{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

Nogen som har været i Dublin? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg ville lige høre om af jer har været i Dublin og kan fortælle lidt om det?

Jeg skal derover på studietur næste weekend og jeg glæder mig rigtig meget....

Fortæl hva man skal glæde sig til - og hvis nogen ved hvor gammel man skal være for at får serveret alkohol, vil jeg også gerne vide det smiley

Håber nogen vil dele dere erfaring smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen som har været i Dublin?
  • #1   1. sep 2007 FED by!!!!

Grænsen for alkohol hedder 18 som i Danmark, men i Temple Bar (det mest turistede, barfyldte område) er de ikke voldsomt strikse, så hvis du er f.eks. 17, går det nok smiley

Der er en masse skønne mennesker, der kan fortælle en frygteligt masse røverhistorier, dejlige pubber, hyggelig musik og en hel del penge at spare på mange slags indkøb.

Jeg har været der to gange på deciderede shoppeture og skal derover igen til november smiley

• #2   1. sep 2007 har bare hørt fra et par stykker man skal være 21 og de skulle være ret så strikse overfor turister... jeg er 21... men det er vi også kun 2 af de 13 personer der skal afsted som er...

• #3   1. sep 2007 Er priserne ik meget lig dem vi har herhjemme ?

• #4   1. sep 2007 Det er - så vidt jeg ved - kun i USA, man skal være 21 for at drikke på værtshuse smiley

Priserne på værtshuse (pubber) er noget lig København, men ellers er der en del penge at spare på tøj, playstation-spil, DVD'ere, makeup m.v. Og derudover er der en del ting, du ikke kan få i Danmark, men som koster nooogenlunde det samme, som du ellers ville forvente at give i Danmark. Jeg har f.eks. ret store (og brede) fødder og udvalget i Danmark er elendigt, men i Dublin har jeg f.eks. købt fede højhælede remsandaler til under 400 kroner. Den slags ville jeg kun kunne finde i specialbutikker i Danmark - og dermed betale en mindre formue for.....

• #5   1. sep 2007 ok... Lyder jo ganske fornuftigt så smiley

• #6   1. sep 2007 ved du hvor meget bagage man må have med på flyet?

• #7   1. sep 2007 Det kommer altid an på flyselskabet smiley I skal jo sandsynligvis med SAS og sidst, jeg checkede, hed grænsen 20 kg for kuffert og vist nok 5 kg for håndbagage - men det kan man se på deres hjemmeside.

• #8   1. sep 2007 Ved ik hva vi skal flyve med - og vores lærer har ik styr på voldsomt meget smiley

• #9   2. sep 2007 Tror aldersgrænsen for at må få serveret alkohol er 18, men nogle diskoteker har en højere adgangs grænse. Sådan er det jo også nogle steder herhjemme.. Men på de fleste pubber vil der ikke være nogle problemer..

• #10   2. sep 2007 ved i så med deres stikkontakter, om det er de samme som herhjemme, eller man skal købe sådan en adapter-ting ?

Kommentér på:
Nogen som har været i Dublin?

Annonce