{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.776 visninger | Oprettet:

takker nej til job, er det forkert {{forumTopicSubject}}

jeg har idag været til jobsamtale ved et meget lokalt firma, ligger 400 mtr fra min bopæl.
selve samtalen varede næsten 1½ time og jeg havde ved samtalens slutning stort set fået jobbet og til den ønskede løn også. dog har jeg nu fået mine betænkeligheder vedr jobbet, eller rettere det havde jeg allerede da jeg gik ud af døren. det virkede alt for meget til at være et firma akurat som det jeg flygtede fra for 5 mdr siden.
er jeg godt tosset i at takke nej til jobbet eller hva

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  takker nej til job, er det forkert
  • #1   25. jan 2007 Du ku måske gi dette firma en chance....du får vel en prøvetid på 3 mdr smiley

• #2   25. jan 2007 samtiddig har jeg været tilmeldt et 3 ugers kursus som starter på mandag og som jeg har glædet mig til meget længe. jobbet jeg har fået tilbudt idag var netop fra på mandag.
    jeg har ret nervøse anelser vedr dette job, selve firmaet hører til et af de bedre indenfor autobranchen, men jeg syntes ikke det smager rigtig og jeg er squ endnu ikke blvet total desperat efter et job, så jeg bare springer ud i det første og det bedste

• #3   25. jan 2007 Jeg mener, at det er vigtigt, at lytte til ens "indre"... Hvis du allerede nu er usikker på jobbet, så er det nok bedre at vælge det kursus, som du så gerne vil have!

Vigtigst af alt, er at du tager et valg som du er tilfreds med! Held og lykke.

• #4   25. jan 2007 Tjaaa, Johnny, du skal jo nok opveje tingene mod hinanden inde i dig selv smiley

Men jeg tror nok at jeg ville have taget chancen med det nye job, for man kan jo altid springe fra igen, inde i prøvetiden..

Men spørg dig selv: Hvad er vigtigst? Kurset, som måske ruster dig bedre til et bedre job, eller dette job, som du ikke er helt sikker på men som måske kunne vise sig at være det job du havde ledt efter? smiley

Held og lykke med overvejelserne...

• #5   25. jan 2007 Er du arbejdsløs nu ? For der er jo regler om, at man ikke må takke nej tak til job, hvis man er arbejdsledig... men er da ej 100% inde i reglerne.
    Jeg ville følge min indskydelse... det plejer at være rigtigt, hvis man få sådan en følelse.
    Du kunne måske også bare spille lidt høj i hatten, og sige, at du er frisk på en 3 måneders prøvetid, som man jo altid har - men først efter 3 uger, for du vil gerne på det kursus, som du har ventet på, og at det starter på mandag...
    Hvem ved, måske vil de gerne vente på dig smiley

• #6   25. jan 2007 Ann jeg tror faktisk du har fat i noget der smiley

Spørg om ikke det kan lade sig gøre med det kursus... Du kan jo ikke få andet end nej - vel vense ;-))))))

Ønsker dig alt mulig held og lykke.

Annette

• #7   25. jan 2007 de ka ikke vente med at ansætte en til om 3 uger, det er nu og her det skal være.
    jeg er uden job for tiden, og som sådan må jeg sige nej til alle de job jeg vil sålænge det er nogle jeg selv har søgt, hvilket det her er, dog svareded jobannoncen ikke til det de egentlig søger. jeg må til gengæld ikke sige nej til et job jeg får anvist.
    jeg ved godt det med de tre mdr, men hvis det så viser sig ikke at være jobbet,og jeg vælger at stoppe så får jeg jo karantæne fra min akasse osv.
    det er squ lidt af et dilemma.
    men jeg tror nu jeg følger min hjerne og mit hjerte og takker nej til dette job

• #8   25. jan 2007 jeg takker forøvrigt for alle jeres input*SS*
    forøvrigt er det kursus jeg skal på et vagtfunktionær-kursus, dvs jeg bagefter må arbejde som sikkerhedsvagt,butiksvagt,dørmand osv osv.
    ku faktisk godt tænke mig job som butiks/centervagt

• #9   25. jan 2007 Det er hårdt for bentøjet at være vagt... bare for lige at informere dig - men det ser jo godt ud *GGGGGGG*
    Bare en joke....

• #10   25. jan 2007 hehe Ann, det ved jeg, men jeg er sikker på det er spændende og man ser og oplever noget nyt hele tiden

• #11   26. jan 2007 Det er rigtigt... havde en god ven i mange år, som var vagt - og han elskede sit job, ikke èn dag/aften/nat var ens smiley

• #13   26. jan 2007 Jeg synes du skal følge dit hjerte....

Evt hvis du har mod på det.. så prøve det i prøve perioden.... så kan du altid sige at det sq ikke lige var det du håbede på...

Men der er kun en der kan vælge og det er dig...

Naja

• #14   26. jan 2007 man skal i ta et job hvis man er i tvivl. men hvis man er arbejdsløs må man vist ik sige nej til et job

• #15   26. jan 2007 man må godt sige nej til alle de jobs man vil, sålænge det er nogle man selv søger, får man et job anvist må man derimod ikke sige nej.

udover det har jeg nu sovet på det og fornemmelsen for ikke at tage jobbet er større end igår, så det blir ikke det job

Kommentér på:
takker nej til job, er det forkert

Annonce