1.039 visninger
|
Oprettet:
Nu er jeg godtnok nysgerrig.. {{forumTopicSubject}}
Man sidder og byder en kat velkommen, der er mange gode billeder og en fyldig tekst... Hvorfor afviser nogen den? Hvor andre katte med kun et billede ryger lige ind?
Ved diskutionen har været oppe fornylig, men vil bare gerne have nogle bud.
Den opfylder jo KG krav om oprettelse af en kat, er der nogen der gerne vil ændre de regler? Dette er bare et åbent spørgsmål.
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 26 Svar: 218
for mig virker det som om der sidder nogle folkl og er meget jaloux derude.
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
Hvis folk herinde vil have ændret nogle regler, er der jo diskutions muligheder her og man kan henvende sig til HAérne.
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 26 Svar: 218
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 96
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 146 Svar: 939
maj 2008
mar 2006
maj 2008
mar 2006
maj 2008
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
Har det personligt sådan at jeg IKKE afviser nogen katte, mener jeg der er for lidt billeder eller tekst så undlader jeg helt at byde velkommen/afvise.
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
Synes også det er noget pjat, hvis man afholder sig fra afvise en kat. Hvis ingen gør det, er der jo heller ingen grund til at have regler.
Har selv to maine coon katte og jeg afviser nyoprettede maine coon katte, hvis der står i teksten, det er en blanding, eller hvis dette fremgår af billederne.
Er det skidt??
Jeg kunne skam også finde på at give en lav bedømmelse, hvis jeg falder over en korthåret maine coon under gruppen for maine coon. Hvis katten herefter bliver placeret i den rigtige gruppe, så vil jeg slette min dårlige bedømmelse igen.
sep 2006
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
Men ja, tror også en del afviser, hvis katten ikke har tavle og er sat under en race....
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 8 Emner: 12 Svar: 22
kigger i ikke forbi min der er ved at komme ind?
Lusse
maj 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 194
Dem som opretter sin kat herinde er jo glad for den, ellers ville de jo ikke oprette den
Hvis der en sjældent gang kommer en kat uden tekst og med kun 1 dårligt billede, så afviser jeg, men der skal meget til
sep 2006
apr 2008
Ang. din bedømmelse af kattene er det jo din egen sag.
Jeg afviser også sjældent, men kan finde på det, hvis der fx kun er et billede, men igen ofte hopper jeg også bare over den kat.
sep 2007
Hvis det er rigtig, så vil jeg da stoppe det, og gøre ligesom alle andre.... Ingenting....
apr 2008
sep 2007
sep 2007
Er det f.eks. forkert at afvise en korthåret maine coon??
sep 2006
den kan jeg svare dig på, direkte fra KG's regler om optagelse af kat herinde
Du skal have tilknytning til katten.
Alle billeder skal være tydelige og af selve katten!
Katten må ikke oprettes som salgsannonce!
Katten må ikke være solgt ved oprettelsen!
Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne
overholdes de burde katten ikke afvises
sep 2007
Så vil jeg straks afholde mig fra, at afvise katte, der overholder de kriterier....
Vil dog tilslutter mig den gruppe, der ønsker reglerne ændret så...
Det er jo noget pjat med grupper for de enkelte racer, såfremt alle kan oprette deres misser, hvor de har lyst...
apr 2008
mar 2007
sep 2006
Hvis man får at vide at man køber en Maine Coon uden tavle og har set forældrene, (godt nok uden tavle), så er det jo klart at brugerne opretter deres kat under den gruppe
Tag min Haddock.. hans forældre er begge typiske Maine Coon og Haddock udvikler sig fra uge til uge. Men har da fået at vide han ligner , ja jeg ved ikke hvad GG.
mar 2007
Og dem afviser jeg....
apr 2008
Ellers er jeg også træt af at se katte under tydelige forkerte kategorier.. men det er ikke der man gør ejeren opmærksom på det.
sep 2007
Jeg har afvist katte, der er oprettet som racekatte, men som tydeligvis ikke er det... Dette havde jeg egentlig regnet med var i overensstemmelse med reglerne, idet der ellers ikke er nogen grund til at have raceinddelling på KG.
Om din kat er en raceren maine coon kan og vil jeg ikke tage stilling til. Så derfor ville jeg vælge ikke at afvise eller byde den velkommen, hvis jeg havde muligheden.
Det er bare min holdning.
Hvis jeg ejede din kat, ville jeg nok også oprette den under maine coon. Derfor ville det være dobbeltmoralsk af mig at afvise den, hvorfor jeg vælger at lade helt vær...
mar 2007
apr 2008
Læs reglerne som Anette C. skrev:)
sep 2007
Bare en tanke...
mar 2007
Så det hjælper ikke en dyt...
Så jeg fortsætter med at afvise, på den måde jeg helle tiden har gjort og det synes jeg desuden også alle andre skal gøre
apr 2008
Hvor er Haérne henne??
apr 2008
Pointen syntes jeg egentlig er meget tydelig og det er, at en del laver sine egne regler her på Kg. Er det så ok i alle situationer?
sep 2007
Med de nuværende regler for oprettelse af katte og brugernes stemmer i forbindelse hermed ligger KG så ikke op til en vis form for selvfortolkning?
1. Du skal have tilknytning til katten:
Hvad menes med tilknytning og hvem kan udtale sig om det? Skal jeg komme hjem til dig og se om Emma bor der? At du har sundhedsbog, chippet eller på anden måde har dokumenteret, at du er den reelle ejer af katten?
2. Alle billeder skal være tydelige og af selve katten:
Må man afvise en kat, fordi ejeren også er på et af billederne sammen med katten? Og hvad menes med tydelige billeder? Vi er alle jo ikke fotonørder med udstyr i topdollar-kvalitet... Der står heller intet om reglerne for raceinddelingen.. Man kan jo spørge sig selv, hvor vigtigt det er, at billederne er tydelige, hvis man alligevel opretter en kat i forkert racegruppe...
3. Katten må ikke oprettes som salgsannonce:
Hvad menes med salgsannonce? Må man ikke oprette en kat, som man senere vil sælge? Og hvis det er tilladt, skal man så passe på, at beskrivelsen af ens kat er "for" positiv?
4. Katten må ikke være solgt ved oprettelsen:
Hvad med død?
5. Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
Der står ingenting om, hvor mange billeder, der som minimum skal være ved oprettelse af en kat.
6. Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne
Hvad menes med skjult reklame? I film benytter man sig tit af productplacement - er det f.eks. ikke tilladt at der på et billede af katten også står en coca-cola i baggrunden? Jeg har et billede, hvor min kat ligger på computerbordet, hvor der på musemåtten står navnet på det firma, hvor jeg arbejder. Er det ikke tilladt?
Jeg har oprettet mine katte med stamnavn - det er jo en form for skjult reklame, idet man "reklamere" for opdrættet, hvor katten er registreret. Er det heller ikke tilladt?
Du skriver, at folk laver deres egne regler... Mener du ikke, at du ikke enig i deres fortolkning af reglerne? Og er du skråsikker på, at din fortolkning af reglerne er den mest korrekte?
Jeg spørger mig selv, hvad formålet overhovedet er med, at man har mulighed for at byde en kat velkommen eller afvise den, hvis mange brugere tilsyneladende har forskellig opfattelse af reglerne....
Kan det ikke være ligegyldigt?
apr 2008
Starter lige med at sige, nej jeg havde ingen dårlig oplevelse med oprettelsen af Emma. Så er den vist på plads.
Men... jeg har siddet og forundret kigget på billeder og profiler af katte, hvor ejeren har gjort meget ud af det, for derefter at blive afvist, og efter adskillige gange, hvor det er sket begyndte jeg at undre mig...derfor dette åbne ? i forum.
Du har ret i at man kan fortolke regler som man vil, men syntes nu de er ret klare. Hvis folk så lyver, ja der er stamtavle, og nej det er der ikke, katten er min.. æh det var lige naboens osv osv... ja det kan ingen desværre opdage.. men men hvad vil folk få ud af, at lyve? I min verden er løgne ikke noget jeg gider at beskæftige mig med. Men vi er alle forskellige.
Det var grundlaget for afvise jeg spurgte om, når katten .. hvad vi kan se har en rigtig god profil.
Det med topdollar kamera, nej det har alle bestemt ikke, og jeg kunne ikke drømme om, at afvise fordi billederne ikke er af super kvalitet, bare der er mere end 2 billeder af katten, og en tekst, så man føler at denne ejer, er glad for sin kat.
sep 2007
Ellers tror jeg ikke, man kommer problemet til livs... Hvis man kan kalde det for et problem. Jeg lade ikke selv mærke til om mine katte fik afvisningspoint, og nu hvor de er kommet ind, kan jeg heller ikke se det nogensteder, så er også ligeglad.
Glad for at høre, at du ikke havde problemer med Emma. Men kan også se, at det nærmere er reglen end undtagelsen, at en nyoprettet kat kommer gennem nåleøjet uden, at der er nogen, der har givet den et afvisningspoint.
Jeg tror nu stadig jeg vil afvise en korthåret maine coon. Der står ikke noget om det i reglerne, hvorfor man kan stille spørgsmålstegn ved om det er tilladt eller ej...
Måske man skulle kontakte en HA'er for en kommentar?
sep 2007
Prøvede faktisk kortfattet at illustrere, hvorledes der i reglerne kan opstå sideløbende spørgsmål, der kan give anledning til, at brugere kan fortolke de enkelte regler forskelligt...
Sjovt at der slet ikke står noget om raceinddelingen i reglerne. For det kan da ikke være meningen, at man skal kunne oprette en kat med kun et billede, stort set uden tekst og under forkert race...
apr 2008
Jo jeg syntes at det er et problem.. prøv at sidde og bruge en masse tid på at oprette katten, finde billeder, skrive en lang tekst og så bliver den afvist... det er næppe sjovt.
Korthåret maine coon.. hm.. der afholder jeg mig vist bare fra at trykke på nogle taster..
Jeg ved faktisk heller ikke om Emma fik afvisningspoint.
Nej jeg har bemærket, at katte med fx kun 2 eller endda 1 billede ikke får afvisningspoint, og dette undrer mig.
Men egentlig syntes jeg det er godt, at få dette emne op og vende.
sep 2007
Er det ikke selvmodsigende?
sep 2007
jul 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 227
apr 2008
For jo den var selvmodsigende.
Men at afvise en fx. maine coon fordi den er korthåret, eller andre ting, ja det er ikke i reglerne, så gør man det vil jeg mene man laver sine egne regler.
apr 2008
Men Britta K. i følge reglerne er det ingen grund til, at afvise en kat, uanset hvad man selv mener.
At man skriver det til ejeren er jo noget helt andet, og noget jeg har forslået før:)
jul 2007
sep 2007
Jeg vil give dig ret i, at man i forbindelse med pkt 1. om tilknytning til katten ikke kan kontrollere om folk lyver. Omvendt kan man heller ikke påvise, at de taler sandt...
apr 2008
Det der enten skal ændres eller gøres mere klare er måske en tilføjelse til nogle regler.. jeg ved det ikke?
apr 2008
Nå men kom lige til, at tænke på noget andet, der også er svært, og det er når folk giver lav, middel... altså mange bliver da kede af det..men de karakterer er der jo også.. Giver dem dog aldrig selv. Jeg syntes jo alle katte er dejlige og det gør ejerne jo også.
sep 2007
Der står intet om krav om eller gives svar på, hvorledes og hvordan man byde en ny kat velkommen eller afviser en nyoprettet kat.
Det kan få mig til at tro, at det står den enkelte bruger frit for, hvorledes man vil stemmer/give point. Selvfølgelig under forudsætning af, at de almindelige regler omkring adfærd på KG overholdes...
jul 2007
mar 2007
Hvor er Haérne henne??*
Ja, hvis du mener det er imod regler, så JA det gør jeg.....
apr 2008
Igen vil jeg lige sige eller gentage, at sidder der en ejer og bruger en masse tid på, at oprette en kat, så er det altså synd at afvise den. Er det ikke rigtigt?
Britta K. jo det kunne være en ide, at slette de 2 karakterer:). Jeg bruger dem heller ikke.
Stine A, jamen vi håber jo netop på at der kommer nogle HAér på banen.
Nu er jeg godtnok nysgerrig..