Meget UNDERLIGT jobtilbud... {{forumTopicSubject}}
Da jeg er ledig (har været det i 1,5 mdr) har jeg jo naturligvis en profil på jobcentrets hjemmeside..
Nu har en arbejdsgiver set den og sendt mig et meget underligt jobtilbud pr mail.
Jeg kan blive:
1: Leder af firmaet, løn: 30-70.000 pr mdr.
2: Sælger, løn: 5-600 kr /t
3: Phoner, løn: 2-400 kr/t.
4: Tjene penge uden at arbejde, løn: 110.000 kr pr år.
Hvis jeg svarer mailen sender de mig nærmere information samt to flasker rødvin som tak for min interesse..
Jeg har aldrig i mit liv set noget så underligt et jobtilbud, men syntes det lygter af pyramidespil eller anden form for "fup og fidus"..
Det oplyste telefonnummer giver ingen resultat på DGS og firmaet har ikke noget dansk CVR-nummer.
Min kammerat har lige linket mig noget "materiale" om dem som advarer mig, de er åbenbart kendt som fidusmagere.. Der har været skrevet om dem i metro express, Jeg har bare aldrig hørt om dem før.
Har i hørt om dem eller lign firmaer ? Hvis ja, har i ladet jer friste til at svare ? Kender i nogen som er i sådan en type firma ?
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
det er total useriøst at sende sådan et jobtilbud og det er ikke det der er meningen med at være tilknyttet jobcenteret.
Jobcenteret skal vidreformidle kontaken, og jobcenteret sidder selv og godkender ALLE annoncer der bliver sat på med ledig arbejde.
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 11 Svar: 32
Så jeg ville slette mailen.
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
feb 2009
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.392
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
Så kommer mailen med dens indhold, og til sidst: Er du interesseret i at høre nærmere om en af ovenstående muligheder, så besvar denne mail, med dit navn og telefonnummer OG hvilke/hvilket af ovenstående numre, der kunne have din interesse, altså 1-2-3 eller 4.
Vi sender dig herefter en nærmere beskrivelse – og 2 flasker rødvin, som tak for din interesse.
Så jeg undrer mig over de skriver de kan se jeg er jobsøgende, for til sidst i mailen ber de jo om mit navn og telefonnummer, og det kan de jo se i min jobprofil.
Det ligner godt nok en mail der er "masse-udsendt"..
Der er et dansk telefonnummer, og adressen er med postbox, det lugter det jo ikke mindre af...
jeg har ikke set noget om det på tv (har aldrig hørt om det før) men har læst på et forum min kammarat linkede mig, der står at det har stået noget om det i metro og at de har sendt det samme ud pr sms.
Jeg tror ikke det er ren junk, det eksisterer jo nok, men er FUP OG SVINDEL...
Jeg tror det er en slags pyramide.
Jeg vil gøre hvad Marianne råder mig til, kontakte jobcentret, for det er jo ikke meningen de skal have den slags useriøse henvendelser på deres net.
Jeg tror ikke de har mig fra jobnet, pga de spørger om mit navn og nr, men på den anden side kan jeg ikke fortså hvor de ellers skulle vide fra jeg søger arbejde.
Jeg må indrømme, at jeg har besvaret mailen, bare for at se om de vil sende noget nærmere matriale og de to flasker vin som de lover, men de har jo ikke min adresse.
Den kan heller ikke spores via mit telefonnummer og der står kun ringsted som min adresse på jobnet.
Det skulle være noget med salg af opsparingsløsninger, fast ejendom, lystbåde, rejser m.m. Men det beskriver de ikke nærmere.
Min kammrat har søgt på det, han kan intet finde hvor man kan handle med dem UDEN selv at være med i firmaet..
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 45
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
Det er nok tilfældigt de så rammer nogen der er ledige, de rammer sikkert lige så godt nogen som ikke er ledig, men regner vel med at selvom man er i job så skifter man da gerne til den løn.
Og de har også sendt de sms ud står der i det fprum jeg har læst på.
Hvor de så har ens mail-adrese fra, er nok helt tilfældigt ligesom det spam man får nogen gange med man har "vundet en kæmpe beløb" i et lotteri man ikke har deltaget i, og en afrikansk arving der vil investere sine penge i dk og man får 10 % af summen som tak for hjælpen osv..
Jeg har fået svar på min mail i går, de har ikke ringet mig op, men de skriver noget med at jeg eks kan INVESTERE (ja nu kommer noget af det) 10.000 kr, hvis jeg feks ikke lige har de 10.000 kr kan jeg få det finansieret, det vil koste mig 120 kr pr mdr netto.
Men min indtægt på at investere de 10.00 kr vil være 44.256 kr PR ÅR..
Det regne stykke kan jeg godt nok ikke få til at gå op... FUP OG SVINDEL må det være...
Meget UNDERLIGT jobtilbud...