{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

forelsket i x... is he the one for me? {{forumTopicSubject}}

hey...

jeg er endnu en gang blevet smask forelsket i min x, om også var min første kæreste.

jeg har tit været forelsket i ham, har været ven med ham og så igen forelsket... vi har kendt hinanden i 8 år, og for 6 år siden begyndte vi at komme sammen i folkeskolen. det gik i stykker af forskellige årsager. vi mistede kontakten i et par år, og så fik han mit mobilnr igen af en af vores fælles venner.... det var kort inden jeg flyttede sammen med min forlovede gennem tre år nu, i sønderjylland. jeg kommer oprindeligt fra sjælland...

sidste år havde vi en periode, hvor jeg var faldet for ham, og seriøst overvejde at flytte tilbage til sjælland, men jeg kunne ikke undvære min forlovede, og jeg sagde nej.

lidt om min forlovede: han er en mand på 39 år, super sød og overbærende med mange ting. han elsker mig..

jeg selv er lige blevet tyve, og min forlovede og jeg har været kærester siden sept. 2004 og blev forlovet 20-10-05

jeg er så her indenfor de sidste måneder overhovedet ingen sexlyst haft, og kun haft sex enkelte gange, for jeg har overhovedet ikke haft lyst.
jeg har en depression, som ender står mig meget nær siger ikke er en depression, men det at jeg som 20 årig står alene med et helt hus, og ikke kan overskue det mere, og simpelthen ikke orker mere....

jeg er så begyndt at have stærke følelser for min x igen, og vi er sådan set kærester, og jeg er min forlovede utro uden han ved det... min x og jeg kan ikke være sammen, kun sms'e, ringe og skrive sammen, da vi bor for langt fra hinanden...

nu har der så tit været at min x og jeg har fundet sammen igen og sådan...

betyder det, at min x er den rette for mig?

eller?

gode råd søges og modtages gerne...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forelsket i x... is he the one for me?
  • #1   21. maj 2008 Om han er den rette for dig, er ikke nemt at sige. I har nok nærmere bare aldrig fået afsluttet jeres forhold rigtigt, og nu hvor du ikke synes, at din forlovede er så spændende mere, bliver det forbudte jo endnu mere attraktivt.
    Du bør gøre op med dig selv, hvad du vil NU - om du vil blive hos din forlovede - eller om du vil forlade ham. Det ville være synd for både dig og ham, at blive spilde tiden på noget, som du inderst inde godt ved, ikke vil gå i det lange løb. Den dag I evt får børn bliver det endnu sværere at forlade ham - og der er jo også børnene at tænke på.
    Så mit råd er: tænk dig godt om, og mærk efter i dit hjerte. Hvis du er det mindste i tvivl bør du tage konsekvensen af det - du er alt for ung til allerede at være kørt lidt træt i dit forhold.
    Jeg taler af erfaring - men nåede så "desværre" selv at få børnene, som nu er skilsmissebørn. (Desværre= nu betaler ungerne jo prisen ved at være delebørn, hvilket er syndt for dem)

• #2   21. maj 2008 Nogle flammer har svært ved at brænde ud.

Jeg vil nok mene at din nuværende forlovede ikke er den rette når du kan være sammen med en anden imens. Måske er det bedst at gøre det forbi med din forlovede?
    Prøv evt at tænk dig 5 år frem og tænk over din x og forlovede hvem du kan se dig selv med. Det kan også være der er en helt anden ude et sted der er the one.

Husk at være egoistisk og ikke lade dine følelser styre det hele.

• #3   21. maj 2008 hvis jeg tænker 5 år frem, så er det ikke min forlovede der er der... han bliver jo 40 til næste år,og jeg er kun 20 nu... han har jo levet sit liv inden jeg får levet mit...

min umiddelbare beslutning lige nu er at flytte tilbage til sjælland, og bo for mig selv indtil min x og jeg finder ud af, hvad vi egentlig vil...

højst sandsynligt finder vi sammen...

jeg skrev til ham i går aftes over msn at jeg elsker ham. jeg så ham på webcam, og jeg så, at han begyndte at græde.. vi snakkede også i tlf samtidig, og det føltes bare helt rigtigt...

jeg har virkelig savnet min x, og jeg ved at han har elsket mig i 6 år uden afbrydelse...

• #4   21. maj 2008 ok - men jeg vil råde dig til at flytte i en lejlighed for dig selv - og ikke lige ind i armene på din ex - du har brug for at lære dig selv at kende, og i en alder af 20 år er der intet der haster. Tag dig god tid - og lær at nyde den frihed det er, at have en kæreste, som man ikke bor sammen med. Brug noget tid på at glæde dig over, at du ikke skal vaske hans sure underhylere og sokker, og at han ikke forventer at maden står på bordet kl 18.00. Ingen forpligtelser - kun det sjove. Du har også brug for noget tid til at se, om din fantasi holder stik i virkeligheden.
    Den tjeneste skal du gøre dig selv (også selvom det til tider kan være hårdt), og du vil langt hen ad vejen blive en stærkere kvinde, som kan tage vare på sig selv.

• #6   21. maj 2008 det har jeg også tænkt mig at gøre... altså flytte i lejlighed for mig selv...

jeg har snakket med min x om, at han overhovedet ikke må presse mig til noget som helst, og det er han helt med på... han er godt klar over, at det er et kæmpe spring for mig....

• #7   21. maj 2008 Fint - du har jo styr på det hele smiley - så jeg vil af hjertet ønske dig al mulig held og lykke i livet.

• #8   21. maj 2008 det tager jeg i mod med kyshånd smiley

mit liv har ikke været nemt indtil videre, og ser heller ikke ud til at blive det foreløbigt... desværre

• #9   21. maj 2008 hmmm sidder her og får utroligt ondt af din forlovede ... du er meget fixseret på hans alder men i kærlighed har alder ingen betydning , du er helt sikkert ikke den rette for din forlovede. du skriver at du er forelsket i din ex men slå koldt vand i blodet for du har det ikke godt som du selv skriver og når man er sårbar og ked så har man en tendens til at søge trøst og tryghed hos et andet menneske . syntes helt klart du skal flytte fra din forlovede og rejs bare til sjælland men for guds skld lad vær med at flytte sammen med din ex , lad der gå noget tid for måske er han ikke den rette for dig heller *S* og lige en sidste ting spil med åbne kort fortæl din forlovede at du forlader ham det er lettere at se sig selv i øjnene når man ikke lyver

• #10   21. maj 2008 Nu har jeg ikke læst de andre indlæg, men min tolkning af det, du skriver er, at det i hvertfald er den forkerte fyr, du bor sammen med.

Jeg vil foreslå dig først at flytte for dig selv. Måske du også psykisk vil få det bedre, ved at komme væk fra ham. Det er vigtigt, at du finder ud af, at du kan klare at være alene. Samtidig kan du jo så finde ud af om det med din ex er noget, du (igen) kan bygge på - eller om han var springbrættet til at komme fra din forlovede.

Jeg synes, du skal tage springet - jo før jo bedre. Men flyt til dit eget sted.

• #11   21. maj 2008 "jeg skrev til ham i går aftes over msn at jeg elsker ham. jeg så ham på webcam, og jeg så, at han begyndte at græde.. vi snakkede også i tlf samtidig, og det føltes bare helt rigtigt..."

Du har allerede selv svaret.. smiley
    At være sammen med en du ikke helt kan se dig selv sammen med i fremtiden, og i stedet gå og være ked af det og savne nogen, som man ved man vil kunne være sammen med, er SPILD af liv og glade dage.
    Jeg synes du skal følge dit hjerte, og flytte tilbage til sjælland og se hvad det kan blive til med din X.

• #12   21. maj 2008 jeg er også sikker på at det bliver det. og jeg vil i hvert fald bo for mig selv. det er helt sikkert...

jeg er glad for alle svarene... og håber stadig der kommer mere... det er et rigtig svært skridt at tage for mig...

• #13   21. maj 2008 Du kunne jo starte med at være ærlig overfor din forlovede. Så er det muligt, at skridtet slet ikke bliver så svært. For så er I to om at beslutte, hvornår du skal flytte smiley

• #14   21. maj 2008 det er jo det... men jeg skal også have noget at flytte i, når jeg kommer over til sjælland...

• #15   21. maj 2008 Kom lige til at tænke på den her. Det er taget fra sæsonafslutningen af desperate housewives af sæson 4, så hvis man ikke vil vide noget om hvad der sker, skal man ikke se det..
    Men det er SÅ smukt sagt, og tårene triller ned af mine kinder, selvom jeg har set den 100 gange..

• #16   21. maj 2008 Meld dig ind i en boligforening, eller kig efter private udlejere med ledige lejligheder derover.. (MEN pas på, så lige dr igår "Udlejer-terror")
    Og FØRST når du har fundet en lejlighed, meldt dig på den, og har en dato du flytter ind, så fortæller du ham at du vil gå fra ham og flytter d. dato.
    Det må være mit bedse råd. Det er godt nok meget iloyalt overfor din forlovede, men jeg tror det vil være det der gør det nemmest for dig. Så er du fri for spekulationerne om hvad du nu skal gøre og hvor du skal bo til du finder noget.

• #17   21. maj 2008 det er nemlig det...

smiley

• #18   21. maj 2008 ja det er sammen....

vi har ikke et ekstra værelse...

• #19   21. maj 2008 ander det simpelthen ikke... vil snakke med banken om det på et tidspunkt...

har bare lige en jeg skal have snakket med først inden jeg gør noget drastisk....

• #20   21. maj 2008 Har du ikke nogle forældre eller anden nær familie, som du kan snakke med om det Charlotte?

• #21   21. maj 2008 jo... men hende jeg skal snakke med er i skagen pt, og kommer først hjem på mandag....

jeg prøvede at ringe til hendes mobil i går, den var tændt, men hun tog den ikke...

• #22   21. maj 2008 jeg vil tilbage til sjælland... det er der min familie er, og jeg har ikke set dem i over to år nu, og det gør ondt... jeg har simpelthen ikke råd til at tage derover en weekend eller ferie eller noget... og hvis det skal fortsætte sådan resten af mit liv, så vil jeg hellere flytte nu, inden der kommer børn til, hvis der gør det...

at min x så stadig er der og støtter mig i alt hvad jeg gør, det opfatter jeg som en bonus... jeg vil prøve at finde en lejlighed, hvor jeg kan have min hund og et par af mine katte med. det er vel umuligt at finde et sted hvor jeg må have ni katte med, og de 5 af dem er vant til at komme ud hver dag... og jeg vil ikke have dem med til en større by hvor de kan risikere at bliver kørt ned...

• #23   21. maj 2008 Du træffer nok det rette valg ;0)

Men, verden er uhyggelig lille - hvordan tør du skrive på et åbent forum om dette ? Der kommer jo flere tusinde brugere herinde...måske en der kan kende dine katte og dit navn, og før du ved af det, er din forlovede sat ind i sagerne....og vupti skal du ikke regne med at i skilles som bedste venner ?

Camilla.

• #24   21. maj 2008 fordi jeg ved at han ikke har venner eller familie der kommer på foraer som denne... eller HundeG eller HesteG eller BB

• #25   21. maj 2008 ihh hvor jeg kender det...

mig og min x har kendt hinanden de sidste 10 år og hvor de første 4 år var on and off men vi var hele tiden venner ind imellem og vi blev så gift i 2005, men er ved at blive skilt nu og har taget den beslutning at det aldrig og jeg mener aldrig skal være os igen...
    problemet med x´er som jeg ser det er at de har deres gode og dårlige sider og man kender dem alle. spørgsmålet er jo så bare om der er flest gode sider og om man kan leve med de dårlige sider...

jeg skal være den første til at indrømme at jeg da stadig tænker på min x (vi gik fra hinanden i februar) og vi snakker sammen næsten dagligt og han har luftet idé´en om noget uforpligtende sex, men jeg har blankt afvist ham og er mega stolt af mig selv... jeg har lært nu når jeg kigger tilbage på de sidste 10 år at jeg ved hvad jeg kan leve med og ikke leve med og leve sammen med ham er bare udelukket, og jo fordi vi har kendt hinanden så mange år har man da et specielt bånd til hinanden, men det gælder om at holde ved sin første beslutning...

i er gået fra hinanden før, hvorfor?

det er aldrig nemt at være sammen med en x for man springer hele nyforelskelsen over og ender lynhurtigt tilbage i de samme gamle vaner der var dengang det ikke gik mellem jer.

Så er det værd at tage chancen igen, synes du?

det blev lige en lang smøre, men i sidste ende er det kun dig der kan tage beslutningen. vi kan sagstens give gode råd og vores meninger til kende, men du skal lytte til dig selv og ikke mindst stole på dig selv i at du gør det rigtige.

• #27   21. maj 2008 vi kom sammen første gang da vi var 14... da jeg så blev 15 var en dreng fra klassen under os mere spændende og jeg slog op. jeg kunne så ikke undvære min x og slog hurtigt op med den anden, og kom tilbage til min x... sådan gik det et par gange. så kort før vi fyldte 15 flyttede jeg fra køgeområdet og til hundestedområdet... der blev kontakten så brudt... så begyndte jeg kort før jeg blev 18 at snakke med gamle klassekammerater, og der fik han så nummeret af en af vores fælles venner, og skrev til mig... det var så kort før jeg flyttede her til sønderjylland, og så var vi bare venner i lang tid. snakkede sammen i en periode, så var der stille igen, så snakkede vi sammen igen osv..
    så begyndte jeg at falde for ham igen... og sidste forår var jeg også tæt på at flytte, men kunne på daværende tidspunkt ikke forlade min forlovede da jeg stadig elskede ham...
    så gik der ikke så land tid, så blev jeg mega sur på ham, fordi han ligepludselig begyndte at tiltale mig med "De" og "Dem" og da jeg sagde at det ville jeg ikke finde mig i og ville droppe kontakten med ham hvis han ikke stoppede, så blev han ved, og jeg slettede hans nr og blokkerede ham over msn og slettede hans mail...

så fik jeg en profil på facebook torsdag i sidste uge... skulle lige lære det at kende, og jeg prøvede at se om han ikke var derinde, og det var han... sad og tænkte på om jeg skulle skrive til ham.... men ville ikke rigtigt alligevel. i lørdags skrev jeg så til ham. han svarede sent søndag aften, og jeg skrev tilbage søndag eftermiddag...
    og så gik jeg ellers og ventede på at han skrev tilbage, og begyndte at tænke på, om jeg var for åben i første omgang...
    så tjekkede jeg min mail, og sendte de efterlysninger ud om Fiji, og den svarede han tilbage på, om det var min hund, og så skrev vi videre derover. der var jeg så allerede begyndt at overveje at tage tilbage til sjælland, og det skrev jeg med min x om.... han har jo også altid været min gode ven som jeg kunne spørge til råds, og så begyndte følelserne for ham ellers at piple frem uden kontrol, og da det gik op for mig at jeg egentlig elsker ham, turde jeg ikke sige det, men lidt efter lidt blev jeg mere sikker på det... da sad vi og snakkede i tlf sammen, samt skrev over msn om ting vi ikke rigtigt kunne sætte ord/stemme på. han havde sit webcam tændt, så jeg kunne se ham, og da jeg var helt sikker, skrev jeg til ham, at jeg elsker ham.... da han havde læst det, begyndte han at græde... og der skal virkelig meget til før han begynder at græde....

• #28   21. maj 2008 vi ejer huset sammen også på papiret....

Kommentér på:
forelsket i x... is he the one for me?

Annonce