484 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Andre med fotointeresse? Andre med fotointeresse?

Jeg er vild med at tage billeder af den slags jeg har lagt i mine albums (og selvfølgelig også af kattene). Har lige oprettet disse, hvis du skulle have lyst til et kik. Sæt meget gerne links ind til dine albums med billeder i denne stil. Jeg vil meget gerne kikke med smiley

http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4883
http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4884
http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4885

Og lidt billeder af Bjørn og mig:
http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3936

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Andre med fotointeresse?
  • #1   9. maj 2008 Det var da nogle fantastiske billeder. .. smiley Hvilket kamera bruger du ?

• #2   9. maj 2008 Jeg tror alle billederne er taget med mit Nikon coolpix 4500 (undtagen dem Bjørn har taget af mig)

• #3   9. maj 2008 det var dog nogle super flotte billeder, er squ vildt misundelig over folk der tager så flotte og gode billeder, vil osse gerne vide hvad kamera det er du bruger

• #4   9. maj 2008 He he - der er jo ikke nævnt, hvormange kasserede billeder der blev taget i samme omgang. Der er max. et par stykker ud af hver 100, som jeg her har lagt på. Det er i øvrigt ikke et godt kamera der tager de gode billeder, det er en god fotograf. Jeg har set fantastisk gode billeder, taget med billige kameraer.

• #5   9. maj 2008 hehe ja det kræver helt sikkert en god fotograf at tage flotte billeder, men hvis materialet ikke er iorden ka man jo være nok så god

• #6   9. maj 2008 Jeg ved at Tinna har taget flere af disse billeder med et meget billigt "varehuskamera". Og jeg synes de er vildt flotte:

http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7349

• #7   9. maj 2008 Johnny - prøv at søge på Nikon coolpix 4500 på ebay i Tyskland. Du kan være heldig at købe det meget billigt der. Er du interesseret, så spørg om displayet er helt i orden. De har det med ligesom at krakelere indefra. Jeg er på nr. 2 af dette kamera. Det jeg har nu købte vi i England til vist omkring de 2.300 kr. fra nyt.

• #8   9. maj 2008 Jeg ville ønske jeg havde et andet kamera end det i min mobil ... Vi skal besøge vores nye killing imorgen og ville gerne ha taget nogle billeder ... .:(

• #9   9. maj 2008 Hold da op May-Britt hvor er de flotte smiley

Jeg kan også godt lide at tage billeder ude i haven (link fjernet)

• #10   9. maj 2008 Meget skønne billeder, du har taget Stine. Hvilket kamera har du?

• #11   9. maj 2008 Tak May-Britt... Der må jeg lige melde pas, er nemlig ikke hjemme nu og aner ikke hvilket kamera det er *GG*

• #13   9. maj 2008 Der var godtnok flere i fotoklubben som var noget trætte af, at jeg kunne tage disse macrobilleder med mit kamera. Og så stod de der med deres meget dyre kameraer og kunne ikke gøre det bedre :-))))

Hvad har du at udsætte på kameraet Felis F? Jeg har været vildt godt tilfreds med det. Det er decideret købt med macrofotografering for øje og jeg ved, at det bruges af mange fuglefotografer.

• #15   9. maj 2008 Maj-briit. jeg er Ikke enig i din påstand om kamera-fotograf teorien.

En god fotograf er hæmmet af et dårligt kamera. De bedste billeder kommer fra en god og kreativ fotograf med et godt kamera. men dyrt har det ikke nøde at være.

F.eks. olympus E-510 med dobbelt obejktivkit til 4500.- tager langt bedre billeder end kompaktkamera. Bare for at nævne et.

Hvordan er det du syns at makro og fugle hænger sammen?

Fine billeder i øvrigt.

• #16   9. maj 2008 Ps. hvis du ikke allerede bruger følgende sider burde du overveje det hvis du nære interesse for foto.

www.fotostart.dk
    www.fotokritik.dk
    www.fotobasen.dk

sidstnævnte har nok det bedste publikum til dine billeder.

mvh Martin

• #18   9. maj 2008 Felis F: Vi er vel enige om at kompaktkamera slet ikke magter halvt så meget som DSLR. Med ting som bedre objektiver, manuel instilling, mulighed for ekstern flash "enkelte mellemformat kamera kan", iso håndtering o.s.v.

Jeg vil mene at man vokser med udstyret, så er udgangspunktet et DSLR vil man uden tvivl med tiden blive bedre. Kompakt og mellemformatkamera har naturlige begrænsninger, og vil på et tidspunkt hæmme fotografen i sin udvikling. Der er til dato ingen kompakt eller mellemformatkamera som kan matche DSLR på zoom, iso håndtering, reaktionshastighed eller manuelle justeringsmuligheder. spejlrefleks behøver ikke være indviklet, faktisk er mange kompaktkamera mere indviklede grundet den lave pris.

Jeg er enig i at DSLR ikke uvilkårligt tager kanon gode billeder, men har man blot en smule foto forstand vil i hvert fald 95% af billederne blive bedre.

Det er rigtigt at kompaktkamera grundet deres meget lille objektiv tager gode makrobilleder, men de måler sig stadig ikke med DSLR med et rimeligt obejktiv. Tager man derimod prisen i betragtning kan man få meget for penge.

Olympus E-510 er DSLR som er langt bedre end coolpix serien samt nikon D40, D40x og den nye D60 serie.

nikon kompaktkamera når ikke olympus til sokkeholderne hvad kompakt, mellemformat eller consumer DSLR angår. Først ved entusiast segmentet overhaler de olympus, men gør det så også overbevisende.

Indiskutabelt er det hvilket format der er bedst. DSLR vil altid vinde, prisen er højere men ikke meget. DSLR kan udbygges med flere objektiver og meget tilbehør, så det kan følge fotografen i længere tid. Det formår de andre formater ikke.

• #19   9. maj 2008 Hold da op - jeg kan slet ikke følge med i alt det, du skriver Martin :-))) Jeg benytter mig næsten altid af kameraet supermacrofunktion.

Jeg ved at man for nogle får år siden brugte Nikon Coolpix 4500 med 2 eller 3x teleobjektiv til fuglefotografering. Jeg har dog ikke selv benyttet mig af det.

• #20   9. maj 2008 Martin B. Jeg kender til fotokritik, har selv nogle billeder der, men siden er nede i øjeblikket, kan jeg se.

Jeg har så mange interesser, at det ikke er tid til at gå i dybden med dem alle. Kattene har i hvertfald 1. prioritet smiley

• #21   9. maj 2008 Det er ok, det meste er jo faktisk til Felis.

Ja fotokritik har været nede noget tid, men de to andre sider fungere fint.

Fotobasen har et lidt ældre publikum end fotostart, og de sætter stor pris på landskaber og blomster. Det såmen mere hvis du vil have lidt feedback fra deciderede foroentusiaster.

Ang. kamera, så vil jeg tro at du finder en ballance når du på et tidspunkt skal skifte dit coolpix ud. Men til blomster, tror jeg helt sikkert at du vil opleve en helt ny verden med spejlrefleks og et godt macro objektiv.

Også til kattene er dslr med en god flash et en gave. Man får godt belyste billeder, med god skarphed, uden at blitsen virker så kraftig.

Kommentér på:
Andre med fotointeresse?

Annonce