akvariefisk :-) {{forumTopicSubject}}
Hej alle katteelskende mennesker herinde
Puha - i gpr fik jeg endelig købt mit første akvarium!!! og ihh hvor er jeg spændt på at få noget levende deri.
Jeg vil derfor høre, om der er nogle erfarne akvarium-folk herinde, som kan give nogle gode råd til mig som nybegynder..
Jeg har haft akvariet stående natten over, og temperaturen er nu de retmæssige 25 grader.
Jeg vil jo så forfærdelig gerne have nogle fisk i her i løbet af i dag, men vil høre jer ad om I ved om man må putte fisk i samme dag som planterne kommer i?
Og har hørt at nu hvor jeg ikke venter den tid man normalt skal for at komme fiskene i, at man kan benytte noget der hedder Sera nitrivec for at fremskønne processen af vandet (så de rigtige bakterier oprettes hurtigere). Er der nogle der har erfaring med det? og som eventuelt ved om jeg må putte det i vandet og komme fisk i samme dag?
På forhånd tak og god mandag til jer alle
Hilsen Janni
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 6
dette har jeg bedst erfaring med trods diverse tilsætnings muligheder, så jeg vil anbefale du køber planter i dag også køber fisk til weekenden, så du også kan finde ud af hvilke du vil have
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
kender alt få godt det der med at man gerne vil have fisk i med det samme men du kan risikere at de dør for dig og det er jo ærveligt så vendt en lille uge :o)
hvor stort er det akvarium ?
det jeg har lige nu er 19L
og der går der 4 guppyer og 3 rejer :o)
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Hvis du ikke har fået planter i, kan du starte med at købe dem idag og plante dem i akvariet, hver 3 dag skifter du ca 1/3 vand.
Midt i næste uge kan du så komme fisk i.
Hvilke fisk du kan/skal vælge kommer helt an på hvor stort akvariet er. og hvilke ønsker du har for akvariet ??
maj 2007
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 144 Svar: 819
Det er et 325 l akvarie vi har
mar 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 30
Jeg købte noget quick starter til at komme i vandet der skulle gøre bakteriebalancen perfekt så jeg kunne komme fisk i med det samme
Mit akvarie er et 60 liters, så jeg købte 4 alm. platyer og 3 slørhaler til en start, og så må jeg se hvordan det udvikler sig.
Så kommer jeg neonfisk og sugemalle i senere, når jeg er sikker på, at jeg ikke risikerer noget. Indtil videre ser de ud til at trives i vandet (de har været deri i et par timer nu og stressen er ved at være forsvundet).Håber på det bedste
maj 2007
mar 2010
maj 2007
mar 2010
akvariefisk :-)