Kampen mod prostatakræft {{forumTopicSubject}}
Hej jeg hedder Morten Peulecke og jeg har sat mig for at sætte mere fokus på den mest dræbende form for kræft som rammer mænd: Prostatakræft.
Den samme kræftform som vores folkekære musiker Kim Larsen døde af sidste år, og en kræftform jeg har haft tæt på livet flere gange igennem min familie.
En gang om året samler jeg penge ind til kampen mod prostatakræft og fokus på mænds helbred igennem non-profit eventet Distinguished Gentlemans Ride (forkortet DGR) som er en indsamling på vegne af Movember Foundation.
Det er et event, hvor vi prøver at sætte mere fokus på sygdommen ved at lave et årligt event, som navnet lidt afslører at vi er en stor portion gentlemænd der kører igennem storbyer på gamle klassiske motorcykler, iført et dapper jakkesæt.
Eventet DGR finder sted den 29. September fordelt over 700 storbyer i 110 lande. I Danmark er det i København og Århus, hvor jeg så kører i København.
Jeg har valgt at kombinere min interesse med min gamle motorcykel, og bruge min fritid på at være med til denne indsamling, da jeg mener at det er en god måde at skabe positiv opmærksomhed på en sygdom som slet ikke får nok fokus.
Jeg vil sætte stor pris på alle donationer som jeg får indsamlet, da alle pengene går til forskning mod prostatakræft, hvor beløbene bliver fordelt ud til udvalgte organisationer der forsker i sygdommen på verdensplan.
Sidste år samlede jeg personligt over 2000 dollars ind, som svarer til omkring 14.000 kroner, ud af en total indsamling på 6,2 millioner dollars på verdensplan. Dette er jeg meget stolt over at bidrage med, og håber på et endnu højere beløb i år.
Donationer sker på følgende link:
https://www.gentlemansride.com/rider/BaronPeulecke
Her kan der benyttes Dankort eller Paypal
Udfyld endelig alle oplysninger, og der vil komme en kvittering på e-mail med dit bidrag
Hvis dette ikke er muligt, så mobilepay evt. mig på 51887590 med dit navn og e-mail, så donerer jeg pengene for jer, og sender en kopi af donationen til e-mail for kvittering.
På forhånd 1000 tak
Morten Peulecke
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 377 Katte: 4 Emner: 183 Svar: 7.514
Når det er sagt, så kan jeg blive så træt af indsamlinger til Kræftens Bekæmpelse. Der er stadig flere der dør af hjerte / kar sygdomme end kræft - og det er jo fordi der er prestige i forskningen!
Der er så mange ækle sygdomme der bør sættes mere fokus på - og ikke kun dem man dør af.
Jeg bruger en del af min fritid på at skabe fokus på epilepsi. "Det er der ingen der dør af" - jo, det er der faktisk!
Det er også en invaliderende lidelse som ingen kan se, fordi det ikke kun er store krampeanfald men en pokkers masse anfaldstyper som ikke kan ses. Oveni hatten er der medicinbivirkninger - dem er der heller ikke mange der kan se.
Jo, jeg kender også nogle der er døde af cancer - også en i familien der blev 35 år, så kampen skal selvfølgelig vindes, men den må ikke drukne alle andre sygdomme.
God tur på cyklen
Kampen mod prostatakræft