805 visninger
|
Oprettet:
Manglende pris i annonce? {{forumTopicSubject}}
Det har undret mig når jeg sidder og kigger annoncer, at flere ikke vil skrive prisen i selve annoncen, men man skal spørge om den i en privat besked.
Nogen, der kan sige mig, hvad grunden er? Jeg synes, det virker lige så underligt, som hvis man i en butik skulle gå ud i baglokalet og tale med ejeren for at få oplyst priser på varerne, men jeg kan jo have overset en logisk grund.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 737
Så er det op til folk om de vil betale lidt for det arbejde jeg har gjort...
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 10 Svar: 171
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
nogle har endda en helt 3 pris for dem med en anden farve end de andre i kuldet
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 34
Tanja
Det kan jeg godt se, men jeg har da også set annoncer hvor der netop står hvad prisen er, hvis det er henholdsvis til kæl eller avl eller hvor alle killinger er listet og så med forskellige priser efter f.eks. køn og farve.
Hvis det var fordi, der er for mange priser til at skrive det, kunne man vel stadig godt svare i annoncen når man bliver spurgt på prisen på en bestemt killing? Men der har jeg set, at annoncørerne også beder om en privat besked, som de kan svare på med pris.
maj 2007
Personligt vil jeg da gerne vide hvad katten koster når det er en dyr en, så jeg kan spare sammen til den
Jeg ved ikke om de mener man ikek er det rette hjem fordi man ikke lige kan smide flere tusind kroner på bordet
feb 2007
Det kan sikkert virke afskrækkende på nogen, men er man interesseret i en racekat, så er det en rigtig god idé at skrive lidt om sig selv og sin familie først, så man kommer i snak på den måde. Så kan man snakke pris når man har lært lidt om hinanden.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
en del af mine købere har været her flere gange før der er snakket pris.
okt 2009
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
vil give Lis ret her, det er i min verden ikke det man spørger om først, jeg har aldrig spurgt hvad en kat koster..he he det er først til allersidst jeg taler om det hos sælger
maj 2007
Og det er ikke fordi jeg ikke er et godt kattehjem, jeg syntes bare det er unødvendigt
Hvis prisen er den rigtige kører jeg gerne langt for at besøge killingen igen og igen
okt 2009
Jeg ville f.eks. ikke give 15.000 for en kat uanset hvor sød, dejlig og velopdrættet den var. Så synes jeg da, det ville være lidt trist både for sælger og mig, hvis jeg har fulgt katten gennem alle månederne for så at opdage, at den koster 15.000 (bare et eksempel). Jeg forstår sagtens det i skriver med, at det ikke som sådan bør være prisen, men det har vel stadig lidt at sige og det betyder jo også noget den anden vej. Hvor mange opdrættere forærer deres katte væk hvis de fornemmer, at katten kommer til et rigtig godt hjem?
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Iøvrigt fremgår det af mine hjemmeside at en killing til kæl koster fra xx til xx. Den endelig pris giver jeg aldrig før killingen har en sundhedsattest fra min dyrlæge.
Tanja, du har så ikke noget imod at køre det sparede beløb på katten op i benzin? Øhh ...
feb 2007
Skulle man falde over en kat, af så god kvalitet, at den koster 15.000 kr, så vil sælger nok påpege at katten er en udstillingskat, og så ved man jo prisen ligger over "det normale".
maj 2007
feb 2007
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 41 Katte: 2 Emner: 51 Svar: 340
aug 2007
Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
Årsagen er at når jeg vælger IKKE at skrive pris, har jeg fået en masse "kedelige" henvendelser der går på hvorfor katten er så dyr, om ikke jeg skal huske at indberette min indtægt på katten til SKAT og i den dur.
Når jeg får sådanne henvendelser, så gider jeg ikke skrive prisen, for hvis folk virkelig er interesseret i netop min kat, så henvender de sig og spørger efter en pris på seriøs basis.
Jeg oplyser så prisen til kæl og pointerer at det er til kæl, og hvis folk ønsker en avlskat, overvejer jeg om det er den rette og oplyser så hvad de skal give til avl.
Nu sælger jeg ikke avlskatte sådan bare, de fleste avlskatte sælges til mig selv, eller "samarbejdspartnere".
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
Jeg ville da også gerne kende prisen, så jeg ved om jeg har råd eller ej, og om jeg skal spare mere op. Der er et stort spring fra fx 3000 kr til 8000 kr i min verden.
okt 2009
15.000 var et eksempel grebet ud af den blå luft, det er ikke en kat, jeg har haft kigget på
MH og Krista
For mig er det også vigtigst, at katten er i orden. Men jeg har altså lidt svært ved at se, at prisen slet ikke må betyde noget. Man gider da som køber heller ikke at blive taget ved næsen
Sanni
Det, kan jeg godt forstå, du ikke gider høre på. Men pågældende burde vel så også få en tur i fryseren for at skrive sådan noget bavl på en annonce? Jeg forstår så heller ikke em, der gider begynde at diskutere hvorvidt en pris er fair. Man er jo i sin gode ret til at finde et andet sted at købe sin kat, hvis man synes, det er for dyrt
Manglende pris i annonce?