{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
447 visninger | Oprettet:

pædagogseminariet opgave {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er lige startet på pædagogseminariet og skal skrive min første opgave.

Vi har været meget uheldige ang. vejl. pga. sygdom smiley Og synes virkelig det er uoverskueligt.

Er der evt. nogle af jer som har skrevet opgave om udsatte børn og unge???

Eller har et forslag til en problemformulering som man kunne tage fat på, når vi taler om "udsatte børn og unge"? (altså børn som bor på institution fordi de er tvangsfjernet).

Er på bar bund.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pædagogseminariet opgave
  • #1   26. mar 2011 En problemformulering om netop det emne kunne lyde sådan her: Er det børnenes skyld de er havnet der? Eller er det forældrenes skyld? Eller samfundets skyld? Kunne børnene selv have indflydelse på at de er havnet lige netop der hvor de er? Hvor stor en indflydelse har forældrene selv haft på at børnene er endt der? Kunne samfundet have gjort noget for at situationen så anderledes ud? Kunne vennekredsen have indflydelse på hvilke valg man tager i sin barndom og fremadrettet? Har følelser nogen betydning for dette?

• #2   26. mar 2011 Uhha jeg husker tydeligt den "frustration" ved de første opgaver på semi smiley Nu er det en del år siden jeg har gået der og ved der er sket en del med krav osv i opgaver.
    Nogle råd kan jeg evt. give:
    Lav en brainstorm på alt hvad i tænker om emnet.
    Indkreds det til havd i vil omkring/undersøge - samfund, hvilke alder, gruppe udsatte børn/unge/læs om omsorgssvigt, psykologi, pædagogens rolle. I vil opdage i har lyst til at nå omkring alt men kan ikke lade sig gøre så hold fokus - husk at bruge HV ord.
    Ellers prøv at google på pædagog opgaver og bliv inspireret der.
    Pøj pøj med det :-9

Kommentér på:
pædagogseminariet opgave

Annonce