13.597 visninger
|
Oprettet:
Gave-idé til 70 års fødselsdag - Be om {{forumTopicSubject}}
Ja... Jeg er lidt desperat.
Min mormor fylder 70 år og jeg har ingen idé til hvad jeg skal give hende...
Min kæreste og jeg sidder og bryder hjerner med det, men intet kommer op.
Be om hjælp
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
En dame i den alder har ofte alt - så giv hende "kvalitet" - og hvad er det så.
Ja er hun VILD med resturantbesøg eller har hun aldrig været på det, så giv hende en middag, Eller har hun haft en anden drøm, som aldrig er blevet til noget, fordi hun altid gør noget for andre - så hjælp hende på vej til det.
Jeg har selv en gammel dame - PS din mormor er jo ung - som jeg besøg indimellem. Hun er lige blevet 90 år og bor stadig hjemme hos sig selv, med hjælp til rengøring 1 time om ugen. Hun kommer ALDRIG ud og køre bil fordi hendes sønner ikke kan og vil.
SÅ derfor får hun ofte "ture ud i det blå" af mig - og til hendes 80 års fødselsdag fik hun et klippekort - med 1x vinduespudsning, 1xgulvvask, 1 x køretur mv.....
Hun fortalte mig en gang, at hendes største drøm var, at komme på Kolding Fjord Hotellet ( et ganske unik og fint sted her i Byen ) - hun havde som barn boet lige ved siden af, men kom der jo ikke dengang fordi det var Tuberkulosesanatorie - og nu var det jo et fint hotel idag. Så jeg sagde, at til hendes 100 års fødselsdag inviterede jeg på middag der. Men jeg fortrød hurtigt, fordi det jo egentlig måske ikke er realistisk hun bliver så gammel. Så en dag inviterede jeg hende derud, og tog hendes barnebarn med - så fik vi en hyggelig eftermiddag derude....og hun glemmer mig vist aldrig for det - og det var super skønt at give hende den oplevelse
Hilsen Heidi
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 337
Min mormor er meget selvstændig... Hun og min morfar køre tit på ture sammen og der er da slet ingen som skal komme og rydde op hos dem
Jeg ville gerne give hende et gavekort til massage eller sådan noget, men det ender ud i, at hun er for flov til at bruge det... For det ser jo ud til at hun ikke har penge nok, det kan i nok forstå ikke? *Ryster på hovedet*
Smykker er hellere ikke noget for hende.. Desværre.
De går aldrig ud og spiser fint... Det er slet ikke noget for dem... Det er virkelig svært
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 337
Og ja.. Det er det bestemt
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
jeg skrev til alle hendes venner og bad dem sende mig 1-2 billeder der forestillede eller mindede dem om noget de har oplevet med hende, samt en lille historie, kommentar om hvad billedet forestiller og hvad mormor betyder for dem.
det resulterede i intet mindre end 100 billeder, med kærlig tekst som min mormor den dag i dag kanlæse i og både vide hvor meget hun betyder for os, men også for mange af hendes venner der senere er døde, men som nåede at bidrage til bogen.
ellers kan du få et billede malet af hendes børnebørn hos fotomaleren.dk.
det er super, har jeg lige gjort til mine forældres sølvbryllup
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 3 Emner: 97 Svar: 1.339
Et godt foto af dig og din kæreste/ dig og dine søskende i ramme selvfølgelig
Blomster en gang om måneden i et år.....
Gave-idé til 70 års fødselsdag - Be om