{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Opførelse imellem brugerne {{forumTopicSubject}}

Kan ikke lade være med at lade dette går mig på..

Hvad er det der gør at der er nogen der skal patu sørger for at der er nogen bruger der ikke skal kunne lide at være herinde.

Hvad er det der gør at nogen føler sig bedre end andre herinde-

Hvad er det der gør at nogen kan får andre til at give udstemmer..

Hvad er det der gør at nogen afviser en kat, og det er ikke fordi, katten ikke ejes af bruger, ikke fordi der ikke er billeder nok.. ikke fordi det ikke er gode billeder, nej men fordi det er lige den bruger der ejer katte..

Om jeg fatter at det er sådan.. det er direkte mobning..

og her taler jeg op "voksen" personer..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opførelse imellem brugerne
  • #1   10. mar 2011 tænker tit det samme... jeg holder mig mest fra og svare i indlæg for ellers får man bare en igen

• #3   10. mar 2011 Med hensyn til forum så er det meget det med at det skrevne nemt kan misforstås, tænker jeg. Især hvis det måske er et sårbart emne, så tror jeg det er nemt at tolke indlæg som negative.

Det er ofte svært at se om en bruger er sur/ked/glad fordi der ikke følger korpssprog med.

Jeg er blandt andet blevet beskyldt for altid at være sur, fordi jeg ikke fylder mine indlæg med smileys.

• #4   10. mar 2011 Jeg er sikker på jeg er nr. 1 - den der er blokeret af flest brugere.

Intet kunne interessere mig mindre end så småttænkende mennesker ...

Uartige bedrevidende svar - det er som regel lavt selvværd - kan man ikke begå sig på anden måde, så kan fyre nogen finker af...

• #5   10. mar 2011 Jeg er enig med Lis, sandheden er meget ofte ilde hørt.

Når der bliver oprettet tråde herinde virker det ofte som om der bare søges rygklapning, og det er ikke det vi (jeg er i hvert fald ikke) er her for. Det er for at dele viden.

Hverdagens sorger og glæder bliver selvfølgelig også delt, men efter min mening er videndeling vigtigst.

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #6   10. mar 2011 Hvad er det der gør at der er nogen der skal patu sørger for at der er nogen bruger der ikke skal kunne lide at være herinde.

Hvad er det der gør at nogen føler sig bedre end andre herinde-

\Ja for mit vedkommende har jeg en fornemmelse af at nogen f'ler sig som n;rmest smaa Orakler der ved alt og ikke levner meget plads for dem som ikke ved lige saa meget.

Hvad er det der gør at nogen kan får andre til at give udstemmer..

\ jeg giver af princip kun udstemmer til folk som har en saerdeles grov adfaerd herinde.

Hvad er det der gør at nogen afviser en kat, og det er ikke fordi, katten ikke ejes af bruger, ikke fordi der ikke er billeder nok.. ikke fordi det ikke er gode billeder, nej men fordi det er lige den bruger der ejer katte..

\ jeg afviser aldrig katte. Er det en forkert race, skriver jeg til ejer og goer opmaerksom paa at det maa vaere en fejl. Men altid i en sober tone.

• #7   10. mar 2011 Enig med trådstarter smiley Det er direkte mobning der foregår og i min verden er det fordi de personer der mobber har et lavt selvværd, føler sig "alt" vidende og bedrevidende end alle andre og i sidste ende mangel på respekt for andres meninger og holdninger smiley

• #8   10. mar 2011 Yvonne - Hvorfor melder man ikke sådan en opførsel, hvis man ser den?

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#9   10. mar 2011 Annie fordi det ikke forer til noget at anmelde noget som helst herinde.
    Det er set mange gange

• #11   10. mar 2011 Hvem anmelder du til Sanni? Direkte til admin via ris/ros? Eller til en HA?

Det er meget sjældent jeg får anmeldelser der går på opførsel herinde, og det er faktisk ret længe siden sidst hvis ikke min hukommelse svigter mig helt.

• #12   10. mar 2011 Lone - Ja, det kan man sagtens, men som skrevet længere oppe så er der mange der mener folk er ubehøvlede hvis de ikke lige får det svar de ønsker eller hvis svarene ikke er overtegnede med smileys.

• #13   10. mar 2011 Det er helt rigtigt man godt kan dele viden uden at være ubehøvlet . problemet er jo man ikke kan modtage viden uden at føle sig trådt på ...

• #15   10. mar 2011 Lone - Så er vi tilbage til debatten om hvorvidt man skal tjekke folks alder inden man svarer i en tråd, og jeg hører til dem der ikke bruger min tid på det.

• #16   10. mar 2011 Jeg vil så gerne have killinger på min blandingsdkat - åhhh det ku' være så dejligt ...

Tillader man soig så at sige der alt for mange katte - tag et kig på internaterne - man aner ikke hvad man avler på osv. Så bliver det til brødnid - og selvfølgelig bliver man blokket.

Hvad spørger man for - jeg fatter det ikke, nogen har været her længe. Men der er nu også en tendens til man ikke læser hvad der foregår - eneste interesse er ens egen tråd. Ikke just noget man bliver beriget af:-(

• #17   10. mar 2011 Jeg har på fornemmelsen at det er en bestemt person, hændelse eller tråd i (flere af jer) taler om og mine evner rækker ikke til tankelæsning(, heldigvis).

Husk at vi ikke kan se hvad der sker i grupperne og vi kan heller ikke moderere i dem. Det er kun Big Admin der kan det.

• #20   10. mar 2011 Jamen Lisbet, jeg er næsten sikker på det er din(e) gruppe(r) - men som sagt, jeg er fuldstændig græsk katolsk med at tøsefornærmede brugere blokker mig ...

• #21   10. mar 2011 Lone J
    Alt afhænger af øjnene der ser - i hvilke tilfælde mener du der ikke tales pænt?

• #22   10. mar 2011 Lone - Så citerer jeg lige det svar jeg gav dig længere oppe:

Lone - Ja, det kan man sagtens, men som skrevet længere oppe så er der mange der mener folk er ubehøvlede hvis de ikke lige får det svar de ønsker eller hvis svarene ikke er overtegnede med smileys.

• #25   10. mar 2011 Smiler..
    Nu tænker jeg ikke så meget på, den måde nogen svare på.Ej heller på de spørgsmål der kommer ind i mellem..

Lone.. uha jeg følger mig skam ikke altid velkommen, og jeg er vist en "gammel" bruger..

Anni Jeg tror ikke brugerne tør/gider skrive, da de ikke bliver taget seriøs..

Jeg kender til et par stykker der er blevet stemt ud, og hmmm mon ikke det er gruppepres der er skyld i dette..

Jeg kender også til nogen der ikke har lyst til at være herinde, netop fordi de ikke føler de har lov at være her..

• #26   10. mar 2011 Der tager du ganske fejl Lone - jeg har skam fået afvist kat - en killing der ugen efter blev Best in Show. Der var mange gode og skarpe billeder ...

Så at det kun er de nye, nope ...

Jeg har aldrig avist en kat - jeg har heller aldrig sat nogen på filter. Og tro moig jeg er langt fra enig med alle - men jeg har set at små daglige doser, det ændre holdning hod nogen - ikke alle - men bare det nogen forholder sig til det de læser, måske endda gør sig ulejligheden selv at undersøge - det er besværet værd.

• #27   10. mar 2011 Lone, gider man ikke - så brænder man ikke nok for det - så burde man måske holde sin mund ...

M;an når ingen vegne ved ikke at gide ...

• #28   10. mar 2011 Jeg har skam også fået afvisepoint på mine katte når de er blevet oprettet, på trods af masser af gode billeder og info. Det tager jeg nu ikke så tungt, jeg ved det er pga sure rønnebær og ikke fordi min kat er grim :o)

• #30   10. mar 2011 jeg sidder både på bilgalleri- scooter galleri og kattegalleri
    og det er vildt så meget forskel der er på folks opførsel

bilgalleri = mandehumor med masser af brok over andres opførsel i trafikken, babes og skænderier

scooter galleri = indbegrebet af teenegerdrenge i flok

kattegalleri = en flok tøser med kat, jo bedre kat jo mere prestige
    og man må ikke diskutere med bedrevidende.

• #31   10. mar 2011 Bo

Kan du definere hvad en bedre kat og dermed mere prestige er?

og hvad en bedrevidende er? (for mig er en bedrevidende en der ikke har styr på fakta) men du kan sagtens mene noget andet:-)

• #33   10. mar 2011 Lis

ok bedrevidende var måske ikke det rigtige ord men der er mange som opfører sig som en bog.. stiller man spørgsmål så bliver man næsten nedgjort.
    det er som at diskutere videnskab med en religiøs..

og tråde som denne og det som det omhandler .. er i min verden.. pigefnidder.
    på samme måde som bilgalleri er drengehørm..
    --

når det er sagt så havde jeg ingen problemer med at få min møgkat ind også selv om at mit billede var sårn lidt klippe klistret lavet.

egentligt syntes jeg at man burde per automatik få sin kat ind ved 3+ billeder
    og skrive x antal ord til de der bokse..
    så kan man altid anmelde profilen for at være "tom" bagefter..
    det med at vi skal sidde og bedømme andre inde eller ude er plat ! og har og vil altid være et brokemne

• #36   10. mar 2011 Ang forum.. altså at stille et spørgsmål.. Der er jeg af den mening, hvis man spørger på så stort en forum, må man tage de svar med der kommer.. det er jo op til en selv om man vil høre efter..

Men igen, ja man kan svare på en soper måde..

Jeg vil ikke spørger her inde, ang vigtige ting, der spørger jeg venner, eller min dyrlæge..

smiler, vi er nogen der ved lidt mere end andre, men derfor behøver jeg ikke være lige på og hårdt. og jeg kan altid lære mere..

• #38   10. mar 2011 Lene Nea L, skriver:
    "Der er ihvertfald nogen herinde der tror de er "klogere end andre" .... Alle må vel være her og spørge og svare efter overbevisning/erfaring ... syntes jeg ! :o)"

Helt enig alle har lov at svare (og kan hvis de altså ikke er på filter - eller ikke kan blive medlem i en gruppe:-)) - desværre er det ofte sådan at overbevisning og også erfaring kan være temmelig forkert - og så er balladen der når det påpeges, også selv om det kan dokumenteres, vi plejer trives i bedste velgående ...

Jeg elsker art lære nyt - dokumenteret nyt, men sådan har alle det ikke ...

• #39   10. mar 2011 Anni : Hvorfor man ikke melder det, ved jeg ikke smiley

Hvorfor jeg ikke melder det : Har jeg egentlig aldrig tænkt over, at man kunne. Nu hvor jeg så ved det, tror jeg egentlig ikke jeg ville bruge det alligevel, fordi så vil jeg føle mig som en "sladrehank" og det er jeg ikke smiley

• #42   10. mar 2011 Jeg må nok sige at jeg er enig med TS.
    Jeg synes at jeg har set flere eksempler på direkte mobning eller nærmere heksejagt på personer herinde,hvor der decideret er ventet på at personen bliver kørt derud man træder ved siden af.
    Jeg må for mit eget vedkomne nok indrømme at jeg er nået dertil hvor jeg faktisk ikke deltager i åbent forum mere og heller ikke deltager i diskutioner ang katte, jeg henvender mig mere til folk jeg kender der måske ved noget om det jeg er i tvivl om eller googler mig frem til svar

• #43   12. mar 2011 Bente, der er desværre mange der har det sådan..
    Jeg kender et par stykker.. De følger at alle andre bare venter på de kan køre dem ud, hvor de har svært ved at sidde på deres hænder..

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#44   12. mar 2011 Vibse hvor har du dog ret.

Det er SÅ nemt at sidde som erfaren og rakke ned på dem som måske spørger her i stedet for at søge dyrlæge.
    De ved jo ikke det samme som dem der er garvede.
    Mange gange får de desværre et groft og nedgørende svar.
    Specielt en lille klike herinde er rigtig flittige med riven overfor disse mindre vidende.

Husk vi selv har været mindre vidende, men erfaring og råd ra andre har gjort os klogere.

• #46   12. mar 2011 Sanni,

du glemmer en ting - folk bruger deres tid på at hjælpe andre.

Det er jop nærmest umuligt at skrive to ord uden en eller anden finder det fornærmende, nedværdigende, bedrevidende og hvad ved jeg...

Helt galt kan du gå når trådstarter ikke går til dyrlæge - holder sig så helt væk fra tråden - og man ved det er et spørgsmål om liv eller død.

Se DET finder jeg frustrerende, men det må man jo ikke lufte, uha ...

• #48   12. mar 2011 Giver Felis ret..

Nogen gange korser jeg mig også...

Og andre gange tænker jeg eji nu må de sku da lige trække vejret..

Jeg svare kun hvis jeg er sikker i min sag..
    2q

• #49   12. mar 2011 Det er vel ikke så svært kan det man skriver dokumenteres?

Der er ingen dumme svar - men der er svar der er direkte forkerte og misvisende.

Vi har alle vore kæpheste - en er god til noget - en anden til noget andet. Ingen ved alt.

Jeg har nu aldrig set nogender ikke har sagt dyrlæge - men jeg har set mange ikke efterkomme det:-(

• #50   12. mar 2011 Man ville iøvrigt komme rigtig langt undersøgte man tingene selv og ikke tog alle svar der kommer for gode vare ....

Se det lærer man af, især når man også finder ud at ikke alt der står på internettet er sandhenden eller opdateret ...

• #51   12. mar 2011 Vil give Lis ret der er ikke dumme spørgsmål.. Det er ikke der jeg korser mig..

hmm en liste.. Tja, nogen ved noget om nogen ting og andre om noget andet, men der er nogen der ikke helt ved hvad de taler om når de svare..

Kommentér på:
Opførelse imellem brugerne

Annonce