Coronatræt Coronatræt
Hej.
Så lige pressemøde og kan godt mærke at det er ved at være MEGET træls .
Men der er jo ikke andet at gøre end at hænge i.
Vi skal jo passe på de ældre og sårbare.
Selv kender jeg ingen men så passer jeg på Gustav.
Min største frygt er at han skal få det men jeg har ikke hørt om nogen kæledyr der har fået det endnu.
God kamp til alle
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 842
Jeg SAVNER!! Mine katteudstillinger.
Håber virkelig vaccinen bliver godkendt og kan gives i Januar så vi snart kan komme tilbage til normale tilstande.
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 560
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.129
Jeg kender mange som har eller har haft Corona, og min søn arbejder på Danish Crown, mi ældste datter i daginstitutionen, så jo smitten er her.
Idag blev mit barnebarn sendt hjem fra specialskolen, fordi hun på aflastningsinstitutionen har været sammen med en som nu er testet positiv for Corona, en anden i familien kom hjem fra arbejde fordi et barn på jobbet var smittet, ja jeg kunne faktisk fortsætte.
Så tag det endeligt alvorligt, og overhold reglerne, jo jeg ville da ønske jeg kunne blive skilt fra fru Corona, men hun hærger endnu.
Jeg håber jeg når at blive vaccineret før jeg står lige midt i det, for selvom jeg ikke burde, er jeg ofte sammen med mine børnebørn, de 2 med flere diagnoser, bare for at give en hjælpende hånd, men også for at nyde dem mens jeg kan,, de 2 drenge ser jeg ikke meget, for de er i andre smitte cirkler, så julen med dem er allerede aflyst, det bliver højest en gå tur uden nærkontakt, som vi håber på mellem jul og nytår, ja 3 fødselsdage er også udsat på ubestemt tid.
Jeg håber så meget på, at vi kan samles i familien til sommer og gerne uden for
jul 2018
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 344 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.424
Morten, jeg kan godt forstå du også tænker på Gustav. Selvom jeg har lukket have, så har jeg også tænkt i forhold til Tinka; om fugle eller mus/rotter kan sprede smitte
Jeg mener at have læst, at der var smittede katte på nogle af minkfarmene, og der har også været hunde.
I lige måde - god kamp
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
Gustav går jo en del på efterskolens grund og de elever der virker til at være skødesløse og ligeglade.
Heldigvis holder han god afstand eller løber væk fordi de er larmende..
Og lige nu er de mest inde...
Nå men mon ikke vi kommer igennem det på et tidspunkt
Det bliver en stor lettelse når det sker
maj 2018
Kan du ikke træne andre steder?
Ud og smid rundt med nogle dæk, træstammer eller sådan noget udenfor?
(Spørger kun for at hjælpe. Forstår din frustration)
mar 2019
Følger: 7 Følgere: 235 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 625
Ja jeg har også hørt om smitte hos enkelte katte - og smitten kan godt være i kattens pels - katten skal så have været sammen med en smittet som har nyst på dem - og her kan katten smitte andre hvis de begynder at kæle dem og bagefter tager sig til munden.
Men men ingen af mine stopper op hos fremmede så de kan kæle dem - chancen for smitte her er meget lille - Kun hvis ejer er smittet
- så smitte gennem katte er jeg på igen måde bekymret for.
jan 2019
[ ] Løsne hoved/skuldre
[ ] 50 Egyptere med
knæspark
[ ] 12 Armhævninger
[ ] Stræk
[ ] 12 Knæbøjninger
[ ] 24 Ben til hånd H/V
[ ] 12 Knæbøjninger
[ ] 24 Albue-knæ H/V
[ ] 12 Armhævninger
[ ] Stræk
[ ] 20 Armsving H/V
[ ] 10 Knæbøjninger
[ ] 20 Armsving H/V
[ ] 10 Armhævninger
[ ] 24 Forover bøjning
[ ] 12 Flyveren
Eller de 5 tibetanere (goggle dem)
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.267
Jeg er syg på de mærkeligste måder. Sidder op og sover, kvalme og ondt overalt! Så jeg gik hjem fra arbejde i går og venter nu på testsvar. P**!!
Ja det er træls med forsamlingsforbud og mundbind, men vi er nødt til at hænge i!
Jeg er ked af, at se alle dem der ikke kan læse.... 1 kunde ad gangen og hele familien går ind.... Folk der går ind i en butik uden at spritte af og så dem der ikke kan holde afstand.
Jeg arbejder selv på en kombineret højskole og efterskole og ser hvordan folk opfører sig.
Jeg har det skidt med at se kram, men ved også, at efterskoleeleverne er delt op i familiegrupper og dem må de gerne være tætte med.
Nu har vi lukket ned for ugekurser resten af året og det er primært ældre.
De glemmer til gengæld ALT om afstand!! Det er simpelthen frustrerende!!
Det er træls - rigtig træls! Jeg var sammen med nogle venner i lørdags og jeg tog tilløb og f***** om den ene ikke havde 3 i familien der var syge af Corona og hun hostede, men fejlede sørme ingenting og ville ikke testes! Vi har mistanke om, at hun er ensom, men det er også begrænset hvor stor en risiko man skal løbe. Sådan en modstand gør mig også sur!
Mht. til de smittede katte, så har jeg altså også hørt den udlægning, at han hellere ville prioritere sine børn end kattene og nu havde han jo ingen indtægt, så hvor meget der var om snakken det........?
Jeg har fået at vide, at man skal ikke panikke, men omgåes sine katte med fornuft. Dyrlægen sagde, at man skulle ikke hoste hen over dem og kys er no-go for de ejere som altså praktiserer dette.
Jeg glæder mig også til at vaccinen kommer og håber, at der er mange der tager imod, så vi igen kan få lidt mere lys ind i hverdagen.
Hippie:
Jeg kan godt forstå, at det rammer dig hårdt, men hvis vi skal have en fornuftig jul, så skal vi vist hænge i.
maj 2018
jan 2019
Her på efterskolen er der også grupper men de åbner bare deres terrassedøre og står og snaver..
Noget der også pisser mig af er når man ser hånd eller fodbold, hvordan de hænger op ad hinanden, rører og krammer når der bliver scoret. Det BURDE ikke være nødvendigt og de skulle gå foran med et godt eksempel fordi de unge ser op til dem.
Og nu er professionel sport oven i købet fritaget fra restriktioner ?
Nå men man bliver lidt harm når man selv passer på, går med mundbind hele dagen på arbejde, spritter af, handler alene og alt det andet man skal.
Men så er det da godt at man kan få luft her på kattegalleriet
Hurra for dyrene og det de giver os
aug 2010
Oveni det hele. så er der gået politik i det! Efterskoler undtaget.... men Efterskoleforeningen henstiller kun til at de ikke tager hjem, det ville nok have været bedre, hvis de SKULLE blive på skolen akkurat som i foråret. En tur i Brugsen kan være nok!
Jeg har efterhånden vænnet mig til mundbind. Hver gang man træder ud af kontoret - på med mundbind. Det undrede mig dog, at ham der testede mig i går ikke var bedre beskyttet. Mundbind og gummihandsker - det var alt.
Jeg tvivler dog på stofmundbind. Jeg har fået udleveret et med logo - men det kan ikke vaskes ved 60 grader og så forsvinder evt. bakterier jo ikke...
jul 2018
Morten: Den slags øvelser er desværre langt fra det samme, som at løfte vægte på den måde jeg gør det på, som bænkpres fx. Den type øvelser gør ikke ret meget for styrken. Mere for balance, kondi og så for folk som ikke løfter tunge vægte. Men tak alligevel
Vildkattene: Jeg må indrømme, at jeg lidt vil skide hul i julen. Det er ikke en nødvendighed for mit mentale helbred, på samme måde som vægtløftning er
nov 2019
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 22
Men der er noget jeg har undret mig under Corona, før hen gav man hånd når man skulle sige goddag, nu giver man albue, hvorfor? Man kan nemt smittes den vej også, for man ved jo aldrig om folk har hostet eller nyst i albuen i de tidsrum hvor de ikke havde mundbind på.
maj 2018
Som jeg her forstået det bliver du kun smittet ved at få sygdommen inde i næse eller mund.
Da du ikke putter albuen i munden som du gør med dine fingre så er smitterisikoen meget mindre.
maj 2012
Jeg ved visir ikke er så godt som mundbind, men du behøver ikke at forklare dig, for du gør jo noget.
Jeg køre så på 5 slags skærm, den første ser jeg ofte andre med, men jeg syntes den klemmer for meget og det provokere mit hovede
nov 2019
Det med Visir har jeg overvejet, men jeg er bare usikker må jeg indrømme.
Men vil gerne høre nærmere om den du har der kan sidde fast i briller, for jeg bruger selv briller.
maj 2018
Det har du da fuldstændig ret i. Det er faktisk noget underligt noget.
Først anbefaler de os at hoste i albuen og så skal vi sige hej med den bagefter? :s
Personligt har jeg aldrig brudt mig om håndtryk, Men nu savner jeg det faktisk. Jeg er så forvirret over hvordan jeg skal hilse på folk.
Så nu bliver det sådan et akavet nik til folk når man præsentere sig.
nov 2019
Men jeg er bare begyndt og nøjes med at sige goddag og intet andet, der er endnu ingen der har sagt noget til jeg kun gør den del.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.000
ikke at jeg går og tænker på det hver dag - så bliver man jo tovlig i hovedet
men det er jo træls når man som kroniker går og passer godt på sig selv, for så at møde andre i brugsen som er totalt ligeglad med det hele. Spritter ikke, og holder ikke afstand selv om at det står på ens jakke.
jeg er ikke ikke så mange steder normalt. så der er ikke så stor forskel på mine dage i forholdvej i forhold til corona
dialysen tager meget tid i forvejen, og det samme gør dyrene, så der er ikke så meget tid til det sociale andet end på nettet
men det er jo strenge at man hele tiden skal gå og passe på sig selv og sin familie
kattene kommer heldigvis ikke ud så de er ikke i risikogruppen
faktisk kender jeg ikke nogen som har eller har haft det
maj 2012
Jeg har også et af dem som sidder på hagen, men det er irriterende og jeg føler mig dårligt beskyttet.
Jeg gav 150kr for de 2 stk jeg har, og de er også lettere at have med, end en af de store skærme, for dem bruger man en ret stor pose til, og der må ikke være andet i posen, de fleste skærme kan let ridses, og de tynde kan let bukkes for hårde, og de efterlader mærker.
maj 2018
Jeg er pædagog i børnehave og alle de restriktioner går direkte ud over børnenes trivsel.
Vi forsøger at gradbøje alle steder vi kan så vi kan tilgodese børnene samtidig men det er så MEGA svært.
Vi skal gøre SÅ meget mere uden at have fået nogen timer til det.
Og vores børn syntes det er enormt hårdt at være ude så mange timer nu hvor vejret er blevet koldere. Vi prøver virkelig at klæde dem på med thermojakke under flyverdragten men alligevel bliver fingre og tær kolde. Vi prøver at lave bevægelsesaktiviteter men ikke alle børn kan du då med altid. Nogen børn vil bare hellere sidde stille fordybet i en leg og de kommer til at fryse.
Så hvis jeg var træt af Corona i mit privatliv så er det INTET i forhold til frustrationen over Corona på mit arbejde. Vi render SÅ stærkt for at då ender til at mødes.
jan 2019
Dvs. igår lå der et mundbind på marken men så skyndte jeg mig hjem efter min ukrudsbrænder og futtede det af.. væk..
På arbejdet skal vi have mundbind på ude ved kunderne og i pakkecenteret.
Det er egentligt fint nok men det kan aflæses direkte på mit løbeur.
Pulsen bliver væsentligt højere når man læsser eller tømmer en bil med mundbind på og dermed bliver man også mere brugt på arbejdet og er trættere når man kommer hjem.
Jeg ligger på 450 til 500 minutter med høj puls hver uge hvor man normalt ligger omkring 150 min.
Men så har jeg jo ikke hippies problem med ikke at må træne.
Jeg håber dog ikke at det ender med vand i lungerne.
Visir er no go, det dugger når man puster og så kan man ikke se..
Har også prøvet dem på hagen som Jette L. omtaler men dem er jeg ikke tryg ved.
Dem malere bruger med ventil kan bruges og så får man ikke sin egen luft igen med de koster ca 50 kr stykket og holder ikke ret længe.
Så jeg bruger dem firmaet stiller til rådighed.
Håber det slutter til februar som de siger det er forlænget til...
aug 2010
Jeg håber, at du flår det af, så snart du hopper ind i bilen.
Ged idé med ukrudtsbrænderen... men noget svineri, at folk ikke kan putte det i lommen indtil de når til en skraldespand.
Jeg har i øvrigt lige fået testsvar.. Jeg er negativ - YES!
maj 2018
Ej hvor dejligt!
Hvornår blev du testet?
Jeg skal holde fødselsdag på lørdag. Blev testet mandag og har ikke fået svar endnu.
maj 2018
maj 2012
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Jeg er også i børnehave og vores børn er heldigvis vant til at være udendørs, da vi er en Skovbørnehave. Men det er ikke sjovt at være ude i 8+ timer når det både regner og blæser og når de kære børn så hverken har nok tøj med eller skiftetøj til når de bliver våde, så ryger mit gode humør altså et par takker ned. De af vores børn som bedst holder varmen er dem der har 3 lag uld på: langærmet undertrøje, langærmet bluse og langærmet trøje. Plus flere lag uld bukser, uld sokker, god flyverdragt osv. Jeg selv klarer den fint med lange underrør, bukser og overtræksbukser, uldbluse, windbreaker og vinter frakke. Men er noget træt om aftenen. Sidder gerne og nikker kl 20. Så.... Godnat herfra
jan 2019
aug 2010
Der er faktisk nogle der spekulerer i om der er en sammenhæng mellem migræne og mundbind.
Jeg prøver i hvert fald at skifte til visir.
Luna:
Ja tænk at man kan blive så glad for at være negativ
jul 2018
maj 2018
Jeg har lige hørt at engangsmundbind åbenbart ikke er testet for div giftige stoffer.
(Nogen der selvfølgelig men ikke alle dem man kan købe)
Om det passer ved jeg ikke.
Men i så fald kan det være det er nogle stoffer i mundvandet du bliver skidt tilpas af og ikke selve det at have mundbind på.
Kun et gæt og jeg ved ikke om det er en myte. Hørte det i Nyhederne i fjernsynet.
Håber virkelig ikke det er sandt.
jan 2019
Det er ikke sundt eller behageligt, det kan man jo mærke
maj 2012
Men vær kritisk med hvor og hvordan de er lavet.
Jeg trives med min skærm, min datter kan godt bruge mundbind, men bruger skærm når vi er til møder, eller når vi er sammen, jeg kan ikke mundaflæse gennem mundbind
jul 2018
jan 2019
Havde slet ikke tænkt på at døve og svagt hørende er yderligere hæmmet af de mundbind
Og nu lukker endnu mere ned....
Håber bare det hjælper så
jul 2018
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 237
Jeg bekymrer mig meget om Covid og forsøger at overholde alle regler, så godt, jeg kan.
maj 2018
Jeg kan gost forstå du er bekymret, men jeg tror nu ikke de lukker broen, så havde de gjort det.
Der er alt for mange efterskoleelever osv der skal nå hjem til jul.
Alternativt skal i jo forsøge at rejse så tidligt som muligt og så tage et hotel ophold i juleferien. Så er i jo i Jylland hvis tingene skulle gå galt
jan 2019
Men godt du ikke skal se flere end du skal.
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 237
maj 2018
Som katteudstiller er det ofte vi skal overnatte rundt om i landet så der er fine muligheder mange steder
Coronatræt