{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

Nu er jeg godtnok nysgerrig.. {{forumTopicSubject}}

Man sidder og byder en kat velkommen, der er mange gode billeder og en fyldig tekst... Hvorfor afviser nogen den? Hvor andre katte med kun et billede ryger lige ind?
Ved diskutionen har været oppe fornylig, men vil bare gerne have nogle bud.
Den opfylder jo KG krav om oprettelse af en kat, er der nogen der gerne vil ændre de regler? Dette er bare et åbent spørgsmål.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu er jeg godtnok nysgerrig..
  • #1   10. jun 2008 lige min ord. bød lige balou belkommen og der var afvise point. jeg forstod intet.

for mig virker det som om der sidder nogle folkl og er meget jaloux derude.

• #2   10. jun 2008 Jeg ved ikke hvad der sker.. For det er ofte de katte der opfylder Kg krav der er lige ved, at blive afvist?
    Hvis folk herinde vil have ændret nogle regler, er der jo diskutions muligheder her og man kan henvende sig til HAérne.

• #3   10. jun 2008 jeg er helt enig lotte. jeg sys folk er stride herinde nogle gange. mon ha'er kan gå ind og se hvem det er der giver afvise point ???

• #4   10. jun 2008 Jeg har lige siddet og undret mig over akkurat det samme - nogle gange får jeg fornemmelsen af at nogle af brugerne herinde har noget i mod nogle andre og derfor afviser deres katte....MEGA barnligt og latterligt!

• #5   10. jun 2008 jeg afviser kun hvis der fx er 1-2 billeder og ingen tekst

• #6   10. jun 2008 og er det killinger der lige er ankommet til det nye hjem afviser jeg selvf. ik for så er der ikke meget at skrive om den før man har lært den at kende.. jeg fik afviste point på mine huskatte

• #7   10. jun 2008 Altså jeg afviser også hvis der ikke er nok billeder og for lidt tekst, men ved nogle af dem der ansøger blir der givet afvise point selvom der er masser af billeder og masser tekst - undrer mig!

• #8   10. jun 2008 ja og det sker tit det skete jo også for mig jeg satte 5 billeder ind og mega lang tekst men afvisepoint kom alligevel

• #9   10. jun 2008 Ja og det er efter min mening bare helt vildt unfair - opfylder man de generelle krav skal man jo selvfølgelig stemmes ind! smiley

• #10   10. jun 2008 ja det mener jeg bestem også men der sidder mange direkte ondskabsfulde mennesker synes jeg og har mødt nogle stykker

• #12   10. jun 2008 Enig med mange af jer.. Så det jo med min egen Haddock hvor tæt han var på at blive afvist.
    Har det personligt sådan at jeg IKKE afviser nogen katte, mener jeg der er for lidt billeder eller tekst så undlader jeg helt at byde velkommen/afvise.

• #13   10. jun 2008 Jeg har ikke noget imod at afvise en kat....

Synes også det er noget pjat, hvis man afholder sig fra afvise en kat. Hvis ingen gør det, er der jo heller ingen grund til at have regler.

Har selv to maine coon katte og jeg afviser nyoprettede maine coon katte, hvis der står i teksten, det er en blanding, eller hvis dette fremgår af billederne.

Er det skidt??

Jeg kunne skam også finde på at give en lav bedømmelse, hvis jeg falder over en korthåret maine coon under gruppen for maine coon. Hvis katten herefter bliver placeret i den rigtige gruppe, så vil jeg slette min dårlige bedømmelse igen.

• #14   10. jun 2008 Glenn P.. hvis du følger reglerne som er herinde.. Ja så er det en fejl.. Så burde du jo se om du kunne få admin til oprette en gruppe for dem med tavle og en uden

• #15   10. jun 2008 Uha, Annette det er der blevet prøvet på mange gange smiley

Men ja, tror også en del afviser, hvis katten ikke har tavle og er sat under en race....

• #16   10. jun 2008 forstår det heller ikke...

kigger i ikke forbi min der er ved at komme ind?
    Lusse

• #17   10. jun 2008 Jeg byder faktisk alle velkommen.
    Dem som opretter sin kat herinde er jo glad for den, ellers ville de jo ikke oprette den smiley
    Hvis der en sjældent gang kommer en kat uden tekst og med kun 1 dårligt billede, så afviser jeg, men der skal meget til smiley

• #18   10. jun 2008 Stine A.. Ved det :-).. men følger folk reglerne er det jo svært når der sidder brugere som laver deres egne regler smiley

• #19   10. jun 2008 Glenn P. Så går du imod KG regler, hvis det er grunden til, at du afviser, så det håber jeg da ikke du gør??
    Ang. din bedømmelse af kattene er det jo din egen sag.
    Jeg afviser også sjældent, men kan finde på det, hvis der fx kun er et billede, men igen ofte hopper jeg også bare over den kat.

• #20   10. jun 2008 Går jeg mod reglerne ved at afvise en kat, der tydligvis står i forkert gruppe???

Hvis det er rigtig, så vil jeg da stoppe det, og gøre ligesom alle andre.... Ingenting....

• #21   10. jun 2008 Glenn P. der står ingen steder at katten skal have tavle, så DU kan blive overbevist om deres ægthed, så ja du går faktisk imod reglerne.

• #22   10. jun 2008 En racekat uden stamtavle kan jo godt være ægte nok... Dem undlader jeg bare at stemme på eller byde velkommen/afvise, da jeg ikke kan afgøre, om katten rent faktisk er ægte... c";)

• #23   10. jun 2008 Lotte J - Du svarede egentlig ikke på mit spørgsmål.... Går jeg mod reglerne ved at afvise en kat, der tydligvis står i forkert gruppe???

Er det f.eks. forkert at afvise en korthåret maine coon??

• #24   10. jun 2008 Glenn P...
    den kan jeg svare dig på, direkte fra KG's regler om optagelse af kat herinde

Du skal have tilknytning til katten.
    Alle billeder skal være tydelige og af selve katten!
    Katten må ikke oprettes som salgsannonce!
    Katten må ikke være solgt ved oprettelsen!
    Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
    Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne

overholdes de burde katten ikke afvises

• #25   10. jun 2008 Anette C : Jeg takker....

Så vil jeg straks afholde mig fra, at afvise katte, der overholder de kriterier....

Vil dog tilslutter mig den gruppe, der ønsker reglerne ændret så...

Det er jo noget pjat med grupper for de enkelte racer, såfremt alle kan oprette deres misser, hvor de har lyst...

• #26   10. jun 2008 Glenn P. Jeg vil meget gerne svare på dit spørgsmål, jeg har heller ikke set nogen korthåret maine coon fx. men igen som Anette skriver dette er ikke under afvise/byde velkommen grund. Den må I tage med Admin. Hvad du og jeg selv tænker om katten er vores egen sag, men ikke en afvisningsgrund. Nu vil jeg dog lige nævne, at denne kat ikke var en korthåret MC tværtimod.

• #27   10. jun 2008 På det punkt vil jeg give Glenn ret, at hvis katten tydeligvis er sat under forkert race, så afviser jeg også og skriver hvorfor....

• #28   10. jun 2008 Glenn P..
    Hvis man får at vide at man køber en Maine Coon uden tavle og har set forældrene, (godt nok uden tavle), så er det jo klart at brugerne opretter deres kat under den gruppe smiley
    Tag min Haddock.. hans forældre er begge typiske Maine Coon og Haddock udvikler sig fra uge til uge. Men har da fået at vide han ligner , ja jeg ved ikke hvad GG.

• #29   10. jun 2008 Det sker da ind imellem, at en korthåret "maine coon" bliver oprettet, eller en Perser som er korthåret og desuden ligner en almindelig huskat, en Sphynx med hår, en Bengaler med striber osv osv osv....

Og dem afviser jeg....

• #30   10. jun 2008 Men Stine A. det er stadig imod KG regler det du gør.
    Ellers er jeg også træt af at se katte under tydelige forkerte kategorier.. men det er ikke der man gør ejeren opmærksom på det.

• #31   10. jun 2008 Anette C - For mig handler denne tråd ikke om, at man har stamtavle eller ej på sin kat.

Jeg har afvist katte, der er oprettet som racekatte, men som tydeligvis ikke er det... Dette havde jeg egentlig regnet med var i overensstemmelse med reglerne, idet der ellers ikke er nogen grund til at have raceinddelling på KG.

Om din kat er en raceren maine coon kan og vil jeg ikke tage stilling til. Så derfor ville jeg vælge ikke at afvise eller byde den velkommen, hvis jeg havde muligheden.

Det er bare min holdning.

Hvis jeg ejede din kat, ville jeg nok også oprette den under maine coon. Derfor ville det være dobbeltmoralsk af mig at afvise den, hvorfor jeg vælger at lade helt vær...

• #32   10. jun 2008 Lotte, det kan da godt være, men som Glenn også skriver, hvorfor er der så raceinddeling, hvis det er underordnet, hvor man placere sin kat henne?!

• #33   10. jun 2008 Stine A. som jeg skrev før, er det ikke der hvor man byder velkommen eller afviser, at den diskution skal tages, og vil du have reglerne ændret, er det med Admin.
    Læs reglerne som Anette C. skrev:)

• #34   10. jun 2008 Det kan være at KG ikke har tilføjet regler omkring raceinddellingen ved oprettelsen idet, de heller ikke vil definere, hvad en racekat er??

Bare en tanke...

• #35   10. jun 2008 Jamen som altid "snakker" man for døve øre hos Admin....

Så det hjælper ikke en dyt...

Så jeg fortsætter med at afvise, på den måde jeg helle tiden har gjort og det synes jeg desuden også alle andre skal gøre smiley

• #36   11. jun 2008 Stine A. sidder du direkte og skriver at du går imod KG regler, og opfordrer andre til, at gøre det?
    Hvor er Haérne henne??

• #37   11. jun 2008 Natascha GGG pernittengryn... det er jeg dog endnu aldrig blevet kaldt før Ha ha, tak for at få mit humør til at stige her til morgen.
    Pointen syntes jeg egentlig er meget tydelig og det er, at en del laver sine egne regler her på Kg. Er det så ok i alle situationer?

• #38   11. jun 2008 Lotte J - Du har tilsyneladende haft en dårlig oplevelse ved oprettelsen af Emma. Hun er dog oprettet, så hvad er problemet egentlig? Kan ikke se at pointene fra afvisningen fremgår nogle steder på ens profil, så er det ikke ligegyldigt, at man måtte have modtaget nogle afvisninger?

Med de nuværende regler for oprettelse af katte og brugernes stemmer i forbindelse hermed ligger KG så ikke op til en vis form for selvfortolkning?

1. Du skal have tilknytning til katten:
    Hvad menes med tilknytning og hvem kan udtale sig om det? Skal jeg komme hjem til dig og se om Emma bor der? At du har sundhedsbog, chippet eller på anden måde har dokumenteret, at du er den reelle ejer af katten?

2. Alle billeder skal være tydelige og af selve katten:
    Må man afvise en kat, fordi ejeren også er på et af billederne sammen med katten? Og hvad menes med tydelige billeder? Vi er alle jo ikke fotonørder med udstyr i topdollar-kvalitet... Der står heller intet om reglerne for raceinddelingen.. Man kan jo spørge sig selv, hvor vigtigt det er, at billederne er tydelige, hvis man alligevel opretter en kat i forkert racegruppe...

3. Katten må ikke oprettes som salgsannonce:
    Hvad menes med salgsannonce? Må man ikke oprette en kat, som man senere vil sælge? Og hvis det er tilladt, skal man så passe på, at beskrivelsen af ens kat er "for" positiv?

4. Katten må ikke være solgt ved oprettelsen:
    Hvad med død?

5. Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
    Der står ingenting om, hvor mange billeder, der som minimum skal være ved oprettelse af en kat.

6. Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne
    Hvad menes med skjult reklame? I film benytter man sig tit af productplacement - er det f.eks. ikke tilladt at der på et billede af katten også står en coca-cola i baggrunden? Jeg har et billede, hvor min kat ligger på computerbordet, hvor der på musemåtten står navnet på det firma, hvor jeg arbejder. Er det ikke tilladt?
    Jeg har oprettet mine katte med stamnavn - det er jo en form for skjult reklame, idet man "reklamere" for opdrættet, hvor katten er registreret. Er det heller ikke tilladt?

Du skriver, at folk laver deres egne regler... Mener du ikke, at du ikke enig i deres fortolkning af reglerne? Og er du skråsikker på, at din fortolkning af reglerne er den mest korrekte?

Jeg spørger mig selv, hvad formålet overhovedet er med, at man har mulighed for at byde en kat velkommen eller afvise den, hvis mange brugere tilsyneladende har forskellig opfattelse af reglerne....

Kan det ikke være ligegyldigt?

• #39   11. jun 2008 Glenn P. Hold da op en smøre:), du er rigtig i skrivehumør.
    Starter lige med at sige, nej jeg havde ingen dårlig oplevelse med oprettelsen af Emma. Så er den vist på plads.
    Men... jeg har siddet og forundret kigget på billeder og profiler af katte, hvor ejeren har gjort meget ud af det, for derefter at blive afvist, og efter adskillige gange, hvor det er sket begyndte jeg at undre mig...derfor dette åbne ? i forum.
    Du har ret i at man kan fortolke regler som man vil, men syntes nu de er ret klare. Hvis folk så lyver, ja der er stamtavle, og nej det er der ikke, katten er min.. æh det var lige naboens osv osv... ja det kan ingen desværre opdage.. men men hvad vil folk få ud af, at lyve? I min verden er løgne ikke noget jeg gider at beskæftige mig med. Men vi er alle forskellige.
    Det var grundlaget for afvise jeg spurgte om, når katten .. hvad vi kan se har en rigtig god profil.
    Det med topdollar kamera, nej det har alle bestemt ikke, og jeg kunne ikke drømme om, at afvise fordi billederne ikke er af super kvalitet, bare der er mere end 2 billeder af katten, og en tekst, så man føler at denne ejer, er glad for sin kat.

• #40   11. jun 2008 Jamen Lotte kan du så ikke være enig i, at reglerne må skulle afgrænses nærmere??

Ellers tror jeg ikke, man kommer problemet til livs... Hvis man kan kalde det for et problem. Jeg lade ikke selv mærke til om mine katte fik afvisningspoint, og nu hvor de er kommet ind, kan jeg heller ikke se det nogensteder, så er også ligeglad.

Glad for at høre, at du ikke havde problemer med Emma. Men kan også se, at det nærmere er reglen end undtagelsen, at en nyoprettet kat kommer gennem nåleøjet uden, at der er nogen, der har givet den et afvisningspoint.

Jeg tror nu stadig jeg vil afvise en korthåret maine coon. Der står ikke noget om det i reglerne, hvorfor man kan stille spørgsmålstegn ved om det er tilladt eller ej...

Måske man skulle kontakte en HA'er for en kommentar?

• #41   11. jun 2008 Og i skrivehumør er jeg egentlig ikke...

Prøvede faktisk kortfattet at illustrere, hvorledes der i reglerne kan opstå sideløbende spørgsmål, der kan give anledning til, at brugere kan fortolke de enkelte regler forskelligt...

Sjovt at der slet ikke står noget om raceinddelingen i reglerne. For det kan da ikke være meningen, at man skal kunne oprette en kat med kun et billede, stort set uden tekst og under forkert race...

• #42   11. jun 2008 Glenn. Jeg tror det vil være meget svært at afgrænse reglerne. 2 Haér er kontaktet ang. dette, så det er muligvis til debat nu, håber jeg.
    Jo jeg syntes at det er et problem.. prøv at sidde og bruge en masse tid på at oprette katten, finde billeder, skrive en lang tekst og så bliver den afvist... det er næppe sjovt.
    Korthåret maine coon.. hm.. der afholder jeg mig vist bare fra at trykke på nogle taster..
    Jeg ved faktisk heller ikke om Emma fik afvisningspoint.
    Nej jeg har bemærket, at katte med fx kun 2 eller endda 1 billede ikke får afvisningspoint, og dette undrer mig.
    Men egentlig syntes jeg det er godt, at få dette emne op og vende.

• #43   11. jun 2008 Kan forresten godt lide du skriver, at du er enig i at reglerne kan fortolkes men alligevel mener, at de er ret klare....

Er det ikke selvmodsigende?

• #44   11. jun 2008 Det vil glæde mig, hvis vi kunne få en kommentar fra HA'erne...

• #45   11. jun 2008 Jeg synes nu også man har lov til at afvise, hvis man kan se katten er placeret under forkert race. Men så skriver jeg også hvorfor, på en pæn måde smiley

• #46   11. jun 2008 Altså.... reglerne er da klare... men om folk lyver er noget ingen kan vide andet end dem selv. Vil lige have lov til, at trække de ord tilbage med, at de kan fortolkes forskelligt, for reelt mener jeg at de er klare, så sorry den bemærkning:).
    For jo den var selvmodsigende.
    Men at afvise en fx. maine coon fordi den er korthåret, eller andre ting, ja det er ikke i reglerne, så gør man det vil jeg mene man laver sine egne regler.

• #47   11. jun 2008 Ja jeg håber også vi får nogle Haér på banen..
    Men Britta K. i følge reglerne er det ingen grund til, at afvise en kat, uanset hvad man selv mener.
    At man skriver det til ejeren er jo noget helt andet, og noget jeg har forslået før:)

• #48   11. jun 2008 Hvad skal der så til for at give afvise-point? Et billed er nok, lidt tekst er nok, at katten placeres hvor man vil er ok. Kan du fortælle mig en grund til at afvise så. Ellers kan man jo ligeså godt bare lade alle katte komme ind - og slette det system med at byde velkommen/afvise?

• #49   11. jun 2008 Lotte J - Det er jo så der, hvor du mener reglerne ikke levner plads til en afvisning, hvor andre mener, at det helt i overensstemmelse med reglerne...

Jeg vil give dig ret i, at man i forbindelse med pkt 1. om tilknytning til katten ikke kan kontrollere om folk lyver. Omvendt kan man heller ikke påvise, at de taler sandt...

• #50   11. jun 2008 Britta K. læs regllerne igen, så vil du finde en del punkter du kan afvise på.. Og Glenn også.
    Det der enten skal ændres eller gøres mere klare er måske en tilføjelse til nogle regler.. jeg ved det ikke?

• #51   11. jun 2008 Reglerne... hæ stavede lige forkert.
    Nå men kom lige til, at tænke på noget andet, der også er svært, og det er når folk giver lav, middel... altså mange bliver da kede af det..men de karakterer er der jo også.. Giver dem dog aldrig selv. Jeg syntes jo alle katte er dejlige og det gør ejerne jo også.

• #52   11. jun 2008 Kravene til oprettelse af katte på KG er egentlig skrevet til opretteren og kan fortolkes således, at det er OPRETTEREN, der skal overholde kravene i brugerbetingelsernes pkt. 5.4

Der står intet om krav om eller gives svar på, hvorledes og hvordan man byde en ny kat velkommen eller afviser en nyoprettet kat.

Det kan få mig til at tro, at det står den enkelte bruger frit for, hvorledes man vil stemmer/give point. Selvfølgelig under forudsætning af, at de almindelige regler omkring adfærd på KG overholdes...

• #53   11. jun 2008 Jeg giver nu heller aldrig lav og middel. Så lader jeg hellere være med at gi karakter. Men de er der jo, og så må folk jo også bruge dem, hvis de synes. Ellers sku man nok slette de to karakterer smiley

• #54   11. jun 2008 *Stine A. sidder du direkte og skriver at du går imod KG regler, og opfordrer andre til, at gøre det?
    Hvor er Haérne henne??*

Ja, hvis du mener det er imod regler, så JA det gør jeg.....

• #55   11. jun 2008 Glenn... der er egentlig noget om det du skriver.. der står faktisk kun regler for den der opretter kattene... underligt, men eftersom det er regler for dem/os, burde det jo være de samme krav der gjorde sig gældende, når vi accepterede eller afviste en kat, jeg vil tro at det er sådan vi skal tolke dem..? Haér... kom nu på banen, vi har brug for lidt hjælp her.
    Igen vil jeg lige sige eller gentage, at sidder der en ejer og bruger en masse tid på, at oprette en kat, så er det altså synd at afvise den. Er det ikke rigtigt?
    Britta K. jo det kunne være en ide, at slette de 2 karakterer:). Jeg bruger dem heller ikke.
    Stine A, jamen vi håber jo netop på at der kommer nogle HAér på banen.

Kommentér på:
Nu er jeg godtnok nysgerrig..

Annonce