922 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

sygesikring danmark sygesikring danmark

jeg fik jo en dejlig dreng for 3 måneder siden og så tænkte jeg at jeg ville være fornuftig og melde os ind i sygesikring danmark. så vi ku få tilskud til evt medicin hvis han sku bliv syg (feks astma og sådan nogle ting.)

så får jeg brev fra dem idag at jeg ik kan blive medlem fordi jeg har pcos.

det sys jeg er noget fis, for jeg har ingen gener af det og får heller ingen medicin eller noget.

så tilbyder de en særlig gruppe s og i den gruppe er der ingen tilskud til medicin, som jo var grunden til jeg ville meldes ind.

den gruppe dækker kun tandlægebesøg og briller/kontaktlinser.

eftersom jeg ikke engang har haft så meget som et hul i tanden. og mit linseabb. koster mig 268 mdr. og de gir tilskud på 38kr mdr. kan jeg ik se nogen grund til at punge ud med 280kr mdr.

så super duper øv.

er der nogen der ved noget om hvor man ellers kan få denne slags tilskud.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sygesikring danmark
  • #1   10. aug 2007 kan din mand ikke melde sig ind så dine børn stadig er dækket?

• #2   10. aug 2007 God ide, Sabrina har små mislinger...!

• #3   10. aug 2007 jo og vi har også sendt hans ansøgning afsted idag, men tror bare ik den blir godtaget.

man ska melde om man inden for de sidste 10 år har været i nogen form for behandling hos læge, hospital osv.

og indtil min kæreste var 17 år var han medicineret mod damp.
    og han er 22 nu, så det er sket inden for de 10 år.

ved ik helt hvordan de kringler den.

• #4   10. aug 2007 jeg skal os meldes ind for har ikke været ved tandlægen siden 1999 og nu har jeg flækket en tand som gjorde så ondt at jeg kunne ha slået alle ihjel der kiggede forkert på mig og den tur til tandlægen resulterede i at jeg nu skal ha lavet to rodbehandlinger og bygget de to tænder op og så har jeg skåret mig 9 huller så mine tænder har det vidst ikke for godt hehe... ja jeg har så lige fået et par forslag fra tandlægen om hvad de vil koste og det ene er på over 7000 og det andet på over 12000kr uden bedøvelse. så ja jeg skal meget hurtigt ind i danmark.

• #5   10. aug 2007 sabrina- ja så er det med at blive medlem i en fart, bare husk og meld dig ind inden du går igang med behandligen, ellers dækker de ik.

helle- okay, det er da værd at prøve.

tror også jeg ringer til dem på mandag og snakker med dem.

for okay det er jo en sygdom jeg har, men eftersom der ik findes nogen form for behandling er der jo heller ik noget de ska yde tilskud til.

• #6   11. aug 2007 tag in dog snak med dem *s* de er helt ok har jeg hørt

• #7   11. aug 2007 Jeg kan heller ik komme ind fordi jeg sidste år har været til noget behandling ved fys

• #8   11. aug 2007 Carina - ja, den diagnose var ved at koste mig min arbejdsmarkedspension!! PFA ville vide, hvor mange sygedage, jeg havde haft på den konto - man kunne da ønske sig, at de havde læger ansat til at vurdere den slags *mangler en smiley, der ruller med øjnene*. Jeg fik den så først stillet EFTER at jeg var blevet meldt ind i danmark, så i forhold til dem har det ikke givet nogen problemer.

Til gengæld var de ved at smide mig ud efter ca. et halvt år, fordi jeg begyndte på ret hyppige fys-behandlinger. De påstod, at jeg havde løjet ved indmeldelsen og haft en forudgående lidelse, så man skal være opmærksom på, at de ikke nødvendigvis bare godtager, at man påbegynder behandling lige efter, at de har accepteret medlemskabet. Mine behandlinger var dog resultatet af et trafikuheld i september, som jeg var blevet meldt ind i maj - og det endte de med at godtage.

• #9   11. aug 2007 Carina K: ja, de vil skam heller ikke have mig pga jeg har PCOS smiley Er også selv blevet tilbudt at komme i gruppe S, men har indtil videre valgt at det ikke er relevant... Men det er en skam at man ikke kan blive medlem pga PCOS'en smiley

Og tillykke med Sønnen smiley

• #10   11. aug 2007 cemile- mange tak =)

ja sys også det er skam, at de i det mindste ik vudere i hvilken grad man har det, for der er nogen der lider under det i større grad end andre.

• #11   11. aug 2007 Carina, heldigvis kan du jo selv sortere i indlæggene og læse dem, som du synes har relavans.

Jeg håber, at din mand kan optages som medlem, så jeres søn kan forsikres gennem ham. Held og lykke.

Kommentér på:
sygesikring danmark

Annonce