{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Katte på bored. {{forumTopicSubject}}

Jeg hader det mere ind noget andet i verden.
Jeg syntes det er så ulækkert at ha dem rendene der oppe.
Og en af mine gør det meget, det er noget han har med fra hans opdrætter......

Er der nogle der har en effektiv ide til hvordan man kan få det til at holde op med at vade rundt på bored???

Jeg har prøvet:
Gå væk kat.
Peber.
Kanel.
Vand.
Er der noget jeg mangler at prøve???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte på bored.
  • #1   7. jun 2007 Ingen der kan hjælpe???

• #2   7. jun 2007 Vores gjorde det også ved opdrætter... men vi har lært hende at hun ikke må nu og nu gør hun det aldrig...

Vi siger BAAAAP til hende (dont ask hvor det kommer fra) *GG* - betyder det samme som nej her hos os ;P og så "gnækker" hun fordi hun godt ved hun laver ulykker og skyder sig væk fra bordet, hvis det en sjældent gang sker hun gør det...

Andre gange hvis man tager hende i det kan man bare sige "må du godt det" og kigger på hende, så skynder hun sig ned mens hun gnækker...

Så det kan godt lykkedes... smiley .. tager bare lidt tid smiley

• #3   7. jun 2007 Min han er ved at ha fået så mange nej i køkkenet at han næsten ikke vil være der ude sammen med os, det er bare træls smiley

Syntes det er pisse træls at de lære det fra barns ben af, det er sku så let at lære dem at gå på bordene, men fandens svært at tag fra dem igen.
    Jeg er ved at gå ud af mit gode skind og overvejer at komme af med ham igen pga det.
    Meget surt, da jeg er meget glad for man, men jeg vil ikke ha alle mine dyr rendene på bordene, for så har jeg også 5 hunde der skal rende rundt der oppe...

• #4   7. jun 2007 Hvor gammel er den der gør det egentlig?

Kan dælme godt forstå du syns det er træls og det er jo svært når man ikke kan være over dem hele tiden.

• #5   7. jun 2007 Helt enig...

Katte har absolut intet at gøre på bordene.. Det er så ulækkert syntes jeg.. Tænk på de vader rundt ude i kattebakken (og hvad andre ting de ellers træder i på vejen - især hvis de er udekatte) og så hopper de ellers lige op på middagsbordet hvor farmand står og smører sig en mad!!!
    AAAAD siger jeg bare...

Men men - mine katte har altid lært det på en meget kontant måde - det er en ting jeg ikek vil have og jo før de får det lært jo bedre er det både for dem og mig..

Så i starten skubber jeg dem bare ned og siger meget bestemt nejj. Når jeg har gjort det nogle gange og der måske stadig er nogle imellem som ikke har fattet budskabet tager jeg dem i nakken og løfter dem op og siger NEJ noget højere direkte ind i hovedet af dem.. Efter det er der måske stadig nogen der syntes de selv skal bestemme og så går jeg over til at bruge vand...
    Enten sprøjter jeg på dem med vandpistol/forstøver eller også løfter jeg dem ud i bryggerset hvor de får en skvis under vandhanen og et stort NEEEJ...

Ingen af mine katte går på bordet.. For nogle kan det måske virke som voldsom opdragelse, men jeg vil simpelthen ikke have dem der og de bestemmer ligesom selv hvilket "trin" i opdragelsen de vil nå til..
    Fatter de det ret hurtigt slipper de ko for vandet..

• #6   7. jun 2007 vores katte gjorde det også da vi fik dem, og vi sagde også en høj lyd når de gjorde det så de vidste at det var forkert - dog er Carlo ikke heeelt vænnet af med det endnu -men vi forsøger...

• #7   7. jun 2007 Det er min Sphynx der gør det, han er lidt over et halvt år:-(

• #8   9. jun 2007 Sprøjteflaske med vand i - ubehageligt men uskadeligt for kattene.
    ... jeg tror nu alligevel de vader rundt på borene når jeg ikke er hjemme, så jeg handler derefter (f.eks. spiser jeg ikke mad, der ryger udenfor tallerkenen eller skærebrædtet) ....

• #9   9. jun 2007 Vil så lige tilføje at jeg ikke tror det er umuligt at lære ham det når han kun er ½år ca. - det er bare lige med hvordan smiley

Kommentér på:
Katte på bored.

Annonce