{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Ad en Tæge {{forumTopicSubject}}

Fy da føj er det noget her i livet jeg er bange for er det kryb og kravl især tæger, og igår havde vi været i skoven og hygge med Izo og så min prins og så havde jeg sku fået en tæge på låret, eeeeeew troede jeg skulle dø er bare så ræd for de små lortedyr........

men hvad med ens hår nu har jeg meget landt hår, der kan jeg jo ikke se om der sidder en tæge ???? nogen der ved om de bliver store eller om de klør eller overhoved sætter sig i håret ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ad en Tæge
  • #1   4. jun 2007 Der er forskel på flåter og tæger. Jeg har fundet dette:

"Der er forskel på en skovflåt og en tæge. Man kan kende forskel på en tæge og en skovflåt ved at tælle deres ben:

Skovflåten er en lille blodsugende mide. Den har otte ben. Flåten lever normalt af at suge blod fra større dyr som hjorte, men kan også sætte sig på mennesker.

Tægen ligner en bille og har seks ben. Tægen er et insekt, som er uskadelig over for mennesker."

• #2   4. jun 2007 Takker det vil jeg gøre, jo må hjem til MOAR hehe *S* så hun kan redde mit liv *S*

hvad er så en tæge ?? troede bare det hed tæger hehe *S*

• #3   4. jun 2007 De kravler rundt på dig indtil de finder et sted hvor huden er tynd. Så man ser dem ikke tit i hovedbunden, men gerne bag øre, i lysken og sådanne steder.

• #4   4. jun 2007 og ja jeg var lige ved at tude da jeg så den, kan gå helt i panik over sådan nogen ¨mest fordi man kan blive skide syg og så de bare røv klamme

• #5   4. jun 2007 Tæge : (link fjernet)

• #7   4. jun 2007 Men de kaldej jo begge dele - se bare denne reklame: (link fjernet)

• #8   4. jun 2007 **Poly-Cats** . ih nu kribler det og krabler det over hele kroppen
    ................ tud tud hehe

men hvilken en bliver man så syg af ?? eller kan man blive syg af ??

• #9   4. jun 2007 Flåten

• #10   4. jun 2007 åh kunne du ikke ha sagt tægen hehe *S*

hvor er det bare et klamt dyr, føj

• #11   4. jun 2007 Det er ganske nemt at forebygge bid, for flåten sætter sig først fast efter flere timer på kroppen, hvor den pr. instinkt leder efter et godt sted.
    Er det varmt i vejret, kan du afslutte turen med et frisk havbad eller et brusebad. Selv hvis du ikke opdager bæstet, vil den blive skyllet af af sig selv.
    Vores frygt for det lille kræ er vildt overdrevet. Selve bidet mærkes som regel ikke, men opviser dog kort efter en rød plet omkring bidstedet. Også efter at man har fjernet dyret. Denne røde rand, som regel 1-2 cm bred, er ikke noget faresignal, men en ganske normal hudreaktion på bidet. Sådan som vi oplever det fra stik fra bier og myg. Selve biddet er ikke farligt.
    Kun når miden er smittet af bakterien Borelia, kan den overføre sygdomme til mennesker og dyr. Hver 10. mide er i gennemsnit smittet. Kun mider, der har været på en boreliasmittet mus, smitter videre.

Først og fremmest: selv hvis skaden er sket, skal du ikke gå i panik. En evt. smitte kan ikke overføres før der er gået 24 timer.
    Vokser den røde plet efter nogle dage eller begynder den at blive ringformet, så skal du søge læge straks. Du bli´r sat på en kraftig penicillin-kur, der varer 10 dage og så er den pot ude

• #12   4. jun 2007 Anja:
    Jeg hader dem også smiley Det gør mig intet at skulle fjerne dem fra dyrene når de kravler eller har sat sig fast, men går også helt i panik hvis jeg har set en kravle på mig smiley

Så kribler det over det hele hehe smiley

• #13   4. jun 2007 ok ja det må jeg huske når man har været ude at slutte af med et friskt bad.............

Ja men man bliver bare sådan lidt nervøs, vil heller sparkes af en hest end at ha sådan en satan på mig hehe *S*.....
    Christina S ja det kilder også alt nu hehe, må ha en friskt bad så ka jeg måske slappe lidt af

• #14   4. jun 2007 Jeg havde engang en tæge på ryggen, gik også fuldstændig i panik, det gjorde faktisk ondt! Måttte vække min kæreste, var bare ved at dø da han fjernede den! Tror faktisk jeg stortudede!
    men jeg fik de her ringe bagefter, der hvor den havde siddet (fik min kæreste til at tegne en ring, der hvor den havde siddet, det skal man vist) så jeg måtte på pencillin kur, tre piller om dagen i 10 dage!!! Hader de møginsekt! Har slet ikke noget som helst imod at fjerne tæger på mine katte, men på mig selv... Går fuldstændig i panik! smiley

• #15   4. jun 2007 Natascha F: hehe... vil jeg meget gerne tror smiley huh

Har heldigvis ikke opdaget en der har bidt sig fast på mig endnu - har nået at hapse dem inden de bed sig fast... Men ellers er det jo bare frem med tægetangen smiley

• #18   5. jun 2007 Åh godmorgen jeg tror jeg har en på ryggen men kan ikke rigtig se noget og er HEEEEEELT alene i verden og lægen har lukket Tuuuuuuuuuuud ;(

Kommentér på:
Ad en Tæge

Annonce