12. jul 2007 Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 78 Svar: 510
kolde, kyniske, onskabsfulde folk {{forumTopicSubject}}
Jeg ved godt at jeg ikke burde undre mig, men det gør jeg nu alligevel. Jeg undre mig virkelig over hvor kolde, kyniske, egocentrerede, ondskabsfulde, og hadske folk kan være.
Nu er jeg jo blevet hvirvlet ind i denne hunde debat, og hundeloven, og jeg har siden fået så mange trusler, og hadske mails at jeg slet ikke har tal på dem. Ikke at jeg tager det personligt for det gør jeg ikke, men jeg undre mig over at folk kan få sig selv til at skrive og sige de ting som de gør. Det er så hadsk, ulækkert, ondskabsfuldt og alle med den samme uvidenhed.
Sætninger som
-hold danmark rent..... skyd en kamp/muskelhund...
-En sød muskelhund er en død muskelhund.
-Vil man have den slags hunde må man flytte til et andet land, så er man ikke velkommen i Danmark.
-I stedet for at kremere de mange muskelhunde, bør der oprettes et muskelhunde-slagteri, der kan sælge det sikkert nærende og kraftige muskelkød til hundemadsfabrikker...
- Tænkte, hvis der er 40000 af disse dræberhunde i DK, og man afliver 1000 om dagen så er de væk om 40 dage, og hvis dyrlægen nægter, skal han fratages retten til at være dyrlæge til evig tid og mindst 30 dages fængsel.
Men ellers kan vi jo selv gøre det, DF har givet grønt lys, så frem dolken og dræb disse dræbermaskiner....
Jeg har altid min dolk med, heller dræbe 20 for meget, end en for lidt..
-Ejerne skal dø, sammen med deres møghunde
- Læste at i USA, har de ligefrem spist små babyer, så DRÆB dem, DF har givet grønt lys
-Tabere har taber hunde.
Osv osv
Jeg må sige at jeg har fået øjnene op for, at der er mennesker i Danmark som virkelig har brug for hjælp og for seriøs terapi. Det der undre mig endnu mere er at det er folk som disse at politikerne har lyttet til.
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 15
Syntes det er skræmmende..
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 78 Svar: 510
Ja det er bestemt skræmmende at folk som tydeligvis er hundeforskrækkede og temmelig forstyrret i hovedet, får lov til at sætte dagsordenen og deres aftryk på en lov.
Ikke at der ikke er problemer med hunde i Danmark for det er der, men det er et ejerproblem og ikke et raceproblem. Det er ikke for ingenting at alle fagfolk og eksperter er imod et forbud, ej heller for ingenting at Dansk dyrelægeforening stiller sig op i folketingen og fortæller at der INTET belæg er for at sige at disse racer er mere farlige end andre. Det er absurd og grotesk det der er foregået, og det gør mig virkelig bekymret for fremtiden, og for om de gør det samme med kattebekendtgørelsen, for det mistænker jeg kraftigt at de vil gøre. ;o((
Nå jeg skulle bare lige have luft ;o))) og jeg vælger at se de positive ting, og alle de smukke og dejlige hundeejere og deres skønne hunde, som jeg har haft æren af på det seneste. Har sjovt nok stadig tilgode at møde en rocker med en "kamphund" selvom det efter sigende kun er dem som har de hunde, ej heller har jeg mødt nogle tabere, kun velfungerende, ganske alm. mennesker som elsker deres hunde.
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
jul 2007
Har været vidne til at nogle syntes det var sjovt at pudse deres hund på en anden hund som havde mundkurv på bare for at se hvad der så skete. Voksne mennesker ikke børn eller teenagere. Jeg får dagligt mails fra folk med disse hunde, som er blevet spyttet efter, råbt efter, slået og sparket efter m.m. jeg forstår det simpelthen ikke.
Politiet har modtaget 19 anmeldelser på 1 internat, fra folk som var af den mening at politiet skulle lukke det og aflive alle dyrene derinde, fordi de mente at de husede livsfarlige bæster. Ja det internat har nogle muskelhunde derinde, af den årsag at politiet selv bruger selvsamme internat til at huse de hunde hvor der er sager. Og internatet er også en pension, og må gerne have m/h hunde i pension.
Politiet modtager dagligt opringninger fra folk, som mener at deres nabo har sådan en dræbermaskine, og at de skal komme og hente og aflive den, for den render løs inde i naboens have. Hvilket de jo godt må, men hvem gør dem til raceeksperter ?? Ofte så handler det om nabostridigheder, og hundene er slet ikke på forbudslisten.
Hvad sker der i lille Danmark ?? er folk gået fuldstændig fra snøvsen ?
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 24 Svar: 205
Nu er det desværre sådan, at utroligt mange mennesker ser tv og meget ofte mener at hvad medierne siger er rigtigt. Efter lanceringen af Tv2 News og deres uendelige strøm af genudsendelser og fokusering på de samme sager i flere dage i streg, er det faktisk lidt (hvis man lige tænker over det) lidt som propaganda. Da diskutionen med racehunde var oppe, fik folk banket ind i hovedet at hunde der så sådan og sådan ud er pisse hamrende farlige for alle sammen. Og problemet i sig selv er ikke at de "normale" mennesker er så let påvirkelige, problemet er i virkeligheden at folk på christiansborg også er det, da de så tror de kan skrabe flere vælgere til sig ved at gøre hvad største delen af medierne fremligger som rigtigt. Mennesker er tilbøjelige til at være meget påvirkelige af situationen og selvom man måske ikke før har tænkt så frygteligt meget over det med "muskelhunde" så er det jo åbenlyst nu hvor medierne oversvømmer vores hverdag med advarsler, at de hunde jo faktisk er skabt af fanden selv!
Desværre for os normalt tænkende mennesker, som godt kan se at det måske mere er hysteri end noget andet, kan man stå uforstående tilbage kigge på de nye hunde lovgivninger og tænke, hvad fanden fejler de mennesker.
Jeg syntes det er rigtig fint at du er forkæmper for hundene og du har ihvertfald min fulde sympati og støtte, ordet muskel-hund kunne jo, uden folk som dig til at stritte imod, ende med at danmarks befolkning af hunde i sidste ende begrænsede sig til hvad folk kan have i deres håndtasker.
Ps. Vil lige sige at min nabo faktisk har en "muskel-hund" af den helt forbudte slags og det er verdens sødste hund, som end ikke gør min kat fortræd!
Mvh.
jul 2007
Ligesom jeg kæmper for hundene og deres ejere, ligesådan vil jeg kæmpe hvis JM beslutter sig for at trække kattebekendtgørelsen ned over hovedet på kattefolket. Det er helt groteskt at man i Danmark laver lovgivninger baseret på fiktion og ikke fakta., og ignorerer eksperterne.
Det er et helt forkert signal vi sender til vores børn, hvis ikke vi ved noget om det, ikke kender til det, frygter det, eller ikke kan li det, så skal det udryddes. Det er godt nok at tro, man behøver ikke at vide :o(( frygteligt signal at sende.
kolde, kyniske, onskabsfulde folk