{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Film (OBS: kan virke stødende!)
  • #1   4. apr 2008 Hvad skal man sige...
    Det var en meget sigende film.
    Jeg hader krig og ufred, men de er opvokset med had til alle som ikke er som dem.
    Mærkeligt nok står der i koranen at man ikke må slå ihjel, så jeg ved ikke hvorfor de vender den og netop slår ihjel i koranens navn.
    Dem som bor i vores lande og tilpasser sig har jeg intet imod, men der er mange som ikke vil og aldrig har tænkt sig at gøre det.
    Hvorfor flygte fra krig og ufred når man foresætter i det nye land.
    Det er et meget følsomt emne du har valgt, så man skal passe lidt på...

• #2   4. apr 2008 Har samme mening som dig Tina, og mht emnet, så er det også derfor at jeg for det første skriver at filmen kan virke stødende, og at vi trods alt skal holde en god tone smiley

• #3   4. apr 2008 Jeg syntes denne film er probaganda...

Alle muslimer er ikke ekstremister som på denne film...
    Jeg er meget chokeret efter at have set den...

En del af mig er sur over ham Gert Wilder, der giver et billed af had og destruktion... han sammenligner muslimer med nasister... det er lige i overkanten, sådan noget.

Men jeg er også led og ked af hvordan religion kan gøre nogle mennesker syge i hovedet...

At der er mennesker der er så hjernevaskede nærmest af tro, om det så er islam, kristendom eller f.eks scientologi....

Jeg mener IKKE islam skal udryddes, men den skal tages med ind i det 21. århundrede... Der kan godt være plads til både tro og frihed.

Om folk vil tro på noget er for mig, op til dem... men hvorfor kan vi mennesker ikke leve i FRED og FORSTÅELSE...

Nu er jeg en sci-fi nørd, og nogle gange tænker jeg på, at verden næsten har brug for en større fjende udefra, som kan knytte menneskeheden sammen i en styrke og få os til at glemme vores smålige kampe imellem lande og trosretninger...

• #5   4. apr 2008 Er det den film som har vært så omtalt i medierne ???

• #6   4. apr 2008 Felis F...
    Skræmmende...

Men så vidt jeg ved står der også ting i biblen f.eks, der er helt hen i vejret...
    F.eks noget med at de der arbejder på en søndag bør stenes ihjel, eller noget i den retning... Det er da sygt...
    Har aldrig læst biblen, så ved det ikke med sikkerhed, men det var nævt i et program, hvor de laver deres research...

Hvis alle troende tog alt skrevet i deres bøger så bogstaveligt, ville jeg godt nok ikke ha lyst til at leve i denne verden...

• #8   4. apr 2008 Det jeg mener er også bare at biblen er lige så slem, ang. det du linker til, som der står i koranen...

Har lige kikket lidt mere på det, og der står blandt andet i biblen at ulydige børn bør stenes ihjel... dem der arbejder søndage skal dræbes... dem der ikke tror på gud skal dræbes... og guds ord er perfekte...

Hvis de kristne levede i samme isolation ville de blive lige så fanatiske og ekstreme som nogle muslimer er, som har haft denne opvækst.
    Ingen tvivl om, jeg syntes det er forkert, at diktere mennesker på den måde...
    Men selve islam er ikke mere ond end kristendommen...
    Kristendommen er bare kommet til det 21. århudrede, de fleste steder i hvert fald, hvor folk har rettigheder og er frie til at vælge...
    Biblen bliver, heldigvis, ikke taget så bogstavelig, som den blev engang...

Men vi skal heller ikke mange hundrede år tilbage, før folk blev straffet med døden, på grund af hvad der står i biblen...

• #9   4. apr 2008 Hm..... Sjovt nok, så må en muslim gerne ægte en kristen og en jøde, ifølge islam, så hvorfor bekæmpe dem?
    Jeg er selv konverteret til islam (i 2004), og finder vold modbydeligt! Det gør´ de muslimer jeg kender også.

Poteknus herfra.

• #10   4. apr 2008 jeg har ikke set filmen og gider heller ikke se filmen, for i mine øjne er det ikke andet end propaganda.
    jeg oplever desværre dagligt muslimers hetz mod danskere, bla når jeg skal køre fruen på arbejde, hun arbejde i et center(city vest) som ligger ved siden af gellerup her i århus, min kone siger osse at der hver evig enste dag er problemer i centeret og det er kun muslimerne der er bøvl med, selvom de kun udgør 25% af dem der handler i det center, hvis de ikke ka få varen til den pris de vil gi er ekspedienten rascist osv.
    jeg ku fortsætte i den dur hvis det skal være.
    jeg har selv intet mod muslimer, dog vil jeg sige at mange af dem i princippet er gæster i vores land og derfor bør de osse opfører sig derefter, ka de ikke følge vores lands love så mener jeg de skal sendes tilbage til deres land, ka de derimod indordne sig under hvordan det danske samfund fungere skal de være hjertelig velkommen.
    jeg vil osse sige at jeg generelt er imod alle former for religion for det fører intet godt med sig.
    hverken den kristne tro el islam har noget at lade hinanden hører, for i sidste ende har begge religioner været nogle forfærdelige svin mod mennesket, men det positive er så at kristendommen er fulgt med tiden hvor islam stadigvæk er 300 år tilbage.

• #11   4. apr 2008 dk azizam: nu skriver du at en muslim gerne må gifte sig med en kristen, hvordan ka det så være at man ikke ser ret mange kristne og muslimer som er gift, derimod hører man tit om danske fyrer som har fået tæsk af deres muslimske kærestes familie fordi de ikke vil stoppe med at være kærester med hende og pigen blir så tæsket bagefter fordi hun ifølge dem har vanæret sin familie.

• #12   4. apr 2008 Johnny - først og fremmest beklager jeg at du oplever hetz fra invandrere hver dag! Men hvor ved du fra at de er muslimer? Måske er de ateister, buddhister eller katoliker..... Man kan ikke dømme folk at tro på noget, ud fra hvor de oprindeligt stammer fra.
    Jeg er engang blevet overfaldet af nogle danskere, men går da ikke rundt og siger at jeg blev overfaldet af protestanter eller ateister, men at jeg blev overfaldet af nogle sindsyge mandspersoner.
    Bare fordi at nogle mennesker bliver slået ned, fordi de er kærester med en muslimsk kvinde, og kvinden derefter står "for tur", betyder det ikke at det er legalt i islam. Det er det ikke! Vold er <i>haram</i> (forbudt) ifølge Koranen! At nogle så øger vold på andre, hvad enten det er fysisk eller psykisk, så har det intet med religionen at gøre - snarrere tradition eller sindsyge!

Poteknus.

• #13   4. apr 2008 Jeg kan komme med at andet eksempel: <b>Kvindelig omskæring!</b>
    I visse afrikanske lande (bl. a. Somalia) foregår den slags, fordi <i>nogle</i> <b>tror</b> at det er anbefalet i Koranen, hvilket det <b>ikke</b> er! Det er snarrere traditionsbunden, og pga. at mange er analfabeter i de lande, kan enhver sindsyg <i>mullah</i> (muslimsk præst) komme og sige at det er påbudt ifølge Koranen, og så følger de andre det fejlagtigt.
    Jeg så et program for ikke så længe siden om kvindelig omskæring (kan ikke huske programets navn, eller kanalens), og der mente alle kvinderne at hvis de ikke var omskårede, så ville kvindens kli***** prikke hul i barnets hovede, når hun fødte det, og barnet ville dø, eller få horn i panden. Kvinderne var overbeviste om, at <b>alle</b> kvinder i verden var omskårede, for ellers ville børn dø, eller blive til en ged el. lign.
    Sådanne overtro kan nemt florere, hvor der ikke er folk der kan læse sig til andet, fordi de er analfabeter,

Poteklem.

• #14   4. apr 2008 jeg siger heller ikke det er legalt ifølge koranen at det er sådan, for det tror jeg ikke det er, men problemet med koran og biblen for den sags skyld er at begge bøger ka tolkes på forfærdelig mange måde og desværre tit på de forkerte måder.
    du har ret i at jeg ikke helt nøjagtigt ka sige om det er muslimer el ej der opfører sig åndsvagt, men helt ærligt hvor mange kristen arabere osv er det lige der er her i landet, ved godt de eksistere , men det er vist et meget lille tal, og en af grundene til at jeg siger det er muslimer er at det jeg hører og ser er at det de gør gør de i allahs navn, så er der vist ikke meget tvivl længere vel*S*
    jeg vil så osse sige at når jeg oplever muslimer i kbh er de mere integreret/danske end de muslimer jeg oplever her i århus, hvad det så skyldes ved jeg ikke.
    nu kommer jeg osse en del i tyskland og der er muslimerne osse meget mere imødekomne og flinke end jeg ser her i byen

• #15   4. apr 2008 Nu taler jeg ikke arabisk, og forstår det knapt, da min eksmand og jeg talte sammen på hans modersmål (farsi), samt engelsk.
    Men ved at der er <b>mange</b> måder at oversætte <b>ét</b> enkelt arabisk ord på.
    Jeg mener at der er omkring 50 forskellige arabiske ord for <i>løve</i>, så er temmelig sikker på at mange ord nemt bliver fordrejet i den film der bliver linket til. Altså at der menes noget andet oprindeligt, end det der oversættes.

Poteklem.

• #16   4. apr 2008 Vil da lige tilføje at hverken jeg eller min kæreste er blevet slået ihjel af svigerfar... som er muslim...
    Imens Jonas og hans storebror var børn, blev de ikke påduttet nogen religion.

Enig med Johnny i at de "hellige" bøger kan tolkes på mange måder... nogle folk hører og læser kun hvad de vil... de ser hvad de gør som rigtigt.

Så lige en film på youtube om religion i bobler...
    Dem der er inde i boblen, tror fuldt og fast på deres religion er rigtig, og de syntes dem i de andre bobler og dem udenfor boblerne er forkerte på den.

• #17   4. apr 2008 Julie Malacia:

Du skal huske at i kristendommen der er der det gamle og det nye testamente. Idag lever de fleste kristne efter det nye som er mere lyst og positivt med en tilgivende gud, du skal elske din næste osv, hvor det gamle er det mere mørke, med øje for øje og tand for tand.

Mange af de citater man finder frem er netop fra det gamle testamente.

Forskellen på biblen og koranen er også at biblen er skrevet af mennekser, hvorimod koranen er skrevet af Gud selv. Men må ifølge Islam ikke stille spørgsmålstegn ved koranen af netop den grund at det er Guds ord. Derudover mener mange muslimer at man KUN kan læse, forstå og tolke koranen på arabisk.

Lige en sidste ting, hvor i Wilders film, sammenligner han muslimer og jøder ??

• #18   5. apr 2008 Heidi... Wilder sammenligner ikke muslimer med jøder... men med nasister...
    Han gør meget ud af at vise folk, der siger død over jøder, samt viser han scener fra hitlers tid...

• #19   5. apr 2008 Hvis der er nogen der skal sammenlignes med nazister, er det vist <i>Wilder himself</i>.
    At forfølge folk der tror på noget andet end ham selv, eller har en anden race end ham selv, vil jeg sige virker meget nazistisk.
    - Mere nazistisk end racistisk, da <i>islam</i> ikke er racebetinget.....
    Jeg håber ikke at jeg bliver frosset for at sige ovenstående.

God weekend herfra.

• #20   5. apr 2008 Ja, og herinde også (hvor jeg i øvrigt har bruger) - (link fjernet)

• #21   5. apr 2008 Julie malacia: jeg skrev forkert, jeg mente ikke jøder. Du skrev at han sammenlignede muslimer med nazister, hvor er det han gør det ??

• #22   5. apr 2008 As-Salamu Alaikum <b>Louise</b>!

Islam er islam, og muslimer er muslimer - retning eller ej.....
    Men <i>masha´Allâh</i> at du er muslimah! ((c; )

Wa-Salaam.

• #23   6. apr 2008 Heidi... har du ikke set filmen...?

• #24   6. apr 2008 Julie: jo det har jeg nemlig........... derfor undrer det mig at du skriver det ??

Kommentér på:
Film (OBS: kan virke stødende!)

Annonce