Vil du med i min rapport??? {{forumTopicSubject}}
Jeg er igang med et projekt arbejde omkring Ungdomshuset.. Jeg mangler nogle spørgsmål, som jeg gerne vil have nogle forskellige svar på... Sa hvis i vil hjælpe mig, må i meget gerne svare på nederstående spørgsmål, og lægge dem ind i indlægget her.. d: På forhånd tak! d:
Spørgeskema til folket via. internettet:
1. Hvad synes I om problematikkerne ang. Ungdomshuset?
2. Skulle huset have været blevet? Hvis ja – hvorfor? Hvis nej – hvorfor ikke?
3. Hvad mener I om de demonstrationer der blev holdt? Handlede de unge rigtigt?
4. Handlede politiet rigtigt ved demonstrationerne? Hvis ja – hvorfor? Hvis nej – hvorfor ikke?
5. Tror I, der kunne være fundet en anden løsning på problemerne? Hvordan?
6. Hvad er jeres mening om de unge?
7. Hvad synes I om Faderhuset?
8. Hvad mener I om det gamle Ungdomshus?
9. Hvad synes I om, at huset blev revet ned?
10. Hvad mener I, var det rigtige at gøre?
11. Hvad skal der gøres nu?
Knus..
nov 2006
Følger: 1 Katte: 4 Emner: 28 Svar: 112
1. Syntes alle handlede forkert...
2. De unge havde jo ikke krav på netop det hus, men et andet ja... Men der var de jo så for dumme og teenage agtige.
3. De ødelagde muligheden for støtte af udestående personer ihvertfald. Havde de gjort det roligt havde de nok fået en del mere medføelse.
4.Tja nu var jeg der ikke, der er altid to sider af en sag, men at styre så mange ophidsede unge mennesker var ikke noget jeg skulle nyde noget af. Tror ærlig talt de har brugt enhver undskyldning for at køre noget op. Så det tror jeg ja.
5. Helt sikkert, men alle var stædige jo... Ruth burde efter min mening have pakket sammen!
6. Tja de er jo bare unge... Halvdelen af dem der lavede ballade var jo ikke derfra. De skal da selvfølgelig have et sted de kan være... og måske finde nogle nye talsmænd.
7. Hjernevask! De skulle sendes ud af landet- basta!
8. Svært at sige. Jeg har aldrig været der og kendte det ikke rigtig inden alt det her skete. Men syntes faktisk ideen er god.
9. Det var da udelukne for at provokere... Ved godt huset var ubeboeligt, men det var planlagt fra staten og Ruth har da ikke mange brikker hvis ikke hun havde regnet alt det her ud. Og hvad vil hun da med en tom grund... Hun får ikke noget op der de næste 20 år.
10. De unge skulle have taget imod tilbuddet om et andet værested.
11. Det ved jeg ikke... Det ville ikke være fair over for nørrebros beboere at give dem et nyt hus der, men et sted skal de da have... hvis de opfører sig ordenligt
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 455
1. Jeg synes, at de unge skulle droppe det hele. Man opnår ikke noget ved at lave ballade, og stod det til mig, skulle de aldrig have et hus igen!
2. Nej, de ejede ikke det hus, så de havde ingen ret til at gøre krav på det.
3.De handlede meget forkert. Demonstrationer kan laves på mange fredelige måder, men det kunne de ikke finde ud af.
4. Det gjorde de i alt fald. De kunne med rette have været meget hårdere!
5. Nej, desværre. Tror ikke, de unge vil acceptere noget..
6. De burde få noget opdragelse og bruge tiden på at læse en bog f.eks.
7. Jeg har ikke rigtigt nogen mening om dem.
8. At det er synd, at det ikke blev lukket noget tidligere.
9. Det skulle være gjort noget før. Ryd Christiania næste gang!
10.Det, der blev gjort.
11. De unge skal i alt fald ikke have noget nyt hus. De burde hellere finde noget fornuftigt at foretage sig.
Håber, du kan bruge det til noget c",)
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 304
2. Skulle huset have været blevet? Hvis ja – hvorfor? Hvis nej – hvorfor ikke? <b> Ja, det skulle det. Vi har brug for steder, hvor individualiteten bliver hyldet. Nu er jeg ikke selv derfra, men jeg ved at vores lokale ungdomshus har haft kæmpe betydning for rigtig mange mennesker. </b>
3. Hvad mener I om de demonstrationer der blev holdt? Handlede de unge rigtigt? <b> De handlede ikke rigtigt nej. Det er aldrig rigtigt at ødelægge andre menneskers ejendom, for at fastslå sin pointe. Og det er uanset om man er invandrer eller ungdomshusbruger. </b>
4. Handlede politiet rigtigt ved demonstrationerne? Hvis ja – hvorfor? Hvis nej – hvorfor ikke? Tja, den var straks værre. For ja, det gjorde de da. Eller, sagt på en anden måde. De havde ikke så mange andre muligheder, set fra hvor jeg sidder. Selvfølgelig skal der konsekvenser på bordet overfor den slags ballade. </b>
5. Tror I, der kunne være fundet en anden løsning på problemerne? Hvordan? Faderhuset skulle have solgt Ungdomshuset til Fonden.
6. Hvad er jeres mening om de unge? <b> Jeg syntes de har kæmpet en flot kamp, især deres fredelige demo'er og happenings. Så længe det foregår på en sjov og stille måde, så syntes jeg det er helt fair at gøre opmærksom på at man føler sig uretmæssigt behandlet. Min fav happening var helt sikkert da en masse veje fik nye navne og husnumre xD </b>
7. Hvad synes I om Faderhuset? <b> Det ville højst sandsynligt blive slettet af censuren, så det holder jeg bare for mig selv </b>
8. Hvad mener I om det gamle Ungdomshus? <b> Topdolla. En masse muligheder for at høre/spille musik, folkekøkken og mange mange andre spændende ting. Jeg syntes det er virkelig ærgerligt at noget så alsidigt er væk nu </b>
9. Hvad synes I om, at huset blev revet ned? <b> Dumt. </b>
10. Hvad mener I, var det rigtige at gøre?<b> Lade de unge beholde huset </b>
11. Hvad skal der gøres nu? <b> Jeg mener at det er utroligt vigtigt at unge mennesker i københavn får et tilsvarende tilbud at benytte sig af. </b>
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.280
jeg syntes som sådan et ungdomshus er en god ting, men det skal som alt andet her i samfundet ikke være gratis at bruge. den måde som huset blev drevet på i de sidste 10 år duer bare ikke, total hærgen løs og ingen rengøring osv osv. syntes det var godt huset blev revet ned.
2. Skulle huset have været blevet? Hvis ja – hvorfor? Hvis nej – hvorfor ikke?.
nej for på den måde de unge ødelagde huset og området omkring huset har de squ ikke fortjernt et sådan sted.
3. Hvad mener I om de demonstrationer der blev holdt? Handlede de unge rigtigt?
syntes ikke de unge handlede rigtigt, de ku ha taklet det på en helt andet måde uden vold og hærværk.
4. Handlede politiet rigtigt ved demonstrationerne? Hvis ja – hvorfor? Hvis nej – hvorfor ikke?
politiet gjorde hvad de skulle og jeg syntes endda de var alt for blødsødne
5. Tror I, der kunne være fundet en anden løsning på problemerne? Hvordan
det kunne der da sikkert, hvis nu de unge havde tænkt sig lidt om og fra starten ha gjort som de fik besked på, nemlig at få huset ryddet og komme videre.
6. Hvad er jeres mening om de unge?
de unge skulle skamme sig og istedet for at opfører sig som pattebørn skulle de tage konsekvenesen af deres handlinger, de skulle selv ha haft lov til at vælte huset og så kører murbrokkerne væk på trillebører, så fik de da brugt deres energi på noget fornuftigt
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.280
ka ikke lide faderhuset, det er en religiøs sekt og de har handlet meget forkert i den sag her
8. Hvad mener I om det gamle Ungdomshus?
det var en svinesti og en skamplet på nørrebro.
9. Hvad synes I om, at huset blev revet ned?
syntes det var helt ok, for huset var jo ikke andet end en ruin.
10. Hvad mener I, var det rigtige at gøre?
fra starten af hele den her sag skulle både de unge og kommunen ha haft en dialog igang, samt skulle kommunen ha haft adgang til huset så de kunne se hvad der foregik derinde.
11. Hvad skal der gøres nu?
der skal ikke gøres andet end at den store regning der nu ligger for hærværk og politiets arbejde skal sendes til fonden for jagtvej 69. samtiddig skal de unge så absolut ikke ha et nyt hus som de ka ødelægge, men den måde de har tacklet denne sag på har de ikke fortjent en skid
nov 2006
Følger: 55 Følgere: 53 Katte: 3 Emner: 39 Svar: 222
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 39 Svar: 169
jeg er helt enig med dig på hvert et punkt...
Vil du med i min rapport???