jer ikke... - Det er ikke okay at have en kat der er død herinde, men heller ikke en kat som man i realiteten stadig ejer, men ikke ved hvor er p. t.

Dette er ikke personligt skrevet mod nogle, men undres bar over denne sære regel!

Poteklem herfra.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Død? kat...
  • #1   23. feb 2006 bar = bare.

• #2   23. feb 2006 Der står intet i retningslinjerne at døde eller bortløbende katte ikke må være herinde, så hvorfor så afvise, de er jo ligeså velkommen som "levende" katte.. smiley
    - Kristina

• #3   23. feb 2006 Jeg tænkte også, at den måske bare er på "dame-rov", vandretur el. lign. Man hører jo ofte om katte der er vendt hjem igen efter måneder ude, og enkelte gange (i ekstreme tilfælde) om nogle der har rejst halvvejs Jorden rundt for at komme hjem.

Hvordan kan så mange skrive at den er død, når de ikke ved det?

• #4   23. feb 2006 Måske sårer det ejerens følelser, at I har opgivet katten på forhånd, mens han/hun måske holder håbet i live.

• #5   23. feb 2006 Funny...

- Nu er denne tråd over en time gammel, er vist 15 gange, og alligevel har ingen af dem der skrev at de havde afvist katten, skrevet herinde, og besvaret denne tråd, som egentlig henvender sig til dem, med spørgsmål.

Potedask herfra.

• #6   23. feb 2006 Anne ===>>

Den er ikke vendt mod dig - kun... Og naturligvis har du da lov at have dine egne meninger! No hard feelings herfra.

Johanna.

• #7   23. feb 2006 Det er ikke "møntet" på nogen af jer, men spurgte jer bare. Jeg fik svar fra nogle af jer, og er ikke ude på at ændre nogens holdninger.

Jeg husker ikke at vedkommende skrev at han/hun tror den er død, kun at den er bortløben.

• #8   23. feb 2006 Julie>>> Vil li'e fortælle dig at min mis og jeg fandt hinanden igen pga at han var øremærket smiley

• #9   23. feb 2006 Ejjj... sådan en rigtig spændende diskussion, og så ser jeg den først nu... Jeg synes det er SÅ interessant med de der holdninger om døde katte...
    Hvis bare der var nogen, der ville uddybe sine holdninger i stedet for bare at skrive... at det BARE en ens holdning...

Jeg synes det er interessant, at de katte som ikke er mere skal tabubelægges, som om deres liv slet ikke har fundet sted. De er bare væk, slut med det, videre til det næste...

I stedet for at tænke lidt mere over, hvordan man optræder overfor andre, som har mistet. Eller hvordan man er overfor sig selv, når man har mistet for den sags skyld.
    Sorgen er en meget vigtig fase, som man ikke bare må fortrænge og den der prinsessen-i-klodshans-holdning... Dur ikke, det passer sig ikke.. Den er simpelthen bare passé.
    Jeg undres tit ved, hvor omsorgen er henne, når man tænker på, at man står over for et andet menneske, som skal leve med et savn og i dette tilfælde i uvished om, hvad der er sket.

Så hvorfor ER det, at man er af den holdning?

• #10   23. feb 2006 Hej Sarabimor.
    Det kan jeg sagtens forstå, at du har fulgt dit behov og har slettet billederne. Og du kan jo rigtig nok se på dem, når du igen er klar til at rumme de følelser, som de vil vække...

Men som du selv skriver, så har ALLE forskellige måder at bearbejde sin sorg på... Nogen har som dig behov for lige at lukke af, andre har behov for anerkendelse og dialog om, at man har haft en god tid, og at det smerter een at miste...

Jeg er af den holdning, at dem som savner og ønsker at dele med os andre, de skal mødes! Ligesom du skal mødes med din holdning..

• #11   24. feb 2006 Ja - jeg er så den omtalte kats ejer....

Jeg er virkelig overrasket over alt den røre min lille hanmisser har skabt herinde...

Det var på ingen måde min intention da jeg oprettede mig som bruger i går..

Jeg anende ikke at nogen kunne finde på at afvise min kat fordi han var løbet bort...

Som nogle også skiver - så ved jeg ikke om han er død - jeg kan bare ikke forestille mig han er i live - med mindre han er blevet taget ind af nogle rare folk..
    Men det kan jo også nemt tænkes at han er det..

Og hvad så hvis han er død.. Dette gør ham da ikke mindre værdig...

Jeg bor desværre op af en meget trafikret vej og har i den forbindelse mistet en del af mine dejlige katte - og jeg havde da egentlig tænkt mig at oprette dem alle herinde - selvom de er døde - men efter den velkomst (eller mangel på samme) som Killer fik er jeg da ikke længere helt så sikker...

Som flere skriver er der jo ingen regler om at døde/bortløbne katte ikke må være herinde og derfor forstår jeg ikke at folk kan tillade sig at afvise kattene som er væk eller døde...

De kan jo bare lade være med at byde katten velkommen, men ligefrem at afvise kattene på det grundlag syntes jeg er lavt...

At nogen ikke kan klare at have deres mistede katte herinde respekterer jeg da fuld ud - men så forventer jeg da også at modtage den samme respekt når jeg nu gerne vil have mine mistede katte herinde...

Som der også bliver skrevet har folk forskellige måder at håndtere forskellige situationer på...

Jeg håndterer tabet af mine mange katte ved fortsat at snakke om dem og jeg tænker på dem næsten hver eneste dag..

Jeg ville utrolig gerne have dem herinde sammen med mine levende katte, for på den måde ville jeg trods alt stadig kunne bevare en del af dem...

Mange er af den holdning at det jo bare er en kat - men for mig er det langt mere... Det er mine børn...

Hvis folk mistede deres børn ville de jo heller ikke bare "som der bliver skrevet: tabulægge deres liv" som om de aldrig havde eksisteret...

Mine katte har eksisteret og de vil fortsat alle gøre det i mit hjerte...

• #12   24. feb 2006 Se desuden:
    (link fjernet)

• #13   24. feb 2006 May-Britt:

Se hvad jeg hr skrevet til Cille der spurgte om noget lignende herinde:

(link fjernet)

• #14   25. feb 2006 May-Britt:

Først og fremmest vil jeg lige have det på det rene at jeg ikke behøver lære noget af nogen..

Jeg ved det der er nødvendigt og værd at vide om katte for at give dem et godt og lykkeligt liv.

Jeg elsker mine dyr højere end mange andre og jeg har også en helt anden opfattelse af mine dyr end mange andre..

For mig er det ikke kun dyr - langt fra.. De er meget mere..

Samtidig husker jeg dog at de skal have lov til at være dyr - vi skal ikke menneskeliggøre dem for de har ikke de samme behov og ønsker som os...

Jeg er udemærket klar over hvordan en kat ser ud når den er blevet kørt ned - har trods alt prøvet det nogle gange... Det er et frygteligt syn som jeg ikke ønsker at nogen skal opleve...

Jeg udfordrer ikke skæbnen ved ikke, at spærre mine katte inde - jeg har bare lært at lade livet gå sin gang...

Nu skal det jo lige siges at det altså ikke er en motorvej jeg bor op af - bare en landevej hvor der er trafik...

Det er desværre umuligt at tage forholdsregler som du siger/foreslår for selv inde på vores grund har vi mistet dyr..
    Bl.a. brækkede min venindes hest benet på marken herude - men så mener du måske også bare den skulle have været holdt indenfor???
    Min ene hunkanin afviste et kuld af sine unger så de døde meget tidligt - men så skulle hun måske aldrig have lov at få unger igen???
    Min hunkats killinger blev trampet ihjel af min pony fordi hun insisterede på at de skulle ligge i hans boks..
    Vi flyttede killingerne rigtig mange gange, men kort tid efter havde mor missen flyttet dem tilbage..
    Hun blev meget stresset over at hun ikke måtte have dem i hans boks og hun brugte al for meget tid på at flytte dem tilbage frem for at made dem og derfor besluttede vi at lade dem ligge derinde..
    Hun var sin egen herre og livet gik sin forfærdelige gang.. Det var frygteligt, men der var intet vi kunne have gjort..
    Kort tid efter blev hunkatten kørt over inde i vores gårdplads af min hestetrailer da den blev bakket tilbage hvilket ligeledes var forfærdeligt, men da vi havde kigget efter uden at kunne se nogen, var der igen intet vi kunne have gjort anderledes..

Og forholdregler eller ej - jeg bliver knust hver eneste gang og derfor har jeg også besluttet at jeg ikke vil anskaffe mig flere katte før vi engang har råd til at finde et andet sted at bo..
    Jeg vil også gerne have mig en hund, men igen skal det ikke være før vi har råd til at flytte...

Men de katte jeg nu engang har mig skal have lov til at leve det bedst mulige liv - hvilket inkluderer frihed.

Katte hører efter min mening ikke hjemme i en løbegård eller en lejlighed hvor de ikke kan bevæge sig frit.
    Katte er deres egen herre..

Du generaliserer når du siger at "folk på landet" har en anderledes opfattelse af sus og dus - det er ikke korrekt..

For det første kommer jeg ikke "fra landet" - jeg er opvkset i "storbyen" - og for det andet siger jeg at mine katte lever i sus og dus fordi det er rigtig.

Mine katte elsker at klatre i træer, de elsker at ligge ude og nyde solen, de elsker at jage og mest af alt - de elsker at komme slæbende med deres bytte for at jeg kan se hvad de har fanget..

DET er kattens natur.. Løbebure og lejligheder er for hamstre..

Mine katte får det bedste foder og legetøj de kunne ønske sig. De kan varme sig ved en dejlig brændeovn og de kan ligge og hygge sig på gulvet hvor der er gulvvarme. De har huler og kurve hvor de kan nyde en lur og de kan ligge i sengen hele dagen hvis de har lyst til det...

Endvidere kan de komme ud og nyde deres frihed hvor de kan følge deres instinkter og få lov til at være katte. Mange pakker deres katte ind i vat fordi de tror det er bedst.

Jeg mener det er egoistisk at behandle katte som et andet tøjdyr....
    Det opfylder muligvismenneskets omsorgsbehov, men katten får intet ud af det..

Efter min mening ville katten meget hellere selv bestemme...

Man skal huske at katte ikke blver født tamme..
    De bliver gjort tamme..

Jeg tror på man skal leve livet mens man er her - det kan desværre hurtigt nok få ende...

Mine katte ville blive knust hvis jeg proppede dem i en løbegård.. Det er helt absurt... Tænk hvis de var ved at fange en mus som så løb uden for løbegården - så kunne katten så sidde der og glo med en lang næse...

Vi skal huske vores katte nedstammer fra de store katte (løver, tigre osv.) og hvis der er en ting vores tamkatte har bevaret - er det deres instinkter...

Instinkterne siger dem at de skal leve i naturen, at de skal mærke territorier af, at de skal jage, at de skal lede efter partnere osv...

Modsat fra dig vil jeg ikke generalisere, men kan med sikkerhed sige at mange folk fra "storbyen" gør deres katte alt for kunstige...

Jeg fik min venindes to voksne indekatte da vi flyttede herud og jeg siger dig - aldrig har de to katte været så glade..
    Da de boede i lejlighed var de sky og den ene var ond og ville bide..
    En uge efter de var flyttet ud til mig var de som to helt andre katte..
    De var glade, sunde og se på og mest af alt - ingen af dem var længere onde eller sky...

Puh ha - det var en lang smøre...

• #15   25. feb 2006 Sarabimor:

Øhh... Nå...

Men nu var det jo heller ikke dig beskeden var rettet imod..

Såe....

• #16   7. mar 2006 May-Britt:

Øh Jo - det tror jeg nu nok jeg gjorde...

Jeg svarede på det med at udfordre skæbnen og så sandeligt også på det med løbegårdene...

Det med børn valgte jeg at ignorere fordi jeg har en noget anderledes holdning til børn end de fleste.. Jeg skal nemlig ikke have børn...

• #17   7. mar 2006 Hahaha... Kan ikke andet end at grine lidt af din måde at se tingene på Thea. "Løbegårde og lejligheder er for hamstre" *LOL*
    Kan godt være du siger du ikke er generaliserende ligesom May-Britt, men hold da ellers lige op for en ugeneraliserende generaliseret udmelding at komme med til os der har løbegårde, indhegnede haver eller har vores katte i lejlighed.
    *LOL* Kan ikke lade være med at grine lidt, da jeg virkelig synes at det er en snævertsynet måde at se verden på og jeg har faktisk lidt ondt af dig. Hvor må du synes vi andre er ONDE imod vores katte, og jeg håber da at du har det godt med at være mere hellig end os andre, ved at lade dine katte leve udenfor og op til en landevej.
    Vil herefter lige pointere at jeg selv har boet på landet, og selv har fået mine katte taget af landevejen... Ved hvor skrækkeligt det er, og heldigvis er jeg også blevet klogere. (ja i mine egne øjne er jeg da)
    Gider ikke kommentere yderligere, men synes det er flot at du kan lade være med at generalisere sådan.. WOW. :-S

• #18   8. mar 2006 Camilla G:
    Jeg mener på ingen måde jeg generaliserer når jeg siger min mening om løbegårde.. Som sagt er det jo bare MIN mening..
    I modsætning til det May-Britt skriver om at "folk på landet" har en anden opfattelse... så skriver jeg intet om dette.. Jeg siger bare at det er min mening at katte ikke hører hjemme i løbegårde...
    Jeg siger på ingen måde at I andre er onde imod jeres katte - det er vist bare en konklusion du laver.. Jeg siger bare at jeg ikke vil have mine katte i løbegårde osv., men at andre har det er egentlig mig ligegyldigt. Ligeså vel som det også burde være andre ligegyldigt at jeg ikke har mine i løbegård... Men det er det jo åbentlyst ikke!!!
    Så grin du bare.. Det må da være skønt at kunne more sig sådan over andres ulykke...

• #19   8. mar 2006 Læg mærke til hvad det er jeg griner over Thea... Det er bestemt ikke over andres ulykke.. - Kunne jeg aldrig finde på ligegyldigt hvor forkert jeg end finder det folk gør.
    Synes det er tragisk at man skal miste sine katte til bilerne, og det må du sandelig ikke misforstå..!
    Derfor mener jeg da stadig at det er sørgeligt at der ikke er andre der reagerer mere på det at deres katte bliver kørt over, og skaber et mere sikkert miljø for sine katte.
    Jeg ved udemærket godt at det ikke er alle der har råd til at lave hegn om haven osv, men på den anden side, så har jeg personligt ikke selv råd til at miste flere af mine katte og skulle ud og skovle dem op fra landevejen, fordi folk ikke kommer ind med dem når de er blevet kørt over, men blot lader dem ligge for at blive kørt over igen og igen.
    Jeg ved ud fra personlige erfaringer hvor skrækkeligt det er, og jeg har derfor også fået en anden holdning til det at have katte, end hvad jeg havde da jeg var mindre.

Desuden kan jeg ikke andet end at se det du skriver som en generalisering og jeg citerer gerne..
    "Mine katte elsker at klatre i træer, de elsker at ligge ude og nyde solen, de elsker at jage og mest af alt - de elsker at komme slæbende med deres bytte for at jeg kan se hvad de har fanget..

DET er kattens natur.. Løbebure og lejligheder er for hamstre.. "

Igen... Jeg morer mig bestemt ikke(har jeg aldrig gjort og det vil jeg aldrig gøre) over andres ulykke...

• #20   8. mar 2006 Det er jo som sagt min mening.. Mine katte hører ikke til i løbebure og lejligheder...

Som sagt er jeg egentlig ligeglad med om andre har deres katte "opbevaret" på den måde så længe mine katte ikke skal udsættes for det..

Som jeg skriver så mistede min veninde også sin hest ved at den brækkede benet herude, men det betyder jo heller ikke at jeg siden den dag har holdt mine heste indespærret i en boks...

Da min hunkanin afviste sine unger så de døde valgte jeg heller ikke at hun aldrig skulle være mor igen..

Man udfordre skæbnen hver eneste da ved at træde uden for døren, men sådan er det nu engang at leve..
    Der er efter min mening ikke meget ved at blive 100 år gammel hvis man intet har oplevet.. Man skal huske at leve imens man er her..

Man skal lade dyrene leve deres natur.. Vi skal huske at det er os der har bragt dem i fangeskab og derfor mener jeg der er vores "pligt" at sikre at de lever så naturligt som muligt..

Vi har såmænd sagtens råd til at indhegne hele haven, men aldrig i livet om jeg kunne finde på at gøre det...

Hvs man vælger at indespærre sin kat gør man det 100 % mod dens vilje.. Hvis en f. eks. en hankat selv kunne vælge ville den gå fra hus, hjem, foder, hygge osv. for at komme ud og strejfe fordi det er dens instinkt..

Man kan ikke fjerne dyrs instinkter.. Ligeså meget som heste er flok- og bytte dyr så er katte rovdyr.. Og der gælder altså også selvom de bor i en lejlighed eller et bur..

Mine katte får bare lov til at følge ders instinkter fordi jeg mener det er forkert at forhindre dem i det..
    Det ville være helt imod alt jeg tror på, for er der en ting jeg lærte i efteråret (en længere historie) er det at man skal følge sine instinkter...

Og dette gælder ligeså meget dyr som der gør mennesker...

Men igen.. Det er bare min holdning...

Så kan du jo grine alt hvad det passer dig..

• #21   8. mar 2006 Jeg er så af den overbevisning at min kat, som er født som indekat, har det super dejligt, og ja... Hun vil elske at være udenfor, og det nyder hun skam også når hun er det!
    Men jeg vil hellere indhegne min have når jeg en dag får den, end jeg vil lade hende løbe frit rundt..
    For det første er hun en racekat, jeg har betalt 4000 kr for hende og folk i dag har satans lange fingre, og jeg skal ikke have min kat stjålet fordi hun er lækker og andre vil have en gratis racekat.
    For det andet bor jeg i byen og skal ikke have hende taget af vejene...
    -Og selv hvis jeg IKKE boede i byen, så er chancen for at hun bliver kørt ned der stadig, og den er jeg slet ikke interesseret i skal være der for min kat.
    Jeg elsker at se min kat i sit rette element (ja for jeg ved da godt at katten er et rovdyr og elsker naturen), men jeg mener rent faktisk også at det kan lade sig gøre for katten at tage sol, jage, klatre i træer, komme med bytte til ejeren osv, hvis haven er indhegnet.. Det lider katten bestemt ikke spor under, efter mit hoved da!!

Hvad katten ikke ved har den ikke ondt af, og det kan jeg garantere dig at jeg heller ikke har. Min kat er en harmonisk, glad, sund og levende kat, og sådan ser jeg gerne at det bliver ved med at være.
    - Derfor kan jeg sagtens leve med mit valg om at have en indekat... (som ikke lever i bur ligesom en hamster.. *GG* Hvor herre bevares)

Hvad du har samvittighed til og hvad du mener, ja det er jo så din egen sag og fred være med den. Det skal der heldigvis også være plads til.
    Godt der også er plads til os andre!!

• #22   8. mar 2006 Hvad du har samvittighed til og hvad du mener, ja det er jo så din egen sag og fred være med den. Det skal der heldigvis også være plads til.
    Godt der også er plads til os andre!!

Lige mine ord...

Kommentér på:
Død? kat...

Annonce