{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
399 visninger | Oprettet:

Mit memorykort kan selv slette :O {{forumTopicSubject}}

Jeg må sige jeg sidder måbende tilbage smiley

Jeg troede selv jeg vidste en lille smule om kameraer og teknik, men det har jeg da lige fået bevist jeg ikke skal være så sikker på jeg gør..

Jeg har et memory kort til kameraet, som jeg har brugt i over et år, og jeg har en del billeder liggende på det, da jeg gemmer de aller bedste derpå, for at have en sikkerhedskopi.. Men det har jeg så lige opdaget, at det kan man ikke have på sådan et kort alligevel..

Jeg har nu taget over 9999 billeder, og dermed starter den forfra med nr. 1, og sletter de billeder som ligger på de pladser i takt med at den tager dem.. smiley

Jeg har mistet nogle gamle billeder, som jeg gerne ville have beholdt (har dem dog liggende på computeren også), så nu er jeg nød til at investere i et nyt memorykort, hvis jeg ikke vil have den skal slette resten..

Havde ikke i min vildeste fantasi troet den ville slette billederne på kortet, bare fordi den ikke kunne tage mere end 9999 billeder.. Ville have troet den bare lagde dem ind på de ledige pladser..

Jeg vil lige sige, at normalt kan mit kamera have ca. 900 billeder liggende på det kort, hvis jeg slet ikke sletter nogen, og jeg har de sidste måneder kun haft plads til at tage ca. 200 da jeg har haft resten af pladserne fyldt med gemte billeder.. Så det er ikke fordi der ikke har kunne ligge flere billeder på kortet på den måde.. smiley

Ville egentlig gerne høre om andre har memorykort der gør det samme? Om de har prøvet det samme.. men det kræver selvfølgelig at de har haft gemt billeder på kameraet meget længe, og har taget en pænt bunke billeder med samme kort..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mit memorykort kan selv slette :O
  • #1   20. sep 2007 Hejsa Camilla

Jeg er ikke stødt på samme problem.. Men jeg vil da bare råde dig til at få dig en ekstern harddisk eller 2 til kopi af dine billeder.. Der er ingen grund til at bruge kameraet's kort til det - i hvert fald efter min mening.. ;o)

Man kan jo lave masser af mapper på computeren, hvor du kan ligge dine bedste billeder, hvis det er som en "godiebag" du gemmer dem. Jeg har masser af mapper, men har helt sikkert mapper med de aller bedste billeder i.. hihi..

• #2   20. sep 2007 Ja eller et usb stik til at backup på eller hvis du har muligheden brænd det ned på en CD skrive..

• #3   20. sep 2007 ja der er jo mange muligheder.. smiley

• #4   20. sep 2007 Ja, ved godt der er mange muligheder.. Mine billeder ligger også allerede på cd'er og en masse andre steder.. Men har altid gemt dem på kortet også..

Er bare overrasket over de bare bliver slettet uden videre..

< Botia-Almorhae > ved ikke rigtig om vi ikke forstår hinanden, eller om jeg bare ikke forstår hvad du skriver smiley

Men som jeg skrev, så er det ikke fordi der er plads mangel på kortet som sådan.. Der var plads til 200 billeder da jeg startede med at tage billeder sidst, og der var plads til over 50 da jeg var færdig, men den har alligevel slettet nogle af de billeder som var gemt på kortet..

Den navngiver jo billederne med numre.. Start med 0001 og så kører den videre.. Da den nåede til billede nr. 9999, så startede den forfra.. Normalt ville jeg tro den så bare fyldte billederne ind i hullerne, men det gjorde den til min overraskelse ikke, den slettede dem der hed de andre numre som den kom til efterhånden..

Men må bare erkende at en af mine backup muligheder er væk.. Så må jeg leve med de 3-4 andre jeg har.. hehe..

• #5   21. sep 2007 For mig, lyder det mere til, at den har overskrevet billederne. Du siger selv, at den efter 9999 starter forfra, ved 0001 ... hvis der så f.eks. ligger en 0001 på kortet i forvejen, så bliver det udskiftet med det nye.
    På samme måde som din computer vil overskrive filer der hedder det samme.. (der spørges der bare om tilladelse først)..

Jeg vil ikke råde folk til at gemme deres vigtige og betydningsfulde billeder/dokumenter på hverken usb eller memory card..! De to ting, er ikke 100% stabile, så det ville være usmart.
    Så hellere ofre 300,- på en ekstern harddisk, og så gemme tingene der på.. Eneste man skal huske, er at en ekstern harddisk ikke har godt af at stå tændt konstant ( i mit tilfælde er computeren tændt stort set 24/7).. giv den pauser engang imellem, på et par timer osv, eller sluk den hver gang du slukker din pc, så har du en meget mere sikker opbevaring til de ting man ikke vil miste..

Kommentér på:
Mit memorykort kan selv slette :O

Annonce