3.215 visninger
|
Oprettet:
Ansøgning som plejefamilie ? :) {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg er ved at skrive en ansøgning for at blive plejeforældre... jeg ville høre om der er nogen herinde der har erfaring som plejefamilie? som kan fortælle lidt mere om hvad der kræves osv... og om vi overhovedet har en chance når vi kun er 19år ?
Mvh Rikke
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 362
Men vent 10-15 år, så vil i også være helt anderledes mopden og kunne tilføre barnet noget helt andet.
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 9 Emner: 87 Svar: 327
Jeg ved det er meget anderledes at skulle have ansvaret for et barn, men Jeg synes selv at min kæreste og jeg har en del erfaring, og tror at vi kunne blive fantastiske plejeforældre...
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 19 Svar: 699
nov 2006
Det er for nu ikke realistisk. På trods af et hårdt liv og at have set mange ting i en alder af 19.
Men det er da bestemt noghet i kan eftersøge på sigt.
nov 2006
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
Jeg tror desværre også at 19 år, vil de ikke godkende.
Når man skal være plejefamilie får man besøg af en masse der skal godkende en + ens hjem, man skal kunne rumme disse børn, med vanskeligheder, og som Jytte skriver, det er et par skridt frem og en del tilbage. Samtidig skal man også kunne rumme forældrene. Det er ikke et let job, slet ikke, men det er rart at kunne give lidt til plejebørn.
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 54 Svar: 277
for der er forskel på at være 'søstre' til plejebørn og forældre til plejebørn
jeg er selv 21, og ønsker mig virkelig børn og jeg har selv en del veninder der har været i plejefamilie, men derfor ved jeg godt at jeg ikke ville være egnet. så prøv at oplev forældre rollen først.
men hvorfor ønsker i jer plejebørn før i selv får børn? er det en drøm om noget helt andet? at i hellere vil have ændre børn?
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 19 Svar: 699
"At prøve at opleve forældre rollen" er en lidt sjov betegnelse for det, at være forældre. Børn kræver benhårdt arbejde i de næste mange mange år fremover og er ikke noget man bare kan prøve, for derefter at aflever dem tilbage igen.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 31
Jeg har lige læst at man skal være 25 år og være gift eller bo sammen i mindst 2 år, have en rimelig økonomi og ekstra værelse til barnet...
(bare lige hvad jeg læste )
Ansøgning som plejefamilie ? :)