{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.260 visninger | Oprettet:

Fødekasse ud af flyttekasse - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley
Mille har jo termin om 10 dage, hvis det har interesse kan hendes store mave ses i mit fotoalbum smiley
Jeg er ved at lave en fødekasse til hende nu, det bliver en lettere primitiv en, nemlig en flyttekasse smiley

Nu er spørgsmålet så, hvordan skal jeg vende denne hersens flyttekasse? Skal jeg bare lade den stå som en normal kasse, evt. med den ene "topside" slået ned, så der er lidt mørkt, eller skal jeg ligge kassen ned, så der er "tag" på og en lille gavl for enden ?
Det lyder nok ret indviklet, men det er lidt svært at forklare *GG*

Så kom meget gerne med idéer til hvordan jeg kan gøre det bedste for min lille prinsesse smiley
Evt. også idéer til andre gode fødekasse muligheder smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fødekasse ud af flyttekasse - hvordan?
  • #1   6. jul 2008 (link fjernet)

Sådan så min ud, her i år har jeg også skåret i toppen så man kan løfte den, men den stadig kan lukkes igen

• #2   6. jul 2008 Mange tak for billedet smiley
    Er bare bange for at vores hund vil genere hende for meget, hvis kassen er sådan ?
    De kan desværre ikke helt sammen endnu smiley

• #3   7. jul 2008 i holder vel hunden væk fra hende.. jeg har et babygitter til at holde missemor og hund fra hianden den første tid..

• #4   7. jul 2008 Køb en flyttekasse (pap) til ca. 12 kr. - skær et tilpas stort, rundt hul yderst og ca. 10 cm. opppe i den ene brede side - låget øverst men læg en træplade ovenpå, så låget ikke går ned i kassen, hvis en kat hopper op på den. Pladen er så lige til at flytte og toppen kan lukkes op, hvis man skal kigge/hjælpe/skifte. En kasse af pap er faktisk bedre end en af plastic. Pappet suger fugt (fordampes gennem pappet), mens plastic kan samle "kondensvand" indvendig. Efter brug kan kassen slås sammen og genbruges, hvis man da ikke vælger at smide den væk.

Lav kassen i god tid og stil den i et mørkt, roligt hjørne uden for megen tratik, helt i et værelse, hvor du kan sætte noget for døråbningen, så katten kan springe over, men hunden ikke komme ind.

Hvis katten bliver stresset og utryg pga. hunden, kan du nemlig risikere, hun bider sine killinger ihjel.

• #5   7. jul 2008 Mange tak for jeres gode råd! smiley

Jeg vil straks skære et hul i kassen og ligge en plade over smiley

Vi har valgt at sætte den i badeværelset, da hun for tiden kun ligger derude, så regner med det er der hun har det bedst.
    Mht. at holde hunden væk, har vi tænkt på at sætte noget hønsetråd (eller en anden slags "net") op foran døren, så kattene kan hoppe over, men så hunden ikke kan.

Vil dette fungere ? smiley

• #6   7. jul 2008 Sandra.. Det vil helt sikkeret fungere

• #7   7. jul 2008 Jeg har i stedet for net købt en drivhushylde i Ikea i højden (dybden) 53 cm. Den er nem at save til i længden med en nedstryger.
    (Sæt den brede kant foroven).

Du kan se et par billeder af den under Angel's profil.

• #8   7. jul 2008 jeg synes badeværelset er uhensigtsmæssigt både pga damp/fugt når der bades og pga hygiejne. et badeværelse er aldrig rent selvom man hyppigt rengøre. jeg havde fødekassen i soveværelset. og havde en model som det første link.

• #9   7. jul 2008 Mille har begge gange hun har haft killinger, født inde på mit værelse. Hun kan ikke komme ind, og de står på et lille bord, der er ca. 30 cm højt.

• #10   7. jul 2008 Problemet er bare, at vi pt. kun har soveværelse/stue i et og køkken/gang i et, også et badeværelse. Altså bor vi i en et værelses. Så det eneste rum hun kan være sig selv i, er badeværelset, hvor hun også bruger det meste af sin tid.
    Så jeg ved ikke hvor jeg ellers skulle placere kassen ? smiley

Mega: Det ser ud til at være dejlig nemt, det tror jeg vi skal have fat i smiley

Kommentér på:
Fødekasse ud af flyttekasse - hvordan?

Annonce