{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
253 visninger | Oprettet:

Irlands økonomi {{forumTopicSubject}}

Nu blev jeg lige inspireret af Wales-tråden til at spørge om nogen herinde tilfældigvis skulle være irer eller har nogen slægtninge derfra?

Jeg sidder og skriver en 15-siders opgave (den gamle SSO) om Irlands økonomi og kunne da godt tænke mig at få lidt bonus-info med i min opgave hvis nogen af jer har nogle guldkorn..

Jeg har masser af kilder, så i behøver sidde og finde links til mig smiley Det er jeres viden jeg er ude efter smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Irlands økonomi
  • #1   31. jan 2008 Hvad er det helt præcist du skal skrive om? Irlands Økonomi er jo et enormt emne - hvordan er det afgrænset? Er det en bestemt tidsperiode du skal beskrive, eller er det nogle særlige emne du skal komme ind på?

• #2   31. jan 2008 Jeg skal skrive om hvordan deres medlemskab af EU har påvirket deres økonomi....
    Så jeg skal jo skrive om hvordan den var inden 1973 og så hvordan den har udviklet sig op til idag...
    Skal også ind på Den Keltiske Tiger

• #3   31. jan 2008 Ahaaa, spændene... Så er de primære kilder naturligvis EU's økonomiske rapporter og OECD.
    Jeg ved ikke hvordan du har tænkt dig at gribe det an, men det ville nok være en god idé at vise udviklingen i Irlands BNP i forhold til EU landendes gennemsnitlige BNP siden f.eks. 1960, for at vise hvordan Irland har udviklet sig fra at være et relativt fattigt land til at være et relativt rigt land. Der er alle data du skal bruge på OECD's hjemmeside - den er super god.

Der findes også tal der viser alle verdens landes økonomiske 'placering'. Altså hvor 1 er det rigeste land, 2 er det næstrigeste land osv.. På denne liste er Irland rykket meget højt op, hvor landet som udgangspunkt startede ret fattigt, men nu er blandt de rigeste lande. Til sammenligning har DK haft stort set samme placering de sidste par hundrede år (mener det varierer fra ca. 8 til ca.12-13)

Bare lige et par forslag til hvordan man kunne give opgaven et internationalt tvist. Udviklingen i et lands økonomi giver først rigtig god mening når man sammenligner med andre lande.

• #4   31. jan 2008 spændene = spændende

:o)

• #5   31. jan 2008 tak for svaret smiley Ja der er mange muligheder for at lave sammenligninger.. Jeg blev vist en kanon sidepå Århus kommunes bibliotekers hjemmeside hvor man lave alle mulige sammenligninger..

Har også haft kontakt til ambassaden derovre som har givet mig en masse smiley

Men det kunne jo være sjovt at høre fra nogen som rent faktisk har stået midt i det hele smiley

• #6   31. jan 2008 Jaaa, men det bliver nok svært at finde nogen der kan fortælle dig noget som ikke kan findes i de kilder du allerede har gjort brug af :o)

• #7   31. jan 2008 det er rigtigt - men kunne jo være man var heldig smiley

Kommentér på:
Irlands økonomi

Annonce