431 visninger
|
Oprettet:
Nogen med forstand på chili? {{forumTopicSubject}}
Jeg har et lille spørgsmål omkring chili, da jeg har i sinde at prøve og lege lidt med et par chilier her i morgen, hvor jeg også vil grille. Jeg har tænkt mig at lave nogle grillede kyllinge filletter på den nye kuglegril, og kunne godt tænke mig at lave en RIGTIG LÆKKER DELIKAT marinade med chili til filletterne.
Mit spørgsmål lyder. Er det den røde eller den grønne chili der er den stærkeste? Og har chiliens størrelse noget at gøre med kraften i chilien?
OG, er der nogen af jer der i forvejen kender en rigtig lækker, kraftig marinade med chili til kyllingekød? For så vil jeg gerne have lidt hjælp nemlig.
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Grønne er umodne, de fleste chili bliver røde ved modning, enkelte sorte, gule eller andre farver.
Du kan ikke se på chili'en om den er stærk, men hvis du handler hos en grønthandler med stort udvalg i chili ved de som regel, hvilke der er stærke.
Der ligger et chili og tomat gartneri lidt syd for Køge, kan ikke huske navnet, men prøv at Google, du bør kunne finde deres hjemmeside, hvor der er masser af Info.
Velbekomme
Pia, Charley og Chili
nov 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 26 Svar: 154
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
2 stk chili, uden korn, blendet.
1 bundt mynte, blendet i.
½ citron blendet i.
2 fed presset hvidløg.
1 tsk salt
½ tsk peber
Olivenolie for resten af pengene.
Gnubbede filletterne rigtig godt og grundigt ind i marinaden, og bagefter hælde al resten af marinaden over i en pose, og så smide filletterne op i, og lade dem trække i små 3 - 4 timer. Bagefter grille dem, og pensle dem lidt på hver siden med samme marinade.
Mon det kunne blive godt?
Så med syltede agurker til, asparges kartofler og brun sovs, og en omgang salat.
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 117
Jeg tror dog ikke du behoves at pensle dem hvis du lader dem ligge og trække i et par timer, du risikere måske at smagen bliver for intens!
Det lyder super lækkert, du kunne også lave kartoflerne på grlllen. Vi gør tit det at vi pakker nogle små kartofler (med skræl), ind i staniol og så ligger dem dirkete ned til kullet, og så spise de med en kryddersmør eller hvidløgssmør! mmmhh.. Jeg har en super lækkert opskrift på hvidsløgssmør hvis det har intresse?
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
Nogen med forstand på chili?