837 visninger
|
Oprettet:
Plage plage :) {{forumTopicSubject}}
Jeg plager mine forældre konstant om en kattekilling, da
jeg er blevet helt "skudt" i dem. min veninde har fået en
lille killing også efter jeg har tjekket jeres smukke katte
nogle der kan nogle metoder / ord som kan hjælpe :D?
-
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Det er så nok bare mig, men jeg bryder mig ikke om tanken om at man skal plage sig til et levende væsen.
På mig virker det som om at du vil have en killing fordi din veninde har fået en killing - og det er altså ikke "måden" at ønske sig en kat på.
Hvis du virkeligt gerne vil have en kat, så ville jeg (hvis jeg var dig) låne en masse bøger om katte, kattepleje og alt muligt om katte.
Vis at det er en interesse der holder ved i mere end bare 1 måned.
og lad være med at plag. Det er altså ikke særligt opfindsomt...
Beklager hvis jeg virker sur, men det er altså lidt sådan jeg har det - og jeg har et barn på 11, så jeg ved hvordan jeg vil reagere....
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.398
held og lykke med projektet.
sep 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
jeg fik en hund også blev jeg glad for ham. jeg har læst
mange bøger om katte, så.. det med at min veninde har
fået en er fordi at jeg pludselig fik det der katteelsk tilbage efter det.
ok-
sep 2007
- Det vil jeg prøve!
aug 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 75 Svar: 532
Her vil jeg give Annette ret
Lån en masse bøger om katte. Sæt dig rigtig godt ind i det at have en kat og ikke mindst om alle de forskellige dejlige racer der er.
Læs om dem i længere tid hør om i ikke kunne tage på en udstilling for at se på katte osv.
Men plag ikke, det kommer der sjældent noget godt ud af og vær nu 100 på at det er det som lige er noget for Jer.
sep 2007
Undskyld mit sprog, men du kan fandme bare det der :o)
Jeg vil tage med min far på bibloteket imorgen og låne et par bøger om katte, og self. på udstillinger. Hvorfor kommer der ikke noget godt ud af det? Men er enig i dig, fuldt ud..
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Dyr er en slags "familiemedlemmer" og skal derfor være noget alle i familien ønsker sig. Du er efter min mening for ung til det ansvar og hvis ikke resten af familien ønsker sig en kat lige så brændende som dig, er det efter min mening synd for katten.
Du skal også tænke fremad. Killinger er bedårende, men de bliver også større! Hvad så, hvis du om 4-5 år vil et år til udlandet og dine forældre ikke er så vild med at passe din kat?
Mit råd er: Vent. Nyd din venindes kat. Du bliver jo ældre og har så noget at se frem til, hvis du stadig til den tid ønsker at dele dit liv med en kat!
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Skal det være en inde eller udekat?
skal det være en indekat, skal den have et kradsetræ og kattebakke, og der skal købes kattesand ind jævnligt, ligeså skal der købes tørfoder ind, og vil du have din kat skal leve langt og sundt så skal det være kvalitetsfoder.
ved udekatte gælder kvalitetsfoderet selvfølgelig også.. katten skal vaccineres, senere hen neutraliseres, der er dyrlægeregninger osv...
Det er ikke billigt at have en kat, og ja den er super sød sådan en lille en.. og du er kun 12... Og har selv mange gange stået med store bedende øjne til min far og sagt ooorh må jeg ikke nok? Jeg kan godt forstå dig til fulde.. og jeg synes du skal sætte dig godt og grundigt ind i det hele med at have kat, og når du har styr på det.. så spørg dine forældre igen *Ss*
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
aug 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 75 Svar: 532
Nu har jeg selt ikke fået svaret dig, så håber da at du stadig læster her
Hvorfor der ikke kommer noget godt ud af at plage, ja nu kender jeg jo ikke dine forældre men her virker det stik modsat.
Der i mod viser min børn interesse for noget i meget lang tid. Sætter sig ind i hvad det vil sige at have dette dyr osv. Også viser at de gerne selv vil spare sammen og at det ikke bare er noget man skal ha´ ved ikke om du kan følge mig her. Ja så kan der ske noget
Så vi har en hel del i vores hus En har fisk på værelset en anden har en skægagami (staves). De passer selv deres dyr (mor og far hjælper selvfølgelig da det i sidste ænde er vores ansvar)
Vi skal til at ha hund igen og her har børnene sørme også været med til at spøtte i sparehunden Og vores ælste dreng vil gerne dyrke akillity (staves)
Så hvis du virkelig brænder for det så kan det jo godt være, men det er jo noget som jeg syntes at hele familien har et ansvar for om det passer til Jer. På den måde syntes jeg at det bringer glæde til alle at ha dyr
Py Ha jeg håber du får noget ud af al dette ellers så spørg igen eller skriv
Plage plage :)