{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Jeg har fået min første tæve-ræv hjem. {{forumTopicSubject}}

I dag modtog jeg den fine unge tæve-ræv, jeg skød for flere år siden, som også var min første, og hun er blevet rigtig fint udstoppet.
Mine katte var først lidt bange for den, men efter ca. 10 min. havde de alle været henne og snuse nysgerrigt til den, og undersøge dens flotte pels.
<b>Wichapi</b> gav ellers ræven et par på hovedet, uden dog at have kløerne ude.....
- Jeg har sat et billede ind her, under min <b>Lion Heart</b>´s profil, <b> http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5554</b> - på næstsidste billede, hvor han snuser til hende.
Om lidt laver jeg også to filmklip, så I kan se to af mine andre katte snuse til den.
I går fik jeg min første dåhjort hjem, og der reagerede de på samme måde; snuste meget forsigtigt til hovedet.

Poteknus herfra.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg har fået min første tæve-ræv hjem.
  • #2   4. apr 2008 Jeg ved ikke hvorfor det øverste link ikke virker, men det nederste gør´.

• #3   4. apr 2008 Har du dem stående i hjemmet??

• #4   4. apr 2008 Ja da, selvfølgelig.....
    Man kan i øvrigt se videoklippene nu, med kattene der undersøger ræven. Bare kig i min profil, og så står de øverst nede under videoklippene.....

• #5   4. apr 2008 Okay, specielt (o:

Hvorfor har Vitani kun tre ben?

• #6   4. apr 2008 Må man overhovedet skyde ræve? Jeg troede de var fredet.

• #7   4. apr 2008 Ja, stakkels ræv! Hvor er det dog forfærdeligt...

• #8   4. apr 2008 <b>¤ MB - Na´zyia</b> - Jeg blev inviteret med på rævejagt i et område, hvor der var store problemer med ræve, sygdomme og hønsehold. Jeg blev inviteret af en jagtforening.

<b>Gitte skal flytte i campingvogn !</b> - Vitani var ude for en ulykke, hvor altandøren smækkede over hendes ene ben, pga. gennemtræk, hvor hendes knogler brækkede rimelig kompliceret, så derfor fik hun det fjernet.
    Der er jagttid på ræve ml. 1. september og 31. januar.

Poteknus herfra.

• #9   4. apr 2008 Okay, det var da træls med hendes ben, men det ser ud til at gå fint med det alligevel.

Altså ræven lider ikke mere. Jeg synes nærmere det er væmmeligt at have den stående, men der er vi alle jo heldigvis så forskellige.

• #10   4. apr 2008 Jeg har heller ikke sagt noget, har jeg kære <i>Tinna</i>?

• #11   4. apr 2008 Jeg fik min første hjort hjem i går, men det er jo en helt anden historie..... Jeg synes bare at det er sødt at se kattene snuse nysgerrigt til de udstoppede dyr.
    Jeg er meget glade for mine trofæer - som minder mig om nogle rigtig gode jagtoplevelser!
    Snart får jeg også endnu fire trofæer hjem, fra én råbuk og tre dåhjorte. Jeg glæder mig!

• #12   4. apr 2008 Selvom det ikke interessere mig, kan jeg da godt forstå du glæder dig. Det ville jeg også gøre hvis jeg ventede noget hjem som jeg virkelig går op i.

• #13   4. apr 2008 Ja, ikke? ((c; )

Poteklem.

• #14   4. apr 2008 Jeg har også været med på jagt op til flere gange.. både af ræve, elge, hjorte og vildsvin.. Synes det er helt vild spændende.

Der er intet bedre som jærger at vise sine trofæere frem.. jeg har dog aldrig skudt noget andet end en jerdue.. eller hvad de hedder.. smiley

Har dog været med til at skærer en unghjort op.
    Tro mig vi glæded os til at få det hoved hjem og hængt op smiley

Synes altså ikke det er syndt.. det er vel ligeså okay som det er at skyde andre dyr..

• #15   4. apr 2008 Jeg har aldrig helt forstået konceptet med at gå på jagt.

At have trofæer synes jeg er direkte usmageligt og har altid tænkt på det som potensforlængere, men det kan vel dårligt være i dit tilfælde.

• #16   4. apr 2008 Potensforlængere, haha.....
    Nej, vil 100 gange hellere sætte tænderne i et stykke hjortevildt, end en kylling der er blevet pumpet op med diverse former for medicin og vækstfremmere, som aldrig har oplevet sollyset på sin krop, og bliver mast sammen, trampet på samt hakket på af andre kyllinger, for derefter at blive kørt flere km. i en lastbil uden vand, hængt op i benene, og dø ved elektrochok, stresset og dehydrerede.
    Så er det da smukt at man kan få et dyr på tallerkenen, der hele sit liv har levet frit og godt, er glad til det sidste, hvor det med en velplaceret kugle ikke engang når at høre skuddet, inden det er forbi. Ingen stresset død.....
    Kan I følge mig?

Poteknus herfra.

• #17   4. apr 2008 Kom lige til at tænke på, at -
    - alle vores forfædre gik jo på jagt.
    - mange mennesker er nødt til stadig at gå på jagt (ihvertsfald dér hvor jeg kommer fra).
    - uden jagt, havde ingen af os levet i dag.

Poteklem.

• #18   4. apr 2008
    Potensforlænger er vel hvad man gør det til.

• #19   4. apr 2008 Uhm, hjortekør. Sådan en dyreryg er noget af det bedste :-b

• #20   4. apr 2008 hjortekør = hjortekøD

• #21   4. apr 2008 Jah smiley

det bare skønt at sætte tænderne i =)

• #22   4. apr 2008 Men dog fordærdeligt, synes jeg. Jeg kan kun give Pernille H ret - jeg ser det også som en potensforlænger. Hvis man ikke kan klare sig i dagliglivet, må man lade det gå ud over små, forsvarsløse dyr.

• #23   4. apr 2008
    Dvs. Du vil lade alle dyr formere sig.. og ødelægge landbruget.. eller et andet forbrug?..

Ræve er skadedyr. Og for mange af dem.. Kan altså ødelægge meget.
    Jeg er selv modstander af at skyde bare for at skyde. MEn bestanden af alt skal holdes nede. For mange hjorte = for ldit mad. For mange ræve er et problem.

Hjorte har ikke en naturlig fjende. Derfor stiger bestanden da der er intet til at holde den nede. Ræven . Har hunden som fjender Men det er mere eller mindre det. Og hvis der er en stor bestand , så går det heller ikke..

• #24   4. apr 2008 På den måde kan man jo så strække den videre, og sige:
    Stakkels små forsvarsløse kyllinger.
    Stakkels små forsvarsløse lam.
    Stakkels små forsvarsløse kalve.
    Stakkels forsvarsløse grise.
    Stakkels forsvarsløse heste.
    Stakkels forsvarsløse køer.
    - Der jo også bliver slagtet flere hundrede af, hver dag, i Danmark.....

• #25   4. apr 2008 Jeg mente:
    <i>- Der jo også bliver slagtet flere hundrede af <b>dem</b>, hver dag, i Danmark.....</i>

Poteklem.

• #26   4. apr 2008 Ja, stakkels, små alle dyr, Det er også derfor, jeg ikke spiser kød. Jeg mener, det er synd for alle dyrene, fordi vi ikke kan lade dem være i fred. Der skal være plads til alle, og jeg mener, at et dyreliv er lige så meget værd som et menneskeliv.

• #27   4. apr 2008 <b>• Tinna •</b> - Den ræv jeg skød, var én af flere ræve der blev skudt i området, da de var et problem for landbruget, samt for hønsehold. Derfor havde kommunen bedt jagtforeningen om at komme og skyde nogle ræve fra, hvilket så er grunden til at et hold jægere - deriblandt mig - blev inviteret med på jagterne.

• #28   4. apr 2008 Okay..

Behøver man at spise alt man dræber?.
    For så ville vores huse være fyldt med rotter og mus hvis vi ikke drabte dem.

• #29   4. apr 2008 Ræve er og bliver et skadedyr.

Bestanden ligesom alle andre bestande skal holdes nede. og specielt hvis det netop er til gene..

• #30   4. apr 2008 <b>Mie C</b> - Er det så ikke også synd for plantelivet, at vi dræber det for at spise?
    Planter formerer sig, planter vokser, planter drikker vand og spiser jordmineraler.
    Er det så ikke synd for f. eks. et salathovede at blive hevet op ad jorden, for at dens celler langsomt kan dø ud, og den kan blive til menneskeføde?
    Den eneste forskel på dyr og planter, er, at planter ikke har pels, øjne, næse, og mund.
    - Begge dele er liv.....

• #31   4. apr 2008 Så hvad skal vi spise, hvis vi ikke må tage liv? Enten dyreliv eller planteliv?

Poteknus.

• #32   4. apr 2008 Som sgat jeg synes det er uetisk at dræbe bare fordi det er sjovt..
    Men jeg bryder mig ikke om grisekøb eller kyllingekød. med mindre det er økologisk. eftersom jeg synes at bur høns og opstaldet grise ikke er et liv..

Så kan vi jo diskutere hvad der er korrekt at gøre. at i synes det forkert at skyde en ræv fordi den ødelægger det for fritgående dyr. kan jeg eller andre ikke gøre for. det jeres holdning..
    Men at vi spiser mad fra dyr som aldrig har set dagens lys. og har stået opstaldet hele livet er mindst ligeså forkert..

• #33   4. apr 2008 Man har vel lov at sige sin mening? Så længe det bare er i et sobert toneleje.

Poteknus.

• #34   4. apr 2008 Præcis som jeg sagde det, længere oppe, kl. <b>16:01:52</b>.

• #35   4. apr 2008 Man kan altid omformulere ord, så det har den samme mening, men bliver sagt på enten en hård eller pæn måde - uanset humør.....

• #36   4. apr 2008 Dem der er imod jagt herinde, skulle bare vide, hvad deres tip-tip-tip.....-oldeforældre overlevede af. Før landbruget blev opfundet.
    Intet jagt, ingen mennesker!
    Min grønlandske dél af familien bliver stadig nødt til at jage, men gør´ det også kun for at overleve.

Potekram.

• #37   4. apr 2008 Kære <b>• Tinna •</b>, har du aldrig været i Zoologisk Museum, eller andre steder, hvor der er udstoppede dyr?
    Du har din mening med udstoppede dyr, og jeg har min.
    Min familie i Grønland går da med sæl-/hunde- og bjørneskind. Og det er vel at mærke <b>ikke</b> baby-sæler, eller kølledræbte dyr de tager skindet fra! Er du også imod dét?
    For så kan jeg fortælle dig, at i minus 75 grader Celcius, så dúr vestligt vintertøj <b>ikke</b>!
    Jeg synes at udstoppede dyr er flotte - min mening. Det synes du ikke - din mening..... Godt så. Vi bliver ikke enige på dét punkt, og vi skal heller ikke være ens allesammen.

Poteknus herfra.

• #38   4. apr 2008 <b>• Tinna •</b>

<b>Citat:</b> <i>Det med sammenligningerne mellem planter og dyr synes jeg er ret komisk, hehe... mindre klogt.</i>
    Hvad mener du? Er det ikke begge liv? Jeg har da lært i skolen, at planter også er liv..... ´Troede det var almen viden? Eller tager jeg helt fejl?

Poteklem.

• #39   4. apr 2008 Tinna.. det er et skade dyr?..

Hvis hele dit hus var fyldt op med rotter illle du så bare fange dem smide dem et andet sted.. hvor de så går hen og bliver et problem for andre?.. i så fald..

Nej.. nu tier jeg bare =)

• #40   4. apr 2008 Jeg synes at det er okay at skyde ræve de steder hvor de volder store problemer.
    Men at udstoppe dem og stille dem i sit hjem synes jeg er lidt.. bizart..
    Og hvis man tager på zoologisk museum, eller i det hele taget offentlige steder hvor der er udstoppede dyr, så er det for at andre kan se hvordan sådan et dyr ser ud ol. grunde.

Der er for mig kæmpe forskel på om det er for "videnskabens" skyld, eller personlig fornøjelse (hvordan man end sku kunne finde den dér)

• #41   4. apr 2008 Mange tak <b>Iben J</b>. ((c: )
    Men føler ikke at jeg bliver svinet til.
    Vi diskuterer jo bare forskellige holdninger til et emne.

Potekram.

• #42   4. apr 2008 I kan da helt ærligt ikke tillade jer at flippe sådan ud. At I synes det er smagsløst og klamt osv. det er så jeres sag. At I vil dele jeres mening med os andre, det er også fint. Men når det så <i> en </i> gang er sagt, hvorfor skal Dk Azizam så blive ved med at forsvare sig? Det er et skadedyr, hun kan lide at gå på jagt ligesom tusindvis af andre mennesker, ergo, hun hjælper til med at holde bestanden nede.

Jeg kan lide at lave papirklip. I nogens øjne er det spild af papir, som bliver lavet af træer. Det er de træer der lever fx aber i. Er jeg så også smagsløs, klam osv?????

• #43   4. apr 2008 Aber er da dyr? Og de lever i træer der bliver fældet, for at andre kan bruge det - til bl. a. papir.....
    Ved at fælde træer, som de fleste har hjemme i form af møbler, papir, værktøj, støtter man også udrydelsen af nogle dyrearter, der har brug for de træer.

• #44   4. apr 2008 Azizam: Det var netop det jeg prøvede på at formulere.

Men Tinna må så være ... øh mindre klog *LOOOOOOOL*

• #45   4. apr 2008 Jeg vil også sige, at når man opretter sådan en tråd i et dyreelsker-forum, så er det jo klart der er nogen der ikke bryder sig om det.
    Vil man have ene af lykønskninger og skulderklap til sådan et emne, skulle man have valgt et jagtforum..

Du kan på ingen måde sammenligne det at have et udstoppet dyr i sin stue, og at lave papirklip.. Hvis du tog billeder af de aber der nu mistede livet pga deres træer blev taget fra dem for papirklip, og hang dem op på din væg, så kunne du måske godt.. smiley

• #46   4. apr 2008 Zabrina: hvem siger jeg ikke har det? Ej selvfølgelig har jeg ikke det. Jeg elsker også dyr. Endda så meget at jeg synes det er ok at der bliver holdt nede i bestanden. Ellers dør rævene af diverse sygdomme og sult. Og hellere en hurtig død end en langsom, ikke sandt??

• #47   4. apr 2008 <b>* Zabrina *</b> - Jeg er da også dyreelsker! Og er også inde i dette forum! Så jeg må da gerne skrive om mine smukke dyr, levende som udstoppede?
    Desuden har jeg intet imod at argumentere/diskutere, så længe ingen bliver såret. ((c; )

Poteklem.

• #48   4. apr 2008 Hvis du lige vil prøve at læse det igen, så er det såmænd skrevet præcis så det er til at forstå. Det er bare ikke skåret ud i pap...

<i> Jeg kan lide at lave papirklip. I nogens øjne er det spild af papir, som bliver lavet af træer. Det er de træer der lever fx aber i. Er jeg så også smagsløs, klam osv????? </i>

• #49   4. apr 2008 <b>• Tinna •</b>

<b>1:</b> Jeg praler ikke.
    <b>2:</b> Hun sagde jo dét med aberne første gang, og også første gang forstod jeg dét hun skrev, så hun formulerede sig ordentligt til at starte med.

• #50   4. apr 2008 <b>• Tinna •</b> - At <b>du</b> så <b>ikke</b> forstod det <b>første gang</b>, kan du ikke klandre hende for, vel?

Poteklem.

• #51   4. apr 2008 Tinna: jeg har intet nævnt om pelse...

Og nej jeg mener ikke at jeg er smagsløs og klam. Dog bruger jeg genbrugspapir når jeg kan komme afsted med det.

• #52   4. apr 2008 <b>• Tinna •</b> - Det er vel ligeså smagsløst at have et dødt, udstoppet dyr i sit hjem, som at have kød i fryseren? Eller?

• #53   4. apr 2008 Tinna: der er vi da stort set også enige. Jeg ville heller ikke bryde mig om at have et dødt dyr stående, men igen, der er vi alle jo heldigvis forskellige. Der er nok heller ingen af os der har de samme møbler, det samme tøj, spiser det samme mad osv osv.

• #54   4. apr 2008 Nå jeg smutter. Skal ind og hygge med mine to drenge. Fortsat god aften alle sammen. Med og uden dyr *g*

• #55   4. apr 2008 Azizam - Jeg mente slet ikke at du ikke er dyreelsker.
    Jeg mener bare, at der er folk der elsker alle dyr, også ræve, og derfor synes det er bizart at udstoppe noget man holder af (i live altså).

Og nej, det er da ved gud ikke det samme at have kød i fryseren.
    - Kødet i fryseren er til at spise
    - Den udstoppede ræv i stuen er til at kigge på.

At spise kød = overlevelse.
    at kigge på en udstoppet ræv i stuen = Ren bizar fornøjelse.

• #56   4. apr 2008 Ej... jeg troede lige, da jeg så overskriften, at du havde fået en levende ræv... *g*

Min egen mening er da ikke lig din, men kan godt forstå man nogen gange er nød til at holde bestanden nede både for andre dyrs og menneskers skyld...
    Ville bare ikke selv ha sådan en udstoppet fætter stående herhjemme... Det syntes jeg sgu er for uhyggeligt... *g*

Men i det mindste har du lavet den naturtro... så i "Priskrig", der var en udstoppet ræv med dukkekrop, læderjakke og højhælede sko... og med piercinger i rævens hoved... DET var lidt makabert...

• #57   4. apr 2008 <b>• Tinna •</b> - Yes, den er <b>flot</b>! Derfor synes jeg at den skal være i mit hjem. Præcis som mine andre jagttrofæer.

Poteknus.

• #58   4. apr 2008 <b>Julie Malacia - minus 28 kg .</b> - Det er nemlig smag og behag..... Jeg accepterer andres meninger, selvom jeg måsle ikke er enig.
    Hehe, jeg var engang på en café her i København (kan ikke huske hvad den hed/-der), hvor de havde en udstoppet råbuk med opsats, sort læderjakke, øreringe og langt hår. Den var ret sjov at se på!
    Apropos dit nicknavn - <b>minus 28 kg .</b> FLOT!!!!!

Poteknus herfra.

• #59   4. apr 2008 Uhh.. Dejlig diskussion!

Og jeg er dybt imponeret over evnen til at holde tonen god smiley

Jeg er selv sådan en der kan lide <b>alle</b> dyr.. Også dem der er døde og kan dissekteres eller er udstoppede.. Men sådan er det nok når man er biologi-nørd.

Jeg har da også en ide om at jeg vil have min hests skind garvet når han engang ikke kan mere. Jeg vil ikke selv være der når han skal flåes, men jeg synes ikke man kan have et meget bedre minde om en man holder af. Han skal jo alligevel ikke bruge sit skind længere når han er død.

• #60   4. apr 2008 måsle = måske

• #61   4. apr 2008 Johanna... takker... det er næsten 29 efterhånden... smiley

• #62   4. apr 2008 Så runder du snart de 30 kg. ((c; )

Poteknus.

• #63   4. apr 2008 Eller 60 pakker margarine.

• #64   4. apr 2008 Mange tak.
    Hehe, det må have været mine katte´s urinstinkter der slog igennem, da de så ræven første gang, og var urolige over dens "tilstedeværelse". Heldigvis slapper de af nu, men kan godt tænke mig til at de må have tænkt (noget i retning af) "<i>her er et rovdyr der er stærkere end mig, så må hellere holde lav profil, for ellers æder den mig</i>"..... *GGG*

Poteknus herfra.

• #65   4. apr 2008 Moral er godt og dobbeltmoral er dobbelt så godt - Ord jeg lige måtte sige til mig selv, da jeg tænkte "uha"... men samtidig fik øje på de kaninhaler ( købt på katteudstilling ) som mine katte elsker - og jeg derfor køber flere af.....så pels og dyredebatten vil jeg blande mig helt udenom !!

Faktisk synes jeg det ser sjovt ud at Johanna´s katte er så interesserede i ræven - men jeg synes ræven ser lille ud.
    Er de så lave/små ?

• #66   4. apr 2008 jeg er meget imod jagt og den måde det nogle gange bliver holdt på men det er vigtigt at holde bestanden nede så vi ikke får sygdom ..... .syntes det er en smuk ræv du har der og kan godt forstå du er stolt selvom jeg ikke er enig i at det er oki 'SS*
    smiley

• #67   4. apr 2008 Ja, mine katte har "ordnet" ræven, så den nu står helt stille af skræk..... *Fnis*

Enten er ræven lille, eller også er kattene store. Ej, hehe..... Det er en ung tæveræv, så de kan godt blive lidt større. Se evt. flere - og bedre - billeder af den herinde: (link fjernet) - hvor man også kan se min første dåhjort. (Jeg håber ikke at det gør´ noget at jeg linker?)

Jeg er også meget imod visse jagtformer, som jeg nærmest vil betegne som nedslagtning. Men respekterer man naturen, og lever i harmoni med den, så er der mange gode jagtformer man stadig kan "dyrke".

Og mange tak for komplimenterne! ((c; )

Poteknus.

• #68   4. apr 2008 Ikke nok med at det er en flot lille ræv. Billederne af både den og dåen er utroligt gode.

• #69   4. apr 2008 Nu gad jeg ikke lige læse hele tråden..

Kan godt se der er fordele i jagt, at det nytter det store hele, ved at holde mængden nede osv. Og kan da også godt se at nogle har "trofæer" at deres bytte. Men for mig ville det bare være et minde om at jeg havde taget livet fra et dyr. At jeg havde taget dets værdighed og frihed, blot for at dets hoved kunne hænge på en væg.

men sådan er vi jo så forskellige

• #70   4. apr 2008 <b>* ** Christina ** *</b> - Det ville jeg heller ikke have turdet, hvis ikke jeg havde haft kattesikret vinduet med et kraftigt bygget net, der er sømmet ind i vindueskarmen. ((c; )

• #71   4. apr 2008 Nemmere at se i mørket: http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5533 - sidste billede.

• #72   5. apr 2008 Det gør´ ondt helt ind i sjælen, at høre hvad der skete dengang. Jeg kom til at genopleve de tanker der fór gennem mit hovede, dengang de ulykker skete.....

Potetårer herfra.

• #73   5. apr 2008 hmmm,
    En ting er at skyde dyr og skalgte dem, for at spise dem..
    en ting er at alive dr, fordi der er et stærkt behov for dyres skid/pels eller kød for at overlever

Det der kan bringer mig helt ud af fatnink er når nogen gør det bare fordi de synes at det er smukt, og de så har noget at vise frem se hvad jeg har..
    Det værste er se hvad jeg har gjort, jeg sybes på ingen måde at det er okay, jeg får myrekryb..

• #74   5. apr 2008 Hanne: ræven er skudt for at holde bestanden nede. At hun så ikke bare smider den i en affaldsspand, men udstiller den og stadig kan nyde synet af det smukke dyr, det er da en udmærket løsning.

• #75   5. apr 2008 Jeg jager for at få vildt på bordet. Trofæerne er bare en ekstra <b>bonus</b>.
    Men spiser dog ikke rævekød..... - Det er rigtigt at den - og andre - blev skudt for at holde bestanden nede, <b>og</b> fordi der var et ræveproblem i området.

Poteknus herfra.

Kommentér på:
Jeg har fået min første tæve-ræv hjem.

Annonce