{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Manglende pris i annonce? {{forumTopicSubject}}

Det har undret mig når jeg sidder og kigger annoncer, at flere ikke vil skrive prisen i selve annoncen, men man skal spørge om den i en privat besked.
Nogen, der kan sige mig, hvad grunden er? Jeg synes, det virker lige så underligt, som hvis man i en butik skulle gå ud i baglokalet og tale med ejeren for at få oplyst priser på varerne, men jeg kan jo have overset en logisk grund.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Manglende pris i annonce?
  • #1   14. nov 2009 Måske fordi nogen går mere op i om det er det rette hjem end prisen.

• #2   14. nov 2009 på min annonce er der ingen pris - men mest fordi prisen ikke betyder noget - hvis bare de får et dejligt hjem ....
    Så er det op til folk om de vil betale lidt for det arbejde jeg har gjort...

• #3   14. nov 2009 Stolt ejer: Helt enig :o)

• #4   14. nov 2009 Det er fordi nogle af dem har 2 priser.. 1 for avlskatte og 1 for kæle katte

nogle har endda en helt 3 pris for dem med en anden farve end de andre i kuldet

• #5   14. nov 2009 Det er ikke dem, der nærmest forærer kattene væk, jeg tænker på. Det er racekatte, som jeg går ud fra må koste en del.

Tanja
    Det kan jeg godt se, men jeg har da også set annoncer hvor der netop står hvad prisen er, hvis det er henholdsvis til kæl eller avl eller hvor alle killinger er listet og så med forskellige priser efter f.eks. køn og farve.

Hvis det var fordi, der er for mange priser til at skrive det, kunne man vel stadig godt svare i annoncen når man bliver spurgt på prisen på en bestemt killing? Men der har jeg set, at annoncørerne også beder om en privat besked, som de kan svare på med pris.

• #6   14. nov 2009 Ja det har jeg også syntes var lidt mystisk smiley

Personligt vil jeg da gerne vide hvad katten koster når det er en dyr en, så jeg kan spare sammen til den smiley

Jeg ved ikke om de mener man ikek er det rette hjem fordi man ikke lige kan smide flere tusind kroner på bordet smiley

• #7   14. nov 2009 For mange opdrættere er det vigtigt at der er kemi imellem dem og deres købere, de går op i hvad man kan tilbyde katten, hvilket hjem den kommer ud til, om der er andre katte osv osv. Jeg kender da flere opdrættere, som har det sådan at hvis folk bare spørger "hvad koster den??" som det første, så gider de ikke bruge tid på det.

Det kan sikkert virke afskrækkende på nogen, men er man interesseret i en racekat, så er det en rigtig god idé at skrive lidt om sig selv og sin familie først, så man kommer i snak på den måde. Så kan man snakke pris når man har lært lidt om hinanden.

• #8   14. nov 2009 Jeg hat sjældent gode oplevelser med dem der som det første spørger - hvad koster den.
    en del af mine købere har været her flere gange før der er snakket pris.

• #9   14. nov 2009 Jeg kan godt se, hvad i mener, men hvis de alligevel oplyser prisen på privat besked. Efter det i siger, skulle man jo næsten have diskvalificeret sig som køber ved at spørge til prisen

• #10   14. nov 2009 Jeg kan da ikke lade være med at tænke..hvis man nu som jeg ikke har en fast pris på en killing/kat hvilken pris skal jeg så skrive.. Da det ikke altid er det vigtiske.

vil give Lis ret her, det er i min verden ikke det man spørger om først, jeg har aldrig spurgt hvad en kat koster..he he det er først til allersidst jeg taler om det hos sælger

• #11   14. nov 2009 Jeg syntes det er spild af både min og opdrætters tid, hvis det er en kat jeg ikke har råd til.

Og det er ikke fordi jeg ikke er et godt kattehjem, jeg syntes bare det er unødvendigt smiley

Hvis prisen er den rigtige kører jeg gerne langt for at besøge killingen igen og igen smiley

• #12   14. nov 2009 Hanne
    Jeg ville f.eks. ikke give 15.000 for en kat uanset hvor sød, dejlig og velopdrættet den var. Så synes jeg da, det ville være lidt trist både for sælger og mig, hvis jeg har fulgt katten gennem alle månederne for så at opdage, at den koster 15.000 (bare et eksempel). Jeg forstår sagtens det i skriver med, at det ikke som sådan bør være prisen, men det har vel stadig lidt at sige og det betyder jo også noget den anden vej. Hvor mange opdrættere forærer deres katte væk hvis de fornemmer, at katten kommer til et rigtig godt hjem?

• #13   14. nov 2009 Come on - det er de færreste katte der koster 15000 til kæl - og det er trods alt 98% af annoncerne.

Iøvrigt fremgår det af mine hjemmeside at en killing til kæl koster fra xx til xx. Den endelig pris giver jeg aldrig før killingen har en sundhedsattest fra min dyrlæge.

Tanja, du har så ikke noget imod at køre det sparede beløb på katten op i benzin? Øhh ...

• #14   14. nov 2009 15.000 kr, så snakker vi jo om en ekstremt god udstillings- og/eller avlskat. Man ved jo at en racekat normalt koster omkring de 4000 kr. Om det så er 3500 eller 5000 er vel ikke afgørende, det er det i hvert fald ikke for mig. For mig er det afgørende at jeg køber hos en god opdrætter og der er kemi imellem os og selvfølgelig at katten er som jeg ønsker i forhold til sind og udseende. At forældrene er testet for arvelige sygdomme og katten har det med i bagagen jeg synes den skal have..

Skulle man falde over en kat, af så god kvalitet, at den koster 15.000 kr, så vil sælger nok påpege at katten er en udstillingskat, og så ved man jo prisen ligger over "det normale".

• #15   14. nov 2009 Lis - Det er ikke mig der betaler benzin herhjemme smiley

• #16   14. nov 2009 Ja, det kan de som sagt også godt koste, hvis det er en udstillings/avlskat. En racekat af kælekvalitet ligger normalt på omkring 4000.

• #18   15. nov 2009 Lige præcis Krista.....

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #19   15. nov 2009 Jeg skifter lidt mellem at skrive prisen og ikke.
    Årsagen er at når jeg vælger IKKE at skrive pris, har jeg fået en masse "kedelige" henvendelser der går på hvorfor katten er så dyr, om ikke jeg skal huske at indberette min indtægt på katten til SKAT og i den dur.
    Når jeg får sådanne henvendelser, så gider jeg ikke skrive prisen, for hvis folk virkelig er interesseret i netop min kat, så henvender de sig og spørger efter en pris på seriøs basis.
    Jeg oplyser så prisen til kæl og pointerer at det er til kæl, og hvis folk ønsker en avlskat, overvejer jeg om det er den rette og oplyser så hvad de skal give til avl.
    Nu sælger jeg ikke avlskatte sådan bare, de fleste avlskatte sælges til mig selv, eller "samarbejdspartnere".

• #20   15. nov 2009 Sanni, er lidt chokeret over, at der virkelig er nogen der spørger om ikke du skal opgive det til skat osv,... Lidt langt ude hvis man er interesseret i en kat.. syntes jeg.
    Jeg ville da også gerne kende prisen, så jeg ved om jeg har råd eller ej, og om jeg skal spare mere op. Der er et stort spring fra fx 3000 kr til 8000 kr i min verden.

• #21   15. nov 2009 Lis og MH
    15.000 var et eksempel grebet ud af den blå luft, det er ikke en kat, jeg har haft kigget på smiley

MH og Krista
    For mig er det også vigtigst, at katten er i orden. Men jeg har altså lidt svært ved at se, at prisen slet ikke må betyde noget. Man gider da som køber heller ikke at blive taget ved næsen smiley

Sanni
    Det, kan jeg godt forstå, du ikke gider høre på. Men pågældende burde vel så også få en tur i fryseren for at skrive sådan noget bavl på en annonce? Jeg forstår så heller ikke em, der gider begynde at diskutere hvorvidt en pris er fair. Man er jo i sin gode ret til at finde et andet sted at købe sin kat, hvis man synes, det er for dyrt

Kommentér på:
Manglende pris i annonce?

Annonce