Er så frustreret og trist )': {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Må ud med al min ynk og frustrationer.
Vi står og skal have os et nyt sted og bo inden november 2011.
Vi kan absolut ikke finde nogen lejeboliger som passer til vores økonomi.
Jeg har været i kontakt med kommunen om der ikke er noget hjælp og hente til en studerende der mangler et sted og bo pr. november 2011, men desværre ingen hjælp da jeg tjener for meget til og komme ind under deres status til folk der mangler hjælp til og finde en bolig.
Min Bankrådgiver mener vi nu skal prøve og kigge på andel og se om der skulle være noget, og vupti i mandags fandt vi drømme lejligheden, ikke særlig dyr hverken i betaling eller husleje, men dog lige 500 for meget for at min bankrådgiver mener vi kan få det til og løbe rundt, og det er selvfølgelig super at hun gør det realistisk for os så vi ikke kommer i klemme, men jeg er bar så frustreret over at vi ikke kan finde noget.
Vi har ledt efter bolig i snart et år nu og det er bar umuligt med de penge vi har til rådighed, og der er bar ingen hjælp og hente !!!
Jeg er så bange for og komme til og stå i situationen at vi stadig ikke har fundet noget til november og derfor ikke har noget sted og bo.
Jeg er så frustreret og kan ikke snakke med nogen om det, da alle bar sige det nok skal gå og at uhh de har også så mange problemer selv.
jeg tænker ikke på andet og mit hoved er ved og sprænges.
jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre !!!
undskyld det blev lidt langt.
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 64 Svar: 246
arrrh det er så frustrende ): !!!!!
aug 2009
nov 2008
nov 2008
mar 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 42 Svar: 237
nov 2008
ja men alle boligselskaberne her hvor jeg bor er med ventelister ):
aug 2009
nov 2008
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
(de "100 års ventetid" er såmænd ikke engang overdrevet (tværtimod) til visse boliger, kan jeg se på min Århus-venteliste :S)
Er der håb om, at I kunne komme til at tjene de 500 kr mere om måneden, der mangler nu, så I alligevel kunne købe den andelsbolig? Eller skære en fast udgift fra ... fx til evt. bil?
Jeg tænker også, at du jo nok får arbejde efter endt studie, så på sigt vil det være en god løsning med andel.
Nu ved jeg ikke om "I" er dig og kattene, eller om det er dig og en samlever, men ungdomsbolig eller studiebolig kunne måske være en mulighed - der er normalt ikke ret lang venteliste, og der findes ( i hvert fald i Århus) gode to-værelses-ungdomsboliger. OG mange steder giver det mulighed for at få foden ind i en boligforening og derefter få fortrinsret til almindelig familiebolig.
Held og lykke!
nov 2008
Jeg er i lærer som frisør og arbejder allerede 37 timer og er på elevløn, denne løn er dog ikke den højeste.
hvis vi bar var i august måned nu så var det med andelsboligen ikke nogen problem da vi ville have 4500 kr mere om måneden, og så kunne vi sagtens sidde i den.
vi har skåret alt ind til benet for og se om det kunne lade sig gøre, vi har ingen bil og kun de nødvendige forsikringer, meget billig telefon ingen tv pakker eller noget, og vi bruger nærmest aldrig noget til os selv.
men lejligheden kan desværre ikke stå til august da de er meget eftertragtede pga. prisen.
jeg er ikke berettiget et ungdomsbolig da jeg er elev og ikke alm. studerende ):
mar 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 42 Svar: 237
dec 2006
Det er jo kun 5 måneder - altså i praksis faktisk kun 2500 kr, der så afgør at I ikke kan købe denne andelsbolig! :S Man skal ikke sætte sig for hårdt, nej, men alligevel ... det er da for fjollet at sådan en forholdvist lille beløb skal være afgørende.
Men kan I ellers ikke komme på en venteliste til de andelsboliger? ... måske er der en ledig til efteråret....
Som nævnt ved jeg udmærket hvor stressende uvis boligsituation er, så håber for jer at ikke skal vente for længe. Men når I får de 4500 mere om måneden, så tror jeg nu nok det skal gå, hvis I stadig skulle være boligsøgende til den tid
nov 2008
Tusind tak for hjælpen Tinka, du er altid så hjælpsom (: og får altid en lidt mere glad, det gjorde du også sidst (:
dec 2006
Når I har højere indkomst i sigte inden efteråret, så synes jeg ikke det ser helt håbløst ud
Og hvis der findes en venteliste til de andelsboliger, så kan I måske holde ud at bo midlertidigt (fx fremleje) nogle måneder, indtil der bliver en ledig.... hvis det nu skulle blive nødvendigt.
Igen held og lykke!
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Jeg ved at det er grænseoverskridende, men har du overvejet kollektiv - detmkunne jo være sammen med et par veninder. Jeg kender nogle som lavede et forældrekøb og så udlejede de det til kollektiv...
Er så frustreret og trist )':