{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til opgave.
  • #1   22. mar 2008 Som jeg skrev på baboom:

Jeg har haft lidt om det på grundforløbet til dyrepasser, men ved ikek om det jeg husker er rigtigt XD Så nu skriver jeg bare hvad der lyder logisk for mig smiley

Man skal overveje, om afgrøden behøver gødning, hvor meget og hvilket det behøver..

Jeg mener også at jorden har noget at sige, mener ved sand siver det vidst længere ned end fx ler..

Står der ikek noget om det i jeres grundbog?

• #2   22. mar 2008 T.J .

Hehe tak for svaret - igen smiley

• #3   22. mar 2008 Ja det er afgørende hvilken afgrøde man snakker om og jordart. Der er jo forskellige typer gødning og man skal naturligvis vide den rette mængde og type gødning der skal bruges. Også for at undgå for meget nedvaskning, så jorden ikke forurenes mere end højst nødvendigt. Nedvaskning sker oftest forår og efterår, når fordampningen fra afgrøderne er lille. Lerjord har større indhold af næringsstoffer end sandjord! Man skal være bekendt med de love og bekendtgørelser der skal sikre at landmænd håndterer gødning og gødningstilførsler til markerne optimalt. For at jorden ikke skal blive fattigere på næringsstoffer, er det nødvendigt at tilføre den mængde, man fjerner fra marken når man fx høster.
    Der er også noget med sædskifte. Jo oftere man dyrker den samme afgrøde, jo mere smitstof vil der opformeres i jorden. Jo flere forskellige afgrøder man har i sit sædskifte, jo færre problemer har man med sygdomme.
    Tilfører man for meget kvælstof vil det give kraftig udvikling af blade og stængler og støttevævet udvikles ikke tilsvarende. Farven bliver mørkegrøn til blålig.
    Hmm det var vist lige alt jeg ku huske. Alle de kemiske formler og forskellige kredsløb må være i dine grundbøger. Håber du kan bruge det til noget. Held og lykke m opgaven.

• #4   22. mar 2008 jeanette N

Mange tak ! smiley

Hvad hedder den hjemmeside du fandt det på ? Hvis det altså er fra en hjemmeside smiley

Kommentér på:
Hjælp til opgave.

Annonce