{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.318 visninger | Oprettet:

Umulig "teenager" - Hvad ville i gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Siden der er så mange mødre herinde, tænkte jeg det ville være etfint sted at spørge.
Min lillesøster på 12 er simpelthen umulig. Hun gør nøjagtigt hvad der passer hende, og er fuldkommen ligeglad med hvad andre siger, eller hvad konsekvensen bliver. Både mig og min ældste lillesøster har aldrig været sådan, så min mor ved ikke hvordan hun skal gribe det an på en måde der vil få det stoppet.

Udover at gøre som det passer hende, er hun også rigtig flabet, og siger de mest sårende ting der kan falde hende ind, kun for at ramme dem omkring hende. Så vidt jeg kender til hendes venskabskreds har hun fået skabt sig flere uvenner, fordi hun er sådan overfor alle.
Idag har hun så brugt hele dagen på bare at være flabet og provokerende, så min mor bad hende om at gå ind på værelset. Det nægtede hun fuldstændig, så min mor næsten blev helt paf og ikke vidste hvad hun så skulle gøre..
Hvad ville i gøre for at få hende til at få noget mere respekt for andre mennesker, og i særdeleshed voksne som hendes forældre og lærer?
Og ikke mindst, få hende til at forstå at der ikke er noget der hedder at hun kan gøre hvad der passer hende..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Umulig "teenager" - Hvad ville i gøre?
  • #2   23. mar 2010 Hvilke konsekvenser har hendes handlinger?

Det er ikke en straf at blive sendt på værelset, der har de fleste børn i den alder, mobil og tv og en del har også pc.

Hvis det havde været så slemt herhjemme havde jeg nok startet med at tage mobilen og computeren, for de er en teenagers kommunikations redskaber.

Til at starte med en kort periode (måske et par dage) og lade barnet vide at næste gang blev perioden forlænget.

Jeg ved ikke om det ville virke, men da det ville ramme min teenager ret hårdt, så er det lige nu mit bedste bud.

• #3   23. mar 2010 Kunne I ikke prøve at snakke stille og roligt med hende, og evt. spørge hende hvorfor hun siger de ting hun gør?
    Fortæl hende at hun rent faktisk sårer andre mennesker, og at hun til sidst vil sidde helt alene, fordi ingen gider tilbringe tid med hende, hvis hun ikke prøver at være mere positiv i forhold til andre mennesker.

Fortl hende, at I elsker hende, men at det gør ondt at se, når hun er så ond ved andre, fordi I kunne frygte at hun kommer til at sidde alene på grund af hendes væremåde.

Lad være med at råbe efter hende, men udvis en "ligegyldighed" overfor hende, hver eneste gang hun sårer jer. Vend ryggen til hende (ikke nødvendigvis bogstaveligt talt) og vis at I ikke er interessere i hende, når hun opfører sig sådan.
    Men modsat skal I også vise hende med al mulig tydelighed, at I elsker hende højt, hver eneste gang hun er positiv og åben.

• #4   23. mar 2010 Hun lyder til, at have nogle problemer med sig selv, som er svært for hende, at tale om. Prøv at finde ud af hvad hendes problem er. Det behøver ikke være jer, men helt andre ting.

• #5   23. mar 2010 Tak for jeres råd allesammen.. Jeg vil prøve at foreslå min mor de ting i har sagt.
    Og prøve at tage en snak med hende.. Det har jeg gjort før, og snakken gik også fint, og hun var overraskende åben overfor mig og fortalte hvad der var galt.. Og så hjalp jeg hende til at få lavet om på problemet.
    Jeg har det bare enormt svært ved hende.. Mest fordi jeg ikke kan stole på hende, og fordi det gør mig så ked af det at se at hun gør min mor ked af det hele tiden..
    Jeg tror virkelig også at den med telefonen er noget der kan få hende til at åbne øjnene op..

Kommentér på:
Umulig "teenager" - Hvad ville i gøre?

Annonce