730 visninger
|
Oprettet:
tog/metro i Rom {{forumTopicSubject}}
Hejsa
har nogle erfaringer og gode råd at give videre vedr. brug af tog/metro i Rom?
vi skal nemlig på ferie dernede, og vil gerne benytte os af det offentlige der - det er vist nemmere med tog end bil i ROm
Hilsen Heidi
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 20
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
tak for det - Kan se, at Roma Termini ligger ca. 1.5 km fra Coleseum - kan vi også tage tog og lign dertil eks.?
for ellers er der jo ikke længer end at gå - men vi kan jo godt spare på fødderne.
Kan der købes dagskort? vi skal nemlig bo 30 km fra Rom, og lejer bil - men tænker på at tage toget fra vores by til Rom og ellers stille bilen uden for byen og køre ind....
Hvad vil I anbefale at se? ud over Peters kirken, Vertikanet, Coleseum og det antikke som ligger lige overfor denne - og naturligvis alle de smukke torve, butikker, floden som går igennem byen mv
Heidi
dec 2006
Metroen kører jo under jorden og det er altså begrænset hvor spændende det er :o)
Så skal du jo se Peterskirken, trevi fontænen (hvor Sofia Loren forresten har badet i en eller anden film). Man smider en mønt over skulderen i fontænen for at være sikker på at man kommer retur til Rom. Ellers der engelsborg, på den lille ø i Tiberen, den meget hyggelige bydel trastevere...-og så SKAL man jo ind og gå op af den spanske trappe..
Trevi fontænen og den spanske trappe ligge ikke langt fra hinanden, og på vejen kan man gå på den gode shoppinggade :o)
God tur!
feb 2007
tak for de fine beskrivelser...ØJ jeg glæder mig
Heidi
PS turen forudsætter forresten, at min papsøn godkender at hans konfirmationstur går dertil
dec 2006
feb 2007
Hilsen Heidi
feb 2007
vi har bil tilrådighed hele ugen
Heidi
tog/metro i Rom