1.409 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

Min aversion imod Aslans opdrætter. Min aversion imod Aslans opdrætter.

Jeg bliver ofte spurgt hvorfor jeg har fjernet opdrætters navn og hvorfor jeg ikke ønsker at anbefale denne. Jeg har nu valgt under Aslans profil at henvise til de tråde jeg har oprettet om mine oplevelser, da der hele tiden kommer nye brugere til som stiller mig dette spørgsmål.

Jeg har på intet tidspunkt navngivet, eller ønsket at navngive denne person, hvilket desværre kan ramme andre opdrættere af briter, som gør et rigtig godt stykke arbejde - dette beklager jeg selvfølgeligt dybt.

Grunden til at jeg ikke har valgt at navngive opdrætter, er at jeg ikke ønsker at fremstå som en der er ude på at "svine" den pågældende opdrætter til og "skade" dennes "forretning" - jeg nægter at bruge ordet "opdræt" om det denne person fortager sig.

Det der har været vigtigt for mig er at få min oplevelser videreformidlet og dermed håbe at min naivitet kan blive til brugbar viden for andre killingekøbere.

Jeg ved at opdrætter er bekendt med mine udtalelser og at jeg er på KG. Denne person har ikke ønsket at give sig til kende.

Jeg kan stå inde for sandfærdigheden i mine oplevelser og jeg ved at opdrætter vil have svært ved at bortforklare de skinbarlige facts om vægten, sygdomme og falske udsagn ang. sundhedsbogen og Jyraks reglement for udfyldelse af kontrakter.

Da vi mistede Malou havde opdrætter ikke engang den anstændighed at ringe og beklage vores tab, ej heller har h*n refundere købsprisen, hvilket opdrætter udmærket ved er h*n er forpligtet til iflg. købeloven.

Det opdrætter har udsat mine katte for mener jeg ikke at h*n skal slippe afsted med og som tidligere nævnt opgiver jeg ikke uden kamp. Det handler ikke kun om mine killinger, men også kommende killinger hos denne opdrætter. Jeg ønsker at hovedklubberne tager ansvar og sikre sig at deres medlemmer har ordnet forhold for deres killinger.

Gør det mig til en emsig k****** ja så tager jeg dette som et kompliment.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min aversion imod Aslans opdrætter.
  • #1   22. apr 2008 Emsige K******

;-)))

Nej du er en dejlig kvinde, med hjertet på det rette sted, og jeg kan sagtens følge dig i dit valg søde Mai...

• #2   22. apr 2008 Kære Mai, jeg forstår dig fuldt ud fordi jeg også har været i kløerne på en såkaldt opdrætter. Da jeg klagede t dennes klub, fortalte de mig at h#n havde fået 4 advarsler og d undrer mig at fælden ik klapper hurtigere. Håber klubberne tager d op. Suk!

• #3   22. apr 2008 Den triste sag burde virkelig være afklaret for længst, men det er godt, du er stædig.
    Krydser fingre for et godt resultat!

• #4   22. apr 2008 Mai - i øvrigt har du jo en fantastisk hjælp i hende den skjønne bette kvinde ;-))
    Hun KAN om nogen hjælpe dig ;-)))

• #5   22. apr 2008 BRAVO Mai *SS*

• #6   22. apr 2008 Tak til jer alle for de søde ord og tak for jeres hjælp og støtte fra dag et. Uden jer alle sammen, havde jeg opgivet troen på katteverdenen.

• #7   22. apr 2008 Undskyld Karen P.

Dit indlæg kom imens jeg skev.

Nej jeg har INTET hørt overhovedet. Jeg kan ikke engang få oplyst hvornår klagenævnet mødes for at behandle min sag. Jeg kan dog kun håbe at sagen snart får en afslutning for ellers kan opdrætter jo forsætte i samme dur. Jeg nægter at tro at Felis Danica ikke giver mig medhold og det vil betyde at opdrætters navn bliver alment kendt og ja så må opdrætter jo tage sig sammen hvis h*n vil forsætte som opdrætter.

I bedste fald vil en dom overfor opdrætter indskærpe hovedklubberne til at holde bedre justits med deres medlemmer, men det er nok for meget at håbe på.

Har heller ikke fået kørt sagen færdig i veterinærstyrelsen.

Får jeg ikke medhold hos Felis Danica og retter opdrætter sig ikke efter en evt. afgørelse ja så bliver det jo en civil retsag.

• #9   22. apr 2008 Du har hele vejen igennem haft min opbakning i denne sag Mai. Og jeg gyser hver gang jeg ser denne opdrætter på udstillinger.

• #10   22. apr 2008 Kan man få af vide hvem denne opdrætter er *s*

Mai..... Jeg blir' simpelthen lige nød til at sige waaaaauv en smuk kat du har. Hvor ER han dog lækker altså. Er den ikke meget sjælden, den farve????

I øvrigt, er jeg rigtig ked af du har haft så skidte oplevelser med en opdrætter smiley Øv det er altså mit værste mareridt.

• #11   22. apr 2008 May-Britt.

Uf det kan jo få mig til aldrig at sætte mine ben på en udstilling - tror altså at jeg ville koge over hvis jeg stod ansigt til ansigt med denne person.

Mødte "ægtefællen" en dag ude i Bilka tæt omslynget med en ny kæreste - og personen hilste smilende på mig og jeg må tilstå at jeg kunne svage blod, så gal blev jeg. Desværre havde jeg Lærke med så Diana bad mig beherske mig for hendes skyld, så det gjorde jeg.

• #12   22. apr 2008 Mai: du gør bare det eneste rigtige og jeg beundre dig for det du gør og du ved du har min fulde støtte hele vejen igennem.
    jeg forstår så udmærket at du bliver vred når du ser el hører noget til opdrætteren som i min verden har vist sig fra den tarveligste side overhovedet

• #13   22. apr 2008 svage blod = smage blod.

Johnny.

Jeg følger jo opdrætter noget og kan se at H*n forsætter med at "sprøjte" killinger ud og efter hvad personen selv oplyser så har moderen til mine killinger fået tre kuld siden mine killinger.

For pokker hvordan kan det lade sig gøre at søge stamtavler på de killinger? Udsteder hovedklubben dem uden at læse hvem der er ophav til kuldene og undre de sig slet ikke? Hvorfor er der så en regel om max to kuld pr år, hvis de ikke tjekker den og ikke sanktionere når den ikke overholdes.

Åh nej nu kom jeg da vist rigtig i gang. Må hellere holde inde, kan mærke at pulsen stiger og blodet ruller.

• #14   22. apr 2008 har osse haft den tvivlsomme fornøjelse at møde opdrætteren og set nogle af hendes katte, valgte så osse bare at gå videre uden kommentarer

• #15   22. apr 2008 Jeg har jo set nogle af de katte h*n udstiller. Mange af dem er jo rigtig flotte, men det er jo heller ikke de syge katte der udstilles, eller burde jeg skrive de "synlige syge" katte?

Jeg håber at den dag jeg møder opdrætter på en udstilling, så er jeg i stand til blot at gå videre uden kommentar, men så godt et menneske er jeg vist desværre ikke!

• #16   22. apr 2008 Mai: sådan en kegle skal squ da ikke få dig til at holde dig væk fra udstillinger, så må du bare følges rundt der sammen med andre som ka holde dig lidt i ørerne.
    jeg er sikker på at may-britt gerne skal tage sig under sine vinger ellers skal vi nok gøre det, for du skal da virkelig ha den oplevelse det er at være på sådan en udstilling

• #17   22. apr 2008 Johnny.

Jeg vil rigtig gerne prøve at mærke suset ved en udstilling. Må så bare håbe at nogle søde mennesker som May-britt og dig styrer mig uden om opdrætter for ellers tror jeg mit romani-temperament løber af med mig!

Vil jo også gerne udstille Aslan, altså hvis han nogensinde indhenter sin vægt og ikke er længere er smittebærer for et eller andet.

• #18   22. apr 2008 Jeg følges gerne med dig, men læg temperamentet fra dig derhjemme. Du vil blive ført i kort snor og med mundkurv :-)) Der er rigeligt med fnidder på udstillinger, du behøver ikke gøre det værre....

• #19   22. apr 2008 May-britt: ja for ka Mai ikke opfører sig ordentligt og eksemplarisk, hvilket jeg nu er helt sikker på Mai sagtens kan, så sætter jeg mig bare på hende*GH*

• #20   22. apr 2008 Mai.. Jeg har desværre ikke fået læst alt ang dine killinger men, ved at du mistede den ene af dine killinger og at de var syge.. håber virkeligt at du får noget ud af din kamp.. sådan en person som vover at kalde sig opdrætter burde virkelig stoppes..

Kan jeg måske få navnet på den opdrætter?

• #21   22. apr 2008 Johnny - eg vil også hertens gerne holde mai i en kort snor, hvis vi skulle rende ind i opdrætteren...

Mai du har alt den hjælp du kunne få brug for. Du siger bare til;-))

• #23   23. apr 2008 Hvis jeg var dig Mai, ville jeg ikke udstille Aslan. Jeg ville ikke have lyst til at gå på udstilling med en kat fra din opdrætter, hvis jeg havde været udsat for det dine katte og du og din familie har været.

Man skal lede længe efter den uansvarlighed, du har været udsat for fra opdrætterside.

• #24   23. apr 2008 May-Britt.

Jeg tror aldrig at Aslan indhenter det tabte, det har hans opvækstbetingelser været for dårlige til, så han kommer sikkert aldrig op på standar for briter.

Noget andet er at hvis jeg skulle udstille Aslan så skulle det være på den betingelse at hans "stamnavn" ikke blev nævnt. Det vil sige at han skulle stille op som huskat, hvilket igen betyder at jeg skulle forgive at han ikke har en stamtavle og det er jo uærligt, så det ville jeg aldrig gøre. Så nej Aslan vil aldrig blive udstillet, selv om han er købt som udstillingskat. Ikke om jeg vil give den opdrætter nogen form for reklame ved at vise Aslan frem, udover her på KG og det er jo uden hans stamnavn.

• #25   23. apr 2008 Du kan slet ikke udstille Aslan på de betingelser Mai - forældrenavnene står i katalogerne. Og en huskat som udstilles må ikke ligne en race.

Jeg ville, som du, nøjes med at udstille ham her på KG som din dejlige og meget skønne kælekat. De fleste af vores katte ville slet slet ikke kunne begå sig på en udstilling. Den eneste af vores som måske ville kunne begå sig rimeligt er Hjalte. Rumle kan slet slet ikke vurderes med den alder han har, men jeg tvivler på han ville kunne få topplaceringer. Og det er ganske lige meget, for det er heller ikke planen.

• #26   23. apr 2008 Det hele vender sig i mig, hver gang jeg tænker på din og bamsernes triste histortie, Mai.

Jeg ønsker af hele mit hjerte, at der snart kommer en afgørelse og dermed afslutning, som giver "opdrætteren" løn som fortjent. Det er utroligt som der fortsat spyttes killinger ud af den fabrik...

Jeg ønsker dig fortsat god kamp.

• #27   23. apr 2008 Tænk sig at der ikke er sket mere i den sørgelige sag, man bliver bare så harm smiley
    Hvad vejer han nu?
    Potekram fra mig til dig og Aslan

• #28   23. apr 2008 kære Mai

kæmp med næb og klør - gudskelov for denne verdens emsige k******** når de kæmper på dyrenes vegne

Knus og store potekram

• #29   23. apr 2008 Kære allesammen,
    Det kan ikke diskuteres at dette er en sørgelig sag, men man skal altid høre sagen fra to sider....Mai's opfattelse af tingene er farvet af stor personlig ulykke og sorg, og det kan ikke udgåes at man går glip af nogen ting. Vi kender alle til at få frygtelige nyheder, og det gør altså at man ikke altid kan være helt objektiv.

• #30   23. apr 2008 Christine N:
    Forklar mig lige, hvordan jeg skal se fra to sider, at killinger som flytter hjemmefra med en vægt på under 800g er i orden? Forklar mig også gerne, hvordan man som opdrætter kan sende killinger, som har tynd mave og kaster op ud i nyt hjem?
    Forklar mig også gerne, hvorfor man som opdrætter ikke hjælper den nye ejer, når kattene bliver syge?
    Og endelig forklar mig også gerne, hvordan Mais dyrlæge kan tage fejl?

Det er prisværdigt, at du gerne vil se sagen fra to sider, men fakta kan vi altså ikke lave om på.

• #31   23. apr 2008 Christine N - nu har jeg fulgt sagen i lang tid efterhånden, og jeg kender den konsulent som er Mais hjælpende støtte, og konsulenten siger, at dette salg hele vejen igennem har været under AL kritik.

Som Pernille siger:
    Det er prisværdigt, at du gerne vil se sagen fra to sider, men fakta kan vi altså ikke lave om på.

• #32   23. apr 2008 Jeg fulgt sagen lidt fra siden, og har også hørt opdrætters udlægning, men da hun ikke er på forum, synes jeg det er forkert at skrive om konkrete elementer i sagen. Det her er, som jeg tidligere skrev, en sørgelig sag. Jeg synes samtidig at i skal vide at jeg intet personligt har i klemme hos denne opdrætter, men når jeg ser at sagen bliver kørt både i diciplinærnævnet og på offentlige foraer, kan jeg ikke forstå at i her ikke forsøger at få sagen belyst fra begge sider.

• #34   23. apr 2008 Annette: Den konsulent du har snakket med om denne sag har da vist brudt sin tavshedspligt eftersom du ikke har noget personligt med sagen at gøre.

• #35   23. apr 2008 Christine N - fakta er, at opdrætteren har solgt en syg og stærkt undervægtig kat - eller rettere to - og det KAN ikke bortforklares på nogen måde.
    Opdrætteren - som ellers burde vide bedre, har solgt to katte på en kontrakt, og det er ikke "lovligt" ifølge Felis Danica, da kattens navn, stambogsnummer, forældre osv. skal stå på kontrakten. (jeg har set den)
    Opdrætteren har bortforklaret med underlige historier m.m. og det er IKKE i orden på nogen måde.
    Opdrætteren har optrådt fuldstændig uanstændigt - men det har opdrætteren vel glemt at fortælle dig??

Nej, der er ikke noget der kan tilgodese opdrætteren i denne sag - overhovedet....

• #36   23. apr 2008 Christine - nej for det var mig der henviste hende til sagen...

• #37   23. apr 2008 SUS: du læser ikke mine indlæg...jeg starter ud med at skrive at det ikke kan diskuteres at dette er en sørgelig sag. Jeg har ingen steder skrevet at Mai er en ustabil person, men jeg skrevet at hun står i en ulykkelig situation med et høj elsket kæledyr som selvfølgelig får alle følelser op i en. Man ville ikke være mennske hvis man ikke reagere i sådanne situationer.

I skal fremover være velkommen til citere mig, men tag venligst ikke sætninger ud af kontext for jeg vil ikke lægges ord eller udsang i munden.

• #38   23. apr 2008 Christine - nej <b> hun har ikke brudt sin tavshedspligt </b> for det var mig der henviste hende til sagen...

• #39   23. apr 2008 Citat:

"Mai's opfattelse af tingene er farvet af stor personlig ulykke og sorg, "

Christine, det læste jeg også, som Mai skulle være i andre ulykkelige situationer ud over det med killingerne. Jeg valgte ikke, at kommentere det, da jeg vidste, at det ikke var tilfældet.

• #40   23. apr 2008 Nej uha, det var sørme heller ikke det jeg mente. Jeg har intet kendskab til Mai OVERHOVEDET, men har jeg har kendskab til at stå med en syg kat og ikke være i stand til at forholde mig objektivt eller kritiskt til de informationer jeg modtager.

Jeg vil igen skrive at jeg KUN henviser til situationen med misserne, og at jeg intet personligt kender til Mai og hendes generelle levevilkår. Så skulle det vist være slået fast med et syv tommer søm, at jeg KUN og jeg mener KUN forholder mig til Mai som køber af killinger og alt andet er for mig uinteressant, da det ikke har noget med sagen at gøre.

• #41   23. apr 2008 Christine N:
    Men hvad tænker du så om de syge, underernærede killinger?

• #42   23. apr 2008 Pernille: Jeg synes jeg flere gange har sagt at dette er en ulykke situation....og derfor har jeg vel også taget stilling til dit spørgsmål.

• #43   23. apr 2008 Jeg mener selvfølgelig ulykkelig, og ikke ulykke.

• #44   23. apr 2008 Ja, og dog, for du vil stadig se sagen fra to sider. Det kan også lade sig gøre, det gør bare ikke opdrætter mindre moralsk fordærvet.

Og ja, mit hjerte bløder for bamserne, har aldrig set dem, men hørt så meget om dem også inden de kom hjem og hvor er det trist, når man som killingekøber gør alt det rigtige og så alligevel ender der, hvor Mai nu er. Det havde hverken bamserne eller Mai fortjent.

• #46   23. apr 2008 Sus: Det var godt :o) det er let at misforstå det skrevne ord, og jeg er glad for at vi fik den ged barberet.

Mine intentioner har klart været at man altid (lige meget hvor slemme ting er) skal overveje at en sag har to sider.

• #47   23. apr 2008 Johnny.

Tak for tilliden.

Sus.

Så først dit indlæg fra 6.31, da jeg var kommet på arbejedet, må have sovet i morges da jeg var på. Det du skriver er jo netop den codes jeg forsøger at efter leve og In sha Allah så lykkes det mig. :0)

May-Britt S.

Jeg vil bestemt give dine katte topplacering og nej Aslan vil aldrig blive udstillet pga. så mange ting.

Winnie.

Som jeg startede med at skrive i mit indlæg:

Jeg har på intet tidspunkt navngivet, eller ønsket at navngive denne person og min begrundelse står ligeledes nedskrevet.

Christine N.

Jeg vil gerne præsentere mig selv for dig. Jeg er 41 år gammel menneske og fagligt veluddannet, er bl.a NLP uddannet, hvilket indebærer at jeg har arbejdet en del med mig selv og de mekanismer der motiverer mine handlinger. Ydermere er mit speciale interaktion og kommunikation mellem mennesker. I kraft af mit job er jeg rigelig meget i stand til at sætte mig ud over mine egen privatsfære og belyse killingerne tilstand og situation objektiv.

Jeg kan dog sagtens forstå at du mener at jeg " i min sorg over at stå med to syge katte, har været i stand til at forholde mig objektivt eller kritisk til de informationer jeg modtager.".

Fra hvem om jeg må spørge. Udfra det du skriver tolker jeg at det er informationer fra opdrætter. Jeg har næsten ikke været i kontakt med opdrætter siden jeg gik ud af x`s dør med to syge killinger og informationer ja dem har der været meget lidt af og det der har været er på skrift mail og sms.

De informationer og kritik jeg har fået af andre fagpersoner, såsom dyrlæger, er jeg ret sikker på at jeg ikke har misforstået. Netop qva. min uddannelse har jeg nemlig den irriterende vane altid at sige: "Det du siger forstår jeg sådan at................." hvorefter jeg giver min udlægning, så jeg er helt sikker på at jeg ikke har misforstået hverken opdrætter - de gange vi var på besøg, eller andre relevante fagpersoner.

Ang. den pågældende konsulent som Anette referere til, så har denne person ikke misbrugt sin tavshedspligt. Jeg bad Anette komme ind til mig den dag hvor jeg havde bedt den pågældende konsulent om et møde ang. mine muligheder for at klage over opdrætter. Jeg havde inviteret Anette, fordi hun selv er opdrætter (og ikke at briter, så hun er upartisk) fordi jeg havde brug for at Anette var bisidder under min samtale med konsulenten. Anette var ligeledes den person der henviste mig til den klub hvor jeg kunne få konsulent bistand.

Jeg har af denne konsulent kun mødt positiv opbakning, og længe vidste konsulenten ikke identiteten på min opdrætter, så at bringe dens persons integritet i tvivl finder jeg dybt anstødeligt!

Da jeg hentede mine killinger, var kontrakten ikke udfyldt som aftalt og jeg gjorde opdrætter opmærksom på dette, men fik det svar at det ikke betød noget. Da jeg kom hjem kontakter jeg telefonisk opdrætter som hævder at pågældendes Hovedklubben krævede at en kat som var solgt som udstillingskat skulle opføres som selskabskat i kontrakten. Da jeg gjorde opdrætter opmærksom på at der jo var tre afkrydsningsfelter nemlig avl, selskab og udstilling gentog opdrætter sin forklaring. Jeg bad opdrætter skære det ud i pap for mig og min mand på medhør. Hvilket opdrætter gjorde. Jeg valgte derefter skriftligt at gøre opdrætter bekendt med at jeg kendte hovedklubbensregler og jeg viste at dette var usandt og krævede at mine kattes kontrakter blev bragt i orden. På dette tidspunkt anede jeg ikke at mine katte var undervægtige og syge, da deres opkast skyldes vaccinationen iflg. opdrætter. Da opdrætter var ret kreativ i sin forklaring, valgte jeg, da jeg erfarer få dage senere at mine killinger er undervægtige, at al kommunikation skulle foregå skriftligt. Når opdrætter Opdrætter har kontaktet mig telefonisk, har jeg kontaktet opdrætter skriftligt og refereret til vores telefonsamtale, hvilket opdrætter har bekræftet via sine mails. Uden at vide at jeg valgte denne fremgangsmåde for at have dokumentation for forløbet. Senere skriver opdrætter til mig at hun føler sig gået bag ryggen, og ja det kan jeg godt sætte mig ind i at hun gør, men da min tillid til opdrætter ikke var tilstede følte jeg at jeg var nødt til at stå stærkt rent dokumentationsmæssigt.

Er jeg stolt af denne fremgangsmåde, nej det er jeg ikke da jeg ikke bryder mig om at spille den her slags spil, men Opdrætter fejlvurderede min person og min intelligens, hvis h*n troede at jeg var en "nem" køber som stilletiende vil finde mig i den behandling, som de tidligere købere har gjort.

Når så det er sagt vil jeg hævde - og modsig mig gerne, hvis jeg tager fejl - jer der har fulgt min sag, så har jeg fremlagt facts, som kan dokumenteres fra min side. Når jeg har udtalt mig om subjektivt har det ene og alene gået på hvordan jeg føler og tænker i henhold til hvordan sagen er blevet tacklet af bl.a hovedklubben. Og det må uværgeligt blive subjektivt.

Som jeg også starter denne tråd med at sige så har opdrætter, selv valgt ikke at give sig tilkende, hvilket jeg har respekteret på linie med at jeg respekterede alle de købere, der har tilkendegivet at de har haft samme oplevelser som jeg efter killingekøb hos denne opdrætter. Deres selvvalgte anonymitet gør ikke at jeg føler at jeg ikke må,kan eller skal komme til orde, for jeg mener at det er vigtigt at få sager som denne frem i lyset, for ellers ændre tingene sig jo aldrig, hvis vi købere tier og det ikke får konsekvenser for opdrættere at optræde som BYB´er og ikke nævneværdige kattehandlere.

Burde læse korrektur, men min mad koger, så håber at det jeg har skrevet giver mening.

• #48   23. apr 2008 Det gives masser af mening Mai smiley

• #50   23. apr 2008 Mai,
    Jeg har faktisk sagt hvad jeg vil sige, og vil fastholde mit standpunkt om at alle sager har to sider. Ligemeget hvor svær og urimelig denne sag må synes...så er der bare to sider, og så kan man mene hvad man vil om det.
    Med hensyn til konsulenten, så er det jo allerede afklaret i et langt tidligere indlæg(og faktisk skrevet i to indlæg endda), hvorfor andre har kendskab til sagens forløb. Jeg tager faktisk hvad der bliver sagt som gode varer, så det er helt ok med mig - no hard feelings at all.

• #51   23. apr 2008 Pernille.

Jeg har det ligesom dig, og det har jeg også skrevet meget tidligt i forløbet, at uanset hvad så kan opdrætter ikke komme med en begrundelse der godtgør at mine katte var undervægtige og syge.

Jeg må indrømme at der ikke er nogen - for mig - acceptabel forklaring på at man som opdrætter udsætter katte for det som mine og andres, katte har været udsat for. Jeg har bevidst valgt ikke at genfortælle de kritisable ting, jeg efterfølgende har hørt om opdrætter - jeg fatter ikke at de ting jeg har fået genfortalt har fundet sted til udstillinger og derfor er alment kendt i opdrætter/udstillingskrede, uden at hoveklubben, andre opdrætter mv. er skredet ind.

Netop ved stilletiende at se til, har hovedklubben, andre opdrætter og killingekøbere (kan så personligt bedre undskylde sidstnævnte) et medansvar for at denne opdrætter har kunne handle sådan som h*n har gjort!

Til opdrætter:
    Selv om jeg ikke mener at der er nogen forklaring, der kan retfærdiggøre det der er sket, så må jeg erkende at jeg frygtelig gerne ville høre din forklaring på følgende:

Hvorfor solgte du killinger der ikke vejede mere end Aslan og Malou gjorde på overdragelsestidspunktet?

Hvorfor vælger du at sende killinger, som for dig som en erfaren opdrætter helt tydeligt var syge - flåd fra øjnene og næse, opkastninger mv., afsted til et nyt hjem?

Hvorfor udfylder du stamtavlen og kontrakten uregelmentært, når du som bestyrelsesmedlem i en af hovedklubberne ved eller i det mindste burde vide bedre?

Hvorfor har jeg endnu ikke modtaget købsprisen for den killing der er død og som du iflg. købeloven skal refundere købsprisen på?

Hvorfor vælger du som opdrætter, bestyrelsesmedlem (ved at du ikke længer er siddende i bestyrelsen) og registreret opdrætter at løbe fra det ansvar du ved at du har iflg. købeloven og regler indenfor din egen klub?

Dernæst kunne jeg godt tænke mig, og nu bliver jeg subjektiv og følelsesladet, godt tænke mig at vide hvordan pokker du som menneske kan behandle levende væsner på den måde, som du gør, for det der skete med mine katte står jo ikke alene. Det var ikke en fejl, men noget flere killingekøbere har oplevet fra dit opdræt. Jeg ved også at der findes købere der har sunde og raske katte fra dig og jeg håber ved min søde grød at de er i flertal, selv om de henvendelser jeg har fået overvejende er de dårlige eksempler.

Jeg ville ønske at du vil stå frem og give din version af sagen og ikke længere gemme dig bag min anstændighed - for kun min anstændighed afholder mig fra at navngive dig offentligt!

• #52   23. apr 2008 Christine N.

Du har jo heldigvis ret til din fortolkninger og dem respekterer jeg til fulde. Det er ikke min opgave at overbevise dig eller andre om det sandfærdige i min historie. Det lader jeg være op til den enkelte bruger herinde om at vurdere udfra det jeg skriver og det indtryk min måde at gebærde mig på herinde beskriver mig som person. Jeg er ret fortrøstningsfulde mht. jeres evner på det feldt.

Personlig er jeg ikke enige i at én sag har to sider. Den har en og den består af kolde uomtvistelige faktaer. Når vi mennesker går ind og begynder at diskutere en sag, ja så er der forskellige opfattelser af hændelsesforløbet men det er ikke det der står til diskussion i mine indlæg. Det er de kolde facts og dem kan opdrætter, hovedklubben og jeg ikke ændre ved, vi kan vælge at ignorer disse facts i vores udmeldninger og i vores afgørelse af sagen, men de lægelige test der tilkendegiver vægt, vira og medfødte defekter, ja dem må vi leve med uanset udfaldet af den menneskelige vurdering af sagen.

Der kan være ting i opdrætters liv der forklarer hvorfor det med mine killinger skete, og som gør at opdrætter kan få min empati, men ikke min accept af det mine killinger har været udsat for i opdrætters varetægt. Er man som opdrætter i en personlig situation - siger ikke at det er tilfældet hos min opdrætter - der gør at man ikke kan tage vare på sit opdræt, ja så skylder man sine dyr og sine købere, at indstille opdrættet til man igen får det fornødne overskud. Der er ingen og jeg mener INGEN formildende omstændigheder i mine øjne for ikke at behandle dyr ordentligt!

• #54   19. dec 2012 Har også en kat fra samme opdrætter som er kronisk syg og har været i AB behandling alt for mange gange. Bla. også mod giardia. Føler med dig og har også været rasende på opdrætter et par gange eller tre. Især fordi jeg skrev til hende adskillige gange i starten, da jeg lige havde fået ham og fik at vide at det var meget normalt. Og man stoler jo på sin opdrætter, som man regner med, har styr på tingene. Med det havde hun åbenbart ikke. Er rigtig ked af at hun er begyndt at opdrætte katte igen, men håber at hun er blevet klogere for kattenes skyld.

Kommentér på:
Min aversion imod Aslans opdrætter.

Annonce