{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

aftensmads tråd {{forumTopicSubject}}

synes man får så mange gode ideer i de her tråde. sååå hvad står menuen på hos jer i dag.

vi skal ha frikadeller med stuvet hvidkål :o)
vi fandt en fin hvidkål til 5kr i bilka og får hulen der er jo meget mad i sådan en fætter har snittet det halve nu til stuvningen og der er nok til 3 dage :o) en hvad hulen skal jeg med den sidste halvdel???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aftensmads tråd
  • #1   8. dec 2009 vi skal ha and med katofler brun sovs rødkål og bobletips. har haft lyst til nd længe så fik købt en i går og i dag står menyen så på and sss

• #2   8. dec 2009 ditte det er godt nok ikke dårligt, vi fik også and i sidste uge får det ellers kun juleaften :o)

• #3   8. dec 2009 Jeg ved aldrig, hvad jeg skal have til aftensmad før jeg åbner køleskabet. men i går lavede jeg piroger med grøntsagsfyld.

Grahamsdej rulles ud og skæres i firkanter. Derpå lægges ricotta og svitsede grøntsager (løg, hvidløg, gulerod, champignons, ærter, kikærter, krydret med salt, peber, karry). Pirogerne samles og trykkes til i kanten. Ind i ovnen og bages.

• #4   8. dec 2009 tinka mmmhhh spiser man dem med noget eller bare sådan der. gad vide om ungerne kunne lokkes med sådan nogen for der kunne hvidkålen da sagtens bruges i. :o)

• #5   8. dec 2009 Er der nogen som bor i nærheden af valby, for så
    henter jeg gerne rester :o) Lyder lækker.
    Jeg ved ikke hnad vi skal have i dag, men i går
    fik vi pitabrød og af resterne fik ungerne pasta
    salat med i skole til frokost.

• #6   8. dec 2009 Jeg åd dem bare sådan, fordi jeg ikke gad lave salat. Men ellers salat med dressing til. Eller guacamole som dip.

Piroger med hvidkålsfyld vil sikkert smage godt smiley

Eller du kan lave coleslaw (hvidkåls-gulerodssalat) som tilbehør til piroger.

• #7   8. dec 2009 Forresten er piroger gode som madpakke.

• #8   8. dec 2009 Vi skal have spagetti og kødsovs,det har datteren bestilt..hendes livret.
    Imorgen skal vi have grønsags suppe med flutes.. uhmmm

• #11   8. dec 2009 løg sovs??? hvordan laver man det.

simon og n det lyder godt nok dejligt sundt.

• #13   8. dec 2009 DK Fairypaw : Du kan snitte det sidste hvidkål , smelte noget sukker og så brune kålen deri hælder lidt vand ved og lader det simre i ca 20 min . Imens laver du en frikadellefars og så kommer du et lag kål i et ildfast fad , så et lag fars og slutter af med kål , sætter det i ovnen i ca 1 time ved 200 g , serveres enten med rugbrød og sennep eller hvide kartofler og lidt smørsovs . Det smager smadder godt .

• #15   8. dec 2009 jeg venter på min far.

vi skal ha lørdagskylling(dem i bakker) og pommes frites:-)

• #16   8. dec 2009 Vi skal have stegt kylling med chilie ris , broccoli og bagt hvidløg

• #17   8. dec 2009 jytte det lyder ski da som noget jeg også kunne klare hehe.

heidi det lyder faktisk ike tosset meeeen ved ikke llige med det sukker ;o)

• #18   8. dec 2009 **Hvad er ricotto?**

Ricotta er en italiensk friskost - lidt i stil med hytteost.

• #20   8. dec 2009 Jeg har en rest flødekartofler som jeg varmer og så en kyllingeschnitzel og salat til. Dejlig nemt.

Hvidkål kan bruges i coleslaw eller som
    råkostsalat med f.eks. gulerod, syrlige æbler, appelsin, rosiner, soltørrede tranebær, nødder.
    Til orientalske stærke retter er en salat af meget fintsnittet hvidkål, ristet kokos og nødder i en marinade af eddike og sukker også lækker of frisk
    Strimlet hvidkål kan også bruges i wokretter med en masse andre grøntsager og f.eks. kylling

• #21   8. dec 2009 uha man bliver godt nok sulten af alle de lækre ting her , jeg skal lave høns i asparges iaften glæder mig helt vildt det er så sjældent man får det

• #22   9. dec 2009 Faktisk en RIGTIG GOD ide med denne tråd man får lige nogle NYE IDEER...dejligt..ik altid til at finde på noget...meen fik da gode ideer herfra...og andre ting man ik lige har tænkt på i et stykke tid..ss

• #23   9. dec 2009 lyder SUPER GODT...Malene D....den op skrift kunne jeg godt bruge....

• #24   9. dec 2009 jeg har lige kigget i fryseren og besluttet mig for en lækker vinter ret oksekødsgryde med hvidkål gulerødder og peberfrugt super lækker ret . må hellere lige vedlægge opskrift =)

500 g hakket oksekød
    3 fed hvidløg, knust og finthakket
    1 stor porre, skåret i ringe
    1 stor rød peberfrugt i strimler
    2 store gulerødder, groftrevet
    salt, friskkværnet peber
    1 lille dåse koncentreret tomatpure
    3/4 af et lille hvidkålshoved, fintsnittet
    ca. 1½ tsk. paprika
    ½ tsk. røget paprika
    ½ tsk. chipotlepulver
    ca. ½ liter vand
    lidt flydende kalvebouillon
    salt, friskkværnet peber
    olie til stegning

Varm lidt olie op i en gryde og svits kødet, til det tager farve, krydr med salt og friskkværnet peber. Kom porrer og hvidløg ved, lad det sautere med til porrerne bliver lidt bløde i det, men det skal ikke tage farve så rør i det. Kom hvidkål ved og rør godt rundt, så hvidkålen bliver fordelt. Lad det svitse lidt, til kålen begynder at falde sammen, krydr med salt og friskkværnet peber. Kom peberfrugt ved og lad også det svitse lidt med. Rør de 2 slags paprika , kom tomatpure ved, hæld vand ved og kom flydende bouillon i. Bring det i kog, skru ned, læg låg på og lad det simre i ½ times tid. Lige inden servering, røres de groftrevne gulerødder i, lad dem lige varme igennem og smag så til med salt og friskkværnet peber

Kommentér på:
aftensmads tråd

Annonce