Lovgivning ang. genhusning..? {{forumTopicSubject}}
Kloge hoveder søges!
Jeg har netop både i et møde og skriftligt fået en opsigelse af min lejlighed, gældende pr. 1 dec. med 3 mdrs varsel. Dvs. jeg skal genhuses af min boligforeningen inden d. 1 marts 2010.
MEN.. Hvad siger loven mht. genhusning når boligforeningen opsiger mig da de skal renovere?
Sådan som situationen er, kan boligforeningen nemlig IKKE tilbyde at genhuse mig noget sted da de simpelthen ikke har noget jeg har råd at bo i.
-Så selvom jeg har førsteret i hele boligforeningen nytter det ikke noget da det laveste husleje de har ligger 1000 - 1300kr over mit budget. Må de gerne bare det, altså "smide mig på gaden"?
Det er sådan at når de er færdige med at renovere lejlighederne om et års tid, så får alle lejere lov at komme tilbage igen. De har fortrinsret på de nye sammenlagte lejligheder. Men.. Huslejen vil da være 1300 kr større, og da min lejlighed skal ligges sammen med den i midten af opgangen, går den fra at være 48 kvm til 79 kvm. Boligstøtte ydes kun op til de første 65 kvm. -Jeg har haft talt med borgerservice ang. boligsikring, og jeg vil desværre kun stige fra 300 kr pr. md. til 520 kr pr. md.
-Så har ikke råd..
-Jeg mener at have hørt at boligforeninger skal genhuse sine lejere i et tilsvarende lejemål, og hvis det ikke er tilfældet at de kan det, må de sætte lejen ned på den lejlighed de eventuelt kan tilbyde.
Jeg har også fundet et lille afsnit om det på nettet, men jeg er ikke sikker på at det også omhandler mig med permanent genhusning og indfasningsstøtte da det er boligforening. Er det det samme som byfornyelse?
(link fjernet)
HJÆLP! Håber I kan hjælpe..
Knus og på forhånd tak!
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 357
-Jeg har siddet med enhver lokalavis, og er blevet skrevet op i yderligere to boligforeninger, men det ser sort ud..
apr 2009
-Jeg vil lige se om jeg kan finde dem.. -Mange tak..
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
Når du skal tilbage skal du jo stadig betale de penge det koster der tror jeg altså ikke du bare slipper ved at blive flyttet over i noget andet, men du kan tilgengæld nægte og flytte og så bliver din blok eller opgang bare ikke renoveret, men hvordan de omstændigheder lige præcis er ved jeg ikke.
apr 2009
jan 2006
jan 2006
apr 2009
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
jan 2006
om de må genhuse dig i noget pt der er dyre ved jeg ikke men når lejlighederne er færdig renoveret stiger din husleje jo under alle omstændigheder, hvis du får 5200kr kan jeg ikke tro andet end at du også får noget boligstøtte.
som sagt stod vi altså også med et stram budget i forvejen så vi havde da heller ikke 1500kr men det kan de ikke tage sig af så må man flytte og da vi er to forsøger så får vi ikke en dyt i boligstøtte selvom vi har to børn. konsekvensen her var at rigtig mange flyttede for de havde simpelthen ikke råd til at blive,
apr 2009
DK - Jah, jeg vil også gerne flytte væk. .Men her er desværre bare intet jeg har råd til..
Lovgivning ang. genhusning..?