{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.811 visninger | Oprettet:

Kolding - Nogle der bor i byen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle :o)

Uuuhhhaaa.. Jeg står godt nok i en svær situation lige nu.
For nogle vil det sikkert være en sjov og spændende beslutning - for mig er den lidt sørgmodig, svær - men samtidig vigtig og overvejet.

Jeg har den dejligste kæreste, som bor i hus i Kolding.
Jeg selv og misserne (Diva & Jaguar) bor i Herning.
Derfor har vi brugt alt for meget tid på at pendle frem og tilbage, bo i tasker, have køleskab og fryser fyldt 2 steder, gøre rent 2 steder osv. osv.

Min kærestes hus er et ældre hus, som har har totaltrenoveret - det meste (de største ting) er helt færdige - men de små finesser rundt omkring er stadig undervejs inkl. udendørs arealer (haven skal rykkes op, skal anlægges påny med fliser osv).

Det er utroligt hårdt at bruge så meget tid på ikke at være sammen, på at pendle osv. Den af os som kører turen - skal tidligt op for at køre på arbejde og man kommer først sent retur. Vi er aktive personer, så da vi også gerne vil lave lidt om aftenen og der bruges mange timer i huset på at lave forskellige ting - jamen så har man bare en TRAVL hverdag, hvor man ikke har så meget tid til at sætte sig ned og hygge sammen.

Jeg står nu i den situation - at jeg, selvom jeg har et super job i Herning - forsøgte mig med at lege med tanken om at flytte ned til kæresten i Kolding - om ikke andet så for en periode (1½-2 år), så vi kunne blive færdige i huset, finde ud af om vi overhovedet kan bo sammen osv. Det ville jo være træls at finde ud af om 3 år, at hov.. vi kan bare ikke sammen..!

Vi er enige om, at huset man engang skal slå sig ned i, ikke er det nuværende hus, men et vi selv er med til at tegne/bygge fra starten. Og mit ønske er så tættere på Herning igen smiley

Derfor vil jeg også gerne bidrage til, at vi får huset færdigt, bor sammen dernede i det fine hus, finder ud af om vi kan sammen på alle måder (det går fantastisk nu!) og så på sigt enten sælge huset eller lave udlejning.

Jeg har så fået muligheden for et rigtig lækkert og udfordrende job i Kolding - lige indenfor mit område (marketing) - en fin erhvervsmæssig chance. Men den gør jo så også, at min beslutning står mig endnu mere nær nu - og presser på, da virksomheden jo skal have svar.
Sagen er den, at jeg er jordens største tryghedsnarkoman og hele min familie samt venner er i en omkreds af 3 km i Herning området - og jeg er yderst familiær.
Jeg kan ikke finde ud af, om man er rustet til at tage springet - flytte væk fra det vante, familie, venner, sport (har spillet håndbold i samme klub i 10 år), skifte job, skifte by og alt på samme tid..
PYYYYH!
Og ikke nok med det, skal man jo også skabe sin egen omgangskreds i den nye by Kolding - og jeg kender jo praktisk talt ingen udover kærestens vennekreds.
( Så er nogen villig til at vise mig lidt rundt i Kolding, er de endelig velkomne, hi hi ).

Hvordan besluttet man - hvordan finder man ud af om man er klar - og bliver man overhovedet klar når man er som jeg, eller skal man tage springet og igennem starten ligegyldigt hvad.

Jeg har jo alletiders mulighed nu, for at tage springet, så vi kan finde ud af om det bare er os (hvilket jeg er ret sikker på, da jeg aldrig troede det muligt at jeg kunne bare overveje at flytte fra Herning -så.. han er virkelig noget specielt!! )

Kender nogen til byen - bor i byen eller andet, som kan dele lidt erfaringer?
Nogen der træner i fitness dk? SPiller håndbold eller andet dernede?

Ihhh - hvor flyver der mange tanker gennem hovedet på en :o)

Kan I have en super dag allesammen, håber på lidt svar smiley

Stor hilsen fra Herning.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kolding - Nogle der bor i byen?
  • #1   10. sep 2007 bor der ikke- men min bedste veninde gør. det er en dejlig by- og synes du skal tage chancen - muligheden med godt job OG et sted at bo byder sig ikke altid... og så langt er der heller ikke hjem til familien !!

• #2   10. sep 2007 Ikke mere, har boet et halvt år på skolehjem der, meeeen jeg bor nu ikke så langt væk, jeg bor nemlig i Fredericia, og er tit i Metro og Kolding Storcenter smiley

Jeg er født og op vokset i Haderslev, og tog "springet" og flyttede til Øster Åbølling ved Ribe, som stadig ikke var såååå langt hjemmefra, men så fik jeg venner her i Fredericia, og valgte at flytte op til dem LANGT fra venner og familie.. Fik så også kæreste samme dag, og bor nu med kæresten istedet for vennerne smiley

Ja det er hårdt at starte på en frisk, så langt væk fra dem man holder af, især når jeg ikke har bilkørekort (har til traktor) så kan ikke bare lige tage bilen og fræse derned, og det er pænt dyrt med tog og bus (der kører ingen tog til Haderslev, så plejer at tage toget til Kolding og så enten 900x eller 34'eren til Haderslev)

Min mor har jeg det fint med at være så langt væk fra, da vi ikke har det bedste forhold

Min far, storebror og nevø er jeg ked af jeg ikke har råd/tid til at se noget mere..

Min bedste veninde bor i Tiset ved Gram, så hende ser jeg heller ikke så tit, så på det område er det hårdt

Men det er kanont dejlig at starte på en frisk, få nye venner, nye jobs, ja måske nyt udseende smiley

Nu ved jeg ikke helt hvad markedtsting gå ud på, men hvis det er noget med butikker, så er der masser af dem både i gågaden og i storcenteret, men om de søger job er jo en anden ting *g*

jeg syntes tit de har noget på www.jobnet.dk

jeg syntes klart du skal tage springet, det må da også være stressende for misserne at flytte sådan rundt smiley

Held og lykke med det nye liv smiley

• #3   10. sep 2007 jeg bor i vejle men slår da tit et smut forbi kolding.

men om du bør flytte eller ej ja det er en stor beslutning som kun du selv kan tage men jeg havde gjort det :o)

• #4   10. sep 2007 Jeg har boet i Kolding hele mit liv, men er nu flyttet 15 km udenfor byen. Kommer der stadig dagligt til og fra job, og benytter mig også af indkøbsmulighederne derinde.
    Som de fleste andre har sagt, så lyder det som om, der er mange fordele ved at flytte til Kolding men ingen garantier. Selv ville jeg helt sikkert tage springet og prøve. Forhåbentlig bliver alle dine bekymringer gjort til skamme, men selv hvis de ikke gør, så har du givet det en chance, og skal ikke gå de næste mange år og spekulere på, om det mon havde fungeret, hvis bare du havde turdet prøve ;o)
    Og kolding har jo også en ganske glimrende håndboldklub ud over de hyggelige caféer m.m.

Held og lykke med det hele.

Mange hilsner fra Christina

• #5   10. sep 2007 Følg dit hjerte Lykke. Det er meget værre at sidde som gammel og fortryde noget man ikke fik prøvet end evt at kunne tænke tilbage på den oplevelse det er at turde livet. Håber for dig, at du kommer til at sidde sammen med kæresten og snakke om det, når I bliver gamle sammen.

Jeg synes ikke, det er så stort et problem, at skulle køre til Herningområdet og besøge familie og venner her engang imellem, som det er nu, hvor den samme tur bliver kørt meget ofte.

Noget af det jeg selv synes er det allerdejligste er, at man er fri for alle de grimme "sigen farvel". Har selv prøvet det, da Bjørn boede helt i Vordingborg og jeg i Herning. Først tog jeg springet og flyttede over til ham i ½ år. Så solgte han sit hus og flyttede med her til Jylland - uden at have job. Det har han heldigvis fået nu og har boet her i halvandet år.

• #6   10. sep 2007 Begge mine børn, som er omkring din alder, har også taget samme spring som dig. Min søn fra Herning til Ollerup og herefter til Thisted, fordi kæresten var der. Og min datter fra Herning til København - fordi hun gerne ville prøve det af, og kæresten flyttede med. Ingen af dem har fortrudt, at de tog springet.

• #7   10. sep 2007 Jeg tog selv springet for 7 år siden, da jeg "forlod" min skønne søster i Nordjylland og flyttede ned til Henning i det møøøøøørke Vestjylland. Til at starte med havde jeg det vældig skidt med beslutningen, men som tiden er gået har jeg det bare rigtig godt. Har nye venner, flere bekendte, rigtige søde naboer, et godt job og en dejlig mand. Alt dette vil jeg ikke undvære i dag, så for mig var det rigtig godt at flytte. Jeg vidste jo heller ikke om vi kunne bo sammen, så det var et sats - STORT sats endda, men det gik godt. Husk. Din familie er jo kun et tlf opkald væk :o)

Pøj pøj med din beslutning

• #8   10. sep 2007 Jeg har boet i Kolding siden jeg var 6 år gammel og har altid holdt meget af byen. Den har mange ting at byde på, og er (efter min smag) hverken for lille eller for stor.
    Synes også at den ligger godt i forhold til både Århus, fyn, og tyskland, så det er rimeligt nemt at komme til storbyerne og ned til billige slik og sodavand.

Vil da også sige, at der ikke er længere mellem kolding og herning, end at du kan smutte hjem forbi "de gamle" når lysten til det viser sig.
    Jeg er selv oprindeligt fra århus, og har stort set alt min familie der, så blev hurtigt vandt til at lidt over 1 times kørsel ikke er lang tid:0)

Op med modet! Selv hvis det hele skulle blive et flop, er det vel ikke forbudt at flytte hjem igen, vel?

• #9   10. sep 2007 Jeg er flyttet fra kbh til løgumkloster som os var en stort spring for mig og jeg selv er stor trygheds nakoman med hensyn til familie, venner og vante omgivelser..

alt er stadig meget nyt for mig men jeg vil ikk sige jeg har fortrydt det men alt nyt har jo sin begyndelse og det tager jo lige tid at vende sig til nye omgivelser osv.. jeg er så ved at vende mig til det men savner lidt venner og har jo altid haft svært ved at få det men det skal nok gå for man får jo nye venner alt efter hva man jo har af hobby'er og fritids interasser.. kender ikk kolding men fik godt nok et kultur chok da jeg så hvor store deres centre var og jeg kommer endda fra kbh.. *G* men du er os velkommen til at komme herned eller lign.. er altid frisk på nye venner og jeg vil sige tag springet for du ved det ikk før du prøver det og evt. have en plan b ved hånden hvis det er helt håbløs..

• #10   10. sep 2007 Hej Kastbjerg

jeg bor her i Kolding...eller skal vi sige 2 km fra byskiltet mod Herning.

Selvfølgelig skal du tage springet - du vil sikkert ikke fortryde det. Jeg flyttede hertil fra Århuskanten af i 93 - og skulle bare lige være her kort....nu er det blevet år 2007, og har hus, papbørn og mand. Jeg arbejder dog i Hedensted, men Kolding er "verdens" mest centrale sted. 2 timer til Ålborg, 2 timer til KBH, 2 timer til Hamburg og 1 time til Herning - kan det være meget bedre? nej vel

PS. jeg råder gerne med dyrlæger i området - send en PB

Held og lykke

Hilsen Heidi og birmabanden

• #11   10. sep 2007 Jeg tog springet, og flyttede til Fredericia fra Skanderborg for kærlighedens skyld. Det var ikke let, for jeg er ligesom dig også tryghedsnarkoman. Og har især et meget nært forhold til min mor og søskende. Men jeg har ikke fortrudt det, selvom jeg tit savner min mor og ungerne - tanken om at flytte tættere på lurer da også i baghovedet, men så længe jeg har bil, kan jeg køre derop når jeg har lyst og tid, og det gør jeg så smiley

• #13   10. sep 2007 Jeg er egentlig spændt på, hvad Lykke (Kastbjerg) har af kommentarer til alle de indlæg, vi er kommet med.

• #14   10. sep 2007 Dk Kefir ~ Annette W - hehe okay, hovr er verden lille smiley

Toget til Kolding er hurtigere fra Fredericia smiley Og jeg er mere vandt til bussen fra Kolding til Haderslev, fra da jeg boede på skolehjem i Kolding, og var hjemme ved enten min far elelr mor i weekenderne (begge bor i haderslev, dog i hver sin lejlighed)

• #15   11. sep 2007 Hej igen alle I søde KG'er :o)

Så kunne jeg finde tiden til at svare - der er jo meget der optager min tid for tiden, som I kan læse :))

Men, derfor skal I jo ikke snydes og selvom jeg ikke havde tiden til at svare i går, skal I vide at jeg fulgte med jævnligt.

Det er rigtig dejligt at I alle er så positive og ser de lyse sider - det kan jo også være, at det slet ikke bliver så slemt, men man kan altid forestille sig så meget på forhånd.. Og.. tro mig, det var absolut ikke nemt, da jeg skulle flytte hjemmefra - men måske er det store spring så taget?!

Dejligt I lige kan pensle ud for mig, hvor mange positive sider, muligheder og lign. der er ved dette - samt give mig lidt erfaringer mht. at flytte - og tænk, I er her jo stadig og mange er endda blevet mere glad for at være, hvor de nu er i dag.
    SÅ TAK...

Jeg tror helt klart mit valg kommer til at betyde flytning og dermed en meget stor omvæltning i mit liv - men tilmed også rigtig spændende.

Jeg vil glæde mig til at komme tættere på min kæreste - det er jo noget andet i hverdagen.
    Jeg vil glæde mig til at gå ture med ham i de skønne omgivelser i Kolding, vågne ved hans side hver morgen, ligge søde sedler ved bilnøglerne med ønske om en god dag, tæske ham i pudekamp på en regnfyldt morgen osv osv.

Jeg skal nemlig fokusere på alle de muligheder det kan give vores forhold - og som I skriver, nu har jeg jo alletiders chance.

Jeg vil glæde mig til at nyde misserne på maven hver aften i det fine hus, som jeg formentlig bliver fast inventar af om nogen tid..

TAK for hjælpen, rådene, erfaringerne og ordene allesammen.. Super godt at have jer herinde.

Og - kommer nogen forbi Kolding, er i Kolding eller lign. - så mødes jeg hellere end gerne.

Stor, stor hilsen fra mig.

• #16   11. sep 2007 Hej Kastbjerg

du kunne jo invitere dem du har lyst til, til et kop kattekaffe, når du er flyttet til Kolding. Ønsker du ikke at lægge hus til selv, til fremmede gæster, så kan du jo findet et sted på en café eller lign.

Det kunne da være hyggeligt.

I "gamle" dage var der en aktiv kattekreds under Jysk racekatte klub i Kolding - vi havde det bare så sjovt sammen.
    Det var dog mere mindet på arrangementer som hobbyudstilling og foredrag, men oftest var hyggen bedst, når der intet var på programmet - og vi bare kunne snakke om katte, uden at tage hensyn til en foredragsholder mv.

et forslag fra en Koldingenser

Hilsen Heidi og birmabanden

Kommentér på:
Kolding - Nogle der bor i byen?

Annonce