{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.215 visninger | Oprettet:

Ansøgning som plejefamilie ? :) {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg er ved at skrive en ansøgning for at blive plejeforældre... jeg ville høre om der er nogen herinde der har erfaring som plejefamilie? som kan fortælle lidt mere om hvad der kræves osv... og om vi overhovedet har en chance når vi kun er 19år ?

Mvh Rikke smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ansøgning som plejefamilie ? :)
  • #1   10. maj 2009 Jeg tror nok desværre io vil blive fundet alt alt for unge, i skal have noget livs erfaring og ballast at give de børn, og det kan være svært hvis man til dels selv stadig er et barn (Det skal ikke tages negativt)

Men vent 10-15 år, så vil i også være helt anderledes mopden og kunne tilføre barnet noget helt andet.

• #2   10. maj 2009 Jeg har selv en del erfaring med plejebørn da min familie igennem flere år har haft russiske børnehjemsbørn boende, og jeg er vokset op men en far der er alkoholiker, så på den måde har jeg jo også en del erfaring... Desuden har vi både plads og overskud til at have et barn...
    Jeg ved det er meget anderledes at skulle have ansvaret for et barn, men Jeg synes selv at min kæreste og jeg har en del erfaring, og tror at vi kunne blive fantastiske plejeforældre...

• #3   10. maj 2009 Mine forældre har været plejefamilie i mange år. Det kræver altså en hel del. Jeg er temmelig sikker på, i ikke kan blive en plejefamilie som 19 årige. Som plejefamilie skal man tage sig af børn, der jo er "fjernet" fra sine forældre (frivillig anbringelse eller tvang). Det kræver man har kendskab til/ viden om mange ting. At tage sig af et omsorgssvigtet barn er ikke noget man bare gør. Desuden kræver arbejdet som plejefamilie også, at man kan rumme barnets forældre, hvilket heller ikke er nemt.

• #4   10. maj 2009 Jeg er helt enig med Maria
    Det er for nu ikke realistisk. På trods af et hårdt liv og at have set mange ting i en alder af 19.
    Men det er da bestemt noghet i kan eftersøge på sigt.

• #6   10. maj 2009 Må jeg uden at træde på noget måske foreslå uddannelse før børn, på den måde kan i også få en fremtid god økonomi og stabilitet der kan bære et plejebarn.

• #7   10. maj 2009 Jeg har været aflastningsamilie for 2 børn og plejefamilie for 2 piger, og jeg var alene. Pigerne valgte simpelthen mig, de var 16-17 år. Jeg tror erfaring med børn, og mit job der indebærer kontakt med mange mennesker gjorde mig egnet. Normalt vil de ikke have enlige mødre.
    Jeg tror desværre også at 19 år, vil de ikke godkende.
    Når man skal være plejefamilie får man besøg af en masse der skal godkende en + ens hjem, man skal kunne rumme disse børn, med vanskeligheder, og som Jytte skriver, det er et par skridt frem og en del tilbage. Samtidig skal man også kunne rumme forældrene. Det er ikke et let job, slet ikke, men det er rart at kunne give lidt til plejebørn.

• #8   12. maj 2009 når du ikke selv har børn, hvordan ved du så at du ville kunne klare børn der er ikke dine egne? de vil jo ikke på samme måde være knyttet til jer, og de vil med sikkerhed nok have en noget svære opvækst. så mit råd lyder, lige som susanne m, at i skal starte med jeres egne, og så bag efter se om det stadig er noget for jer.
    for der er forskel på at være 'søstre' til plejebørn og forældre til plejebørn
    jeg er selv 21, og ønsker mig virkelig børn og jeg har selv en del veninder der har været i plejefamilie, men derfor ved jeg godt at jeg ikke ville være egnet. så prøv at oplev forældre rollen først.

men hvorfor ønsker i jer plejebørn før i selv får børn? er det en drøm om noget helt andet? at i hellere vil have ændre børn?

• #9   13. maj 2009 Er enig med Heidi. Uddannelse før børn. I skal tids nok nå det hele, når i ikke er ældre end i er.

"At prøve at opleve forældre rollen" er en lidt sjov betegnelse for det, at være forældre. Børn kræver benhårdt arbejde i de næste mange mange år fremover og er ikke noget man bare kan prøve, for derefter at aflever dem tilbage igen.

• Mia B
    Mia B Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 31
    #10   13. maj 2009
    Jeg har lige læst at man skal være 25 år og være gift eller bo sammen i mindst 2 år, have en rimelig økonomi og ekstra værelse til barnet...

(bare lige hvad jeg læste smiley )

Kommentér på:
Ansøgning som plejefamilie ? :)

Annonce