634 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til opgave. {{forumTopicSubject}}
Hej alle . Jeg er igang med min afsluttende opgave og der er et spørgsmål som jeg ikke kan svare på. Og syntes ikke jeg kan finde noget på google ?
Nogen der kan hjælpe ?
Spørgsmålet lyder:
Hvilke overvejelser bør man gøre sig, før man skal give en afgrøde gødning?
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Jeg har haft lidt om det på grundforløbet til dyrepasser, men ved ikek om det jeg husker er rigtigt XD Så nu skriver jeg bare hvad der lyder logisk for mig
Man skal overveje, om afgrøden behøver gødning, hvor meget og hvilket det behøver..
Jeg mener også at jorden har noget at sige, mener ved sand siver det vidst længere ned end fx ler..
Står der ikek noget om det i jeres grundbog?
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 93 Svar: 600
Hehe tak for svaret - igen
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Katte: 7 Emner: 10 Svar: 96
Der er også noget med sædskifte. Jo oftere man dyrker den samme afgrøde, jo mere smitstof vil der opformeres i jorden. Jo flere forskellige afgrøder man har i sit sædskifte, jo færre problemer har man med sygdomme.
Tilfører man for meget kvælstof vil det give kraftig udvikling af blade og stængler og støttevævet udvikles ikke tilsvarende. Farven bliver mørkegrøn til blålig.
Hmm det var vist lige alt jeg ku huske. Alle de kemiske formler og forskellige kredsløb må være i dine grundbøger. Håber du kan bruge det til noget. Held og lykke m opgaven.
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 93 Svar: 600
Mange tak !
Hvad hedder den hjemmeside du fandt det på ? Hvis det altså er fra en hjemmeside
Hjælp til opgave.