{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

opsagt i vikariat.. hva gør jeg nu?? {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg har været udsendt via vikariat til en fabrik siden 16 sep. i år og idag er jeg så blevet ringet op af vikar bureauet om at kunden ikke ønskede at beholde mig..
forrige uge havde jeg fået en slem blære betændelse og var ved at ryge på sygehuset og nu har jeg så fået underlivsbetændelse så jeg tror de har afsluttet mit vikariat på grund af det.
mit spørgsmål er så hva gør jeg nu hvem skal jeg henvende mig til osv.

jeg er sygemeldt til og med imorgen...

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opsagt i vikariat.. hva gør jeg nu??
  • #1   20. nov 2008 du skal henvende dig på dit lokale jobcenter, eller på fagforeningen, hvis du er medlem af sådan en smiley

• #2   20. nov 2008 jeg er ikke medlem af a-kasse

• #3   20. nov 2008 men ringer til jobcenteret med det samme

• #4   20. nov 2008 Jeg vil råde dig til at søge alle de job du kan komme til?!

• #6   20. nov 2008 Felis F jeg er i aktivering lige nu, og har været det i 14 dage. og her hvor jeg er , gør de virkelig meget for at få os i job igen, i det vi gerne selv vil arbejde med, så det syntes jeg er ret positivt smiley

• #7   20. nov 2008 Mia Hald P
    jeg har søgt 5 jobs idag

Felis F
    mit vikariat på fabrikken er blevet opsagt jeg er stadig ansat i vikar bureauet..

kimiob
    hvor meget får du så når du er i aktivering og hvordan foregår det

• #8   20. nov 2008 ved ikke rigtig hvad jeg får, får første gang til den 1. men får en masse hjælp, og skal til jobsamtale i morgen som de har skaffet mig smiley

• #9   20. nov 2008 de må ikke fyre dig telefonisk, det skal altid foregå skrifligt, indtil da betragtes du som ansat...

det fik jeg at vide af hk da jeg blev fyret fra et vikariat i august...

• #10   20. nov 2008 kimiob
    okay jeg skal ned på job centeret på mandag så det bliver spændene jeg dur bare ikke til at gå hjemme

Lisa : )
    de sender et brev med ophævelsen af vikariatet så har den imorgen eller lørdag.. syns bare det er surt... der hvor jeg var i vikariat havde sagt til bureauet at de ikke havde brug for vikarer mere men jeg er den eneste ud af 3 vikarar der har fået ophævet vikariatet... så det lugter lidt... okay jeg har godt nok haft 5 syge dage de sidste 14 dage men jeg kan jo ikke gøre for at jeg er syg...

• #11   20. nov 2008 hvis du fortsat er hos vikarbureauet så må de vel sende dig i et nyt job?
    det smarte ved et vikarbureau er jo at du er ansat hos dem og så fungere i vekslende virksomheder. hvis dem du er hos nu ike il have dig mere så kan vikarbureauet vel finde dig et nyt sted. Du er jo ikke fyret, fra dit job, du er bare ikke på samme sted mere.

hvis du er ansat i vikarbureau så kan du ikke søge kontanthjælp.

• #12   20. nov 2008 jo jeg er ansat i vikar bureau men hun sagde at der ikke var så store chancer lige for tiden da der ikke er ret mange der bruger vikarer lige nu.. men tager på jobcenteret på mandag og snakker med dem...

• #13   20. nov 2008 de kan ikke hjælpe dig når du er i ansættelse men måske kan de råde dig til hvad du skal gøre i forhold til vikarbureauet. men er du ikke sikret et eller andet økonomisk fra vikarbureauets side?

• #14   20. nov 2008 okay... ellers må jeg jo bare sige op i vikar bureauet... nej jeg får kun løn når jeg er sendt ud i virksomheder... det er lidt en øv situation...

• #15   20. nov 2008 Ja det er surt, men du kan jo altid søge råd i jobcenteret. men du kan ikke få en ydelse når du er ansat..så er du jo i teorien sikret. at der så ikke lige nu er nogen arbejdspladser det er vikarbureauets og dit problem. ØV altså!

du skal vide at siger du op selv skal du, hvis du godkendes til kontanthjælp, formodentlig tilbagebetale beløbet.

§ 93 i aktivloven , den der handler om kontanthjælp
    kommunen kan yde kontanthjælp mod tilbagebetaling når.....

3) fordi modtageren ubegrundet har opsagt et arbejde eller ubegrundet er ophørt med tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller anden beskæftigelsesfremmende foranstaltning, herunder en uddannelse pålagt efter § 21 b i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

siger du op risikerer du altså dette. men tal med dem i jobcenteret..det har de styr på hvordan du kommer duenom. men det bedste ville være at tale med vikarbureauet, for du er lidt bundet på hænder og fødder.

Jeg er ikke guru på området, men dette er min umiddelbare formodning.

er du gift har din mand forsørgerpligt og der er mange andre ting inde over.

• #16   20. nov 2008 det største problem er nok at hvis jeg ender med at få hjælp af kommunen tvinger de mig nok til at fraflytte min lejlighed da jeg kun er mig selv og misserne i en 3 værelses men fik jo lejligheden mens jeg havde fast job, det måtte jeg sige op da jeg behandlet rigtig skidt af min chef og af kollegaerne... men jeg må se på mandag og tage en dag af gangen og se hvordan det går... men tusind tak for hjælpen

• #17   21. nov 2008 du kan få supleret op med kontanthjælp, mod aktivering, selvom du stadig står i vikarbureau. De siger faktisk at det er en rigtig god ide at stå i flere, så det har ingen indflydelse på den hjælp du kan få. plus hvis det er længe siden du har modtaget penge kan du få noget der hedder en engangsydelse smiley pøjpøj med det....

• #18   22. nov 2008 tusind tak for hjælpen pote knus og kram herfra

Kommentér på:
opsagt i vikariat.. hva gør jeg nu??

Annonce