{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.518 visninger | Oprettet:

Tørret ølgær - Hvad bruges det til? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har købt nogle Silica tabletter, fordi jeg har hørt det skulle være godt for negle og hår. Der er bla. 300mg ølgær i.
I dag var jeg forbi Matas og så at de sælger TØRRET ØLGÆR, men hverken internettet eller Matas kunne fortælle mig hvad man bruger det til/for eller hvordan. Der står heller ikke noget på selve produktet.

Nogen som ved noget? (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørret ølgær - Hvad bruges det til?
  • #1   18. jan 2011 Ølgær indeholder bl.a. proteiner, mineraler og især B-vitaminer. Alle ting som skulle have en gunstig virkning på hud, hår og negle.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.364
    #2   18. jan 2011 Det er rigtig, "Tørret Ølgær" er godt for hud, negle og hår. smiley
    Der er også Tørret Ølgær i meget kattefoder. smiley Så det primært de ting tørret ølgær går ind og gør godt for.:-)


  • #3   18. jan 2011 Men hvordan indtager man så denne? Det er et lys pulver og der står intet om det.

  • #5   18. jan 2011 Jeg ved godt, at man kan få ølgærs tabletter.
    Jeg spurgte ind til det tørrede ølgær, men de kunne ikke forklare mig det, som jeg også skriver i mit første indlæg.
    Om det er et fjollet køb eller ej, er sådan set op til mig (: Nu har jeg så heller ikke købt det, da jeg netop ville finde noget information om det på nettet først - som også virker umuligt. Men ellers tak for rådet!!


  • #6   18. jan 2011 Ølgærtabletter er også lavet af tørret ølgær. Grunden til at det er tørret er, at man derved fjerner gæringsprocessen, til forskel fra bryggegær, for at undgå gener med gæring men kun får de gavnlige stoffer i gæren.

  • #7   18. jan 2011 MieMiw L - Du virker til at vide noget om det (: Tak for info'en.
    Kan du give måske give mig et tip til hvordan jeg kan bruge det? The, bagværk, drys på maden?


  • #8   19. jan 2011 Jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at se fordelen ved at købe pulveret fremfor tabletter, som man jo bare kan sluge. Det smager nemlig ikke specielt godt (smager af gær), så der er jo fare for at man "ødelægger" maden med en grim smag, hvis der bruges ret meget.
    Jeg har kun selv spist ølgærtabletter (for mange år siden) og aldrig prøvet pulveret, så desværre kan jeg vist ikke hjælpe dig der. Men hvis det ikke er ret dyrt kan du jo prøve dig frem. Ellers kan du vel bruge det til et lille drys på kattens mad en gang imellem (hvis den så vil spise det) ? :o)


  • #9   19. jan 2011 Ja, måske jeg bare skulle forsøge mig med tabletterne i stedet. Tænkte blot at jeg ville tjekke dette produkt ud. Det kunne jo være der var noget specielt med det.
    Hvad er dine erfaringer med tabletterne så? Føler du der var en virkning? (:


Kommentér på:
Tørret ølgær - Hvad bruges det til?

Annonce