785 visninger
|
Oprettet:
Hund ætset af loppemiddel {{forumTopicSubject}}
http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1362721.ece
Advarsel - Artiklen er med billede.
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 535
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 504
Stakkels hund..
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 130
jun 2004
Min hund fik et kæmpestort sår lidt mindre end en underkop, som var næsten umuligt at få til at hele igen. Vi gik naturligvis også til dyrlæge med vores hund, og fik da også hjælp.
Jeg synes at artiklen overdriver helt ekstremt, men det er ekstra bladet jo altså også kendt for at gøre.
Selvfølgelig er det ikke ufarligt at hælde insektgift i nakken på sit kæledyr, og der er jo også advaret om allergiske reaktioner i indlægsseddlen i pakken. Man kan da ikke klandre producenten for at hunden ikke kan tåle loppemiddlet.
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Når der På indlægssedlen fremgår, at der kun i sjældne tilfælde kan ses forbigående hudreaktioner som tiltagende kløe, hårtab og rødmen på påføringsstedet.
Det er nok ikke et åbent kødsår men der er et stort sår og dermed passer det jo ikke hvad produktsenten skriver.
Og jeg fatter slet ikke din kommentar, hvis din egen hund har prøvet det samme.
Som forbruger er vi tvunget til at stole på sælger og produktsenten, og de skal tage alle klager til efterretning, så der ikke er andre dyr der lider unødig ved brug af deres præperater.
Jeg ville nægte at betale den dyrlægeregning, men den bevirkning.
jun 2004
At det kan komme bag på nogen, at det kan være skadeligt at dryppe insektgift på sit kæledyr, det er mig en gåde.
Det at min hund har prøvet det samme er jo ikke ensbetydende med at jeg føler mig snydt af producenten, for jeg havde jo netop læst mig til at allergiske reaktioner kan forekomme.
Jeg synes at denne artikel oser af at disse hundeejere har travlt med at kaste ansvaret fra sig. Når man køber disse produkter så læser man jo indlægssedlen, og vælger om man vil bruge dette produkt på trods af de advarsler der står på sedlen.
jun 2004
Dem der ejer denne hund har jo læst, at det i sjældne tilfælde kan give allergiske reaktioner hos hunden, og uanset hvad folk måtte mene, så er der jo altså så mange mange mange mange hunde her i landet, som bruger dette produkt uden at få gener af det - så hvordan kan det kaldes at lyve, når producenten skriver at det i sjældne tilfælde kan give allergiske reaktioner??
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Jeg indrømmer gerne at jeg aldrig har brugt det omtalte produkt, jeg bruger advantage ved loppeangreb og læser altid indlægssedlen grundig, hver gang inden brug, lige nettop for at have styr på evt bivirkningerne.
Her i huset behandles omgivelserne, mens dyrene er udendørs.
Hund ætset af loppemiddel