{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

Bedømmelser af andres katte.. {{forumTopicSubject}}

Man kan jo bedømme de andre brugeres katte herinde med både lav, middel, høj og ekstra høj.. Personligt selv stemmer jeg kun på katte, som jeg ved jeg vil give en høj eller ekstra høj, da de fleste (forståeligt nok) bliver stødte hvis deres kat får en middel eller lav..
Hvorfor er der egentligt denne mulighed? For hvis man evt giver en andens kat en middel eller lav, bliver de jo bare kede af det, for alle synes jo at ens egen kat er den bedste...
Ville det ikke være bedre at man havde en slagt "synes godt om" knap, som man kunne trykke hvis man synes katten var flot, men ikke muligheden for at give lav?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedømmelser af andres katte..
  • #1   13. mar 2011 *slagt=slags

• #2   13. mar 2011 sidder selv pt og føler mig "trynet" over at have fået middel.
    jeg passer mine katte det bedste jeg har lært, forsøger at tage gode billeder og prøver at lave tekst så god som muligt her på KG og så er det lidt demoraliserende at folk "taler grimt" om mit elskede dyr.

ved ikke helt om jeg er for nærtagende eller om det måske var bedre kun at have høj og x-høj, så folk blev nødt til at svine hinanden til med tekst istedet for.

• #3   13. mar 2011 glemte at skrive: selv kunne jeg aldrig drømme om at give lav eller middel, da jeg hellere undlader at stemme så.

måske "synes godt om" knappen var god, især hvis der var mulighed for at markere sine 20 yndlingskatte smiley

• #7   13. mar 2011 Jeg har også slået den funktion fra..

har prøvet at får middel og lav, og det var til en lille killing.. så tænd jeg nu kan det være nok.

• #8   13. mar 2011 hvis man tager stemmer på ens katte herinde seriøst .. så tror jeg man er ude hvor det ikke er sundt mere ..

stop nu med at være så skide stolte af jeres katte..

hvis min kat havde fået 10000000000000 lave stemmer.. ville jeg være totalt ligeglad.. fordi jeg ved at min kat er super dejlig så hvad andre tænker eller mener . rager mig en høstblomst !

så stop jeres tud over at have fået en "middel" tak..

• #10   13. mar 2011 Bo K: tror ikke på at du ville være her hvis ikke du var stolt af at være katteejer smiley
    så tag nu bare brynjen af og indrøm at når bedømmelsessystemet er der skal det også være sådan at folk kan trives med det.

• #11   13. mar 2011 Marlene læste du overhoved hvad jeg skrev ?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #12   13. mar 2011 "stop nu med at være så skide stolte af jeres katte.."

Hvorfor må man nu ikke være stolt af sine katte,??
    Alle katte er skønne.
    Skal du bestemme om folk skal stoppe med at være stolte og glade for deres katte, så vil jeg også bestemme at du skal holde op med at give ordre til hvad folk føler for deres katte, for det kommer man ingen vegne med alligevel. Tror også at brugerne vil være totalt ligeglad med hvad du mener og skriver. smiley

• #14   13. mar 2011 Bo K: såvidt jeg kan tolke ser du ikke bedømmelsessystemet som værdifuldt og helst afskaffet??? faktum er det er her, og så må det jo bruges på bedste vis smiley hvilket for mit vedkommende betyder at jeg giver høj og x-høj. resten undlader jeg at stemme på for ikke at såre andres følelser.

har jeg forstået dig ret?

• #15   13. mar 2011 Janne
    hvis man er så stolt over sin kat at man ikke kan klare at få en middel eller lav herinde.. så syntes jeg det er langt ude..

jeg tror vi alle er stolte og glade for vores katte.. !
    jeg kunne godt have omformuleret mig anderledes men jeg kan bare ikke tage folks tuderi over en lav eller middel stemme seriøst.

det er MIN mening

• #16   13. mar 2011 Marlene hvis det blev afskaffet ville jeg være ligeglad
    hvis det blev ville jeg være ligeglad. tror aldrig jeg har brugt det og kommer heller ikke til det.
    hvis man kun vil give høj eller x-høj.. så kan jeg ikke se pointen i det ..
    kan du ikke følge mig i det

sorry jeg lyder meget negativ men det virker som om der er nogen der går mere op i status end at vise en flot kat.

• #17   13. mar 2011 men hvis man kun vælger at bedømme positivt hvad er pointen så i at bedømme ?
    og hvis man så vælger at give en lav eller mellem og folk bliver mugne over det
    og feks giver en lav eller mellem retur som hævn
    er det så ikke lidt tåbeligt det hele ?

• #18   13. mar 2011 Jeg vil gerne byde 500 kr på en rediger knap

• #19   13. mar 2011 Bo K: sidder og smiler lidt. det er dejligt med en nauanceret debat hvor vi ikke bare alle klapper hinanden på ryggen.

i det store perspektiv kan jeg godt så at bedømmelserne er ligegyldige, men ikke desto mindre nagede det lidt i min stolthed og forfængelighed at mine kat blev dårligt dømt haha
    jeg er endda voksen. så tænk hvor ked børn bliver over en dårlig stemme.

fint at tage en diskussion om bedømmelserne skal eksistere eller om noget andet evt er bedre

• #20   13. mar 2011 Kristine:
    Forstår godt hvad du mener.Da jeg personligt synes alle katte er smukke ,ville jeg ikke have noget imod at man kun kunne bedømme positivt eller slet ikke.

• Janne.*

#21   13. mar 2011 Ja og det er ok at have sin egen mening om tingene... Men man må så tage hensyn og være forstående for at der er nogle mennesker der er mere følsomme end andre, vi alle føler og opfatter forskelligt, det er der ikke noget nyt i og det må man respekterer.:-)

• #22   13. mar 2011 ja vi vil have rediger og synes godt om knapper smiley

• #24   13. mar 2011 Janne
    tage hensyn til hvad og hvem
    så man må helst ikke give lav en til følsom person ?
    eller misforstår jeg?

jeg debatterer, det har intet med respekt at gøre lige nu. jeg giver min mening og i giver jeres, så diskuterer vi det og forsøger så godt vi kan at argumentere for hvad og hvorfor..

• #25   13. mar 2011
    Hvis man ikke synes man kan bedømme noget positivt om en bestemt kat,kan man jo bare lade være med at bedømme overhoved.

• #26   13. mar 2011 sandt nok Eric N men så kan man vel lige så godt lave et " syntes godt om" system =)

• #27   13. mar 2011 Jep

• #28   13. mar 2011 ja ligesom da man var barn og ens forældrer sagde at man skulle holde mund hvis man ikke havde noget pænt at sige for at være høflig smiley :) almindelig god opførsel. er jeg virkelig så gammel at det ikke findes mere??

• Janne.*

#29   13. mar 2011 Bo....

som du skrev ..."så stop jeres tud over at have fået en "middel" tak..""

Du må da gøre og give som du vil, det var ikke det jeg mente. smiley

Mener bare at man må respekterer at nogle bliver mere følsomme-kede af at få en middel eller lav end andre. Der har være mange diskutioner om dette emne før og selv om man er ligeglad hvad andre mener om ens katte/kat, så kan det godt gøre folk lidt kede af at få en middel / lav alligevel. Måske er mænd anderledes end kvinder på det område, "også" hehe

Jeg persontlig kan ikke se hvilken kat på KG jeg skulle give middel eller lav, da jeg synes alle katte er nogle skønne væsener. smiley

• #30   14. mar 2011 Jeg har tidligere benyttet mig af mulighederne for at benytte alle stemmevarianter, idet jeg synes ikke alle katte er lige pæne og alle gallerier er lige gode.

Resultatet blev en masse negative PB'er og lave stemmer retur på samtlige mine katte.

Efter et indlæg i forum:
    http://kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=70776

besluttede jeg mig for at ændre mig måde at stemme på, således jeg kun benytter mig af høj og ekstra høj.

Når kutymen herinde er, at "når man ikke har noget godt at sige om en andens kat - så lader man vær", så gik jeg jo mod strømmen og mange blev kede af mine "dårlige" stemmer.

Med ovensteånde i baghovedet blev jeg også irriteret en dag, jeg fik en middel på en nyoprettet killing med en masse gode billeder.

I dette tilfælde kunne jeg se brugeren også i høj grad benyttede sig af lav og middel stemmer - faktisk var halvdelen af stemmerne angivet enten lav eller middel.

Istedet for at bryde reglerne med hævnstemmer eller sende en sur PB, besluttede jeg, at min killing ville ligge en "efter min egen mening" humoristisk hilsen i én af hendes kattes profil, hvor min killing bad katten ligge en dej på ejerens hovedpude, som tak for stemmen...

Dette resultaterede så i en frysning.

Idag er jeg stadig træt af middel eller lave stemmer - så selvfølgelig helst, at der kun var ekstra høje stemmer på mine katte smiley Omvendt tager jeg det ikke så tungt, idet jeg nu ved, at der i langt de fleste tilfælde ikke ligger meget tankevirksomhed bag de enkelte stemmeafgivelser. Desuden genopretter jeg i ny og næ kattene herinde, når deres profiler bliver ændret væsentligt.

Min holdning er nok, at hvis der skal være et stemmesystem, man kan bruge til noget, så burde det være et pointsystem samt være anonymt.
    Jeg har en klar forestilling om, at langt flere brugere ville stemme mere variereret, hvis stemmerne havde været anonyme.

Gennemsnittet af stemmerne ville så være afgørende for, hvor god en bedømmelse katten generelt har fået.

Kommentér på:
Bedømmelser af andres katte..

Annonce