{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Hævnstemmer og bedømmelsesgrundlag {{forumTopicSubject}}

Jeg har gennem den seneste tid brugt lidt tid på at kigge gallerierne igennem og i forlængelse heraf afgivet en håndfuld stemmer. Jeg har udelukkende givet stemmer til MCO’er, idet det er den race, vi alene har her i huset.

Ved stemmeafgivelse har jeg fortolket stemmerne på følgende måde:

Lav = En kat som jeg ikke synes om.

Middel = En kat som jeg synes er pæn.

Høj = En kat som jeg synes er flot

E.H. = En kat som jeg synes er ekstraordinær flot.

Når jeg fordeler mine stemmer på den måde, kan jeg i min profil under punktet "mine bedømmelser" se, hvilke katte, jeg har vurderet og hvorledes.

Når jeg har bedømt rigtig mange, kan det måske være, at der dukker et mønster op eller andet, som jeg kan bruge i vores opdræt. Her tænker jeg på, hvis jeg falder for noget med nogle bestemte aner, som vi ikke arbejder med i forvejen osv.

Min forventning er, at de fleste af mine bedømmelser vil ligge i middel, hvor der er en nogenlunde ligevægt af lav og høj.

Jeg bruger stemmesystemet til egne formål og ikke for at gøre mig gode venner eller uvenner med folk.

Jeg har dog fået et indtryk af, at min måde at stemme på måske ikke helt er i tråd med, hvorledes andre stemmer herinde. Det er bl.a. kommet til udtryk ved, at jeg har fået PB’er, om hvorfor jeg har givet, de stemmer jeg har, eller at mine katte har modtaget en lav stemme i retur.

Mit modsvar på stemmerne har været, at nulstille bedømmelserne på mine katte. Men jeg har efterfølgende fået lav igen, hvilket i øjeblikket betyder, at jeg har de to dårligste bedømte katte herinde.

Jeg går derfor med tankerne om, at ændre min måde at stemme på, og er derfor nysgerrig efter at vide, hvorledes i stemmer, når i afgiver jeres stemmer på KG?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævnstemmer og bedømmelsesgrundlag
  • #2   27. jan 2010 Egentlig enig med Aalsbo, folk kan faktisk blive såret over en middel eller lav, og der er vel ingen der har lyst til, at såre folk?
    Jeg giver selv høj eller ekstra høj. Men egentlig syntes jeg stemmesystemet burde afskaffes.

• #4   27. jan 2010 Hvis jeg ikke synes om en kat.. stemmer jeg ikke på den..

middel er for mig en kat jeg ikke synes om..

Hvis en MCO opdrætter giver mine MCO'er middel eller lav, vil det såre mig meget.
    Men give igen, det kunne ikke falde mig ind

Men igen.. Glenn.. vi har jo ikke alle samme smag,når du nu selv giver stemmer efter din måde, tja, så må andre vel også..

smiler, ved ikke om jeg tør smutte ind og tjekke om du har givet mine stemmer

• #5   27. jan 2010 Aalsbo

Det gør mig ikke noget, at jeg modtager en lav stemme kun, hvis det er et udtryk for hævn.

Jeg giver ikke hævnstemmer som f.esk. at ændre en bedømmelse fra middel til lav, fordi jeg selv har modtaget en lav.

Grunden til jeg giver lav er for at jeg kan se, at jeg har bedømt katten. Men kan selvfølgelig overveje at lave værd med at give lav.

• #6   27. jan 2010 Hanne

"Men igen.. Glenn.. vi har jo ikke alle samme smag,når du nu selv giver stemmer efter din måde, tja, så må andre vel også.."

Jeg aner ikke hvem ejerne er til de katte, som jeg har givet stemmer til. c";)

Men er enig i, at man vel selv bestemmer hvorledes man giver stemmer. Der står jo ikke noget i brugerbetingelserne herinde. Og som skrevet tidligere giver jeg ikke stemmer herinde fordi jeg skal være venner eller uvenner med folk. Så vil jeg nok hellere overveje helt at droppe med at stemme, slette de stemmer jeg har givet og lukke for at man kan stemme på mine katte.

Jeg spørger jo bare fordi, jeg ligesom kan fornemme, at jeg går lidt mod strømmen på dette punkt, hvilke jeg ikke mener noget ondt i.

• #7   27. jan 2010 Glenn.. Ved du hvad, du skal da stemme som du har lyst til..
    Når man ved, hvorfor du har stemt som du har gjort,,

Jeg skriver for det meste en kommentar.. ;-))

• #8   27. jan 2010 Jeg synes det er fjollet stemmer følger et eller andet fastsat system og at der er så stærke "normer" bundet til dem

Jeg synes du giver dine stemmer helt korrekt Glenn med den undtagelse at hvis profilen tilhører børn eller unge teenagere kan de godt tage det personligt.

Jeg synes det er fedt du finder en så god udnyttelse af stemmesystemet og at du får noget ud af det. Forstår ikke hvorfor man aldrig må give ærlige stemmer - efter sin egen mening smiley

• #9   27. jan 2010 Britt

”nu er jeg så den eneste der har givet dig LAV.. for nu
    en lav du fik efter du havde givet en tøs lav”

Jeg tænkte nok du stemte på personen frem for på kattene… c”;)

”du fik lav igen fra den bruger og du skrev grimt som svar
    hvis vi skal lege efter dit lav punkt”

Kan jeg ikke lige genkende??? Send gerne en PB

”du har selv større % i DINE afgivne lav og middel
    end du har i Høj /x Høj”

Det er helt rigtigt, fordi de fleste af mine stemmer er middel, fordi jeg har set en masse pæne katte.

”hvis du ikke vil behandles som du behandler andre så drop dog dine lavmåls stemmer og især dem til Børn”

Jamen jeg aner som regel ikke, hvem ejeren af katten er, som jeg afgiver en stemme til.

”du havde fået flere lav/middel retur INDEN jeg afgav min lavmåls stemme
    du slettede så alle dine stemmer ”

Der står i brugerbetingelserne, at hvis man er utilfreds med sine stemmer, kan man nulstille stemmerne. Du kan jo gøre det samme… ;-)))

”men sjovt nok stammede jeg på min lille fede pølse finger
    jeg fandt såmænd din profil og afgav samme stemme som den jeg havde givet dig engang men som du slettede..”

Tror man kalde det en hævnstemme, men fred være med det.

• #10   27. jan 2010 Enig med Ulla & Lotte & Aalsbo*
    Har selv modtaget en Lav ved mine Katte, og jeg må Indrømme jeg blev faktisk ked af det... Hvis der er nogle katte jeg ikke synes om, som er MEGET SJÆLDEN'' Så springer jeg dem over. men synes at alle katte er dejlige... Min mening...

• #11   27. jan 2010 Jeg giver ikke ret mange stemmer ud og som mange andre er det kun høj el. ekstra høj jeg giver. Lige nettop fordi vi ikke er ens.

Persomlig kan jeg ikke lide peserens udsende, men jeg kunne aldrig drømme om at give den lav, da jeg respektere, at det nu er den race den pågældende godt kan lide.
    Desuden kan vi jo kun vudere kattenen farve og pelse, mens vi ikke kan se den personlighed, som jo er midst lige så vigtig for mit vedkommende.

At man gå ind og dømmer kattene efter om det er noget der kan bruges i et opdræt, når galleriet er for alle katte uanset race el tavle, syntes jeg er forkert.

Der jo en grund til at mange katte sælges neutraliseret.

Så jeg vil som mange andre sige afskaf stemmesystemet.

• #12   27. jan 2010 Jeg tror at alle som har deres katte oprettet herinde, synes at lige netop deres kat er skøn og dejlig. Det er jo derfor vi gerne viser dem frem.

Jeg kan ikke se nogen grund til, at gøre en anden ked af det, ved at give dem en lav eller middel stemme. Hvis man ikke kan lide racen, så spring da videre til næste emne! Det er jo set at nogle folk ligefrem opsøger racer de ikke kan lide (perser og sphynx er særligt "hadet") for at uddele lav stemmer - den slags mennesker skulle efter min mening få sig lidt mere fornuftigt indhold i tilværelset.

• #13   27. jan 2010 Jeg stemmer stort set aldrig - det skal da være hvis mit øje falder på en virkelig smuk huskat smiley

• #14   27. jan 2010 Middel og især lav stemmer, ses tit brugt herinde, som en vurdering af ejer og ikke af katten. Synes jeg at have spottet.

Kigger jeg på mine kattes bedømmelser, ser jeg samme bruger konsekvent give alle mine katte lav, og må indrømme at jeg ikke opfatter det som en bedømmelse af dem.
    Hvorfor jeg så har pisset på han´s sukkermad, det må guderne vide - jeg tager det ikke så alvorligt.

• #15   27. jan 2010 Bruger ikke selv lav og middel stemmer, netop fordi noget tager det utroligt tungt.

• #17   27. jan 2010 Hmm, jeg synes da man skal stemme efter om man kan lide katten eller ej - men hvis man begynder at stemme ud fra hvem ejeren er, så er det her stemingssystem helt ude i hampen - og bør da overvejes om det så skal eksistere?

Kunne være sjovere hvis man kunne stemme på katte uden at vide hvem ejeren er ?! - ville nok tage en sjov drejning på mange af stemmerne..

Selvfølgelig vil vi alle blive kede af at få en lav stemme, for vi holder jo af vores katte - men men men kunne aldrig drømme om at stemme lav tilbage på grund af dette..

• #18   27. jan 2010 Jeg stemmer på de katte jeg synes er smukke, hvorfor give en dårlig stemme til dem jeg ikke bryder mig om ?? men får mine en lav, ville jeg ikke give tilbage af hævn, andre må selv om hvad de mener om mine katte, jeg elsker dem og det er da det vigtigste

• #19   27. jan 2010 Glenn, spøgs måde at stemme på smiley
    Personligt stemmer jeg ud fra katten jeg ser, og der er god tekst. osv.
    Møder jeg en kat som jeg ikke bryder mig om, så springer jeg den da bare over, jeg ser ingen grund til at stemme på noget jeg ikke bryder mig om, lige ledes forventer jeg da også at dem som stemmer på mine katte gør det fordi de kan lide dem, og som jeg syntes de er smukke og dejlige.
    Lene og Høgerstedetsskovkatte

• #20   27. jan 2010 Det er i mine øjne et latterligt system - det er jo kun billeder - der kræves mange og en sød og nuttet tekst for at faldei god jord,

Men nu er muligheden der, så er det vel ikke så megt anderledes end på en udstillng - der får alle katte heller ikke den højeste og bedste bedømmelse

• #21   27. jan 2010 har taget springet fuldt ud smiley kan ikke give eller modtage stemmer..... bare ved hjælp af et lille flueben.... men folk kan altid kommentere mine misser

• #22   27. jan 2010 ulla P

Hi hi - ja "sjovt" - og så oveniløbet en HA´er smiley Host-host

• #23   27. jan 2010 Jeg synes du har noget fantastikske flotte billeder på din profil. Især Zulu´s !!

• #24   28. jan 2010 Berit

"ja undskyld men jeg forstår da slet ikke meningen med dette indlæg fra Glenn p,
    altså du kan godt selv give lav ,men andre stemmer kun for hævn,når de giver en af dine katte lav?"

Meningen med indlægget er at tilkendegive hvorledes man stemmer. Jeg har skrevet hvorledes jeg stemmer, og kan ligesom fornemme, at det ikke er efter "normen" herinde, hvorfor jeg spørger til, hvorledes andre stemmer.

Tager du f.eks. Britts indlæg, så stemmer hun jo bl.a. efter, hvilke stemmer hun selv har fået, hvem brugerne er (børn), og ellers kun giver alle katte høj eller ekstra høj, fordi hun er af den holdning, at alle katte er dejlige.

Brugere må gerne give mine katte lav, hvis de ikke bryder sig om dem. Jeg har også givet lav til nogle herinde, fordi de ikke faldt i min smag. Fordi jeg har givet en MCO en lav stemmer betyder det nødvendigvis ikke, at katten er grim, men nærmere at den f.eks. type- eller udtryksmæssigt ud fra billederne ikke falder i min smag. Jeg har ikke givet lavstemmer, fordi jeg har noget imod brugeren, eller at denne bruger har givet mig en lav- eller middelstemme.

• #25   28. jan 2010 Om jeg begriber at en voksen mand, for det er du vel Glenn, vil nedlade sig til ikke at følge ganske almindelig pli - nemlig at tie, hvis man ikke har noget positivt at sige.

Jeg giver aldrig andet end høj og ekstra høj - jeg har da intet i verden ud af at gøre nogen kede ved at give deres kat lav eller middel.

Synes jeg billederne er slørede, ja, så springer jeg let og elegant videre til en profil, hvor billederne ikke er det - sådan har min samvittighed det bedst!

• #26   28. jan 2010 Giver kun høj og ekstra høj.

Høj til ALLE katte, og skulle der dukke et kat op som bare er det skønneste jeg har set så får den en x-høj..

Hvad skal man bruge en lav stemme til? så hellere undvære -

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #27   28. jan 2010 Må sige jeg giver også alle en høj eller ekstra høj. For der første ville jeg kave det rigtig dårlig med hvis jeg gav lav, at der var nogen der blev kede af det inderinde, for de skriver jo ikke "det blev jeg ked af at du gav min elskede kat en lav"
    Vi alle elsker vores katte og deres personligheder og vi kan ikke se andres brugers katte på billederne deres skønne personligheder.:-)
    Men jeg er helt sikker på at dem der giver lav til en kat, ville elske denne kat hvis det var deres.
    Jeg kan simpelhen ikke se nogen katte er grimme, alle katte har deres skønne personlighed og det glemmer vi engang imellem at tænke i disse baner.:-)
    Hvis der en dag sker man ser en hjemløs kat, som er "grim" og man tog den til sig, så er den ikke grim, men den dejligste kat i verden, når man lærer den at kende. Derfor kan jeg persontlig ikke forstå, at nogen siger "Grim" om en kat. Er det en skønheds konkurrence vi skal ind på eller elsker "vi" egentlig ikke alle katte, kønne som mindre kønne. Det er jo deres personlighed, hvis vi kom til at kendte katten vi ville elske og så giver "vi" en lav til dette smukke væsen. smiley
    Den mulighed vi har med at kunne give ekstra, høj mm. er da kun for at vi kan lege lidt herinde og hvorfor behøves der ikke at give lav, Somsagt, den kat man giver lav, ville man elske hvis det var ens egen kat, det er jeg helt stensikker på .:-))
    Kan være alle ikke føler ligesom mig, men det er hvad jeg føler for alle diisse skønne elskelige væsener "katten. :-))

• #28   28. jan 2010 Janne: Helt enig :o)

• #29   28. jan 2010 "Om jeg begriber at en voksen mand, for det er du vel Glenn, vil nedlade sig til ikke at følge ganske almindelig pli - nemlig at tie, hvis man ikke har noget positivt at sige.

Jeg giver aldrig andet end høj og ekstra høj - jeg har da intet i verden ud af at gøre nogen kede ved at give deres kat lav eller middel."

Tja, hvis lav eller middel er en lige dårlig stemme, så er min fortolkning af stemmerne bare anderledes?

Jeg betragter ikke en middel som en dårlig karakter.

Hvis man bliver ked af, at få en middel eller lav stemme på sine katte, hvorfor lader man så sine katte blive bedømte på et offentligt fora?

Man har jo den mulighed at enten nulstille sine bedømmelse eller helt lukke for, at der bliver afgivet stemmer på ens katte.

Måske det bare er mig, som mangler lidt finføling, men er jeg eksempelvis på besøg hos en MCO-opdrætter og bliver spurgt af vedkommende, hvad jeg synes om en given kat, så fortæller jeg, hvad jeg synes. Det kan jo både være godt eller skidt.

Jeg synes ikke lige godt om alle MCO'er, men det er måske forkert?

• #30   28. jan 2010 Glenn:
    Nu er du jo ikke på besøg hos opdrættere af MCO - men på et forum, hvor størsteparten faktisk er børn - du har sikkert dine grunde til at bruge dine ressourcer på denne diskussion - jeg har intet yderligere at tilføje.

Pøj pøj med dit projekt, Glenn!

• #31   28. jan 2010 Janne:

Jeg er såment enig í, hvad du skriver, men nu er det her jo et galleri, hvor kattenes personlighed m.v. ikke lader sig udtrykke på samme måde, som hvis man kendte katten i virkeligheden.

På udstillinger har vi både fået rigtige gode og virkelige dårlige bedømmelser på samme kat. Dommeren kender her jo heller ikke kattens personlighed, idet den ikke er i dens vante omgivelser.
    Jeg er sikker på, at en dommer, der giver en negativ kritik af en kat ikke mener noget personligt med det. Det er på samme måde jeg har det.

Men hvis stemmesystemets oprindelige hensigt har været at "lege", så vil jeg ikke bruge det til noget konstruktivt. Det skal jeg nok finde ud af, at gøre på anden vis.

• #32   28. jan 2010 Pernille

"Nu er du jo ikke på besøg hos opdrættere af MCO - men på et forum, hvor størsteparten faktisk er børn - du har sikkert dine grunde til at bruge dine ressourcer på denne diskussion - jeg har intet yderligere at tilføje."

Nej jeg er ikke fysisk på besøg, men stemmer primært kun på MCO'er. At størstedelen af brugerne skulle være børn har jeg ikke noget forhold til, idet jeg ikke kender ejerne til de katte jeg har bedømt.

Grunden til jeg oprettede tråden var såment bare at ytre, hvorledes jeg stemmer, og for at høre hvorledes andre stemmer.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #33   28. jan 2010 Glenn P du skriver

"Jeg synes ikke lige godt om alle MCO'er, men det er måske forkert?"

Hvorfor snakker du specielt om MCO, er det ikke om man give sin høj, lav mm. til de forskellige katte herinde.:-)

Hvis du er på besøg "som du skriver" og bliver spurgt om hvad du synes om katten, så er det måske på grund om de har en god profil.mm. det har da intet med det at gøre herinde. Jeg kan da også privat give mit besyv med , hvis nogen spørger mig om hvad jeg synes. Men det er så ikke om katten er køn eller mindre køn.Men om den er udstillings egnet. smiley

Hvorfor skal brugerne "hvis de nu bliver kede af at få en lav." nulstille sine bedømmelse, det er jo ikke meningen og ikke derfor vi er herinde. smiley Synes ikke man skal tage det så højtidligt hvad den eller den kat skal have. synes det er lidt overdrevet at gå så meget op i denne leg vi har med høj lav mm. smiley

• #34   28. jan 2010 Er du fotograf?

Jeg spørger af ren nysgerrighed, for det kunne jo godt tænkes, at du ønskede knivskarpe billeder, billeder af katten i mange forskellige positioner eller hvordan?

Ja det er et galleri herinde, men der er langt mellem fotografbillederne - hvis det er sådan du forholder dig til stemmerne du afgiver - og alle katte er jo smukke på hver sin måde.

Jeg giver folk ret i, at helt alm. pli er når man ikke sårer andre - og da slet ikke når man ved, at den handling man laver, vil gøre et andet menneske ked af det.

• #35   28. jan 2010 Janne

"Hvorfor snakker du specielt om MCO, er det ikke om man give sin høj, lav mm. til de forskellige katte herinde.:-)"

Jeg stemmer primært kun på MCO'er idet det er den race vi opdrætter her i huset.

"Synes ikke man skal tage det så højtidligt hvad den eller den kat skal have. synes det er lidt overdrevet at gå så meget op i denne leg vi har med høj lav mm. :-)"

Nu betragtede jeg det ikke som en leg, men tænkte mere på om jeg kunne bruge stemmesystemet til noget konstruktivt i forbindelse med opdrættet.

Jeg forholdte mig til, at der var 4 forskellige stemmer at give ud af, også kiggede jeg galleriet lidt igennem. At resultatet skulle være, at jeg i den proces skulle have såret eller fornærmet nogen har på intet tidspunkt været intentionen.

Synes faktisk det at sidde og bedømme racen, som vi selv opdrætter var lidt morsomt og spændende.

• #36   28. jan 2010 Annette:

Nej, jeg er ikke fotograf.

I min bedømmelse har jeg forholdt mig til profil, hovedopbygning, udtryk, mønster, størrrelse osv.

Skulle der være gode billeder heraf er det kun et plus.

• #37   28. jan 2010 Glenn - jamen er du da FiFE dommer, siden du så - på baggrund af billeder, som jo i sagens natur ikke viser en kat ordentligt - vælger at bedømme kattene som du gør?

• #38   28. jan 2010 Annette O - FIFE dommer jeg er heller ikke smiley

Skal man være det for at få lov til at give middel eller lav? (joke)

Tror jeg ændre min måde at stemme på, eller stopper med at stemme, når nu min hidtidige metode har været stødende for nogen.

• #39   28. jan 2010 Nej jeg siger ikke man skal være FiFE dommer, for at give middel eller lav, men en pæn kommentar om, hvorfor man har dømt som man har, er altid det første skridt på vejen til at være et høfligt menneske. ;-))

• #40   28. jan 2010 Jeg er fuldstændig enig med Janne!

Glenn - Jeg kan godt følge dig i hvad du skriver, men jeg er bestemt ikke enig.. Ja, det er korrekt at gik man på en udstilling ville der være en chance for at få negative kommentarer om sin kat.. Men nu er vi ikke på en udstilling..

Dette er Kattegalleri, et virtuelt fotoalbum for katteelskere som gerne vil vise deres kæreste eje frem, deres følgesvend og for nogle endda, er de som deres børn! -Endvidere er kattegalleri også et fora, hvor man kan søge hinandens selvskab, råd, glædes, grine og sørge når vores kære ikke er her mere... Det er korrekt at nogle mennesker bruger kattegalleri som en kontakt-mulighed iht. opdræt osv, men de fleste bruger markedet til sådan noget, og jeg mener ærlig talt at skal du bruge noget til dit eget opdræt, så søg det i markedet, i stedet for at stemme på folks katte og "vente" på at der dukker et mønster op fra de katte du har bedømt.. -Det er rigtigt at du ikke kan se hvem ejeren er, men du kunne lige læse på profilen inden du stemmer, for der står der i 90% af tilfædende, ejeres alder, og undlad at give teenagere og børn lave og midle stemmer, for de tager det som regel meget personligt, hvilket jeg forstår..

Hvis en veninde eller ven du havde, fik et barn som du synes var grimt, ville du så også bare sige det, og sådan den person.. ??
    -De fleste ville nok tie, for alle ved at de elsker deres egne, uanset hvad!

-Og til din kommentar om at de jo bare kan slette stemmerne, ahhh... Hvis nu <3<3JeanetteElskerMivs<3<3 (navn jeg har fundet på)
    på 14 år, har sin elskede mivs herinde, og har fået f.eks. 15 ekstra høje stemmer af sine venner og bekendte, og bliver så ked af at du giver hende en lav stemme, skal hun så slette alle sine stemmer inkl. de 15 meget flotte stemmer hun har fået? -Hun bliver da knust, og er der noget at sige til det?

• #41   28. jan 2010 Sabina

Jeg har ikke taget højde for, hvem der ejer katten, eller hvor gamle de er. Kun bedømt katten efter de allerøverst stående kriterier.

Men som skrevet i mit indlæg til Annette, så tror jeg, at jeg laver det om, således jeg kun benytter mig af høj og ekstra høj.

• #42   28. jan 2010 Så er alle middel og lavstemmer slettet.

Mens jeg slettede mine stemmer faldt jeg kun over én bruger på under 15 år, så kan ikke forstå, hvis jeg skulle have generet en masse børn.

• #43   28. jan 2010 glenn

Der er nok mange af os der gerne vil have en stemme på katten, så længe den ikke er lav.. hvis du og alle andre stemmede lav på mine katte, - er det så lig med at i ikke kan lide mine katte eller hænger det sammen med at de ikke lever op til standarden eller..eller.. spørgsmålene kan pludselig blive mange...
    hvis du mener at du har et godt øje for at bedømme mco så kunne du jo evt skrive det på din profil, så man selv kunne bede om en vurdering...

jeg vil gerne have en bedømmelse af mine mco, - men vil du være sød at skrive hvd du lagde til grund for bedømmelsen ... tak.

• #44   28. jan 2010 Jeg ville tolke stemmesystemet netop som dig, Glenn P, men KG er for meget en børnehave til at kunne tolere det. Ikke alle folk ser jo på deres MCO som en udstillingskat, og er derfor ikke klar over hvordan sådan en bør se ud - og om deres kat ligner eller ej.

Jeg har droppet stemmesystemet helt, det er ikke en feature der interesserer mig.

• #45   28. jan 2010 jeg vil bare lige kort sige, at jeg godt kan synes en kat er flot selvom den måske ikke har udstillingspotentiale !! men jeg er måske helt galt på den ! smiley

• #46   28. jan 2010 Selvfølgelig er du ikke gal på den, Gert. Men hvis Glenn er opdrætter, så kigger han jo nok på katten med udstillingsøjne. Det er jo forskelligt hvad vi kigger efter smiley

• #47   9. feb 2010 jeg stemmer ud fra dette er et galleri, for mig betyder det billederne er godt taget evt i sjove eller spændende momenter, jeg stemmer ikke på om en kat er pæn eller ´´grim´´ men på selve de foto der er taget af den.

Nu er vi vist oppe på 3 forskellige måder at stemme på.
    jeg kunne aldrig drømme om at give et barn en lav stemme uanset hvad.

Kommentér på:
Hævnstemmer og bedømmelsesgrundlag

Annonce