{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.222 visninger | Oprettet:

Folkeskole pige-problemer.. {{forumTopicSubject}}

ja nu er de fleste her inde nok ude af Folkeskolen ..
og jeg har bare brug for nogle råd og sådan ..

Jeg går i 8 nu, så der er heldigvis ikke så lang tid til jeg skal i gymnasium ..

men igennem de 8 år , har jeg haft sååå så mange problemer med piger .. i ved hvordan sådan nogle teenager piger kan være .. hele tiden kommer der de her sætninger flyvende imod mig: Jeg har hørt fra sofie at hun har hørt fra mathilde at hun har hørt fra maja at du har sagt ... bla bla bla ! og jeg er bare træt af det !
jeg er den ældste pige i min klasse , så jeg er ligesom over det punkt hvor jeg skal være så snobbet og ond som over hoved muligt .. men det er resten af min klasse bare ikke ..

Jeg får hele tiden at vide at når jeg kommer i gymnasium vil det hele ændre sig - og jeg vil få mine sande veninder og venner der ..

jeg ville bare høre om der er nogen der har lidt erfaring med sådan noget ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Folkeskole pige-problemer..
  • #1   4. nov 2007 nu har jeg ikke gået i gymnasiet, men på HG.. Der var de MEGET mere modne end i folkeskolen.. Folk tog simpelthen deres skole mere seriøst, end man gør med folkeskolen..

Lige nu går jeg på Produktionsskole, hvor det nærmest er udsmidningsgrundlag at mobbe andre, der bliver hvertfald hevet fat i folk med det samme inden det kører af sporet..

Det kunne mange folkeskoler godt lærer noget af..

• #2   4. nov 2007 Je nu det 10 år siden jeg gik ud af skolen....... men det er ikke kun i skolen piger er sådan der er mange som fortsætter sådan gemmen hele livet.... og ja det er sku pres. men så må man vælge de folk fra man ikke gider g vende det døve øre til eller bar lukke munden på den en gang for alle :O)

• #3   4. nov 2007 Jeg gik ud af gymnasiet i 2005, og min bedste veninde fandt jeg i min gymnasieklasse. Der er plads til mange forskellige typer i sådan en klasse, og jeg blev venner med mange som jeg aldrig havde drømt om jeg ville have noget til fælles med. JEg synes du skal prøve og tage afstand til alt det tøsefnidder, og istedet glæde dig over, at du er moden nok til at starte på gymnasiet til sommer. Det er en dejlig ting at vide hvad man skal bruge de næste tre år til smiley

• #4   4. nov 2007 RasterZoo : ej hvor godt at de tager fat i det, jeg syntes simpelthen også at lærere tager det alt for useriøst de her problemer .. for det går virkelig ud over min - og sikkert også andre med samme problemer - koncentration ! jeg sidder hele tiden og tænker på alt andet end det vi skal tænke på !

Anja : Tak for det gode råd =)

• #5   4. nov 2007 Christina : ja det har jeg hørt fra mange , det med at man får sine tætteste veninder i gymnasium - tak for det gode råd =)

• #6   4. nov 2007 Forstår dig... for iih hvor jeg dog også hader alt sådanne tøsefnidder,, Kan sige glæd dig til du skal på gym,, Det så fedt ... Jeg går i 1G nu og er rigtig glad for det. Selvom det er hårdt lektiemæssigt .. (:

Men ja, jeg har altid haft super gode veninder i folkeskolen og er stadig venner med dem, men de bare ik en del af min hverdag .. Det underligt, men fint nok.

Men skal alligevel vende sig til at man kommer til at skifte omgangskreds mange gange her i livet .. :b

• #7   4. nov 2007 Lidt lyseslukkende måske, men jeg havde mine sande venner i folkeskolen og blev meget ensom i gymnasiet (gik fra privatskole til offentligt gymnasium og kendte ingen ud af de maaaange elever der var der)

• #8   4. nov 2007 Indienite: Jeg havde samme overgang (privatskole - gymnasium), men tror nu, at vi var flere (jeg selv deriblandt), som havde godt af at se noget andet.

Jeg kan ikke tale med om de problemer fra folkeskolen, men havde en fantastisk gymnasietid. Jeg tror, at der er stor forskel på det almene gymnasium og handelsskole, HTX etc, det var der i hvert fald dengang jeg gik der. Man var mere rummelig på det almene gymnasium. Glæd dig !!!!!

• #9   4. nov 2007 Indienite- Jeg startede selv i en gym. klasse hvor jeg ikkke kendte nogen, men jeg tror egentlig det var meget sundt for mig, at blive skubbet ud i at skulle til at lave nye venskaber uden nogen som helst hjælp, for i løbet af ens liv vil man blive kastet ud i nye ting mange gange, og det er sjældent, at man har nogen at støtte sig til i starten...

• #10   4. nov 2007 uh nu kommer der jo forskellige svar ind smiley
    jeg håber ihvertfald bare jeg slipper for det !

• #11   4. nov 2007 Sommer: Som jeg tidligere skrev, så er det almene gymnasium ofte mere rummeligt, skal du på alment gymnasium?

• #12   4. nov 2007 Pernille H: ja jeg glæder mig også utroligt meget =)
    og efter det , skal jeg jo have en uddalense - skal være veterinærsygeplejersle - og der skal jeg bo 10 uger i kolding et par gange , der skal jeg jo også bo sammen med nogen , og jeg håber vi kommer godt ud af det sammen smiley

• #13   4. nov 2007 hvad betyder alment gymnasium ?? hehe

er det bare et almindeligt gymnasium , eller ?

• #14   4. nov 2007 Sommer: Jamen, så kommer man jo med de samme forudsætninger (Kolding) og så skal det fungere, på det tidspunkt er I jo også blevet lidt ældre smiley

Min gymnasietid (suk, blev matematisk student i 1993) var skøn, jeg husket det som en sorgløs tid smiley

• #15   4. nov 2007 Ja, det almene gymnasium er det almindelige gymnasium. Jeg kan se, at andre også refererer til gymnasium, hvor der er tale om HTX og handelsskole.

• #16   4. nov 2007 Pernille H : ja det er rigtigt nok ;o)

det var godt at høre - det håber jeg også min bliver smiley

• #17   4. nov 2007 okay - ja jeg skal gå i almindelig gymnasium .. smiley

• #18   4. nov 2007 Og det jeg mente, var : Jeg husker det som en sorgløs tid..

Sommer. Det bliver det, det er jeg slet ikke i tvivl om smiley

• #19   4. nov 2007 Pernille H : Mange tak for hjælpen :] selvfølgelig er der lige alle lektierne - men dem kan jeg sagtens klare hvis bare alt andet er fint (:

• #20   4. nov 2007 Sommer:
    Ja, lektierne følger naturligvis med, men det klarer du naturligvis også smiley

• #21   4. nov 2007 Pernille : Hehe jaa .. det håber jeg da smiley

• #22   4. nov 2007 Sjovt at emnet kommer op - fordi jeg kan nikke genkende til mange af de ting, som I nævner. De bedste skoleår af mit liv var i 8. klasse og de 3 år på den handelsskole jeg gik på. 9 klasse var mit værste år!!! 9. klasse var præget meget af at klassekammeraterne skift på skift rottede sig sammen og udvalgte en, som bare skulle hakkes ned. Jeg kan i løbet af 9 klasse ikke finde ET eksempel på noget, de rent faktisk havde hold i. Der var utrolig meget af det der" hun sagde, at hendes kusine syntes, at ham der der er nabo til ham som kommer sammen med hende fra 10. klasse har sagt at...osv. Problemet var i bund og grund atr folk ikke gik til den de nu vil fryse ud for at høre, om det de nu anklager dem for, at det rent faktisk passer. Det var en lille by jeg gik i folkeskole i, og jeg tror egentlig bare folk kedede sig og nødt til selv at finde på noget, for at tro, de var smarte. Jøsses. Nå men på handelsskolen (som var i en større by) hjalp det ret meget. Folk er blevet ældre og har efterhånden fundet ud af, at det der bagtalen, sladren osv. det ikke er så smart - det går bare ud over dem selv, når snakken er ebbet ud. De veninder jeg har den dag i dag er de bedste i hele verden og gæt hvor jeg fandt dem - JA, på handelsskolen.... og dem kan JEG stole på. Når først man har svigtet mig eller svinet mig til - så har jeg ikke mere og tale med dem om.

• #23   4. nov 2007 Jeg er helt enig carina ! jeg tror også det bare er fordi de ikke har andet at tage sig til - så de kaster sig bare over dem som faktisk <b>har</b> noget at lave !

jeg kan høre på jer alle ( de fleste ) at det hjalp da i kom ud af folkeskolen , så det glæder jeg mig ufatteligt meget til ! tak for alle jeres gode råd og svar ...

• #24   4. nov 2007 Pigerne i 8 klasse er virkelig nogle sække (ja undskyld ordet) overfor hinanden. Min papsøster har det præcis på samme måde som dig.

• #25   5. nov 2007 Jeg var superglad for min folkeskoleklasse. jeg har så gået i 10 to steder (flyttede midt på skoleåret), og nr 2 10. kl. var jeg superglad for, men den første.. altså hold da helt op.. smiley
    Gymnasiet var ikke mig, da jeg på ingen måde følte mig alderssvarende med dem fra min klasse.. Jeg følte ikke jeg hørte til der, så jeg valgte at gå på HF vuc.. Det var meget bedre (men stoppede så pga personlige årsager)

Så vidt jeg ved, giver en HF adgang til det samme som STX, men tager så to år i stedet for 3.. Da jeg snakkede med en studievejleder på gym sagde han også at HF-folk tit er mere modne og mere ved hvad de vil (mange tager vidst 10.klasse med inden, og mange tager stx selvom de ikke ved hvad de vil, da den giver adgang til meget..)

• #26   5. nov 2007 Jeg vil sige at min folkeskole klasse var mindre snobbet end min HF klasse ... Der var MEGET mere klikeri i HF/Gymnasium ...
    Men det er nok forskelligt ...
    Den dag idag har jeg ingen kontakt med pigerne fra HF (Blev student for 7 år siden) Pigerne fra folkeskolen snakker jeg med når jeg møder dem - Men der er ikke så mange tilbage i byen...

• #27   5. nov 2007 Jeg har aldrig gået på gymnasium, men husker med gru, min folkeskole. Jeg blev mobbet og alle bagtalte mig fordi jeg var ord/talblind. Og når vi skulle høres i et eller andet og jeg blev spurgt, sad alle tøserne (især) og tike visked om mig. En jeg havde det rigtig godt med, hun blev udelukket af de andre piger, fordi de havde hørt fra en som kendte en at, jeg var sammen med hende i min fritid. Jeg valgte så at komme på efterskole, da jeg både var såret og vred. De 4 år på efterskolen var de bedste skoleår jeg har haft. Selv om nogle af pigerne, var yngre end mig, var de lannnngt mere modne/voksne end dem jeg gik sammen med i folkeskolen. Men en ting har jeg lært fra min bedstemor, vær mod andre som du gerne vil ha at andre skal være overfor dig.

• #28   5. nov 2007 Tror mig.. det hjælper at komme ud af folkeskolen.. Jeg begynte i skole som 5 årig og gik 5 klasse om.. Så i alt har jeg gået i skole i 12 år. Og fra 3. til 10. blev jeg mobbet.. det vaqr så slemt at en af tosserne fik hele klassen til at hade mig og jeg endte med at måtte blive væk fra skolen i 2 uger for før havde lærerne ikke styr på hende og klassen. Men da jeg kom på landbrugs skolen blev det super at gå i skole.. Så fra at være en der hadet skolen og lavet enormt meget balade og ikke lavet sine lektier i 3 år så blev det lige pludseligt sjovt at gå i skole igen.. Skal på mit sidste skoel ophold til janura og et halvt år frem.. og glæder mig som et lille barn juleaften..
    Så glæd dig til at du er færdig med folkeskolen..

• #29   5. nov 2007 Et godt råd til dig.. (glemte lige at skrive det i mit indlæg) Når du vil være veterinærsygeplejske, så prøv om du kan få et fritids job med en eller anden form for passning af dyr.. Det var hvad jeg fik af vide.. Jeg ville nemlig også være veterinærsygeplejske. men blev landmand. men det er nu heller ikke tosset.. passer grise..

• #31   5. nov 2007 Tak for det gode råd Mille - jeg går også med en hund hver dag .. men hvad for nogle job kunne jeg finde som har noget med dyr at gøre ??

• #33   5. nov 2007 okay tak smiley jeg prøver at spørge når jeg skal i parktik - jeg skal bare gøre et godt indtryk smiley jeg skal nemlig i praktik hos dyrelægen

• #35   5. nov 2007 Mange tak for hjæpen :]
    Taak ;o)

Kommentér på:
Folkeskole pige-problemer..

Annonce